Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Zilver Review

SabrinaZNewbie 9 mei 2015, 789 views

Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Zilver

Ik ben zeer tevreden over deze camera. Hij is makkelijk in gebruik. Wil je meer uit de camera halen, dan kun je je verdiepen in de opties. Makkelijk op te starten om meteen schitterende foto's te maken.

Pluspunten

• scherpte en kleur van de foto/filmpjes
  • makkelijke bediening
  • touchscreen

Minpunten

• flitser
  • bij zonlicht geen goede beeldweergave

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik heb de Nikon 1 j5 nu 2 weken in huis. En ik moet zeggen dat ik verkocht ben. Hij ziet er mooi uit. Robuuster dan mijn vorige camera (Nikon 1), waardoor hij minder breekbaar lijkt. Hij ligt lekker in de hand. Het is een camera die een aantal functies heeft die makkelijk te hanteren zijn. Die voor zich spreken. Als je meer uit de camera wilt halen zul je je er meer in moeten verdiepen. Iets wat ik de komende weken nog zeker ga doen.
Zo kun je bijvoorbeeld met de camera op de wifi. Ik ben zelf niet technisch aangelegd, dus zonder boekje was ik hier niet uitgekomen.
Ik heb graag een camera bij de hand die snel mooie foto;s kan maken. Met kinderen in de buurt is dit ook nodig. Door de touchscreen is dit mogelijk. Met 1 tikje op het scherm heb je een mooie en zeer scherpe foto. Voor moeders een uitkomst.
De kleuren op de foto’s en in de 4k filmpjes zijn zeer mooi! Zwart blijft ook echt zwart. Op verschillende plekken heb ik deze weken foto’s gemaakt. In huis, discotheek en op het strand met zeer veel zonlicht. Een nadeel is dat zodra de zon achter je staat, je weinig tot niets meer op je scherm ziet. Jammer genoeg een nadeel van vele camera’s.
Wat ik als zeer prettig ervaar is dat zodra je de camera aanzet, de lens opgaat en naar voren toe komt. Vandaar uit kan je zelf in- of uitzomen. Geen losse lensdoppen, en niet eerst aan de lens draaien voordat je een foto kunt maken.
Samen met mijn kinderen heb ik wat functies op de camera uitgeprobeerd. De zelfontspanner is en blijft voor kinderen altijd spannend. Ook “spring” foto’s op het strand, micro foto’s van kleine beestjes en bloemen. Alles werkt goed en simpel.

Ik zou deze camera zeker aanbevelen aan anderen. Ook voor mensen die niet veel verstand hebben van camera’s, is dit een top camera. Veel functies die makkelijk te hanteren zijn. En voor meerdere opties moet je je verdiepen.

Heb jij ook een Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Zilver?

Dit soort fake reviews en fake gebruikers moeten toch doorgegeven kunnen worden makkelijk? Waarom is er geen 'report' button of iets dergelijks bij de user-profiel-pagina of bij reviews..

Hetzelfde gebeurde ook toen die Philips Saeco apparaten kwamen, een stortvloed van fake-reviews.
Je doet je naam eer aan @dipje.... Get a life
Mijn dochter heeft deze camera net 2 weken in huis en het heeft niets met fake te maken...
Sommige mensen kunnen nog wel enthousiast zijn over iets..
Ga lekker verder in je dip zitten.
vr gr JJ Zijlstra
.. .ehmm.. wat ik zei heeft niks met het toestel te maken? Maar zoals JRTB ook al zei, dat er fake-reviews geplaatst worden als spam?

Het was geen aanval op de Nikon, was dus al helemaal geen aanval op jou, lijkt me duidelijk,
oke (Y)
Wou ff duidelijk maken dat het niet allemaal spam reviews zijn :-)
vr gr John
Waarom leest iemand reviews? In de regel om een objectief beeld te krijgen van het product dat hij van plan is te kopen. Objectief dus, een eerlijke afweging van voor- en nadelen van een persoon die geen belangen van een redactie of fabrikant moet behartigen.

De Nikon 1 lijn biedt prima camera's die ik zelf in de regel ook kan aanbevelen, maar met objectiviteit heeft dit niets meer te doen. Je krijgt dus eventueel een verkeerde indruk, op deze manier kan ik ook direct Nikon.nl gaan lezen. Bovendien is het natuurlijk een nogo op op deze manier gratis reclame te maken.

Als je niet precies weet waarom dit hier als fake en spam gemarkeerd is, moet je maar even in de bijbehorende posts in het forum kijken om het beter te begrijpen. En dan zal je opvallen dat een "get a life" niet erg netjes was, onafhankelijk van het feit dat je dochter tevreden met haar camera is.
Leuk hoor, positieve berichten over een camera. Maar spam, want dat is het, heeft op Tweakers niets te zoeken.

Hier nog een, van een gebruikster die zich er ook extra voor heeft geregistreerd.

Update: je bent wel bezig he? Hier nog drie. De economische situatie is voor veel mensen en bedrijven niet makkelijk, maar dit soort reclame gaat te ver. Tweakers heeft echte advertentiemogelijkheden. Gebruik ze.

[Reactie gewijzigd door JRTB op 11 mei 2015 13:37]