Specificaties 5,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 128GB - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Nokia 8 Sirocco Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
digigastNewbie 14 juli 2020 Product gekocht

Nokia 8 Sirocco Zwart

De makkelijkste manier om 750 euri door de pot te spoelen. Mooie belofte; Het Nieuwe Nokia (HMD) met Android One. Het is echter een totale teleurstelling geworden (ook in winkel trouwens).

Pluspunten

• Camera is goed

Minpunten

• Technisch slecht ontworpen
  • Slipperig
  • Duur

pbythcomNewbie 30 september 2018 Product gekocht

Nokia 8 Sirocco Zwart

Onbruikbaar toestel, black screen of dead bij bellen. Zoek met Google op Nokia 8 black screen en je weet genoeg.

Pluspunten

• Android

Minpunten

• Onbetrouwbaar bij bellen

MicGlou 18 juli 2018 Product gekocht

Nokia 8 Sirocco Zwart

Mooie telefoon, stijlvolle stevig aanvoelende behuizing, wel kwetsbaar voor stoten/vallen door al het glas. De randen voelen vreemd 'scherp' aan. Geen 3,5mm jack en geen microSD zijn minpunten. Wel USB-C oordoppen meegeleverd en een USB-C->3,5mm jack verloop. Camera schiet prima plaatjes, niet zoals de beste smartphone camera's maar zeker bovengemiddeld.

Pluspunten

• Mooie behuizing
  • Fijne screen/body ratio
  • AndroidOne (8.1) met de belofte van langdurige updates
  • Helder OLED scherm
  • 128GB opslag en 6GB RAM
  • Vrij compacte telefoon voor het schermformaat
  • Erg vlot werkende telefoon
  • Draadloos laden

Minpunten

• Geen 3,5mm jack
  • Geen microSD slot
  • Scherm heeft een blauwige tint
  • Kwetsbare glazen behuizing
  • Knoppen slecht in te drukken
  • Fingerprintscanner op de achterkant
  • Fingerprintscanner wat lastig te 'vinden' met de vinger
  • Speaker is mono en geluidskwaliteit kan beter

hanzme 14 juni 2018 Product gekocht

Nokia 8 Sirocco Zwart

Fijn en snel toestel met veel scherm tov de totaalafmetingen. Voelt degelijk aan. Android One werkt super. Alle rommel die andere fabrikanten op je telefoon zetten kan ik missen. Je kunt bijna nergens het gewicht van het toestel vinden. Mijn keukenweegschaal geeft 176 gram aan.

Pluspunten

• Kale Android, geen bloatware
  • degelijk
  • compact
  • Goed, scherp scherm. Ook bij veel licht.

Minpunten

• iets (te) prijzig

2cents 2 juni 2018 Product gekocht

Nokia 8 Sirocco Zwart

Uiteindelijk de overstap gemaakt van W10M naar Android, maar wel met behoud van draadloos opladen en long term support OS (AndroidOne). Door het gebruik van SquareHome2 launcher heb ik de look-and-feel (en de live tiles) van W10M voor een groot gedeelte kunnen terughalen. De compatibiliteit met Ford SYNC2 is uitstekend!

Pluspunten

• Snelheid
  • Draadloos laden (Qi)
  • AndroidOne

Minpunten

• Prijzig

guido66 20 mei 2018 Product gekocht

Nokia 8 Sirocco Zwart

De eerste tweedehandse die op Marktplaats stond! €600 is toch een stukje schappelijker dan €749 Android 10 heeft deze telefoon voor mij totaal verkloot: ik kan niet meer handsfree bellen in de auto. Dit was mijn laatste Nokia!

Pluspunten

• Handzaam
  • Stevig
  • Snel
  • Veel opslag

Minpunten

• Erg glad
  • Prijzig
  • Android is nogal overweldigend als je van W10M komt
  • Luidspreker is erg blikkerig
  • Android 10: hopeloos qua Bluetooth

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Nokia 8 Sirocco Zwart?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite