Ziggo Connect Box Review

Nivk 3 oktober 2017, laatste update op 27 januari 2018, 5.318 views Product gekocht

Ziggo Connect Box

Het feit dat dit modem nog steeds door Ziggo wordt uitgeleverd is een schande. Ziggo wijst met de vinger naar de gebruiker maar zou natuurlijk moeten wijzen naar Intel, Compal en dit ding gewoon helemaal niet meer moeten leveren.

Pluspunten

• Wireless
  • Uiterlijk

Minpunten

• Packet loss
  • Jitter
  • Latency
  • DoS 0-day aanval
  • Desastreus voor gamen, VOIP, Discord etc.
  • Intel Puma-6 chipset
  • Problemen bekend sinds 2015

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 3
De Ziggo Connect Box (CH7465-LG) is een modem dat gebruik maakt van een Intel Puma-6 chipset, zoals ook vele andere modems van verschillende merken. Al deze modems met dit Intel chipset hebben dezelfde problemen met packet loss, jitter en latency. Deze problemen hebben grote gevolgen voor activiteiten zoals bijvoorbeeld gamen, VoIP. Helaas is dat niet alles, deze modems zijn ook nog eens kwetsbaar voor een simpele DoS aanval waarbij men volledig van het internet kan worden afgesloten zo lang de aanvaller wil.
Ziggo is kennelijk erg gehecht aan het uitgegeven van dit type modem. Omruilen voor een ander type modem waar deze problemen zich niet bij voordoen is blijkbaar voor Ziggo een groter probleem dan het gigantische euvel dat deze Intel Puma-6 chipset is.

Meer informatie:
badmodems.com
dslreports thread

Heb jij ook een Ziggo Connect Box?

Beste,
Na problemen met de TV bij ons thuis hebben wij als ''compensatie'' deze modem van Ziggo opgestuurd gekregen. Wij ervaren nu ook instabiel internet.

Heb je een idee wat hier aan gedaan kan worden? -nieuwe modem opvragen bij ziggo?? of werkt dit niet zo eenvoudig..

Zelf een modem aanschaffen?
Bel ziggo en meld het probleem. Het modem is in bruikleen van Ziggo, dus zij moeten het oplossen. Wijs ze anders maar op de huidige actie "de ziggo power promise".
Ik heb sinds kort ook deze "Rommel Box" als modem thuis, niets anders dan ellende... Ik host zelf een aantal servers thuis waaronder game servers, en vrienden die deze server joinen hebben 500-600 ping.. Dit was voorheen met mijn Cisco modem nooit zo, maar deze moest van Ziggo persé vervangen worden omdat hij te oud was.
Ik heb sinds vorig jaar deze witte modem-box, omdat ik een slecht digitaal tv-signaal had.
Regelmatig uitval van wifi!
Zelf een antenne versterker geplaatst omdat mijn tweede tv signaal te zwak was!
2 weken geleden gebeld, 2 nieuwe kabels ontvangen, waarvan 1 modemkabel zonder schroefdraad.
afgelopen zondag tussen 15:00 uur en 18:30 getracht contact te maken met de helpdesk, maar signaal viel steeds weg, Kreeg een nieuwe tv splitter toegezonden, waardoor ik ook de antennesignaalversterker moest verplaatsen. Nog steeds uitval, gisteren weer gebeld, nu zou er een monteur langskomen, Monteur net geweest, heeft preventief de antennedoos vervangen, en waar nodig de kabels, Nu ook sterk genoeg signaal voor 2 tv's via gewone splitter! Monteur vertelde mij dat er een software update kort geleden is geweest voor de modems, er waren herstart problemen. Maar die zouden nu tot het verleden moeten behoren. Ik hou mijn wifi signaal in de gaten!