Athom Homey (Early 2019)

Specificaties Max. 50.000 producten (Multi prot.) + app - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Wout Funnekotter - Hoofdredacteur 19 februari 2019

Homey (2019) en Homey Pro - Twee stappen vooruit, een stap terug

Met de nieuwe 2.0-software is de 2019-editie van Homey wezenlijk anders dan het product dat een aantal jaren geleden op de markt kwam. De functionaliteit is uitgebreid en hij werkt beter samen met verschillende apparaten. De smartphoneapp zit goed in elkaar en werkt fijn en de Flow Editor voor de desktop komt goed van pas bij complexere flows, maar is geen complete vervanging. Jammer is het feit dat alleen de spraakbediening via Alexa écht goed werkt en de ondersteuning voor Google Assistent niet van hetzelfde niveau is. Perfect is Homey niet en hoeveel plezier je eruit haalt, hangt er sterk vanaf of de door jou gebruikte apparaten compatibel zijn. Wie serieus met smarthome aan de gang wil, maar pakketten als Domoticz en Home Assistant te veel gedoe vindt, zal met Homey goed uit de voeten kunnen. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Anoniem: 120539 8 november 2019 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Zeker niet zo Plug and Play als ze willen doen geloven. De verhalen zijn veelbelovend, mijn ervaring was een teleurstelling. Lees hieronder waarom. Voor de goede orde: 'Mijn' Homey is terug naar fabrieksinstellingen, zit weer netjes in de doos en is terug onderweg naar de winkel.

Pluspunten

• Ondersteuning van RF
  • Geheimzinnige looks
  • Appstore

Minpunten

• Traag
  • Geen iPad interface
  • Niet intuïtief
  • Geen 5 GHz
  • Geen netwerkpoort
  • Grote afhankelijkheid community
  • Geen web-interface voor configuratie

Kwaliteit Score: 4

mouse86 6 augustus 2019 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Waar ik met vol enthousiasme het product had aangeschaft en er hoge verwachtingen van had qua eenvoud en stabiliteit, is de praktijk helaas anders en heb ik het product uiteindelijk terug gestuurd omdat er steeds meer problemen ontstonden. Lees mijn uitgebreide tekst voor een toelichting...

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Werkt niet samen met de door Homey geadverteerde Fibaro PIR
  • Automatiseringen (Flows) zijn omslachtig voor simpele handelingen
  • Product is niet af, had ik wel verwacht voor de prijs.
  • Geen mogelijkheid tot backup van je Homey (?!)
  • Slecht zigbee bereik

Kwaliteit Score: 2

bullytje 23 januari 2021 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Na vele opties geprobeerd te hebben, nu toch een Homey! Er waren altijd apparaten die niet wilde koppelen of die niet lekker samenwerken icm google. Dat is verleden tijd! Lees de uitgebreide review voor toelichting!

Pluspunten

• Zigbee,433, Bluetooth, WiFi,
  • Compleet
  • Eenvoudig
  • Tal van mogelhedn

Minpunten

• Afwezigheidsdetectie kan beter
  • Zigbee was even zoeken (max devices/mesh)

Kwaliteit Score: 4

paulvitesse 18 april 2021 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Eén apparaat om je smarthome producten op aan te sluiten. Bij het begin is het een beetje uitvogelen, maar over het algemeen makkelijk in te stellen. Echt heel veel smarthome apparaten kunnen er worden op aangesloten, maar check het wel altijd even van te voren.

Pluspunten

• Zigbee, Zwave, Wifi, 433
  • Eenvoudig
  • Platform krijgt nog steeds goede updates
  • Integratie met Google Assistant werkt inmiddels goed

Minpunten

• Afwezigheidsdetectie niet altijd betrouwbaar
  • Geen netwerkpoort

BobDaanenNewbie 10 januari 2021 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Ik heb de homey gekocht nadat ik goede verhalen erover had gelezen en gehoord. Waar ik dacht dat ik meer moeite zou hebben met het installeren van de diverse merken, bleek het appeltje eitje. De flows werken geweldig, ook de integratie met de nest mini werkt moeiteloos.

Pluspunten

• Stabiel syteem
  • Web interface
  • Ondersteund veel merken

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

edgar72 28 september 2020 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Na elke firmware update ben je lang bezig om het ding weer aan de praat te krijgen. Dus ik zou nog even verder kijken of je dit ding echt nodig hebt.

Pluspunten

• kan veel apparaten bedienen uit zich zelf

Minpunten

• bouw kwaliteit
  • na 3 jaar stuk
  • compatibiliteit problemen met somfy
  • Na elke firmware update werkt de somfy app niet meer.

marcel_1983Newbie 12 april 2019 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Sinds dat homey op kickstarter kwam was ik meteen verkocht, uiteindelijk wel gewacht tot deze in de winkel lag. Geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Hardwarematig was deze al helemaal in orde. Werkte zelfs met mijn verouderde x10 hardware. Software wordt alleen maar beter. Top product

Pluspunten

• Mooi vorm gegeven
  • Universeel doormiddel van plugins
  • Werkt ook offline

Minpunten

• Google assistant werkt slecht of niet

Whiskars 2 april 2019 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Dit is hét apparaat om alles met elkaar te verbinden in huis! Doordat Homey de meest gebruikte standaarden ondersteunt is het compatible met de meeste domotica. Dit in combinatie met een fijne mobiele interface maakt het de perfecte basisstation voor je huis. Daarnaast heeft Athom een zeer actieve community!

Pluspunten

• Gebruiksgemak app
  • Uitgebreide ondersteuning
  • Zéér actieve community
  • Web editor voor de ingewikkelde flows
  • Offline mogelijkheden

Minpunten

• Mini-USB B aansluiting

soligschlager78Newbie 17 januari 2019 Product gekocht

Athom Homey (Early 2019)

Werkelijk een alleskunner! Combineer 50.000 verschillende apparaten met elkaar en maak zoveel flows ( automatiseringen ) als je wilt! Als je 3x moet klikken op iets kun je het beter met de Homey automatiseren!

Pluspunten

• Kan met alle gangbare systemen overweg
  • Snel, eenvoudig homey 2.0 software
  • Mooi design voor in elk huis

Minpunten

• Nieuwe software is ff wennen en dat kost wat tijd maar is tenminste met je smartfoon te doen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Athom Homey (Early 2019)?