Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Microsoft Surface Mouse Bluetooth Review

BugBoy 5 december 2017, laatste update op 5 december 2017, 88 views

Microsoft Surface Mouse Bluetooth (Product gekocht)

Fraaie muis die probleemloos werkt, maar veel te duur en niet erg ergonomisch.

Pluspunten

• Design past bij Surface lijn

Minpunten

• Niet ergonomisch
  • Geen ingebouwde accu

Ik heb (via Amazon US) het Microsoft Modern Keyboard met vingerafdruklezer gekocht en dan moet er natuurlijk ook een muis bij die er een beetje bij past. Helaas kan ik daar geen review van plaatsen, omdat dat product niet in de Tweakers database zit (is niet leverbaar in NL).

Ik werkte tot nu toe met een draadloze Trust muis van 10 en daar was ik heel tevreden over. Ergonomisch, werkt altijd, maar zo'n zwarte muis ziet er gewoon niet uit en hij ligt bij ons op de keukentafel vol in het zicht.

De muis kost bijna 55 (incl. bezorgkosten) en daarvoor krijg je een optische draadloze muis die werkt via Bluetooth. De muis ziet er netjes uit, maar het is gewoon een plastic muis met een metalen scrollwieltje. Voor 50 mag je echt meer verwachten vind ik.

Pairen via Bluetooth gaat probleemloos (WIndows 10) en de batterijen zijn bijgeleverd. Voor 50 had ik liever gehad dat er een ingebouwde accu in zat die via USB opgeladen kan worden.

De ergonomie vind ik minder goed, maar dat zie je meer met "design" muizen. Ook deze muis is te vlak en te klein voor een beetje grote handen. Of de palm ligt iets voor de muis, of mijn vingers steken er overheen. Niet ideaal en eigenlijk vind ik de Trust muis fijner in gebruik.

Deze muis moet je echt alleen maar kopen, omdat het oog wat wil. Anders is er veel beter spul te krijgen. Helaas is in Nederland de Surface Precision Mouse niet leverbaar, want die lijkt me een stuk ergonomische. Ook het opladen via USB spreekt mij wel aan.

Heb jij ook een Microsoft Surface Mouse Bluetooth?