Tweakers Zonnebril Review

Frozen 3 juli 2015, laatste update op 10 april 2016, 14.201 views

Tweakers Zonnebril

De zonnebril zit erg goed en is van prima kwaliteit. Hij is zeldzaam, heeft een goede prijs en bevat het nieuwe tweakers logo. De glazen zijn spiegelend en ondoorzichtig vanaf buiten. De kleuren van de glazen van plastic zijn "Windows blauw en groen". Een echte aanrader voor je EDC.

Pluspunten

• Zeldzaam
  • Spiegelende glazen

Minpunten

• Ik heb er nog steeds geen vriendin mee gekregen.
  • Draait Windows Vista

Nadat ik de prachtige review productreview: Tweakers Zonnebril review door PWM had gelezen, moest ik toch de proef op de som nemen. Helaas kwam de zonnebril bij mij 1 dagje later aan (op donderdag 2 juli 2015).

Let op: deze review bevat borsthaar.

Specificaties
Unboxing
Bouwkwaliteit
Zicht
Awesomeheid

Een hele tijd geleden kon je je als ABO meedoen aan een loting voor tweakers zonnebrillen. Dit vond ik erg gaaf en aangezien het maar een klikje van me vandaan was, heb ik dit gedaan. Helaas kreeg ik een weekje later van zeef een DM. In die DM stond dat een "falende" collega de stemmen had opgeslagen, maar de stemmers niet. Vervolgens mochten we in het topic een straf gaan verzinnen voor de collega. De straffen varieerden van "Hij moet ze persoonlijk bezorgen met de Tweakers bedrijfsfiets " tot elke winnaar een persoonlijk berichtje sturen. Dat is de straf uiteindelijk ook geworden en kreeg een keurige DM:
Goedemorgen Wesley,

Jij hebt een Tweakers zonnebril gewonnen. Gefeliciteerd!
Deze wil ik je graag opsturen. Kloppen de adresgegevens bij je abonnement nog?

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groet, :9

[censuur]
De abonnementsgegevens klopten natuurlijk niet :9 , aangezien ik mijn abo heb gewonnen met de review van de maand. Deze moesten dus met de hand ingevoerd worden. Sorry!

Uiteindelijk werden er 100/101 brillen verloot.

MerkTweakers
GlazenPlastic
Kleur glazenGroen-blauw
MontuurPlastic
Kleur montuurZwart
SoftwareWindows Vista service pack 1
UV-protectieUV 400 protectie
KeurmerkCE-mark (hoewel de C en de E erg dicht op elkaar zitten, en dit mogelijk namaak kan zijn)
DraagwijzeOver-ear en on-nose
SweklevelOver 9000

Ik kwam uit mijn bed en wilde op een gegeven moment naar de stad om voor De officiële blog van Frozen: Tweakers Helpen Daar (Servië) de uitgeprintte cheque bij de Hema op te halen. Tot mijn grote verbazing zag ik een pakje onderaan de trap liggen met mijn naam erop. Ik was de zonnebril eigenlijk helemaal vergeten als ik eerlijk ben. Ik pakte het pakje en legde het op de eettafel.

Het pakje is een witte enveloppe en bevatte op de voorkant een sticker met mijn adres. Op de achterkant stond het adres van tweakers; niet heel bijzonder. Het werd dus tijd om hem te openen, na lang wachten (foto's maken) kon dat eindelijk. Ik pakte een mes uit de la, en het pakje bleek verbazingwekkend makkelijk open te kunnen.

In de enveloppe vinden we wat sluikreclame van Staples en de bril in een plastic zakje. Het plastic zakje is hersluitbaar, voor het geval dat je dat graag wilde weten. :)

De glazen van de zonnebril zijn blauw-groen, ze deden me eigenlijk denken aan windows vista. Ik hoopte dus ook dat er een windows-versie op de bril geïnstalleerd stond, echter kwam ik niet langs post. Elke keer als ik één van de twee zilverkleurige knoppen indrukte leek het alsof het scherm blauw werd.

Voor de vergelijking:

De achterkant van de bril bevat tweemaal het nieuwe Tweakers (of is het nou tweakers)-logo. Deze is gedrukt in iets donkerder groen (zeg maar zo'n 50 tinten) dan het logo is op een gekalibreerd beeldscherm. Deze print is van hoge kwaliteit en zal niet snel vervagen.

Voor het geval dat je vriendin, die ik dus niet heb, een spiegel nodig heeft, kan je hem ook daarvoor gebruiken. Ik hoop echter niet voor jou en voor haar, dat ze door de blauwe kleur van deze bril denkt dat haar wallen extra groot zijn of ze op een alien lijkt. Dan zit ze om het kwartier haar make up te doen. 8-)

De bouwkwaliteit (en afwerking) van dit beestje is uitstekend. Het plastic montuur is robuust en bestand tegen sterke zuren en hoge temperaturen. De bril is door zijn glanzende design en speciale soort plastic geen vingerafdruk- en stofmagneet.

Men kan duidelijk zien in bovenstaande foto's dat de glazen goed in het montuur zijn geperst, waardoor de glazen lang mee zullen gaan. De glazen zijn verder gespiegeld zodat de NSA of de RIVD je moeilijker kan herkennen als je over straat loopt.

De bril zit goed op de oren en steunt op de neus. Ik kan hem makkelijk uren dragen zonder dat hij pijn gaat doen. De uitsteeksels van de bril (die dingen die op je oren rusten) zijn gekromd zodat ze goed op de oren passen. Het gedeelte wat op de neus rust heeft een bepaalde verdikking waardoor het gewicht van de bril goed wordt versprijd over de gehele neus. Een uitermate goed design dus.

Verder zijn de uitsteeksels van de bril , vastgemaakt aan de rest van het montuur met een scharnierende schroef. Deze zijn gemaakt van roestvast staal: wat de levensduur van de bril ten goede komt.

Een bril is er natuurlijk voor om gedragen te worden. Deze bril heeft verschillende functies. Dit is niet alleen de eerder genoemde spiegel, maar je kan ook door de bril heen kijken. Als je door de bril heen kijkt lijkt de omgeving donkerder, meer hierover onder het kopje "zicht".

De bril laat zich uitstekend passen bij de tweaker. Je hoeft geen model te zijn om deze bril te dragen, hij staat eigenlijk iedereen goed. Je kan hem dragen zoals veel mensen een bril dragen, maar je kan hem ook aan je shirt hangen of in je borstzakje doen. In eigenlijk alle gevallen zal je wel een manier kunnen vinden om deze bril in stijl te kunnen vervoeren.

De bril zit het liefst op het hoofd. Dan op zo'n manier dat het gedeelte tussen de glazen op de neus rust en de twee uitsteeksels op de oren. Zoals eerder vermeld is dit een erg comfortabele manier om de bril te dragen en zou ik iedereen ook aanraden.

In het geval dat je de bril niet op het hoofd zou kunnen dragen, zou je deze altijd in een borstzakje kunnen stoppen. In dit gunstige geval beschikte mijn shirt over een zakje waarin ik de bril veilig kon vervoeren. Ik denk dat deze methode bij vrouwen ietwat lastiger is, aangezien de bril in veel gevallen erg zal uitsteken.

In het geval dat je geen borstzakje hebt, of dat je sub-optimaal lijkt, zou je de bril ook altijd kunnen dragen aan de hals van je shirt. Dit gaat extra goed in het geval dat het een zomerse dag is en men een V-hals heeft. Hier blijft de bril namelijk makkelijk aan hangen, zonder dat hij zich rond de hals zal gaan willen verschuiven. Door het gewicht van de bril, kan de hals wel ietwat uitgerekt worden waardoor er zich in sommige gevallen wat borsthaar kan vertonen. Dit zou je naar eigen recept kunnen aanpassen.

Ondanks dat de buitenkant van de bril je doet vermoeden dat het niet transparant is, kan je toch van binnen naar buiten kijken. Het beeld is dan wel flink wat donkerder dan zonder bril op. Dit kan handig zijn bij bijvoorbeeld laaghangende zon of reflecterende oppervlaktes. Op dit gebied blinkt de zonnebril eigenlijk uit. Het beeld is echt een flink stuk donkerder.

Bovendien blokkeert het speciale plastic van de glazen UV-400 straling. Dit is belangrijk aangezien de pupillen groter worden door de blokkering van een deel van het zichtbare licht. In het geval dat deze bril geen UV-straling blokkeerde, zou er extra veel UV-straling op het netvlies komen, wat zou kunnen leiden tot schade aan het oog en uiteindelijk blindheid.

Om te vergelijken heb ik een afbeelding gemaakt van het zicht zonder bril en met bril. Duidelijk is dat de bril de omgeving een stuk donkerder er uit laat zien. De resultaten van deze test zijn geverifiëerd met behulp van het menselijk oog.

Deze prachtige tweakers zonnebril komt in één kleur en is een zeldzame special edition. Er zijn momenteel zo'n 100 mensen met een bril als deze op aarde. De bril lijkt Windows Vista te draaien maar ondanks dat is de bouwkwaliteit uitstekend. De glazen (van plastic) zijn aan de buitenkant spiegelend. Ook is de bril erg makkelijk in de omgang: Hij kan gedragen worden op het gezicht, borst of om de hals van een shirt. De bril is comfortabel en valt niet snel van het hoofd.

Al met al, is dit een uitstekende zonnebril voor het geld, maar een vriendin zal je er helaas niet mee krijgen *hint*.
8-)

offtopic:
Wil je nou graag zo'n zeldzaam exemplaar winnen?
[Tweakers Glass] De-die-wil-ik-ook!
Succes! ;)

Heb jij ook een Tweakers Zonnebril?

Prachtig dit, ik stem voor userreview van de maand!
En weer goodies winnen, en reviewen, en winnen, en reviewen, en winnen, en reviewen etc.... :+
Even kijken wat ik ondertussen allemaal al heb gehad van onze lieve zeef:

Oude logo
Tweakers pen x2
Tweakers microvezeldoekje (x2)
Tweakers casebadges (x4)
Tweakers hoodie (x2, 1 weggegeven aan Vorst8)
Tweakers lampje met logo

Nieuw logo
Zonnebril

Tijdloos logo "tweakers"
Wintermuts

Da's toch best een flinke verzameling! :D

[Reactie gewijzigd door Frozen op 3 juli 2015 12:37]

GoT casebadges > Tweakers casebadges.
Dat mag hier Productreview van de Maand: nomineren juni 2015 O+ :> _/-\o_

Het maakt niet uit dat het topic van juni is, Olaf moved de posts naar het volgende topic als hij die eindelijk aanmaakt. :P

[Reactie gewijzigd door Frozen op 3 juli 2015 23:45]

LOL
Windows Vista service pack 1
Als één van deze 100 mede-winnaars, helemaal eens met deze review 8-)
Ha Ha, fantastisch deze review :) ik zelf heb 20 km met de bril op gefietst en dat is zeer goed bevallen.
Echter bij thuiskomst ontdekte ik dat er nog een stickertje op het linker glas zat geplakt ! 8)7
Verder is de bril geweldig en gaat zeker mee naar de Tweakers Express !
Dat is een zeer nette en gezonde prestatie. Erg goed bezig! Ja zeker, er zit inderdaad een stickertje op het linker glas. Dat je er geen last van had tijdens het fietsen is me een wonder. :P

Je moet natuurlijk wel even populair doen met je bril he! Eigenlijk moet je naar elk tweakers event waar je bij bent, een tweakers item dragen in het geval je dat hebt. Zo heb ik een keer een hoodie aangedaan naar een event van Samsung en Tweakers. :D
Haha meer van dit soort reviews svp, maakt het echt leuk om te lezen!

Maar dit is tweakers en we letten toch een beetje op de details:
Deze zijn gemaakt van roest-bestendig staal: wat de levensduur van de bril ten goede komt. (quote kopje bouwkwaliteit)
Het is roestvast staal, en als met aan komt zetten met roestvrij staal dan moeten maar een lesje materiaalleer volgen }:O
Roest-bestendig, aka beter bestand tegen oxidatie. :)
Ik zal het wel roestvast noemen.

[Reactie gewijzigd door Frozen op 9 juli 2015 20:30]

Ik wilde toch "iets" serieus zeggen :P En tweakers is a place of knowledge right? Leuke review ga zo door!

[Reactie gewijzigd door davevleugel op 10 juli 2015 07:22]

Is hij ook te upgraden naar windows 10? :D
Ik zie in ieder geval een trotse eigenaar op de foto's, nog veel plezier van je exclusieve zonnebril deze zomer (en komende zonnige dagen) :3
We gaan het zien als hij uit komt! Voor alsnog begint Microsoft eerst bij de insiders volgens nieuws: Microsoft kiest voor langzame uitrol Windows 10 en start bij Insiders. Ik verwacht de update half augustus binnen te kunnen halen.
Mooie en duidelijke review! (misschien wel wat aan de korte kant voor een zonnebril :+ )
Komen er ook nog benchmarks van wat de bril aan zon-sterkte weert? En wat is de geluidsproductie als je de pootjes uitklapt? Zo te zien is de bril ook passief gekoeld?
#nogzoveelvragen
Als jij een luxmeter/UV-meter hebt, stuur maar op!
Ik wilde persoonlijk vandaag een vergelijkingsfoto met en zonder zonnebril maken. :D

De geluidsproductie is minimaal en vergelijkbaar met fluisteren.
offtopic:
Het is net alsof ze bril zegt: "Zet me op Frozen, zet me op!" Wel vreemd overigens, want nog nooit heeft iemand zoiets tegen mij gezegd. :D

De bril is actief gekoeld, door verschillende bloedvaten op het hoofd. De specs van de pomp zijn: pompsnelheid = 5liter/minuut, koelvloeistof = bloed, wattage = ~ 2W.
Top, review!!! Al maak ik jou wel het verwijt te beschikken over inside information (want die spec's kan ik nergens terug vinden) :+

Trouwens, als CE dicht op elkaar staat, staat het voor chinese export.

[Reactie gewijzigd door MrBreaker op 3 juli 2015 08:59]

Dank u! Specs heb ik gevonden op de bril zelf, soms moet je even goed zoeken, maar dan heb je ook wat! :)

Klopt, ik denk dus ook dat er geen echt "CE" keurmerk op staat, maar een neppe. Of deze bril dus echt tegen UV 400 beschermt, weet ik dus niet. Wie stuurt me een UV-tester? :D
"Let op: deze review bevat borsthaar."

Geweldig :D En iets met #Swag etc.

Grote happy lach 4tw :D Vooral blijven doen, staat je beter dan de Kanye-stare.

edit: Ik mis de Magnum look wel een beetje.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 3 juli 2015 09:55]

"Let op: deze review bevat borsthaar."
Sommige mensen zijn daar allergisch voor of vinden dat onfris, daarom even een warning. :D
Geweldig :D En iets met #Swag etc.
De Neerlandsche vertaling is: Swek :D
Grote happy lach 4tw :D Vooral blijven doen, staat je beter dan de Kanye-stare.
God wat vind ik die vent arrogant zeg, een nare man.

8-)
Z-A-L-I-G-E Review!
Made my day!
Maar komt hij ook in andere kleuren?
Als je hem vanuit een andere hoek bekijkt heeft het glas een andere kleur. Deze kleuren kunnen geel-groen-blauw of een mix van deze zijn. :)
Is deze eigenlijk ook 3D compatible?
Ik lees ook helemaal niks over resolutie, refresh rate, FOV...

[Reactie gewijzigd door PsycoHero op 3 juli 2015 16:36]

Deze bril beschikt over de technologie: Real life. Dat houdt in dat je alles in levensecht 3D ziet, de resolutie hangt af van de hoeveelheid oogschade en of je vierkante ogen hebt gekregen van je beeldscherm of niet. Refreshrate is oneindig en FOV is aanpasbaar, ligt aan de manier waarop de bril op de neus rust. :)
Ja hoor! Zelfs van de meest eenvoudige dingen maakt hij een uitgebreide review!
_/-\o_

Graag gedaan! Zo vaak schrijf ik geen review (de laatste is al van 6 maanden geleden), maar als ik er één schrijf, probeer ik er wel altijd wat van te maken. :)