Acer Aspire E1 572-54208G50Mnkk Review

gameguy12 28 februari 2015, laatste update op 6 maart 2015, 228 views

Acer Aspire E1 572-54208G50Mnkk

Erg fijne en snelle laptop, accu duur is voldoende. Geluid is een slecht punt van de laptop.

Pluspunten

• Enorm snelle i5 t.v.m. pentium t4300
  • HD graphics 4400 is goed
  • 6GB ram is voor mij voldoende
  • kan 3 uur op accu

Minpunten

• Lawaaiig
  • slecht geluid luidsprekers
  • hdd is te doen maar vrij langzaam (5200rpm)

Deze review gaat over het model met 6GB ram

Reden van aankoop
Na 2/3 jaar op een oude laptop gewerkt te hebben was ik erg toe aan iets nieuws, de specs van deze en de oude laptop zal ik later bespreken.

Prestaties
De I5 heeft enorm goede prestaties in vergelijking met mijn 5 jaar oude packerd bell.
Specificaties:
Packerd bell acer
CPU Pentium T4300 2.1ghz i5 4200U 1.6/2.4 (met turboboost* 2.6 en meer)
GPU intel hd ???? 16MB intel hd 4400 up to 1792MB
RAM 4GB ,1333MHZ 6GB ,1600MHZ
HDD 500GB, 7200RPM 500GB, 5200RPM
OS Windows 7 64bit windws 8.1 64bit

*Turboboost is een soort van overclock van de CPU die Intel zelf regelt tijdens gebruik*

Zoals je kunt zien is het verschil enorm.
Hier een paar benchmarks:
Passmark (Single Core)
Pentium: 808
Intel I5 : 1,389

Accu duur
De accu duur is vrij goed,3+ uur voor gemiddeld gebruik. Eigenlijk niet zo veel over te vertellen.

Gaming
Ik heb een paar games geprobeerd, in deze test neem ik 3 games mee.
In de tests ga ik deze acer niet vergelijken met mijn oude laptop.
De games die ik geprobeerd heb zijn Farming simulator 2015, Minecraft 1.8, Sniper Elite 2

Farming simulator
Settings: resolutie 1366x768 voor de rest alles op medium
FPS: 30FPS, in het graan veld (hier reed ik doorheen was het rond de 15FPS zie video:
Minecraft
settings: ultra op 1.8.3
FPS:20-30 zie video:
Sniper Elite ultra
FPS ? kon niet worden gemeten zie video:

Toetsenbord en touchpad
Toetsen bord voelt lekker aan en deukt niet te ver in een klein beetje speling maar niet erg te noemen.
Touchpad werkt voor mij goed genoeg.

Warmte en geluidsproductie
Geluid is vrij irriterend, als je aan het werk bent in een stille ruimte kan het erg storen.
Tijdens gamen hoor je hem aardig. De warmte tijdens gamen is 55-65 graden. dit is niet te warm maar ook niet te koel.

Mooie en snelle laptop, gamen gaat er wel Oké op dus daar klaag ik niet over. Voor office etc. is hij snel zat, met een celeron ben je dan al goed op weg, ram is tevens ook handig. Sony vegas Pro nog niet geprobeerd op deze laptop; hier komt nog een update van of abboneer op mijn kanaal op YouTube, ik kan dan nog wel een paar langere uitgebreidere video's uploaden.

bekijk ook mijn reviews van:
Farming simulator 2015: productreview: Farming Simulator 2015, PC (Windows) review door gameguy12
Logitech G300: productreview: Logitech G300 review door gameguy12
Acer liquid E3: productreview: Acer Liquid E3 Zwart review door gameguy12

eventuele afbeeldingen en extra video's komen nog. abonneer op mijn kanaal voor mogelijke video updates:

Update:
ik heb nog wat extra uitgezocht, ik heb bijvoorbeeld ook de accu duur getest.
De test heeft mijn laptop ondergaan met browsen, in de browser (chrome) heb ik muziek geluisterd met video op 720P terwijl ook tweakers of Facebook open was. na 1,5 uur zit er nog 35% in de accu op schermhelderheid van 100%, op gebalanceerde prestaties. 2 uur gaat de accu normaal genomen wel mee, ik heb nog wat extra info over het gebruik van cpu en ram bijvoorbeeld.
CPU: 7% 42C 0,94GHZ
HDD 0% 38C 0
RAM 35% (2GB) ~ 798,1MHZ

Update 2:
stress test gedaan, hieronder de info:
Geopende programma's:
test is 5 minuten getest
CPU: 40% 60C 2,5GHZ
HDD: 3-20% 38C ~
RAM: 56% (3,2GB) ~ 798,8MHZ

Geen enorm extreme resultaten op het moment hieronder de andere test: (op zelfde omstandigheden)
1 Google chrome 2 tabbladen, YouTube en tweakers
10 asphalt 8 airborne
11 steam
12 teamviewer 10

CPU: 52% 69C 2,3GHZ
HDD: 3-20% 38C ~ zelfde oke???
RAM: 72% (5,1GB) ~ 798,8MHZ

mmm, lagere boost waarom? nou, omdat de warmte omhoog liep.
En dat had geen goed effect, een minuut of 2 later ging ie uit.
Oververhit, in een vrij warme ruimte getest op accu maar accu was nog aardig vol nu ik dit verder schhrijf is alles goed en is ie nu 70C maar gaat ie niet uit raar he?

Heb jij ook een Acer Aspire E1 572-54208G50Mnkk?