Review door de redactie

Achtergrond - Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen

Met behulp van diverse domotica-apparatuur, zoals slimme thermostaten en energiemeters, kan de consument zuiniger met energie omgaan. Tweakers bekijkt een aantal mogelijkheden.

141    7 mrt '15

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 2.5

Honeywell Round Connected Modulation

Een interessante opvolger van de Honeywell Round maar nu met klokprogramma, app-bediening en integratie in domotica via een API. Dit alles voor een betaalbare prijs (¤134). Toch ook wel een aantal manco's zoals het ontbreken van aanwarmvervroeging, minder intelligente regelstrategie dan gehoopt, beperkte informatieweergave en geen instellingen voor tapwater mogelijk.

Pluspunten

• Stuurt ketel modulerend aan via OpenTherm, dus zuiniger stoken dan aan/uit thermostaat (zoals de Nest)
  • Via app te bedienen, duidelijke app voor Android & iOS beschikbaar
  • Gemakkelijk te installeren, montageplaat van evt. bestaande Honeywell Round kan gebruikt worden
  • Ook zonder gateway werkt de thermostaat (handig bij uitval internet)
  • Koppelbaar met domotica met behulp van Python scripting (evohome-client)
  • Zuinige gateway (m'n kWh-meter zegt 0W, dus erg laag verbruik)

Minpunten

• Geen aanwarmvervroeging, 7:00 19 graden ingesteld? Thermostaat begint om 7:00 en niet om 6:00 al
  • Privacy, Honeywell wil vrij veel van je weten voor een simpel product zoals dit
  • Display door glanzend plastic soms lastig af te lezen door reflecties
  • Geen bediening vanuit browser mogelijk, alleen via thermostaat zelf of via app
  • Geen app voor Windows Phone beschikbaar
  • Weinig informatie op thermostaat zelf af te lezen
  • Standaard staat hij op een 'Eco'-regelstrategie, huis opwarmen kan lang duren daardoor. Gelukkig aan te passen.
  • Gegevens thermostaat opvragen in app duurt soms even

Kwaliteit Score: 4

Jim423 13 juni 2018 Product gekocht

Honeywell Round Connected Modulation

Ik verbaas me nogal over de slechte reviews van dit product aangezien hij bij mij perfect functioneert. App werkt prima, krijg een mail over onderhoud of als de (internet)verbinding verloren is. Klokprogramma werkt perfect, zaken als aanwarmvervroeging vind ik onzin. Door backlight goed af te lezen in het donker.

Pluspunten

• Backlight
  • Te monteren op oude Honeywell backplane
  • App stabiel
  • Simpel, to the point
  • Compatibel met veel ketels

Minpunten

• Klokprogramma niet in te stellen zonder app

Huisduiner 23 april 2016

Honeywell Round Connected Modulation

Honeywell Round Connected Modulation. Vaak meerder storingsmeldingen per dag, vandaag 5 uur storing: Steeds de volgende melding: "We willen u graag informeren dat de Total Connect Comfort service de communicatie verloren is met het verwarmingssysteem dat op de onderstaande locatie is geļnstalleerd op 04/23/2016"

Pluspunten

• past op het oude Round muurplaatje

Minpunten

• WIFI verbinding verbreekt regelmatig
  • Honeywell reageert niet op mijn meldingen
  • Niet Honeywell waardig

kevin30kv 19 februari 2016

Honeywell Round Connected Modulation

Thermostaat zelf is OK-ish, amper verschil met het 2000 jaar oude Honeywell rondje. Ik hoefde nieteens het grondplaatje te vervangen, maar kon hem gewoon over klikken. De android app functioneert matig (ik moet bv regelmatig opnieuw inloggen), er is geen API en geen support door external parties (zoals Harmony)....

Pluspunten

• Past exact op het oude Honeywell "rondje"

Minpunten

• Geen makkelijk beschikbare API
  • Geen harmony support
  • App werkt alleen via de cloud, niet intern via LAN
  • Frequent opnieuw inloggen in de app (pijnlijke process)

d.u.m.m.y. 8 december 2015

Honeywell Round Connected Modulation

Voordelige modulerende thermostaat met app bediening. Doet wat hij moet doen op minimalistische wijze. Voor mij net iets te basic, weinig instellingsmogelijkheden, beperkte bedieningsmogelijkheden op de thermostaat zelf.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Eenvoud
  • Zuinig i.c.m. modulerende ketel

Minpunten

• Te weinig functies, instellingsmogelijkheden
  • Beperkte bedieningsmogelijkheden op thermostaat
  • Geen rapportages

eek1 26 september 2015

Honeywell Round Connected Modulation

systeem heeft minder dan drie uur naar behoren gewerkt; daarna allerlei foutmeldingen die niet in de gebruikshandleiding of in de FAQ van de website terug waren te vinden. Klant wordt verwezen naar "customer support" maar die is in het weekend onbereikbaar.

Pluspunten

• instalteur

Minpunten

• werkt niet
  • product informatie
  • klantenservice

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Honeywell Round Connected Modulation?