Review door de redactie

Door Paul Hulsebosch - Redacteur games 24 april 2015

Headsets voor de PlayStation 4

De Cloud II van Kingston heeft veel sterke kanten. De behuizing is robuust en de set ziet er wat ons betreft uitstekend uit, met zijn rode accenten. Het draagcomfort is redelijk, ondanks het gewicht en de relatief kleine oorschelpen. Diezelfde oorschelpen maken echter ook dat er weinig geluid doordringt in de headset. Prettig is ook dat de Cloud II op twee manieren op een PlayStation 4 is aan te sluiten. Wij sluiten de headset het liefst direct op de PS4 aan, via een 3 meter lange kabel. Dan kun je gebruikmaken van de knoppen halverwege het snoer. Die optie mis je als je de headset rechtstreeks op de controller aansluit en dat is een gemis. We raden dan ook niet aan om de Cloud II op die manier te gebruiken. Als je aan een een snoer van 3,10 meter genoeg hebt, is de Cloud II dus een goede optie. Als de opstelling van console, tv en bank een langere kabel vereist, kun je beter een draadloze headset kiezen. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:

HyperX Cloud II Roze

De HyperX Cloud II is de beste all-round headset welke ik tot dusver heb ervaren. Geluidskwaliteit is uitstekend en gebalanceerd, bouwkwaliteit en afwerking voortreffelijk, en ook wat comfort en features laat de headset niets te wensen over. En dan is 'ie ook nog eens pretty & pink, #girlpower

Pluspunten

• OMG ITS PINK!! (En evt leverbaar in zwart/rood en gunmetal voor de XY'tjes onder ons)
  • Erg prettige geluidsweergave. Goede balans van tonen, lijkt niets te missen.
  • Uitstekende bouwkwaliteit en afwerking, keurige materialen
  • Goede pasvorm, earcups vallen goed om de oren en geven een gebalanceerde druk.
  • Opnamekwaliteit microfoon keurig in orde, microfoon afneembaar.
  • Optie voor analoog gebruik, maar komt ook inclusief virtual 7.1 USB adapter
  • Verpakking en extra's keurig.
  • Prijs-kwaliteitverhouding keurig.

Minpunten

• Afsluiting microfoonaansluiting knullig: eenvoudig kwijt te raken.
  • Analoge aansluiting slechts één meter. Gebruik USB geluidskaart praktisch vereist bij desktop PC gebruik.

HyperX Cloud II Red

De HyperX Cloud II is de beste all-round headset welke ik tot dusver heb ervaren. Geluidskwaliteit is uitstekend en gebalanceerd, bouwkwaliteit en afwerking voortreffelijk, en ook wat comfort en features laat de headset niets te wensen over. Zoek je een headset tot 100 euro moet deze op je lijstje staan.

Pluspunten

• Erg prettige geluidsweergave. Goede balans van tonen, lijkt niets te missen.
  • Uitstekende bouwkwaliteit en afwerking, keurige materialen
  • Opnamekwaliteit microfoon keurig in orde, microfoon afneembaar.
  • Optie voor analoog gebruik, maar komt ook inclusief virtual 7.1 USB adapter
  • Verpakking en extra's keurig.
  • Prijs-kwaliteitverhouding keurig.
  • Leverbaar in Zwart/Rood, Wit/Roze, en Gunmetal.

Minpunten

• Afsluiting microfoonaansluiting knullig: eenvoudig kwijt te raken.

Santee 9 april 2015

HyperX Cloud II Red

De Kingston HyperX CLoud II is de opvolger van de al succesvolle HyperX CLoud, maar dan met de implementatie van een usb verbonden geluidskaart en een verbeterde microfoon.

Pluspunten

• Design
  • Bouwkwaliteit
  • Microfoon (t.o.v. Cloud 1)
  • Hele goede geluidsweergave
  • Uitgebreide featureset
  • Handig bedieningspaneel met geluidskaart
  • 7.1 best fijn tijdens shooters

Minpunten

• Als je een andere geluidskaart wilt gebruiken is de normale 3.5mm kabel te kort
  • Afneembare micrfoon cover makkelijk kwijt te raken
  • Redelijk strak op het hoofd

Features Score: 5

Rens_E 5 december 2015

HyperX Cloud II Gun metal

Een goede headset voor niet al te veel geld. Voelt premium aan, het geluid klinkt goed, de microfoon klinkt goed, maar de USB soundcard doet weinig wonderen. de headset zit comfortabel op je hoofd en de kussentjes kunnen makkelijk worden vervangen (extra paar wordt meegeleverd).

Pluspunten

• Voelt stevig
  • Goed geluid
  • Voelt niet goedkoop
  • Extra oorkussentjes
  • Draagzakje meegeleverd

Minpunten

• Je oren kunnen warm worden
  • Soundcard doet weinig wonderen

Features Score: 3

VisStickPuree 10 februari 2015

HyperX Cloud II Gun metal

Al met al is de Cloud II net als zijn voorganger, een goede headset. Er komt goed geluid uit en met de stoffen oorkussens is het draagcomfort uitstekend. Het design is mooi, de headset voelt stevig aan en het geheel wordt geleverd in een luxe verpakking.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Comfortabel
  • Bouwkwaliteit
  • Heldere microfoon
  • 2 soorten oorkussens

Minpunten

• Microfoon cover zit niet vast
  • Lederen oorkussens geven aardig wat druk op het hoofd

Ashilh 27 december 2017 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Goede bouw kwaliteit De kwaliteit van het geluid is beter dan verwacht en ronduit goed voor de prijsklasse. De kwaliteit van de microfoon is ronduit slecht, ik had in andere reviews gelezen dat het adequate zou zijn, maar het is dusdanig slecht dat ik de headset niet kan aanraden.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit, keurig nette afwerking
  • Geluidskwaliteit
  • 2 paar oorschelpen, leer en foam.

Minpunten

• Microfoon is slecht
  • De kabelsetup is onhandig

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 1

SlwR 1 december 2017 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Goede koptelefoon voor een mooi prijsje, niet perfect maar goed!

Pluspunten

• Geluid
  • Robuust
  • Comfort
  • Verpakkingsdoos
  • Microfoon

Minpunten

• Microfoon
  • Bedieningspaneeltje

SterreRem 10 december 2016

HyperX Cloud II Gun metal

Fijne headset! Comfortabel, goed geluid en microfoon afneembaar.

Pluspunten

• Goed geluid (game en muziek)
  • Goede stereo
  • Comfortabel
  • Kussentjes verwisselbaar

Minpunten

• microfoon is niet geweldig

Features Score: 5

abroz89 21 december 2015

HyperX Cloud II Red

Fantastische headset voor een heel goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Stevigheid
  • Klantenservice
  • Goede volledig wendbare microfoon
  • Comfort
  • Afneembare en 2 soorten oorkussens

Minpunten

• Drivers van de meegeleverde soundcard moesten geupdatet worden voor goed geluid te verkrijgen

Opnamekwaliteit Score: 5

korsten 18 oktober 2015

HyperX Cloud II Red

Geweldige headset voor een heel leuk "prijsje"

Pluspunten

• goed geluid
  • zowel USB als 3,5mm jack aansluiting
  • losse mic

Minpunten

• strak op het hoofd

driveclubie 29 november 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Ik had een Turtle beach Earforce Recon 60P maar die werd oud na 2 jaar en was best oncomfortable. Dus ik ben naar wat koptelefoons kijken en hier ben ik op uitgekomen en ik ben er erg blij mee. (zie de rest op uitgebreid review)

Pluspunten

• Geluid
  • Plug en Play(PC)
  • Comfort
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen software
  • Microfoon
  • De extra earcups(stof)

mcerasmus 15 januari 2019

HyperX Cloud II Red

Gekregen na het testen van HyperX Ram-geheugen. Fijn dat de oorschelpen verwisselt kunnen worden en dat je er ook gelijk twee meegeleverd krijgt. Geluid mist best wel in de lage tonen. Omdat deze Headset heel erg gericht is op FPS games, blijf ik toch liever bij mijn Corsair Gaming Void.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Stevig
  • Goede (afneembare) microfoon
  • Foam earcups meegeleverd voor als je geen behoefte hebt aan passieve noisecancelling

Minpunten

• Geen software meegeleverd
  • Klepje voor microfoongat zit niet aan headset vast, dus makkelijk kwijt te raken
  • Mist lage tonen (Bass)
  • 7.1 virtual surround werkt niet geweldig

Mesmancer 11 januari 2019 Product gekocht

HyperX Cloud II Gun metal

Comfortabele headset die een aardig geluid geeft, echter ontbreekt helaas mic monitoring en dat is vooral bij gebruik op Discord en Mumble een must omdat je anders nogal snel te luid praat. Daarnaast stelt de 7.1 surround teleur en kan je niks instellen middels equalizer software.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit en comfort
  • Extra oorkussentjes en draagzakje meegeleverd
  • Buigbare microfoon

Minpunten

• Geen besturings en equalizer software
  • Geen mic monitoring
  • Alleen firmware update mogelijk
  • 7.1 Surround geluid is teleurstellend
  • Te korte 3,5mm kabel (slechts 1 meter)
  • Redelijk duur voor wat je krijgt.

Fixer 8 januari 2019 Product gekocht

HyperX Cloud II Gun metal

Zeer degelijke en fijne headset. Praktisch onverslaanbaar in deze prijsklasse, zeker als je hem in een van de vele aanbiedingen kunt krijgen voor rond de 50-60 euro.

Pluspunten

• Prima geluidskwaliteit
  • Degelijke bouwkwaliteit

Minpunten

• Microfoon is OK. Had beter gekund.

Neallord 28 december 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Roze

Deze headset is al een tijdje in gebruik door mijn vriendin. De geluidskaart doet de microfoon weinig goed en dus is onboard een betere optie als je wilt chatten met je vrienden. De oorkussens van kunstleer doen de soundstage van de headset overigens weinig goed. Voor de rest prima.

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Solide bouw
  • Betaalbaar
  • Comfortabel
  • Geluidsisolatie lederen earpads

Minpunten

• Geluidskaartje slecht voor mic
  • Kunstleren earpads slecht voor soundstage
  • Microfoon klinkt al matig zonder geluidskaart
  • Adapter nodig voor aansluiting 3.5mm
  • 7.1 surround implementatie niet zo best

OldBoyMichael 19 december 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Gun metal

De beste koptelefoon die ik tot nu toe heb gehad. Ik ging zelfs terug van mijn 350 euro Steelseries headset omdat deze veel fijner zat en klinkt voor gamen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit (aluminium!)
  • Leerachtige earcups zitten goddelijk
  • Geluidskwaliteit is best goed
  • De surroundsound is vergeleken met andere headsets die ik op heb gehad subliem
  • Kan ik zolang opzetten zonder enige 'wear' te voelen
  • Geweven kabel

Minpunten

• Leerachtige earcups laten na enkele jaren velletjes los, maar kun je voor 9 euro nieuwe kopen
  • Microfoon is oké maar jammer
  • Headset is van nature erg hard qua volume dus mijn windows geluid staat maar op 16 en moet je ook per spel aanpassen

Jivebunny 14 december 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Gun metal

Zit als een blok en dat kan fijn zijn maar misschien voor sommigen vervelend. Het is best een gewichtige koptelefoon, maar persoonlijk vind ik het precies goed. Oorschelpen sluiten erg goed en daarmee ook de buitenwereld een beetje af. Geluid is degelijk. De prijs is daar dan ook gewoon naar.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Robuust
  • Afscherming geluid buitenaf

Minpunten

• Gewicht niet voor iedereen fijn
  • 7.1 sound werkt niet helemaal lekker
  • Niet op alle frequenties even goed qua geluid

Count Riario 27 november 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Gekocht nadat ik er goede verhalen over had gehoord, en deze bleken waar. Extreem goede kwaliteit (zeker in verhouding met prijs), en zeer comfortabel. Microfoon werkt ook naar behoren, en heb in een aantal maanden tijd nog geen klachten gehad.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Kwaliteit geluid
  • Kwaliteit microfoon

Minpunten

• Geen knoppen aan headset zelf, alleen aan kabel.

arans16 21 november 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Simpel te gebruiken en fijn voor onderweg.

Pluspunten

• 7.1
  • Ditachable mic
  • Zit fijn
  • Braided kabels

Minpunten

• Geen

Goedelesaar 14 november 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Super fijne headset, die perfect om mijn oren heen passen

Pluspunten

• Grote schelpen
  • Meeste van Aluminium/Ijzer
  • Ontkoppelbare microfoon
  • Ini-mini-klein geluidskaartje

Minpunten

• Als kabel niet is aangesloten op geluidskaart, is deze redelijk kort

sfjuocekr 2 september 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Geluid is verrassend goed, ik vind de vlakke respons een stuk beter dan andere koptelefoons waar vaak het laag te opgeblazen is. In de Windows instellingen voor geluid staat de microfoon standaard op 8kHz dit kun je echter makkelijk veranderen.

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Goede microfoon
  • Voelt stevig

Minpunten

• Geen audio mute, wel microfoon mute

kendiko 23 augustus 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Gun metal

Gekocht omdat deze headset op meerdere platforms werkt (PC,PS4 en XBOX) Tevens zeer comfortabele en robuuste headset. Geluid is goed en de 7.1 (virtual) suround sound is een leuke toevoeging, maar niet altijd geweldig. Tip: Installeer firmware update 010 dan werken ook alle volume knoppen en 7.1SS op de PS4.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Robuust
  • Goed geluid met als toevoeging 7.1SS
  • Controller aan kabel voor volume, mic, 7.1SS en mute

Minpunten

• Mic is goed, maar je moet hem wel echt dicht bij je mond plaatsen om goed verstaanbaar te zijn. 2 cm van je mond en andere spelers krijgen al snel het gevoel dat je 'aan de andere kant van de woonkamer' zit.

Nikkeeee 3 augustus 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Gun metal

Dit is een mooie headset met goed geluid en een goede microfoon. Het is in zijn algeheel goed gebouwd en ik heb er geen enkele probleem mee ervaren. Verder is het ook zeer comfortabel. Dikke vette aanrader

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Goed geluid
  • Goede microfoon
  • Hij is mooier dan de rode variant

Minpunten

• Niet geschikt voor dove mensen

Rawmon28 12 juli 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

heb m nu 2 jaar en 5 maanden en de microfooninput is kapot gegaan. was een fijne koptelefoon.. was er heel zuinig op maar de input is alsnog kapot gegaan. helaas ook geen garantie meer.

Pluspunten

• goed geluid
  • zit lekker

Minpunten

• na iets meer dan 2 jaar stuk
  • maar 2 jaar garantie.

Shinoda032 7 mei 2018 Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Prijs/kwaliteit uitstekend. Deze koptelefoon zit gemakkelijk, ook voor lang gebruik. Aangenaam verrast van de geluidskwaliteit (zowel films, games en muziek klinken goed). Surround sound is niet indrukwekkend, slechts bij enkele games en films komt het mooi van pas. 7.1 adapter kan ook vervelend zijn

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Mooi en sterke bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit uitstekend, microfoon klinkt zuiver
  • 7.1 brengt mooie toevoeging bij games die het ondersteunen en bij actiefilms

Minpunten

• Surround sound kan geluid bij sommige games onaangenaam vervormen
  • 7.1 adapter kan vervelend zijn (hangt vaak in de weg voor mij)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een HyperX Cloud II Red?