Antec Earthwatts EA 650 Review
Systeem die het dient te voeden Het onderstaande systeem zit aangesloten op de voeding:AMD Phenom II 940 125 Watt TDPGigabyte GA-MA790GP-DS4HMSI 4830 1 GB (overclocked zeer leuk, heb er helaas €130,- voor betaald)Seagate Barracuda 7200.11 500 GB6 x normale ventilatoren3 x ultra kaze 3000 (120x40mm)DVD-branderKaze Master 5.25"Uitrusting en afwerking Het is een voeding zoals elke voeding, hij oogt niet speciaal, het enige wat 'speciaal' is is de paarse sticker die er op zit. Deze weergeeft de specificaties van de voeding weer. De bovenstaande voeding is een kleine...
Pluspunten
Normaal ontwerp (geen poespas) Stabiliteit / vermogen Geluidsproductie Milieuvriendelijker (volgens Antec) Bewezen A-merk
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Het onderstaande systeem zit aangesloten op de voeding:
- AMD Phenom II 940 125 Watt TDP
- Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
- MSI 4830 1 GB (overclocked zeer leuk, heb er helaas €130,- voor betaald)
- Seagate Barracuda 7200.11 500 GB
- 6 x normale ventilatoren
- 3 x ultra kaze 3000 (120x40mm)
- DVD-brander
- Kaze Master 5.25"
Het is een voeding zoals elke voeding, hij oogt niet speciaal, het enige wat 'speciaal' is is de paarse sticker die er op zit. Deze weergeeft de specificaties van de voeding weer.

De bovenstaande voeding is een kleine afbeelding van de voeding, zal je hem tussen een bende 10 jaar oude voedingen gooien, dan zul je moeite hebben om hem terug te vinden. Natuurlijk kun je hem herkennen aan de aansluitingen en de paarse stikker. Maar tot dusver, geen poespas; maar persoonlijk ervaar ik dat niet als een negatief eigenschap.
Naar mijn mening zijn de aansluitmogelijkheden voor een 650 Watt voeding voldoende, 6 S-ATA aansluitingen en één 8 pins aansluiting voor de voeding noem ik niet overkill. Deze voeding zou makkelijk een crossfire of SLI setup kunnen draaien.
Tot nu toe heb ik mijn processor eenmalig naar de 4000 MHz getrokken, het betreft hier een 125 Watt quadcore (AMD Phenom II 940) - dit deed hij stabiel. Zie rest systeem specificaties onder aan de review.
Ik heb de voeding nu voor ~1.5 maand en tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ondervonden.
Naar mijn mening zijn de aansluitmogelijkheden voor een 650 Watt voeding voldoende, 6 S-ATA aansluitingen en één 8 pins aansluiting voor de voeding noem ik niet overkill. Deze voeding zou makkelijk een crossfire of SLI setup kunnen draaien.
De geluidsproductie is zeer acceptabel, de lucht die er uit komt is wel van redelijke temperatuur (zeker niet koud), bij de specificaties staat ook "120 mm low noise fan".
Als dit onvoldoende was had ik dit al gemerkt (en de ventilator vervangen aangezien RMA te lang zou duren). Prima dus!
Zeer goedkoop voor c.a. 75 á 80 euro kan je deze voeding niet noemen, maar ik ben wel van mening dat een goede, stabiele en milieuvriendelijke voeding dit geld wel waard is. Het bedrag wat ze vragen is naar mijn mening goed en rechtvaardig.
Reacties (11)
A. Ik had al een 450 Watt Chieftec voeding, er zit ook nog een 4830 in en de Phenom II overclock ik redelijk een eind heen (ook de GPU, daar niet van). Aangezien de chieftec voeding maximaal 180 Watt op de 12V1 lijn kan leveren (en dan is dat nog niet eens constant), durf ik dat niet aan. Tijd voor een upgrade.
B. Een voeding is het meest efficient met 50% belasting, wat is 650 / 2? Juist, ongeveer hetgeen wat het systeem trekt.
C. Punt B is merkbaar doordat de ventilator van de voeding amper draait.
D. Ik heb nu zat upgrademogelijkheden, over 1,5-2 jaar wil ik er een nieuwe videokaart in steken. Dan steek ik die kaart er in zonder problemen, ongeacht of hij high-end is of niet. Anders had ik op dat moment weer een bak geld moeten uitgeven, zie het als een soort van investering.
[Reactie gewijzigd door Red-Front op 24 juli 2024 13:26]
Overigens triest dat ik 2 sterren krijg, de meeste andere reviews met 2 sterren beduidend slechter zijn.
Nog een voorbeeld
[Reactie gewijzigd door Red-Front op 24 juli 2024 13:26]
Op het werk doen we alleen maar Antec, op 1 serie na practisch geen problemen.
i5-760 @2.8GHz
Radeon R9 270
8GB DDR3
Het meeste geluid van mijn systeem komt van de videokaart, de voeding heb ik eigenlijk nog nooit erbovenuit horen komen!
Nog steeds super blij met dit 9 jaar oude voedinkje.
Vandaag de dag zou ik trouwens voor Seasonic kiezen, dat is op dit moment kwaliteit en weinig poespas
[Reactie gewijzigd door Red-Front op 24 juli 2024 13:26]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn