Microsoft Lifecam HD-5000 Review

dirkmaatNewbie 14 augustus 2010, laatste update op 14 augustus 2010, 2.147 views

Microsoft Lifecam HD-5000

Pluspunten

• mooi beeld, handige beugel, mooi compact design

Minpunten

• autofocus is soms wat te vaak aan het herfocussen

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Mooi ontworpen cameratje met uitstekend beeld voor zijn prijs (34 euro bij de mediamarkt). De verkoper van de mediamarkt wist mij te vertellen dat er gn microfoon in zou zitten. Die zit er dus (natuurlijk) wl in.

De camera heeft een handig beugeltje dat je kunt verstellen zodat hij prima op je monitor blijft staan/hangen.
Aan de kabel zit nog een handig clipje om overtollige kabel op te rollen of de usb kabel netjes bij je monitorkabels te bundelen.

Wil je een mooie, niet te dure webcam met toch mooi beeld en geluid, koop dan deze.

Heb jij ook een Microsoft Lifecam HD-5000?

Mooi beeld en geluid zijn relatieve termen. Kunnen we een opname met zowel beeld en geluid krijgen? Dan kunnen we daar ons eigen oordeel op baseren.

Hoe groot is het clipje? Gaat het aan mijn toetsenbord kabeltje of aan mijn dikkere HDMI kabel?

Meer dan 1 ster ga je voor wat je nu hebt niet voor krijgen..
MPeek heeft helemaal gelijk, bekijk een aantal reviews van gelijkwaardige producten hier op tweakers. Neem bijvoorbeeld de opmaak daarvan over en post een paar plaatjes geschoten met de camera.

Laat je niet beinvloeden door mensen zoals OneOverPrime, want een geschreven stukje tekst door onafhankelijke mensen (al is het weinig) kan waardevol zijn.
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik zelf een nieuw (elektronisch) product wil gaan aanschaffen lees ik vaak reviews op internet, ik waardeer het dat deze beschikbaar zijn, of het nu gaat om een klein stukje tekst, of een uitgebreid 'onderzoek' met foto's, films, specificaties ed.
Mensen besteden er tijd aan om anderen te helpen, en dat is fijn, of het nou veel of weinig is.

Mijn ambitie is totaal niet om zoveel mogelijk punten of sterren of geweldige reacties te krijgen voor mijn bijdrage. Ik wil alleen even laten weten dat ik tevreden ben met wat ik gekocht heb en dat het product geen troep is (zoals er wel zo veel verkocht word).
Heb deze webcam sinds vandaag en ben er super tevreden van.
Enkel een beetje teveel autofocusing en niet de mogelijkheid om dit uit te schakelen.
Voorderest helder geluid en zeer mooie beeldkwaliteit ... kan het nu alleen maar vergelijken met mijn oude creative quickcam van 6 jaar oud dus echt waardig vergelijkingsmateriaal heb ik niet ^^
Ik heb deze cam sinds gisteren....ik heb deze wel maar circa 10 minuen uitgeprobeerd, maar moet wel zeggen dat het mega irritant is dat hij zo vaak gaat autofocussen....zelfs als je ff je hoofd/lichaam 20cm opzij doet (dus bijv ff je houden verwisseld of iets van je bureau pakt) dan gaat ie al autofocussen....ik vraag me dan ook af hoe het is als je een videoopname doet ermee....of wellicht als je (via msn of skype) aan t cammen bent, de autofocus het wat rustiger aan doet. Btw het beeldkwaliteit blijft zo goed als het zelfde met slecht licht of veel tegenlicht....na het autofocussen is het beeld weer goed scherm en goed zichtbaar...ook met weinig licht is het beeld dus toch goed 'verlicht'.
Prima, ik zal het de volgende keer wel laten om een review te plaatsen.
De kritiek is goed bedoelt hoor, het komt alleen een beetje hard over... Probeer gewoon wat meer tijd aan je review te besteden. Als je naar andere reviews kijkt, zie je dat ze vaak een stuk uitgebreider zijn en dat er ook plaatjes bij zitten.
Dat is absoluut niet wat ik bedoel, maar kijk bijvoorbeeld eens naar wat top reviews, kijk wat ze daar allemaal bespreken. Neem de HTC Desire review van BastiaanN eens. Dat is echt een bizar goede review en ik zeg ook niet dat jouw review zo moet zijn, maar het zou wel als een goede inspiratie bron kunnen dienen :)
Inderdaad, beter geen review dan zo'n kansloos stukje tekst..
Kerel, beter iets dan niets.

Azijnpissers zijn er altijd, die moet je gewoon negeren.
Even een vraagje.... hoe is de beeldkwaliteit bij slecht licht of veel tegenlicht?