Specificaties Dual core @ 3GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E8400 Tray Review

r.vd.essenburg 19 maart 2009, 652 views

Intel Core 2 Duo E8400 Tray

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Lage voltages
  • Kleine Koeler

Minpunten

• Koeler Inbouwen gaat slecht

Ik zocht voor mijn e6600 een goede upgrade om het nog even uit te zingen tot dat de i7 in prijs daalt. Daarbij ben ik gekomen op de e8400.

De installatie verliep niet helemaal zoals ik wilde, maar dat ligt meer aan mij dan aan de koeler denk ik. Zelf denk ik dat Intel een andere manier van bevestigen had moeten selecteren, want elke keer als ik een soort gelijke koeler installeer heb ik het idee dat ik mijn moederbord in 2'en splijt. Gelukkig is dat leed mij bespaart. Wat ik wel goed vind is dat het formaat van de koeler aanzienlijk kleiner is als zijn voorganger, wat installeren in een kleine kast makkelijker maakt.

De prestaties zijn prima en ten opzichte van de e6600 een hele vooruit gang. Bij diverse games is de FPS toch vooruit gegaan en het werken met meerdere zwaardere applicaties is verbeterd/versneld.

Ook de warmte productie is minimaal, ik heb een kleine cube kast en daar is warmte niet welkom. Door zijn lage voltages en hoge snelheid, maakt deze processor tot een gewild product.

PS: Een bios update was bij mij vereist.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E8400 Tray?

Reviews door de redactie

Jammer dat je zo'n kleine review hebt geschreven.
Bij producten zoals deze en een review is het leuk om wat fotos te plaatsten.

Eventueel benchmarks, specificaties, temperaturen

Zoiets als dit bijv (klik)

[Reactie gewijzigd door Herr Flicker op 19 maart 2009 10:18]

Niet om je aan te vallen hoor, maar dit is nou niet echt een review. Plaats eens wat benchmarks ofzo. De prestaties zijn prima ten opzichte van je oude E6600 en een hele vooruitgang, hoeveel % heb je het dan over? Is hij 5% sneller of 50%? Je FPS zijn bij diverse games omhoog gegaan, welke games? Met hoeveel?
Warmteproductie minimaal? Wat waren je oude temperaturen en wat zijn je nieuwe?
Etc, etc, etc. Je snapt het punt. Hetzelfde geldt overigens voor je andere review (Canon EOS 450D), maar daar heb je al bij de comments gezet dat je dacht dat je hem tussentijds kon opslaan. Breidt je review dus nog wat uit zou ik zeggen, dan kan het best wat moois worden!
Nee ok, duidelijk. Dit zijn mijn eerst reviews, heb nog nooit eerder een review geschreven. Heb wel wat rond gekeken bij diverse reviews, dus ben zelf eerst maar eens aan het proberen gegaan. Maar commentaar is welkom, daar heb ik wat aan. :)
Sja kijk eens wat al die andere mensen gedaan hebben om veel sterren te halen?

bijvoorbeeld:
productreview: Intel Core 2 Duo E8400 review door Smithers.83

Wat ik zelf altijd doe is de dingen waar je een score voor hebt gegeven, gebruiken als kopjes en leidraad. Daar kan je dan alles in hangen/beargumenteren.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 19 maart 2009 11:34]