Specificaties Geschikt voor 32b, 64b, Win - Bekijk alle specificaties

Notepad++ Review

eXisTa 3 april 2009, 1.712 views

Notepad++

Pluspunten

• Veel ondersteunende programmeertalen
  • Lichtgewicht pakket
  • Gratis

Minpunten

• Ondersteund niet alle syntaxen

Gebruiksvriendelijkheid Score: 3
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Dit programma kwam ik jaren geleden tegen toen ik begon met het schrijven van simpele html-pagina's.
Het doet eigenlijk op een redelijk simpele manier kijken of je programmeer-technisch wel correct aan het schrijven bent en plaatst doormiddel van het verkleuren van je tekst neer of je goed bezig bent en wat voor iets het is.

Het is een ware must-have voor de normale programmaeer-talen.

Ondersteunende programmeertalen:
  • SQL
  • VB
  • Batch
  • MS Dos Style
Omdat de programmeertalen constant wijzigen blijft ook het pakket constant wijzigen, het kan dus zijn dat je syntax of programmeertaal op een gegeven moment niet herkend wordt.
Probeer dan even te updaten (tegenwoordig auto-update) en meestal zit het er dan wel bij.

Heb jij ook een Notepad++?

Ik vind het jammer dat de nieuwere versies geen function list meer hebben. Daarom draai ik nog een hele oude versie...
De final doet het niet onder de nieuwste Notepad++, zegtie dat er incompatible plugins zijn geinstalleerd. Die alpha heb ik nog niet geprobeert.
Vind dat er wel wat meer positieve/negatieve eigenschappen bij kunnen. Overig is het wel erg kort.
Het is maar een redelijk simpel pakketje.
Als je er meer weet dan mag je ze best opnoemen, dan plaats ik ze erbij.
(Eventueel zelf een review schrijven).
Ik zou maar zeggen ga het programma beter gebruiken.
Het enige wat je doet is het opsommen van de talen die het programma kan lezen en dat terwijl het programma veel en veel meer kan.
Ondanks dat je zegt dat je het programma al jaren gebruikt lijkt het er voor mij meer op dat je het eens in de meuktracker bent tegengekomen. 2 minuten naar de site bent geweest en dit gemaakt heb, want elke vorm functioniteits beschrijving is gewoon niet te vinden.

Dit wat er nu staat is 100% zinloos en 0,0 waarde en vind dit zelfs nog 1 ster geven te veel. Wat dat betreft voeg jij niets meer toe dan Skaos heeft gedaan want zelf eens mening geven over waarom het een goed programma is (wat je aangeeft in een reactie en niet in de review zelf) is nergens te zien.

Zo vergeet je oa te vermelden dat je kan meerdere documenten tegelijk open kan hebben, syntax vergelijken tussen 2 bestanden, automatische syntax beheer met duidelijke herkenning in welke diepte je bezig bent, het feit dat je zelf in kan stellen dat hij horizontaal of verticaal splitst, meerdere syntaxen tegelijk kan herkennen in 1 document, dat Notepad++ herkend dat een bestand tussentijds is veranderd zodat je wijzigingen van iemand anders niet gelijk om zeep helpt en dat je zelf je macro's kan maken. Om maar even een paar dingen te noemen. Ik geef hier al meer spul op dan dat jij in je hele review heb gegeven.
Evt. aanvullingen: Screenshot van programma, screenshot van zelfde html in bv. IE/FF. Wat je nu hebt kan iedereen zelf ook opzoeken door bij de site van de makers te gaan kijken, vrij zinloos nu.
Tjah je kunt ook een simpele review doen maar nu heb je wat extra informatie die niet bij de specs staat.
Het had ook zo gekund: Review door Skaos - dinsdag 10 juni 2008 10:50
Maar ik vind dat nog zinlozer.
Alles wat ik ooit gebruikt heb of ervaring mee heb gehad waar nog geen review van is daar schrijf ik graag een review over.
Je hoeft het tenslotte niet te lezen.

Alleen omdat hij toevallig heel eventjes op de voorpagina staat wil niet zeggen dat je hoeft te klikken.

Update: Jouw laatste 2 reviews zijn ook maar simpel, als je het beter kunt hou ik je niet tegen om er een te fabriceren.

[Reactie gewijzigd door eXisTa op 3 april 2009 14:36]

tweakers.net laat tegenwoordig een review toe zonder text. Dit word een simpele review genoemd. Zoals je ziet worden daar ook geen sterren voor uit gedeeld en komen deze ook niet voorbij in de lijst. Dat zijn die laatste 2 reviews. De rest, zoals je ziet zijn die 3 tot 5 sterren. Kijk daar eens naar. Zo moeilijk is het niet om een 5 sterren review te schrijven. Het kost gewoon wat meer tijd.
In het compacte formulier kun je snel de beoordelingen van het product vaststellen. Na het submitten van het formulier heb je een eenvoudige review zonder onderbouwing geproduceerd.
plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen

De meeste tweakers hier zitten niet te wachten op honderden 1 ster reviews. Helaas heeft niemand daar echt iets aan. Zie dus mijn suggestie hier boven. Schrijf van een aantal producten gewoon een goeie review. Daar hebben we wat aan.

Dit staat er ook bij na het maken van een simpele review:
Dit is een 'simpele' productreview. Dit houdt in dat er alleen een beoordeling is gegeven op de criteria en geen inhoudelijke onderbouwing is gegeven. De gebruiker kan dit eventueel in de toekomst nog uitbreiden. Klik hier voor meer informatie.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 5 april 2009 22:39]

Het is wel een erg handig programma.
Heel simpel om een regel te dupliceren met Ctrl+d en het heeft ingebouwd vergelijking programma wat ook goed werkt met SVN als dat ingesteld is.
Het programma is altijd uit te breiden met plugins zoals de function list. (wat zo handig is)

Het is een goed alternatief voor als je geen geld hebt om een Dreamweaver of dergelijk pakket te kopen.
Je vergelijking met dreamweaver loopt wat mank, NP++ is geen WYSIWYG-editor.

Het is een veredelde kladblok en ook echt niet meer.
Ik moet toegeven dat een review schrijven over dit pakketje vrij nutteloos is maar het is en blijft een supergoed programma.
Dat mag men best weten.
Meer een poging van alle producten een mening/review te hebben, zo krijg je een database met meningen.
Is dat niet het doel van het verzamelen van reviews?
Reviews lezen voordat je een product aanschaft is natuurlijk altijd handig voordat je je knip tevoorschijn haalt en misschien geld uit gaat geven aan iets wat helemaal niet aan je verwachtingen kan voldoen.
Notepad++ installeer je, probeer je uit en verwijder je net zo makkelijk zonder ook maar een cent uit te geven.