Gigabyte Z390 Aorus Master

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z390 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gigabyte Z390 Aorus Master. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 12 november 2018 Product geleend

Gigabyte Z390 Aorus Master

Gigabyte hun 'let's get physical' Z390 bord. Super dikke IR-alles VRMs, zit meer staal op dan op een brotherhood of steel power-armor, lights up like a Christmas tree, goed bedeeld wat aansluitingen betreft, en laat eigenlijk vooral punten liggen op de afwerking van de RGB software en BIOS.

Pluspunten

• VRMs extraordinaire; IR-all-the-things en een objectief voordeel boven gelijk geprijsde concurrentie.
  • Meer staal = meer beter. Veel covers, stalen achterzijde om misbruik tegen te gaan, meer RGB dan je lief is, etcetera.
  • 3x M.2 en 6x SATA = best veel
  • 10 USB poorten achterop incl Type-C en USB 3.1. Front-USB met Quick Charge en/of Fast Charge ook een toffe extra
  • Integrated I/O shield 4tw.
  • Top-end audio implemenatie
  • Goede WiFi implementatie
  • 2x RGB, 2x aRGB, 8x fan header

Minpunten

• RGB software oogt en werkt knullig
  • Positie type-c header net wat onhandig
  • Bios functioneel maar nog niet zo overzichtelijk/gebruiksvriendelijk als bijvoorbeeld Asus of MSI
  • Forse meerprijs boven de 'is dat niet genoeg?' borden zoals de Z390 Aorus Pro

{mc}Roland 15 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Naar aanleiding overstap processor I9-9900k was ik op zoek naar een goede basis om deze in te plaatsen. Veel op internet gezocht en kwam steeds weer uit op de Gygabite Z390 Aorus Master.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Mooi ontwerp
  • Alle aansluitingen zijn goed geplaatst
  • geen studie nodig voor de bediening van de Bios
  • 3x M.2
  • zeer goede geluids kwaliteit
  • Start zeer snel op

Minpunten

• Pas na BIOS update werd de hardware gevonden voor bekabeld internet

NRJ 8 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Het Gigabyte Master Z390 moeder heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding met vele features, goede lay-out in een strak design.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Feature rich
  • VRM temperaturen
  • Design & Layout

Minpunten

• BIOS layout
  • Meegeleverde software

Fallout323f 31 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Heb hiermee mijn eerste computer build gemaakt.

Pluspunten

• robuust gebouwd
  • vrm 8 core waardig
  • zwart en zilver kleur pallet

Minpunten

• meegeleverde software.

johanbe 22 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Prachtig moederbord, dat doet wat ik ervan verwacht met mijn hoge eisen voor mijn nieuw systeem dat hoofdzakelijk development en design van specifieke applicaties moet doen, alsook voorzien in wat plezier voor de zeldzame vrije uurtjes.

Pluspunten

• Functioneel design
  • Aansluitingsgemak
  • De voorziene koelingsonderdelen zijn top

Minpunten

• Nog geen gevonden

F4stFr3ddy 15 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Mijn eerste "dure" moederbord, ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit, een hele upgrade t.o.v. mijn z370 Aorus Ultra gaming. VRM en koeling is zo'n beetje het beste dat te koop is. Al met al veel geld maar ook veel moederbord.

Pluspunten

• Zeer degelijke VRM
  • 9900k op 5.3ghz is geen enkel probleem
  • Zeer degelijk gebouwd
  • Weinig RGB poespas

Minpunten

• Geen 10 Gbit lan

Wimdomburg 26 december 2018

Gigabyte Z390 Aorus Master

Heel, heel mooi moederbord. Je betaalt er wat voor, maar als mijn i9 opspint, dan doe ik graag in stijl!

Pluspunten

• Dikke audio
  • Heel, heel snelle wifi
  • Maxt mijn i9 met gemak
  • Mooie RGB
  • Bloedsnelle m.2

Minpunten

• Gigabyte software blijft altijd een beetje vaag

Lausch 11 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Uitstekend produkt, goed ontwikkeld, prima gebouwd en aan de juiste prijs. Een bord dat alles doet voor een niet al te gekke prijs. Sterk aanbevolen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • VRM ontwerp
  • Hoogwaardig DAC
  • Stevige achterplaat
  • Dubbele Bios

Minpunten

• Niets voor die prijs

Reinvented 19 juli 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Ik heb dit moederbord voor mijn i9-9900k gekocht en het overclocked super makkelijk met goede VRM temperaturen. De bios vond ik in het begin wel lastig omdat er super veel opties zijn. Verder een super goed moederbord en 100% waard voor de enthousiaste overclockers. Prachtige VRMs.

Pluspunten

• Super goede overclocker
  • Clear CMOS, power button, DEBUG Led en veel meer overclock tools.
  • Veel SATA poorten en M.2 slots, ook veel fan headers.
  • Mooie en goed werkende VRM heatsink.
  • Genoeg PCIe slots.

Minpunten

• BIOS kan lastig zijn voor beginnende overclockers.
  • Duur
  • Misschien wel overkill voor de meeste mensen
  • Software

Meneer_Huijs 17 april 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Degelijk moederbord: veel uitbreid mogelijkheden. Goed geluid, bluetooth, wifi Bij gebruik van bovenste m2-slot vervallen twee van de zes sata aansluitingen en het derde PCIE4x slot schakelt terug naar 2x als het onderste M2-slot wordt benut. Twee van de PCIE1x slots niet te gebruiken als je twee 'dikke' videokaarten installeert.

Pluspunten

• Degelijke bouw kwaliteit
  • M2 koeling
  • Goede soundcard
  • Snel wifi

Minpunten

• Layout slots niet altijd optimaal
  • beperkingen chipset t.o.v. geboden slots

michielcx 30 januari 2019

Gigabyte Z390 Aorus Master

Een erg goed moederbord van geweldig kwaliteit. Het heeft alles wat je nodig hebt in een moederbord. Van snelle wifi, naar uitstekend geluid. Overclocken is geen probleem en je kan zelfs 3 NVMe SSds in raid 0 installeren. Daarom, is het ook ook de troon van mijn i9.

Pluspunten

• VRM
  • Hoge kwaliteit
  • Uiterlijk
  • Ingebouwd I/O shield

Minpunten

• Prijzig
  • BIOS

Blowone 23 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Dit moederbord is een uitstekend product, en mooi ontwerp en vormgeving. Het is een beest als het om overclocken gaat. Ik heb ook een Gigabyte UD4X99 en een Asus Z270E strix, maar deze is toch de beste wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Kortom: Zeer tevreden!

Pluspunten

• Mooi design
  • Hoge kwaliteit VRM
  • Goede bios

Minpunten

• Hoge prijs

Freezie1994 21 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Ik heb gekozen voor (z390 Aorus Master) van gigabyte om twee redenen. De bios ondersteunt de laatste generaties van CPU's, zelf heb ik gekozen voor de i7-9700k. De tweede reden is dat het overklokken van de processor met dit moederbord geen probleem is. Ben er zeer tevreden mee!

Pluspunten

• Goed voor overklokken
  • Uitgebreide functieset
  • Goede voltage regulator

Minpunten

• prijzig

Kirra 16 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

sinds eind december dit moederbord in gebruik ik ben aangenaam verrast voornamelijk de dac usb aansluiting scheelt een hoop met mijn oude moederbord geen ruis meer. ook de verlichting en AOI koeler was makkelijk aan te sluiten . instellen van de rgb lichten had makkelijker gekund maar een mooi moederbord

Pluspunten

• staal backplate
  • dac audio
  • lampjes

Minpunten

• bios
  • rgb software

kverhoef 6 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Alles aan dit bord voelt als kwaliteit. Draait zeer stabiel ook onder stress test. Alles is in te stellen via de bios

Pluspunten

• Mooi bordje om te zien
  • Zeer stevige backplate
  • Geluid is zeer goed
  • Goede uitgebreide manual
  • Pinouts voor RGB strips
  • Klaar voor waterkloeing

Minpunten

• Software

Trancentral 28 december 2018

Gigabyte Z390 Aorus Master

Een erg goed en uitgebreide variant in de Aorus reeks. Dankzij de goede overclock opties en usb poorten was het mijn keuze geworden. Mijn vorige pc had ook een Gigabyte moederbord en daar was ik tevreden over. Het enige nadeel is de prijs. Ongeveer 280 euro is best veel geld.

Pluspunten

• Erg veel functies
  • Goede overclock opties
  • Erg veel usb poorten

Minpunten

• Duur

misfire 24 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Gekocht vanwege de beste VRM, draait nu een 9900K processor in. Degelijke afwerking en veel nuttige opties, zoals USB 3.1 front header, M2 koelplaatjes en speciale USB poorten met betere stroomvoorziening voor je headphone amp. BIOS op het bord is beetje oubollig, maar met nieuwe update al weer wat moderner.

Pluspunten

• VRM
  • USB 3.1 voor en achter
  • Veel handige knopjes om bord zonder kast te testen

Minpunten

• Koeling is lomp in de linksboven hoek, kan in de weg zitten met grote (water)koelers
  • BIOS mist moderne features van de buren, zoals updaten via Internet

ImBeast 16 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Een erg mooi bord die erg goed gebouwd is. De back plate is zeer goed en de DAC is ook een erg fijne toevoeging aan dit bord. Wel is dit bord aan de wat prijzige kant maar dit maakt het meer dan goed door de uitstekende kwaliteit van dit bord.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Robuust
  • ESS DAC

Minpunten

• Prijzig

Leroy 14 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Was eerst van plan om de Asus Maximus XI Hero te halen, echter kwam ik erachter dat de VRM van de Gigabyte Z390 Aorus Master beter is. BIOS heb ik eigenlijk ook niet echt wat op aan te merken, ondanks dat anderen daar regelmatig over klagen. Kan alles prima vinden.

Pluspunten

• 12-phase VRM
  • 3x M.2
  • Degelijk gebouwd
  • Dual BIOS
  • Wi-Fi & BT geïntegreerd

Minpunten

• Memory overclocking

Nazif 13 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

kwalitatief, zwaar, robuust. vrm temperaturen niet hoger dan 43 graden op een 8700k 1.380 volt 5 ghz (uitstekend) jammer genoeg geen rgb controller in bios. wel in windows. bios overzicht kan verwarrend zijn als je een beginner bent

Pluspunten

• robuust
  • kwalitatief
  • zwaar
  • overclocken
  • m.2 slots

Minpunten

• bios overzicht
  • geen RGB opties in bios

DM3002X 9 december 2018 Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Voor mij nieuwe Game PC dit moederbord geselecteerd, na veel goede reviews. Moederbord gecombineerd met de nieuwe intel i7 - 9700k. Goede layout qua fan headers Het is eigenlijk jammer dat er veel grote onderdelen voor het moederbord zijn geplaatst waardoor je het bord zelf niet meer goed ziet :-)

Pluspunten

• Erg mooi
  • Constructie
  • Veel extras

Minpunten

• Manual kan iets uitgebreider

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte Z390 Aorus Master?