€ 257,04
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Friso Weijers - Redacteur 21 april 2021

4k voor weinig - Veertien betaalbare 4k-monitoren getest

Zoek je een betaalbare 4K-monitor voor beeldbewerking, dan is de LG 27UL550 een goede keus. Dit scherm is in tegenstelling tot het gros van de concurrentie voorzien van een in hoogte verstelbare voet. De beeldkwaliteit is prima; de kleurweergave is voor dit bedrag redelijk nauwkeurig, maar het contrast wel wat aan de lage kant. Ook de responstijden hadden beter gekund, maar voldoende voor de relatief lage refreshrate. LG bouwt bovendien Freesync in, wat niet alle merken doen. Lees verder »

Pluspunten

• Lage prijs voor scherm met deze eigenschappen
  • Prima kleurweergave
  • Goede uniformiteit
  • Hoogteverstelling

Minpunten

• Plaatsing aansluitingen bemoeilijkt cable-management
  • sRGB- en HDR-modi nutteloos
Tweakers zegt: Great value

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Martinique 3 september 2021 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Heel mooi en helder scherm. Hiermee is het fantastisch thuiswerken. Maar ook gamen schijnt te moeten kunnen. Fijne verstelbare voet. Prijs / kwaliteitverhouding is heel goed. Scherp beeld, 4k maar zonder kleine letters! De nadelen die ik genoemd heb zijn eigenlijk geen issue voor mij. Zie verder de uitgebreide review.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Beeldkwaliteit
  • Scherpte
  • Helderheid
  • Bediening OSD

Minpunten

• Geen speakers?
  • Reactietijd 5ms?

rienvdl 6 november 2021 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Juist uitgepakt. Gebruiksaanwijzing was overbodig. Misschien ben ik niet veel gewend, maar is een fantastisch scherm. Eerste indruk is heel goed, geen defecte pixels, schrift blijft goed leesbaar. Ik ben geen gamer, dus dat heb ik ook niet getest. De eenknops bediening en het on-screen menu werken heel aangenaam.

Pluspunten

• solide bouw
  • mooi scherp
  • goed zwart

Minpunten

• nog niet ontdekt

StefanSL 31 juli 2021 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Prachtig 4K IPS scherm voor een lage prijs. Helderheid en kleuren zijn goed.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • In hoogte verstelbaar

Minpunten

• (nog) niks

Harmen 25 juni 2021 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Robuuste monitor. Gebruik hem om mee thuis te werken, ideaal formaat. Goed beeld voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Robuust
  • Matte behuizing
  • Vesa

Minpunten

• Aansluiting op onlogische plek, had ze liever onderaan gezien

Hououin Kyouma 12 maart 2021 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Goedkope 4K monitor, tot nu toe erg blij mee (paar dagen in gebruik). Ik gebruik het voor programmeren, heb het al in landscape en portrait gebruikt. Veel chiller dan mijn 2560 x 1440p 27 inch monitor.

Pluspunten

• Prijs (goedkoop)
  • Vrij licht (ik neem 'm mee als ik voor langere tijd logeer)
  • verstelbaar naar vertikaal
  • hoogte verstelling
  • verstelbaar met kantelen

Minpunten

• geen

Cosmic Toad 13 januari 2021 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Prachtig scherm met heldere kleuren. Twee stuks in gebruik i.c.m. MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G videokaart. Wordt niet gebruikt voor gamen. Kantelbaar scherm erg handig voor mijn niche-hobby: digitale comics lezen.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • In hoogte verstelbare voet
  • Verticaal kantelbaar
  • Kabelmanagement

Minpunten

• Op dit moment geen

Rembert 1 april 2020 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Prettig en heel betaalbaar scherm zonder franjes. Zal wel tzt overstappen naar 32" versie

Pluspunten

• scherp beeld
  • prettig verstelbaar in hoogte
  • nette voet
  • betaalbaar
  • kleurweergave

Minpunten

• brede bezels
  • lettertjes zijn me te klein
  • herstart nodig bij installatie onscreen control

Quibus 22 oktober 2019 Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Prachtig scherm met scherp beeld voor een goede prijs. De kleurweergave en contrast zijn erg goed. De verstelbare voet zorgt dat het scherm in hoogte te verstellen is en te draaien. De monitor heeft wat dikkere randen dan andere schermen. Freesync heb ik niet getest, omdat ik niet game.

Pluspunten

• Goede kleurweergave
  • Zeer scherp detail
  • Verstelbare voet

Minpunten

• Dikke randen vergeleken met andere schermen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een LG 27UL550-W Zwart?