Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Wit Review

I2710Newbie 6 mei 2015, 309 views

Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Wit

Mooie compacte camera , makkelijke bediening , handig touchscreen, en zowel met de knoppen als met het touchscreen te bedienen. het bereik van de standaard zoomlens vind ik persoonlijk te weinig, maar er zijn andere lenzen te koop die wel voldoen.

Pluspunten

• compact
  • goede scherpe foto's
  • Bediening van de camera

Minpunten

• standaard zoomlens mag wat meer bereik hebben

Uitbreidbaarheid Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Sinds een paar dagen de nikon in huis. Mijn eerste indruk: een mooie compacte camera in retro look, makkelijk alle onderdelen (lens, batterij, sd kaartje) "in elkaar te zetten". zelf voor iemand die dit nog niet eerder gedaan heeft. Zowel makkelijk te bedienen met het touchscreen als wel met de knoppen op het toestel. De foto's zijn scherp en zelfs bij het inzoomen nadat je de foto gemaakt heb. Voor mij komt het toestel dicht bij een spiegelreflex camera in de buurt, alleen hij is compacter. Wat ik minder aan het toestel vind is de lens, ik had meer van het inzoomen verwacht, maar het voordeel bij deze camera is dat je er een andere lens op kan zetten.
In combinatie met de Nikon WMU app kun je gemakkelijk de foto's overzetten op je tablet/smartphone, daardoor zijn de foto's dus ook makkelijk te delen op social media. Jammer van de app vind ik wel dat filmpjes niet over te zetten zijn.Al met al vind ik het een fijn toestel, makkelijk in gebruik, heeft een mooi uiterlijk en veel mogelijkheden.

Heb jij ook een Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Wit?