Tweakers zegt: 7,5

OnePlus 8 Pro (12GB ram) 256GB Blauw

Specificaties 6,78" • 3168x1440 • 256GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 8 Pro (12GB ram) 256GB Blauw Review

zigkimNewbie 8 september 2020, 976 views Product gekocht

OnePlus 8 Pro (12GB ram) 256GB Blauw

De oneplus 8 pro is een fantastisch toestel om mee te werken, echter heeft oneplus mij/ons belogen. Op hun site staat dat de telefoon ip68 gecertificeerd is. Ik kan jullie bevestigen dat mijn telefoon nog geen 10cm in het water kan blijven voor maar 5 seconden. meer info hieronder

Pluspunten

• snel
  • camera

Minpunten

• niet waterdicht
  • bedrijf verkoopt leugens

De oneplus 8 pro is een fantastisch toestel om mee te werken, echter heeft oneplus mij/ons belogen. Op hun site staat dat de telefoon ip68 gecertificeerd is. Wat wil zeggen 1.5m waterdicht voor 30 minuten zonder chloor of zoutwater.

Dus mijn telefoon heeft waterschade waarna ik oneplus heb gecontacteerd en zij mij wisten te vertellen dat deze telefoon helemaar NIET WATERDICHT is.

Ik weet niet wat jullie gedacht hierover is, maar in mijn ogen verkoopt oneplus leugens op hun website en ookal was de telefoon heel snel enzo, ik zal oneplus nooit nog vertrouwen

Heb jij ook een OnePlus 8 Pro (12GB ram) 256GB Blauw?

Lijkt me niet echt een review dit - eerder een klacht.
en dan OnePlus betichten van leugens - Seriously ? Gaat mijns insziens een beetje ver...

[Reactie gewijzigd door mindwarper op 8 september 2020 15:37]

ja, zou ik ook vinden... ik kan jou hun mail wel doorsturen. De gsm was echter 3 weken oud. hadden ze niet beweert dat hij ip68 gecertificeerd was, had ik er zeker niet mee in de buurt van water gekomen en had ik mijn gsm nog gehad. Dus in mijn ogen is door hun leugen mijn gsm kapot. En ja, ik ga alle forums af om dit te melden, zodat er niet nog meer mensen dezelfde foute maken als ik.

antwoord oneplus op mijjn mail:

Beste,

Dank u wel dat u contact heeft opgenomen met OnePlus.
Wat vervelend dat u dit is overkomen. De OnePlus 8 Pro is niet waterdicht.
Het toestel kan enkele water spatten wel verdragen maar als er meer vocht aanwezig is dan is de kans inderdaad groot dat het toestel defect raakt.
Er zijn enkele uitzonderingen op de garantie, dit zijn onder andere, het scherm, de backcover, gebruikers schade en vloeistof schade.
Helaas zal deze reparatie niet door ons worden vergoed. U kunt een reparatie verzoek aanmaken via de volgende link:

Vind dit u een correct antwoord voor een ip68 gsm?
ik ga hier verder ook niet veel meer over zeggen, weet gewoon dat die gsm NIET water dicht is.
Newsflash: dit flikt elke fabrikant, en is de reden dat een IP-rating in de praktijk geen flikker voorstelt.

Probeer maar eens met een Samsung, LG of Motorola. Die zullen het ook allemaal op vochtschade gooien.
Heb een LG G6 Gehad. Heb gefilmt onder water in de zee, Toen ik er in sprong in slow-motion. Van alles mee gedaan waarmee hij tog zeker wel een meter onder water terecht kwam. Nooit problemen mee gehad. Werkte altijd zonder gezeik. Dus lijkt me frapant dat een ander toestel met deze certificering dit niet zou kunnen. Mn vader gebruikt een V30, deze heeft hij tevens ook gebruikt onder water. Werkt tot de dag ook nog. Zou het echt heel vreemd vinden als een fabrikant iets beweert te hebben, maar dat het niet waar is.
Staat ook niet op de OnePlus website dat de OnePlus 8 Pro IP68 gecertificeerd is. Hebben ze dit aangepast? Want dan zou ik het gewoon nog eens proberen, als je bijv. screenshots/snapshots hebt van wat daar eerder stond.

Kan je wel vertellen dat ik goede ervaringen heb met Sony, zelfs mijn oude XZ en XZ3 zijn na jaren nog altijd prima waterdicht. Zelfs in water met chloor geweest, wat je na een tijdje wel merkt in de speakers die wat ander geluid gaan geven. De afdichtingen zijn verder gewoon goed, camera blijft werken (onder water is die dedicated shutter button erg handig). Heb nu dan ook de Xperia 1 II, maar wat huiverig om een 1000+ euro toestel in water te dompelen.
Mijn OPO5 heeft een badje in zee van 15 min prima overleefd; waarom zou mijn OP8P het niet kunnen? Misschien had je vooral pech met je toestel.
Ik heb zelf een oneplus 8 pro. Naar mijn weten is hij waterdicht. Ik douche er dagelijks mee en kan hem gewoon tot 1m onderdompelen...
@zigkim Hmja zelfde verhaal met Sony (tenminste jaren terug, toen hebben ze maar de specs gewijzigd in toch niet waterdicht)... de ene keer issie waterdicht, de andere keer is het de laatste keer dat je hem met water had gebruikt. Als de 'lijmlaag' tussen scherm en toestel los raakt is het ook over en uit. Het is gewoon niet betrouwbaar, inderdaad onzin dus. Wel zeer ernstig dat er inderdaad met zulke ratings reclame word gemaakt, in de praktijk waren er hierdoor veel mensen in de problemen geraakt jaren terug. En zolang fabrikanten dingen blijven beloven die ze niet kunnen waarmaken, zullen er steeds nieuwe slachtoffers bij komen.

Zie ook hier: nieuws: Sony adviseert 'waterdichte' Xperia-toestellen niet onder water te ge...

En hier nieuws: Bezitters waterdichte Sony Xperia-toestellen in VS krijgen helft van ...

En dit: https://community.consume...ichte-sony-xperia-z2-1243

[Reactie gewijzigd door MrOizo op 8 februari 2021 10:19]