Gigabyte Z390 Aorus Master

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z390 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Z390 Aorus Master Review

{mc}Roland 15 januari 2019, laatste update op 18 januari 2019, 182 views Product gekocht

Gigabyte Z390 Aorus Master

Naar aanleiding overstap processor I9-9900k was ik op zoek naar een goede basis om deze in te plaatsen. Veel op internet gezocht en kwam steeds weer uit op de Gygabite Z390 Aorus Master.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Mooi ontwerp
  • Alle aansluitingen zijn goed geplaatst
  • geen studie nodig voor de bediening van de Bios
  • 3x M.2
  • zeer goede geluids kwaliteit
  • Start zeer snel op

Minpunten

• Pas na BIOS update werd de hardware gevonden voor bekabeld internet

Layout Score: 5

Dit is voor mij de middenweg tussen betaalbaar en duur, zeker als je naar de prijs kijkt van de Gygabite Z390 Aorus Extreme

Van de ventilator aansluitingen op het bord kan ik alleen maar zeggen dat deze op de juist plek zitten en dat er voldoende van zijn. Dit geld niet voor de SATA 6Gb/s aansluitingen. Dat hadden er best 8 mogen zijn i.p.v. 6 maar dat is mijn eigen schuld omdat ik zoveel HDD en SSD heb.

Montage en installatie ging makkelijk maar helaas werd de hardware voor de LAN aansluiting niet gevonden. (Zie foto van melding) Pas nadat de BIOS (versie f4) naar de laatste versie werd geupdated (versie f8b) kon ik bedraad internetten (draadloos werkte wel van begin af aan :-) )

De combinatie van Mobo, CPU en M.2 SSD zorgen ervoor dat pc in 7 seconden is opgestart en zonder iets te doen draait de I9-9900k al 4700 Mhz!

Heb jij ook een Gigabyte Z390 Aorus Master?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.