Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 13 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech S220 Review

!null 23 januari 2010, laatste update op 23 januari 2010, 1.108 views

Logitech S220

Pluspunten

• Goed geluid en bas voor zo'n klein en goedkoop setje
  • Relatief uitgebreide featureset

Minpunten

• Hoge tonen / treble niet los in te stellen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Erg prettig setje. Ik deed eerst jaren met twee 2.1 setjes van toen rond de 50 a 60 euro, die gewoon erg fijn waren qua de geluidskwaliteit en vermogen voor dat geld. Maar beide knallen en brommen tegenwoordig, en ik had toch een nieuw pc-tje gebouwd, dus maar meteen alles even goed regelen. Toch had ik niet zin om weer 60 eu oid er aan te geven, nu moest het wat simpeler.
Ik was wel even bang dat ik in het segment onder de 30 euro alleen maar rotzooi kon kopen, maar ik ben toch positief verrast door de S220 set. Ik kon hem even luisteren bij Paradigit. In vergelijking met de Logitech set van 70 euro die ernaast stond klonk hij wel wat minder natuurlijk, maar ik ben toch maar gegaan voor de goedkope S220.

Thuis aangesloten en er komt echt goed geluid uit. De bass kan nog aardig hard zonder meteen hol te klinken. De bassweergave is dus aardig, maar vooral erg goed voor dit geld. Voor deze bedragen koop je ook gerust een setje met alleen 2 lullige speakertjes, vrijwel zonder bass.
Het middengebied is prima, en de hoge tonen zijn ook niet te sterk aanwezigheid. Het verloop van de verhouding tussen bas / midden / hoog is niet linear wanneer je van zacht tot hard open draait, maar bij welk simpel setje is dat het wel? Het is iig niet storend.

Featureset
Nog over de featureset, de 2.1 set is aan te sluiten middels 2 losse stekkers, 1 voor de gewone stereo, en eentje voor de subwoofer. Aangegeven d.m.v. groen en oranje. Verder heeft de set een rond dingetje, eigenlijk een grote draaiknop waarmee het volume in te stellen is. Deze kun je bij je toetsenbord neerleggen bijvoorbeeld. Hierop zijn ook headphones of microphone aan te sluiten.
Featureset is dus prima, alleen is het jammer dat de hoge tonen / treble niet los in te stellen is. De bass is op de subwoofer unit zelf wel in te stellen.

Verwacht geen perfecte kwaliteit, maar gewoon goed. Ik sta eigenlijk versteld wat voor mooi geluid er uit komt, voor een setje van 20 a 25 euro. Een budget waarmee je ook een hoop simpel spul kan kopen.

Heb jij ook een Logitech S220?

Ik was eerder voor zoiets gegaan als ik jou was: de Edifier M1350.. Relatief betere kwaliteit voor weinig geld zegmaar..

Zelf heb ik wel eens naar goedkope Logitechs geluisterd (die van 50 euro, wat ik relatief goedkoop vind voor speakers, de X-230), en bij die heeft de bas al een veel te hoog frequentie bereik, en hij is ook nog eens te "overpowering". Op z'n zachtst staat ie nog te hard zegmaar..

Als ik jou was had ik toch gewoon een setje van 70 of 80 euro gehaald waar je veel meer plezier van kan hebben (de Edifier E3300 of de E3350). Of anders een Logitech setje, alhoewel die naar mijn mening wel een stuk slechter klinken..

Maargoed dat neemt niet weg dat ik je toch veel plezier wens met je setje ;).