Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF 922 Review

WouterKvG 16 januari 2011, laatste update op 24 oktober 2012, 6.755 views

Cooler Master HAF 922

Pluspunten

• (Veel) Ruimte voor grote componenten (cpu-koeler, videokaart, voeding)
  • Stevig
  • Gedraaide hdd-kooi
  • Voeding is zowel met de fan naar boven als onder te monteren
  • Makkelijk te installeren cpu-koeler
  • Goede Airflow
  • Tool-less design
  • Lange kabels van front panel
  • Aan/Uit functie Front Fan Led

Minpunten

• Binnenkant niet zwart meegespoten
  • Zwaar
  • Componenten kunnen goed hoorbaar zijn
  • Tool-less systeem 5.25" bays niet goed uitgewerkt
  • Korte kabel achterste fan
  • Geen 3.5" -> 2.5" bracket meegeleverd

Inmiddels heb ik mijn Haf 922 iets meer dan een jaar in mijn bezit. Tijd om een review te schrijven over dit grote beest.

De aanleiding tot het kopen van de Haf 922 was de wens om mijn 6 jaar oude pc toch maar eens te upgraden. Aangezien ik van plan was om een ATX moederbord te kopen kon ik mijn oude kast niet gebruiken. Ook wilde ik wat doen aan de koeling van de interne componenten. Mijn cpu'tje wilde soms nog wel een de 80+ graden aantikken. Hier wilde ik mijn nieuwe setup niet aan blootstellen.

Ook wilde ik veel ruimte hebben om makkelijk componenten te kunnen verwisselen, een tool-less design was hierbij natuurlijk een pre. Na mij goed georinteerd te hebben in de pc cases ben ik uitgekomen op het kleinere broertje van de HAF 932 aangezien die voor mij toch een maatje te groot was. We gaan terug naar 12 maanden geleden toen ik mijn case van de tnt in ontvangst mocht nemen.

Eerste Indruk
"Wat een groot ding!" .. ik pak het pakket op.. "en zwaar!" ;)

VooraanzichtVooraanzicht frogviewAchteraanzicht + Inkijk

Specificaties & Features

Deze staan natuurlijk ook onder het tabje specificaties maar het is toch wel handig om het er even bij te hebben..

Technische specificaties
Behuizingtype:Tower
Form Factor:ATX, micro-ATX
Interne Bays:5x 3.5"
Externe Bays:5x 5.25 OF 4x 5.25, 1x 3.5"
Aansluiting voorzijde:3.5mm headset, eSATA, 3.5mm Microfoon, 2x USB 2.0
Fysieke specificaties
Materiaal:Staal
Gewicht:8.7Kg
Kleuren:Zwart en Rood
Breedte:253mm
Diepte:563mm
Hoogte:502mm
Wat er verder wordt bijgeleverd
- Quick installation guide
- Papieren plaatje met aanduiding voor spacer
- 5,25" -> 3,5" bracket
- Veel schroefjes en wat tie-wraps
- 3 ventilatoren Meer bij High Airflow
Features vertaald van coolermaster.com
* Extreme koelprestaties (Meer hierover bij koelingsmogelijkheden)
* Robuust ontwerp
* Compatibiliteit voor high-end producten (Meer hierover bij inbouwmogelijkheden)
* Omkeerbare voeding (fan naar boven/onder)
* 7 + 1 PCI uitgangen
* Klaar voor waterkoeling
* Tool-free installatie ontwerp
* Front panel LED ON/OFF switch voor de voorste fan

Overzicht van Features (van coolermaster.com)

Bouwkwaliteit & Afwerking

Op de bouwkwaliteit valt niets af te dingen. Ondanks het tool-less systeem zit alles toch lekker stevig. Ook de lak beschadigt niet snel. De kast staat bij mij onder het bureau en stoot regelmatig met mijn schoenen tegen de kast aan, toch is hij nog net zo gaaf als toen hij net uit de verpakking kwam. Ook ben ik wel eens uitgeschoten met een schroevendraaier, nog steeds geen krasje. Alleen met erg scherpe voorwerpen of als je de kast bruut te lijf gaat zul je hem beschadigen.

Over de afwerking ben ik wat minder te spreken. Zo is bijvoorbeeld de binnenkant niet zwart meegespoten. Vooral als je kast vaak open hebt doet dat toch af. Daarnaast moet je vrij veel kracht uitoefenen om de (overigens met duimschroeven vastgemaakte) zijpanelen goed aan de voorkant af te sluiten. Maar als ze eenmaal zitten, zitten ze ook echt. Ook is het tool-free systeem voor de externe 5.25" bays niet helemaal goed uitgewerkt, maar daarover later meer.

Ik ben wel positief over het stof dat de kast buiten weet te houden. Omdat de kast bij mij op de grond staat zuigt hij veel stof aan van de grond. Dit is dan ook goed te zien aan de buitenkant van de mesh en het stof-filter wat er achter zit. De mesh moet ik minimaal eens per maand schoonmaken, het filter maak ik eens per kwartaal schoon. Het schoonmaken van het filter gaat echter niet erg gemakkelijk. Hiervoor moet je de hele voorkant er af schroeven om het los te kunnen halen. De binnenkant heb ik eigenlijk nog nooit echt schoongemaakt. Op de voeding zie ik nu nog maar een heel dun laagje stof liggen ook zit er op de zijkant een grote 200mm fan gemonteerd.

Verder werd er in een reactie op andere review genoemd dat er problemen zouden kunnen optreden met de front I/O panels van CM kasten. Zelf heb ik hier nooit last van gehad, maar het leek mij goed om te vermelden. Op de site van CoolerMaster lijken ze het probleem te erkennen. In ieder geval kun je garantie krijgen als het front panel niet naar behoren werkt. Kijk voor meer informatie over het probleem ook even hier: http://www.tomshardware.co.uk/forum/271300-10-front-panel-static-discharge-problems.

Vooraanzicht HAF922 met led fan aan de zijkantzijaanzicht HAF922

Inbouwmogelijkheden

Vanwege de grote dimensies past eigenlijk alles in deze kast. Doordat de voeding onderin zit past er een voeding tot 190mm in. Ook past er een hoge processorkoeler (tot 160mm) in. Zelf heb ik de CM Hyper Z600 van 160mm gemonteerd terwijl er op het zijpaneel ook nog een fan van 200x200x30 zit. Als ze bestaan zou je dus zelfs een koeler van 190mm kunnen installeren. De lengte tussen de pci-uitgang en het hdd-rack bedraagt zon 32-33 cm. Dit betekent dat de HD5970 er precies in past.

Daarnaast is er ook ruimte voor 5x 5.25" externe drive bays waarvan er 1 in een 3.5" bay kan worden veranderd om bijvoorbeeld een card-reader in te plaatsen. Ook is er plaats voor 5x 3.5" schijven. In totaal kun je dus beschikken over ofwel 5x 5.25 en 5x 3.5" bays OF 4x 5.25" en 6x 3.5" bays. Omdat in

Omdat de kast zo ruim is wordt er door sommigen ook gezegd dat er zelfs E-ATX moederbord varianten inpassen. Nu heb ik geen E-ATX moederbord, maar na wat research op het internet ben ik erachter gekomen dat het in feit wel moet passen qua grote, maar dat het erg krap gaat worden. Daarnaast mist er ook een rij spacers om het mobo mee te bevestigen. Deze is bij de grotere broer van de HAF922, de HAF932 overigens wel aanwezig.

Omdat de bovenste 200mm fan eventueel ook vervangen kan worden door 2x 120mm is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 2x 120mm radiator te koelen. De twee met rubber afgedichte gaten zijn natuurlijk ook handig voor externe koeling.

Het inbouwen van al deze componenten gaat overigens erg eenvoudig dankzij het tool-free systeem.

Installatiegemak

Tool-Free?
Aangezien het Tool-less systeem op sommige punten beter werkt dan op andere deel ik dit onderdeel op in 3 delen: (1)Zijpanelen en pci bays, (2)Externe Bays, (3)Interne Bays.
  1. Zijpanelen en pci:
    Zowel de zijpanelen als de pci-expansie sloten worden met behulp van duimschroeven bevestigd. Toen ik mijn nieuwe systeem voor het eerst in deze kast wilde inbouwen heb ik toch maar even de schroevendraaier erbij gepakt. De duimschroeven waren namelijk zo goed vastgedraaid dat ik moeite had om ze los te krijgen. Als ze eenmaal los zijn heb je hiervoor de schroevendraaier niet meer nodig. Ook handig is de dwarse pci-uitgang voor uitbreidingen die geen pci-slot van het moederbord gebruiken zoals bijvoorbeeld een pci-fancontroller.
  2. Externe 5.25" bays:
    Helaas kon ik de schroevendraaier nog niet wegleggen want voor het inbouwen van externe drive bays bleek dat het klik-vast-klik-los voor de externe 5.25" bays maar aan 1 kant gemaakt was. Hierdoor zitten de componenten zoals dvd-stations en fan-controllers maar aan 1 kant vast waardoor ze kunnen gaan wiebelen. Gelukkig kan alles (aan beide kanten) nog wel extra stevig worden vastgezet met normale schroefjes. note: voor dvd-stations is het niet echt nodig om ze extra vast te zetten, maar voor andere componenten die niet zo groot zijn is het toch wel een must!
  3. Interne 3.5" bays:
    Over dit onderdeel ben ik heel erg te spreken. Het komt er op neer dat je de hdd's in eenmalig in een soort omhulsel stopt en het vervolgens in een rekje kan schuiven. tip: kijk ook even op foto ;-) Om resonantie te voorkomen zit het pinnetje wat je in de hdd stop omhuld met wat rubber. Nu trillen de F3 schijven van Samsung niet zo veel, maar ik voel in ieder geval geen trillingen in de kast. Daarnaast heeft CoolerMaster de hdd kooi 90 graden gedraaid zodat je er makkelijk bij kan. Een klein nadeel is wel dat als je veel harde schijven hebt je een beetje krap uitkomt met de bekabeling.

Verder werd er in de reacties terecht opgemerkt dat er geen 3,5" -> 2,5" bracket wordt meegeleverd. Nu was dit ruim een jaar natuurlijk nog niet echt een issue, maar tegenwoordig zie je steeds vaker 2,5" drives. Aangezien ik zelf (nog) geen 2,5" drive heb, ben ik even op zoek gegaan en vond ik dit:
    Een 2,5"SSD met de Twin mounter erin monteren is mogelijk maar moet op een specifieke manier anders past het niet.
    - ~[user=71954] in zijn review over de HAF922
    Verder is mschol in zijn review over de Scythe twin mounts erg tevreden, dus het monteren van een 2.5" schijf moet verder niet al te veel problemen met zich meebrengen. Het is alleen jammer dat ze niet standaard zitten bijgeleverd.
Als het klik-vast-klik-los systeem voor de 5.25" bays aan beide kanten had gezeten dan zou dit het ultieme tool-less systeem zijn geweest. Vooral de duimschroeven en het systeem voor de harde schijven voegt echt iets toe aan het gebruikers/installatie-gemak.

7+1 PCI tool-free systeem5.25" bays tool-free systeem3.5" bays tool-free systeem
*Alle foto's zijn in groter formaat te bekijken in de lightbox

Installeren van de overige componenten
De voeding vindt zijn plekje onderin de kast. Je kunt hem op twee manieren installeren. De eerste optie is met de fan naar boven, zodat hij de koude lucht in feite de kast uit zuigt. Dit kan bijvoorbeeld wenselijk zijn als je een videokaart direct boven de voeding hebt hangen. De voeding kan dan direct de warme lucht de kast uit zuigen zodat het niet de koeling voor andere componenten benvloedt.

De andere optie is om hem met de fan naar beneden te plaatsen zodat hij zijn eigen luchtcirculatie heeft en dus geen koude lucht uit de kast verbruikt. De kast staat op lage pootjes waardoor er ongeveer n centimeter 'aanzuigruimte' ontstaat. Normaal moet dit geen problemen opleveren, maar als je tapijt hebt moet je er wel rekening mee houden. Overigens is de ruimte onderin geschikt voor voedingen tot 19cm, volgens mij is het dan zelfs nog mogelijk om de fan aan de onderkant te installeren.

Installatie van het moederbord gaat gemakkelijk. Er is genoeg ruimte om er goed bij te kunnen. Ook zit er een heel handig gat op de plek waar de processorkoeler zit zodat je zonder het mobo eruit te halen toch de koeler kunt verwisselen.

Kabelmanagement
Omdat de zijpanelen iets naar buiten lopen en zo de kast dus eigenlijk nog wat meer verbreden heb je genoeg ruimte over om alle kabel achter de mobo-tray langs te laten lopen. Verder zijn er aan de onderkant en rechtsboven de cpu twee gaten opengelaten om kabels doorheen te leiden. De eerste is voornamelijk bedoeld om alle kabels van de voeding direct achter de mobo-tray te laten verdwijnen. Ook kan het gat gebruikt worden voor aansluitingen aan de onderkant van het moederbord (zoals front-panel aansluitingen). Het gaat aan de bovenkant om bijvoorbeeld de 6/8pin van de voeding doorheen te leiden.
Zoals al eerder genoemd is er achter de gedraaide hdd-kooi beperkte ruimte om alle kabels goed kwijt te kunnen. Maar zolang je 90 graden Sata aansluitingen neemt zul je nergens last van hebben.

Om alles goed te structureren en bij elkaar te houden zitten er ook veel aansluitpunten voor tie-wraps.

overview kast incl. kabelmanagementkabelmanagement achter de mobo-tray

gat bij cpu + cablemanagementt mobo-trayHDD kooi + cablemanagement bij voeding

High Airflow

Om al je dure, high-end componenten voor oververhitting te beschermen heeft CoolerMaster de High Airflow (HAF serie uitgebracht waaronder ook de HAF-922 valt. De bedoeling van deze serie is om een zo optimale luchtstroom te creren door veel opties voor ventilatoren toe te voegen. Voor de duidelijkheid heb ik hieronder twee plaatjes geplaatst met een tabel die aangeeft welke ventilatoren er geplaatst kunnen worden en welke er standaard meegeleverd worden.

PositieAfmetingenRPM & dBAStand. meegeleverdBijzonderheden
Voor200 x 30mm700rpm, 19dBAJaRode led met frontpanel aan/uit schakelaar
Boven200 x 30mm700rpm, 19dBAJaKan vervangen worden door 2x 120mm
Achter120 x 25mm1200rpm, 17dBAJa
Onder140/120mmNee
Zijkant200mmNeeKan vervangen worden door 2x 120mm

Je ziet dat er voor de harde schijven een 200mm intake fan is geplaatst, deze bevat overigens rode leds die met een knopje op het front i/o panel aan en uit te zetten zijn. Geen van de andere meegeleverde fans heeft verder zo'n led met schakelaar. Aan de bovenkant zit een mooie grote 200mm exhaust-fan die samen met de 120mm fan aan de achterkant de geproduceerde warme lucht direct de kast uitblaast.
Op dit moment heb ik naast de standaard fans ook nog een 200mm intake fan aan de zijkant gemonteerd om de videokaart nog wat meer te koelen. Aan de onderkant kun je, indien gewenst nog een extra 140 of 120mm fan plaatsen om de opwaartse luchtstroom nog iets meer op gang te brengen. Tot nu toe zie daar echter geen noodzaak toe. In combinatie met de passieve Hyper Z600 cpu-koeler van CoolerMaster behaal ik volgens mij namelijk best nette koelresultaten. Hierbij helpt het natuurlijk dat de voeding met de fan naar beneden geplaatst kan worden.

Koelresultaten in de praktijk
Hieronder staat een tabelletje waarin ik mijn systeem gestrest heb met Prime95 en Furmark. Met aida64 heb ik de waarden vervolgens uitgelezen. Alle fan's behalve die van de videokaart stonden op hun standaard waarden ingesteld. De fan van de videokaart wilde op de een of andere manier niet hoger dan 33%.
ComponentTemp IdleTemp CPU LoadTemp CPU + VGA Load
CPU (CoreI7 920 @2.83GHz~35C ~59C ~61C
Videokaart (HD5770) met fan op 33%!~29C ~38C ~55C
Moederbord (X58A-UD7)~32C ~34C ~34C
HDD (Samsung F3, 1TB)~24C ~24C ~24C

Opvallend is dat de temperaturen binnen enkele minuten nadat Prime95 en Furmark waren uitgezet weer op de standaard temps waren.

Geluidsproductie
Ondanks de vele openingen en fans in de kast blijft de geluidsproductie binnen beperken. Natuurlijk ligt het wel aan de setup die je draait, maar mijn huidige setup produceert minder geluid dan 1 enkele CM Hyper 212 Plus in een idle systeem. Als je gewoon aan je bureau (op zo'n 60cm afstand) zit te werken kun je ze wel horen, maar zodra wat muziek aanzet niet meer.

Prijs en overige

Cool Prices
Destijds heb ik de kast voor 85 euro gekocht bij het helaas failliete Cool-Prices. Ik sta volledig achter mijn aanschaf en de kast is het geld zeker waard. Vooral als je bedenkt dat de kast standaard wordt meegeleverd met 3 fans, welke bij elkaar ook al gauw zo'n 25 kosten.

Modbaarheid
Nu heb ik de HAF922 niet echt gemod, maar via de CM-store kun je wel een heleboel onderdelen bestellen voor als er iets kapot is/ fout gegaan met de dremel. Daarnaast kun je er nu ook een windowed side panel en extra on/off 200mm red led fans kopen. Toen ik de kast kocht kon dit nog niet. Er worden dus steeds onderdelen toegevoegd.

Ik ben nog niet echt gemodde haf922'en tegengekomen. Bij de Haf932 zie je wel vaak paintjobs voorbijkomen.

Plaatje van CM site van HAF922 met window

Al met al ben ik zeer tevreden over deze robuuste kast. Je hebt een grote kast waar veel in past zodat met behulp van een over het algemeen goed werkend tool-free systeem je makkelijk al je componenten kan inbouwen zonder al te veel hulp van de schroevendraaier. Ook op het kabelmanagementsysteem valt niet veel aan te merken.

Om alle componenten koel te houden is de HAF922 voorzien van een goede airflow bestaande uit 2x 200mm en 1x 120mm. Mocht je vinden dat het niet koel genoeg is, dan bied Coolermaster de mogelijkheid om nog een extra 200mm (zijpaneel) en 120mm (onderin) te monteren.

Al met al is het een zeer goede aankoop geweest waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben.

~[Changelog]
5/1/2011
- Stukje over 2.5"-bracket toegevoegd
- Conclusie iets uitgebreid
- Stukjes over de voeding en koelmogelijkheden aangepast en uitgebreid
- o.a. linkje naar cm-store toegevoegd en de foto's linken nu naar hun lightbox van Flickr
15/1/2011
- Extra foto's toegevoegd van hogere kwaliteit en betere cablemanagement.
16/1/2011
- Foto's in review verwerkt.
- Foto's in lightbox geplaatst en omschrijvingen toegevoegd.
24/10/2012
- Kopjes aangepast voor Tweakers 7

~[To Do]
- Meer / betere foto's maken van de kast + verschillende onderdelen.
- Overzicht foto's onderaan mooier maken + omschrijvingen toevoegen.

Dit is mijn eerste review dus opbouwende kritiek is gewenst! Als je vragen of opmerkingen hebt kun je een reactie plaatsen. Type -en spelfouten graag even via PM.

Overzicht foto's
HAF922 Front Frogview Front overview Frontpanel Frontpanel + 5.25inch bays 7+1 PCI toolfree-system Voor kabelmanagement (achter mobo-tray) Kabelmangement overzicht (achter mobo-tray) HDD cage + psu cablemanagement Easy mount CPU-Cooler + cable-management mobo-tray HAF922 binnenin (zonder goede kabelmanagement) HAF922 binnenin (zonder zijpanelen) HAF922 inkijk frogrview Achter + Binnenin Achterkant Frontpanel van achter Frontpanel Vooraanzicht

Deze foto's zijn ook op flickr te bekijken.

Heb jij ook een Cooler Master HAF 922?

Mijn complimenten voor deze mooie review ;) zeer goed geschreven. (5/5)

Ben sinds de laatste paar dagen van 2010 in het bezit van het nieuwe, iets kleinere broertje in de HAF-Serie: De 912 Plus.
Ben er zeer tevreden over ;)

Hij is iets kleiner, maar nog steeds erg ruim zoals de serie past.
De lengte is iets minder, daarom hebben ze er een verwijderbare HDD-kooi ingezet, zodat de lange videokaarten nog steeds passen.

Er worden 2 fans meegeleverd (200mm voor + rode led, geen aan/uit op front-panel en een 140mm aan de achterkant). Wel is de ruimte voor de andere fans er nog steeds.

Verder zijn er nu wel mogelijkheden voor een 2,5" drive bijgeleverd en ingebouwd. Er is een klein kastje meegeleverd en (als ik het goed heb, maak er zelf geen gebruik van) een bracket.

Bij de 912 is de binnenkant wel meegespoten en verder komen er heel veel eigenschappen overeen.

[Reactie gewijzigd door Smak_Rice op 17 januari 2011 15:31]

Ik heb inderdaad wel het idee dat de versies die later in de HAF serie zijn uitgebracht qua afwerking net iets beter zijn. Zoals het meespuiten van de binnenkant en standaard een 2.5" drive (bij de HAF192).

Hopelijk komt er ooit nog een HAF922+ waarin dit soort dingen verbeterd zijn. Morgen maar even een mailtje sturen. ;-)
Met de fan naar boven, zodat hij de warme lucht de kast in blaast.

De ventilator van de voeding 'zuigt' juist lucht uit de kast naar buiten. Ook niet ideaal overigens, want aangezien de voeding onderin zit zuigt hij de waardevolle koude lucht op...
Goed opgelet! Je hebt gelijk, en zal het aanpassen. Al ging het mij er meer om dat je de voeding op twee manieren kon plaatsen. Namelijk op de reguliere manier: met de fan naar boven zodat hij 'zijn' lucht uit de kast haalt. Dit kan wenselijk zijn als je een videokaart vlak boven de voeding hebt hangen. De voeding kan dan namelijk de warme lucht direct naar buiten dirigeren. Dit is echter weer nadelig voor de voeding, maar dat terzijde.

De twee manier mogelijkheid is om de voeding met de fan naar beneden te plaatsen. Je kunt er dan voor zorgen dat de voeding een aparte luchtcirculatie krijgt en dus de luchtstroom in de kast zelf niet benvloedt. Hiervoor zorg je er voor dat je, zoals je terecht opmerkte, geen waardevolle koude lucht aanzuigt.

Het mooie van de Haf serie is dat deze niet gebruikte koude lucht ten volste gebruikt kan worden om alle componenten te koelen. De lucht zal zich namelijk niet bovenin 'ophopen' doordat je n een 120mm n een 200mm fan hebt die al de warme lucht direct uit de kast weg ventileert.
edit:
Post aangepast naar aanleiding van de onderstaande reactie van coffeejunkee.

[Reactie gewijzigd door WouterKvG op 5 januari 2011 23:04]

De reguliere manier is met de fan naar beneden. Leuk dat het kan, maar ik zou nooit de voeding met de fan naar boven plaatsen. Dan verstoor je alleen maar de airflow doordat je voeding warme lucht naar beneden probeert te zuigen.
ik heb deze kast nou ook een half jaar en ik heb al 4 front panels toegestuurd gekregen van cooler master (prima service) maar allemaal falen ze. ik kan geen headset op de frontpanel aansluiten want die vind hij niet.
ik heb het nou met een switch achter op de pc moeten doen en de koptelefoon plug moeten gebruiken aan de voorkant. het werkt maar het staat niet mooi.
de kast is wel mooi, lekker makkelijk om dingen te vervangen vanwege de ruimte.
en meer dan genoeg plek voor cable management achterin.

al bij al, een prima kastje alleen jammer van de I/O panel.
Nu ken ik inmiddels 4 gebruikers en mijzelf van deze kast, maar van niemand heb ik gehoord dat het I/O panel het niet doet. Ligt het probleem niet aan je moederbord/geluidskaart? Vooral omdat je al 4 front panels geprobeerd hebt.....
heb dit probleem ook gehad, lag aan drivers van de onboard geluidskaart!
Een vraagje, worden er koeler's meegeleverd, en zoja welke? Ik zal er vast over heen hebben gelezen, maar ik vraag het even :)
Zeker. Een 200mm fan (met rode led) aan de voorkant, een 200mm fan aan de bovenkant en een 120mm fan aan de achterkant.
Goed dat je het probleem met het front-paneel vermeldt!
Nuttig voor degenen die deze behuizing overwegen.

(En typfoutje: Verder werd er in een reactie op andere andere review)

[Reactie gewijzigd door CoB op 4 januari 2011 18:32]

Ik zou de conclusie even wat uitgebreider schrijven, meestal browse ik een review snel door, pik ik wat ik interessant vind en lees ik de conclusie voor wat tempo info :)

Verder leuk geschreven review. :)
Review ziet er goed uit. Misschien handig om erbij te vermelden dat er geen bracket bij zit om 2.5" schijfjes (denk aan de SSDs) te installeren. Ik heb de kast sinds gisteren en zat er niet bij :(

Gelukkig had ik ze wel meegeleverd gekregen met mijn vorige CM Scout.
Zoals ik inderdaad al in mijn review heb geschreven worden er standaard 3 fans meegeleverd. Namelijk 2 200x30mm fans en n 120mm fan. Kijk anders ook even onder het kopje High Airflow.
offtopic:
Verkeerde aangeklikt. Dit was bedoeld als reactie op beatboxx.

[Reactie gewijzigd door WouterKvG op 5 januari 2011 17:23]

Ik heb de niet-gebruikte 'rekjes' voor HDD's uit de bay's gehaald in de veronderstelling dat dit beter is voor de airflow. Misschien een tip voor anderen.
De 'rekjes' staan niet toe een HDD ondersteboven te monteren.

[Reactie gewijzigd door CoB op 5 januari 2011 22:25]

Super mooie review!
Heb deze kast ondertussen ook besteld.
Zit er strak uit!

Bedankt!
Erg mooie review 5 sterren! Als je van plan bent deze kast te kopen is het zeker de moeite waard om deze review te lezen. ;)