Ziggo Connect Box Review

MartFader 8 maart 2021, laatste update op 8 maart 2021, 719 views Product geleend

Ziggo Connect Box

Waardeloze router. Apparaat crashed om de havenklap als je een intensieve gebruiker bent. De Cisco modem welke ik hiervoor 11 jaar lang had werkte altijd, de keren dat ik geen internet heb gehad kan ik in die lange periode op 1 hand tellen en dat was tijdens werkzaamheden.

Pluspunten

• Leenrouter

Minpunten

• Crashed vaak
  • Trage web interface
  • Trage reset
  • Packet loss
  • Intel Puma 6 chipset
  • Gebruikt te veel stroom

Waardeloze modem. Apparaat crashed om de havenklap als je een intensieve gebruiker bent. Ik woon al zo'n 11 jaar op hetzelfde adres en ben ook al zo lang klant bij Ziggo. De Cisco modem welke ik hiervoor had werkte altijd, de keren dat ik geen internet heb gehad kan ik in die lange periode op 1 hand tellen en dat was tijdens werkzaamheden.

Na wat research blijkt dit te komen door de Puma 6 chipset van intel welke in deze router zit. Er loopt in de VS inmiddels een class action lawsuit hierover. Hieronder een link met wat meer info hierover en een lijst met modems waar deze chipset op zit. Ik raad mensen aan alle modems met deze chips te vermijden. Ook de opvolger, de Puma 7 chipset, schijnt niet veel beter te zijn.

Heb jij ook een Ziggo Connect Box?

euhm ligt het aan mij of heb ik hier een dejá vu? Kan me herinneren dat ik exact dit een paar jaar geleden hier ook al zag staan.
Kan wel kloppen, deze problemen zijn al bekend sinds 2015, maar Ziggo geeft deze routers nog steeds uit. Dus hoe meer mensen hier melding van maken hoe beter, misschien dat ze dan sneller wat gaan doen, vandaar ook mijn review.
En gebruik je de box uitsluitend als model (bridged) of gewoon als router?
Ik gebruik de modem ook als router. Na veel klagen krijg ik nu een andere modem toegezonden.
Maakt niet heel veel uit. Bridged heb je ook veel crashes waarbij internet ineens niet meer werkt. Werd er helemaal gek van. We hebben hier de sfgelopen jaren honderden euro’s geïnvesteerd in een goed netwerk en tot op heden was het eigenlijk iedere zoveel dagen wel weer raak (bridge mode). Uiteindelijk overgestapt en direct op glas. Geen problemen meer gehad sindsdien.
Interessant. Ik hoop dan maar dat problemen bij mij uitblijven dan. Overstappen op glas zit er momenteel helaas niet in.
De modem die ik nu toegestuurd krijg is een totaal andere modem en ook geen router, daar zit dus ook niet de Puma 6 chipset in.
Nice. Is dat weer de oude Ubee gateway? Of hebben ze tegenwoordig een nieuwe oude? ;)
Ja sure, maar ik bedoel de exacte bewoording. Laatste alinea met link naar class action lawsuit heb ik volgens mij paar maanden geleden nog naar gelinkt XD