Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF 922 Review

mschol 19 november 2009, laatste update op 19 november 2009, 3.006 views

Cooler Master HAF 922

Pluspunten

• Tool-less installatie
  • Ruime kast
  • Veel koelingsmogelijkheden
  • Uitneembare drivebays
  • veel mogelijkheden voor wegwerken kabels

Minpunten

• Stekkertje fan aan de voorkant is wat aan de korte kant als je de molex aansluiting niet gebruikt
  • De audio kabel is te kort om achterom (en dus weggewerkt) aan te sluiten op de audio connector

Algemeen
Ik was voor mijn nieuwe pc opzoek naar een kast met veel koelmogelijkheden en intern veel speelruimte om apparaten in en uit te bouwen.. Na aardig wat reviews gelezen te hebben en de BBG erbij gehad te hebben heb ik besloten deze kast te halen vanwege de 3 grote fans en de ruime opzet van de kast

De kast wordt geleverd met een 5,25" -> 3,5" bracket en 2 klein zakjes met schroefjes en afstandhouders voor het moederbord.
De kast zelf heeft op de backplate een uitleg zitten in welke gaatjes afstandshouders moeten voor welk type moederbord, dit maakt het inbouwen van een moederbord toch weer wat makkelijker.
Er zitten diverse gaten in de backplate voor o.a. kabelmanagment en het monteren van een CPU backplate

Bouwkwaliteit & Afwerking
De kast voelt lekker stevig aan, de zijpanelen hadden ietjes steviger gemogen maar het is voor normaal gebruik echt meer prima. Ik ben tijdens de installatie geen scherpe randjes tegen gekomen, alles was netjes afgebogen.

De aan/uit schakelaar, de reset switch en de switch voor de rode led van de voorste ventillator zitten aan de bovenkant van de kast, persoonlijk heb ik er geen probleem mee maar ik kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die er wel problemen mee hebben.
Aan de voorkant vinden wij nog 2 USB, Esata en koptelefoon/microfoon aansluiting. Vlak achter de aan/uit knop is een klein bakje voor bijvoorbeeld een USB stick of telefoon.
De voorkant heeft een honingsgraat structuur en 1 zijpaneel ook.

Er zitten voor de harddisks uitneembare drives, dit is erg makkelijk in gebruik, al moet je het ver buigen om de harddisk erin te krijgen. Een 2,5"SSD met de Twin mounter erin monteren is mogelijk maar moet op een specifieke manier anders past het niet.
De voeding zit onderin, dit is kennelijk gebruikelijk bij nieuwe kasten en tot nu toe bevalt die indeling prima..

Inbouwmogelijkheden
Er kunnen standaard 5 3,5" apparaten in wat voor veel mensen al genoeg is, maar de 5 5,25"sloten kunnen makkelijk omgebouwd worden naar 3,5 sloten zodat er meer harddisks in kunnen.
Een Fullsize ATX moederbord past makkelijk in de kast en de kast bied veel ruimte om de kabels weg te werken.

Koelingsmogelijkheden & Vormgeving
Er zitten standaard in de kast 3 ventilatoren van 200mm (1x achterkant (outtake fan), 1x bovenkant (outtake fan) en 1x voorkant (intake fan) )
Er is dan nog plek voor een 200mm ventilator aan de zijkant en een 200mm ventilator aan de onderkant, wat voor meer dan voldoende luchtverplaatsing kan zorgen. De Coolermaster TX3 paste makkelijk in de kast en er zitten 2 gaten voor waterkoelingsbuizen in de bovenkant van de achterkant van de kast.

De behuizing ziet er aan de buitenkant niet uit als een normale pc kast en heeft een beetje een "leger" uitstraling wat ik er prima uit vindt zien in zwart.

Installatiegemak & Modbaarheid
Er worden voor het dichtschroeven van de zijpanelenen en de insteekkaarten thumbscrews gebruikt, dit maakt een algehele tool-less installatie bijna mogelijk, alleen voor het vast zetten moederbord en de voeding zijn schroevendraaiers nodig..
Voor de harddisk zijn uitneembare bay's gebruikt waar de harddisk ingelegd kan worden.
Alle onderdelen van de kast zijn prima te benaderen en bieden voldoende ruimte, zelfs met een radeon 5870 van ~30cm in lengte in de kast.
De modbaarheid zou mogelijk wat tegen kunnen vallen. Er zijn geen dedicated plekken voor plexiglas platen of audio bays (5,25") Ik heb dit voor de rest niet getest. De ventillator aan de voorkant heeft standaard een rode led die aan of uitgezet kan worden.

De kast maakt zijn beloftes goed waar en het is dan ook een product wat zijn geld dubbel en dwars waard is.

Heb jij ook een Cooler Master HAF 922?

de 5970 is 305 MM lang BTW.
Even een klein vraagje..

Heb je op dit moment een HD5870 ingebouwd? Hoeveel cm speling heb je nog ongeveer over? Misschien wil ik over een tijdje upgraden naar de HD5970, die dus ook een dikke 30cm lang is. Maar dit past nog erin?
de 5870 is volgens mij 28 cm lang
de 5970 is toch niet veel langer?

de 5870 kan in iedergeval makkelijk in de kast, ik heb nog zeker 5 tot 10 centimeter over
Voor alle gebruikers die rode fan (200MM) willen hebben bij de HAF. Dit kan geregeld worden via email naar CoolerMaster. Of kijk op http://www.coolermaster.nl/shop/ . En kijk uit wat voor SATA aansluitingen te koopt. Bij sommige hardeschijven kan je een rechte aansluiting wel aansluiten maar dan kan je zij panelen niet goed om. Kijk hier dan bij uit of je een 90 graden sata connector koopt of een kleine harde schijf.