Club 3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition Review

NoNoAD 29 mei 2009, 887 views

Club 3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition

Pluspunten

• Software
  • Zeer goede prestatie
  • Houdbaarheid

Minpunten

• Werkt niet goed samen met de Gigabyte EX58-UD5 moederbord
  • Dit geeft een flikkerend beeld bij scrollen van pagina's en het gamen en is zeer hinderlijk.
  • Seport /helpdesk Club3D tewijnig kennis over eigen product in windows.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Dit is mijn eerste nieuwe PCI-e kaart die ik bij een zelf samen gestelde pc heb gekocht.
Ik heb deze kaart gekozen door de prijs / kwalitijds verhouding, dit heb ik gelezen en vergeleken op meerdere sites zoals: Tomshardware.com, tweakers.net en meerdere bladen.
Eerst had ik nog gekozen voor de standaard 512mb variant, maar wilde zekker zijn dat ik nog lang mee kan gaan met games en daardoor minimaal de 1024mb variant gekozen.

Helaas heb ik 4 van deze kaarten gehad binnen zeer korte tijd om er achter te komen dat de kaart niet goed wil samen werken met mijn nieuwe moederbord.
Contact gehad met Club3d en zij waren op dat moment niet bekent met de problemen met deze kaart in combinatie met deze moederbord.

Toch raad ik deze videokaart aan in verband met de houdbaarheid met Games en de op komende Blu-ray films.

Heb jij ook een Club 3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition?

Waarom denk je dat de kaart het probleem is en niet je mobo aangezien je niet aangeeeft de drivers te hebben geupdate en je vier verschillende kaarten hebt geprobeerd? ok, het ligt dus wel aan de kaart, een fout van de makers. feit is wel dat dit nog niet zo duidelijk is vermeld in de review.
Daarbij wat heeft een videokaart met 1024mb als voordeel over een van 512mb mbt bluray?
Wat is de prijs/kwaliteitsverhouding ten opzichte van de 512mb versie?
Waarom is de kennis van de support/helpdesk niet voldoende of te weinig als een *mogelijk* probleem bij jou bij hun niet bekend is?
wat voor software zit er bij dat het positief is?
Houdbaarheid bedoel je mee dat de kaart nog een tijdje mee kan, dat staat wat beter dan houdbaarheid. Dat is een term voor bedervelijke producten.

kortom kijk nog even goed naar wat je hier wil zeggen en pas het even aan, je hoeft niet een halve handleiding te schrijven maar wat je schrijft moet wel kloppen en van waarde zijn voor een andere gebruiker.

Kijk ook eens even hier: productreview: XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDLC review door peter123

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 29 mei 2009 10:43]

eigenlijk geen review, maar eerder waarom je er even voor gekozen hebt, ook geen verdere foto's/benchmarks e.d.

vertel ook eens iets meer waarom hij niet samengaat met je mobo...
Nou, ik ga zodirect ook een videokaart kopen, de mijne ( Asus 512MB 8600GT Silent PCI-e ) is vannacht overleden. Maar aan deze review heb ik weinig natuurlijk. Maar goed, ik kijk nog wel even verder hier, andere mensen steken meer moeite in het maken van reviews.

Zal ook met je mobo of drivers o.i.d te maken hebben. Beetje kansloze review idd...

Is bekent probleem met deze kaart, heeft te maken met wisselen van snelheid van het geheugen.
twee optie's om probleem te verhelmen.
Oude drivers gebruiken (als ik het goed heb voor 11-8)
Snelheid vast zetten met rivatune (kan bij op 1000 (x4)) en probleem is verholpen.
Seport /helpdesk Club3D tewijnig kennis over eigen product in windows.
psst, het is support :X
Hij is dyslectisch (of je hoe het ook schrijft:P)
Ik ben ook dyslectisch, maar dat is geen excuus om geen spellingchecker te gebruiken :+