Microsoft en Skype

Microsoft heeft Skype voor 8,5 miljard dollar overgenomen. Goede deal?

Nee, Microsoft gaat Skype verprutsen
35,6%
Misschien, hangt ervan af hoe ze het gebruiken.
21,6%
Ja, maar vooral voor Skype.
18,9%
Ja, Microsoft kan Skype goed gebruiken.
13,4%
Niet echt, lastig voor Microsoft om het winstgevend te maken.
8,6%
Anders, nl...
1,9%

Aantal stemmen: 16.715. Deelname gesloten op 31-05-2011 14:38. Stemmen is niet meer mogelijk.

Reacties (84)

84
82
63
3
0
1
Wijzig sortering
Vanaf 10 mei zijn de aandelen van microsoft gestegen van €25,5 naar €27,8.

dit zal waarschijnlijk door het aankopen van skype komen. Teminste het volop in het nieuws zijn. iig microsoft is er op vooruit gegaan in de cijfers

bron
Ik heb op misschien gedrukt. Als ze het enigzins het zelfde laten ans het nu is is het waarschijnlijk positief omdat microsoft over meer kapitaal beschikt,

Ik vrees alleen dat dit niet het geval zal zijn, want skype en messenger overlappen elkaar wel op vele vlakken, dus ik denk dat ze dat met elkaar zullen gaan intergreren. Helaas vindt ik windows live messenger nou niet de meest prettige software om mee te werken. Skype daarentegen wel
Ik denk dat ze de skype client's die nu bestaan wel met rust zullen laten en zich vooral focussen om skype conecties zonder apparte skype client in te bouwen in outlook , messenger en lync zodat hun software op het niveau van skype komt kwa geluidskwaliteit video bellen en skype IN/OUT. Een tweede focus zou kunnen zijn het beschikbaar maken van skype op MS hardware zoals WP7 phones en XBOX'en. Ook de conecties die skype heeft met hardware fabrikanten (TV's ed) kunnen ze gebruiken om ook andere diensten van MS te promoten achter de schermen. Mischien dat dan binne enkele jaren de brand name "skype" zal worden afgebouwd en de skype clients zullen verdwijnen. Maar het zou evengoed kunnen dat live messenger gerebrand word naar skype messenger. Wat dan op hetzelfde neerkomt. Of dat WP8 , skype phone wordt
Ik vind het anders een ramp, Linux-gebruikers zijn waarschijnlijk de pineut, net als met silverlight. Mac-gebruikers zijn hier waarschijnlijk ook niet blij mee.
Wedden dat Skype binnenkort in WLM oid zit gebouwd?
Ik vond Skype apart altijd wel lekker werken...
Skype is ook al bloated en lijkt op rare manier gebruik te maken van audio/microfoon/webcam op je computer.

Om een voorbeeld te geven:

Als ik in de bieb achter m'n laptop zit, met een koptelefoon muziek te luisteren, is er niks aan de hand. Als iemand me op dat moment belt op skype, dan hoor ik de skype-ringtone via m'n koptelefoon, en m'n muziek via de laptop-speakers!
Op de een of andere manier hijackt Skype zo'n audio-device compleet! Hetzelfde geldt voor andere skype geluiden (bv chat berichtjes). Zeer onwenselijk in een bieb!
Dit is gewoon allemaal helemaal naar eigen inzicht in te stellen. Als jij naar je audio instellingen onder windows gaat en je koptelefoon als standaard instelt, zal je muziek nooit over de speakers komen. Verder kun je in skype aanpassen over welk aangesloten apparaat je de geluiden wilt versturen. Op die manier komt je geluid altijd door je koptelefoon wanneer deze is aangesloten en door je speakers als hij er niet in zit. En waarom zou je Skype in hemelsnaam in de bieb aan willen zetten, als je er alleen maar last van hebt?
Voor dat geld hadden ze beter een goede VOIP functie in Windows Live kunnen bouwen!

Ik denk dat Live een grotere userbase heeft dan Skype en voor een deel zullen ze elkaar ook nog overlappen.
Ze willen juist de klanten van Skype, mede omdat hier potentieel meer geld in zit (zakelijk gebruik)
Inderdaad als ik hier kijk hoeveel leveranciers in (voornamelijk in het verre Oosten) op Skype kan benaderen die nog nooit gehoord hebben van Messenger, dan is meteen duidelijk dat Skype zakelijk veel meer klanten heeft dan Messenger.
Het grote voordeel van Skype is het bellen naar echte telefoonnummers en niet pc naar pc. Als je bijvoorbeeld veel in het buitenland zit, maar wel een internetverbinding hebt, kan je meestal tegen lokaal tarief naar het land van herkomst bellen.

Dat is een functie die Live Messenger dan weer niet heeft. Ik hoop alleen dat ze het niet al te veel gaan veranderen. De nieuwe versie van Live Messenger vind ik namelijk driewerf ruk ten opzichte van de oude MSN messengers. Hoop dus niet dat dit ook met Skype gaat gebeuren

[Reactie gewijzigd door Wava op 30 juli 2024 09:19]

Ik weet niet of je de laatste Skype hebt, maar skype gaat/ging al die kant op.
Wat msn live betreft, ik raad je gewoon aan om terug te gaan naar windows live messenger 2009.
Die is tenminste niet zo bloated als de nieuwste MSN en mist verder geen enkele functie naar mijn weten t.o.v. nu. Wel even zorgen dat windows update niet steeds live essentials 2011 gaat downloaden ;-)
De linux skype versie is clean, niets mis mee en prettig ingebruik.
Daarnaast heeft Skype zelfs nog een API, waardoor o.a. pidgin weer skype kunnen gebruiken.
maar heeft blijkbaar wel toegang tot je passwd nodig... (of t nog steeds zo is wee'k nie)
of ze stoppen skype zoals ze met zoveel goede aps al hebben gedaan in het verleden (hoe kwam ms ook al weer aan forfront en MSE??? click * en dat was niet de enige,

kans is dat je wellicht ooit een skype intergratie in msn messenger gaat krijgen.

ik zie ze zelfs nog wel eens 2 versies maken, een simpele msn / mail skype client en een iets uitgebreidere toevoeving van het zelfde in outlook.

[Reactie gewijzigd door i-chat op 30 juli 2024 09:19]

En natuurlijk niet te vergeten : skype voor linux.....
Waar baseer je op dat Live een grotere userbase heeft? Volgens mij is Messenger nooit groot geweest in Amerika, en is Hotmail ook niet hip meer.
Je hebt helemaal gelijk.


Hotmail en Messenger wàren hip in NL... tot Microsoft ze in handen nam en ze verprutste.
Alles wat microsoft recentelijk gedaan heeft is geld tegen het probleem aan gooien in plaats van innoveren.

Bing wordt niet gebruikt? smijt er geld tegen aan
Windows phone 7 wordt niet door phone makers geadopteerd? smijt geld tegen nokia aan
Windows vista en directx10 worden niet snel genoeg geadopteerd? smijt Halo 2 er tegen aan

Het gaat maar door...


It's done mensen...

Skype gaat binnekort 'windows live' aan de naam geplakt zien en de userbase zal binnen een jaar uitgestorven zijn.
Anders.. namelijk: don't care. Ik gebruik geen skype, en ik zal weinig van de overname gaan merken. Windows 8 zal wel een betere voip-client krijgen. Ben benieuwd of die dan nog Skype heet.
Toch knap dat er bij een poll waar om je mening wordt gevraagd een mening naar 0 wordt gemod. Ongeacht wat de mening is...

@mods/tweakers: vraag het dan ook gewoon niet!
Nee, er wordt in de poll om je mening gevraagd, en voor het vakje-aanklikken hoef je geen onderbouwing te leveren. Voor je post in comments wel, dat betekent namelijk dat je het niet helemaal eens bent met de gepresenteerde keuze (of juist wel), maar dat je meer te vertellen hebt. Dat zie ik graag verdedigd ja :)
offtopic:
Hmmz. Waarom hoef je om te stemmen je keuze niet te onderbouwen, maar als je een andere mening hebt die in de poll niet naar voren komt en je dus in de reacties zet, waarom moet het dan wel?

Is dat simpelweg omdat de mogelijkheid er dan wel is en bij het "op het vakje van je keuze klikken" niet? Zoja, dan vind ik het met twee maten meten ;)

Als je een discussie aan gaat is het een compleet ander verhaal uiteraard en dan ben ik het wel met je eens dat je je standpunten mag onderbouwen.


Ik ga verder niet in op de poll omdat mijn situatie niet genoemd wordt en ik geen zin heb mijn situatie uitgebreid tegen het licht te houden met onderbouwingen van het hoe en waarom.

[Reactie gewijzigd door LollieStick op 30 juli 2024 09:19]

Ik heb er weinig vertrouwen in. Momenteel werkt Skype redelijk, maar ik ben bang dat dit niet lang meer zo blijft.

Zodra ze Skype in Windows Live gaan integreren komen er zat problemen. Momenteel kunnen ze niet eens goede webcam/voice mogelijkheden aanbieden binnen Windows Live Messenger(mede doordat er veel te veel versies zijn, en ze allemaal niet compitabel zijn met elkaar). Als ik ooit via Windows Live Messenger me webcam wil gebruiken houd het al snel op omdat de gene aan de andere kant een andere versie heeft.

Had liever gezien dat Google Skype had overgenomen, ik vertrouw meer op hun manier. Lekker Skype laten gaan zoals het is, en de technologie gebruiken voor Google's eigen producten.
Momenteel kunnen ze niet eens goede webcam/voice mogelijkheden aanbieden binnen Windows Live Messenger
waarom denk je anders dat ze skype in Win Live messenger zouden willen inbouwen, }:O
Zo had ik het nog niet gezien :Y)
Laten we hopen dat het dan maar goed uitpakt.
Nee, Microsoft gaat Skype verprutsen

Over een jaar is skype of dood, of dood voor linux.

Waarom kan Google nou niet zoiets doen? Die maken er nog wat van!
Google heeft Google Voice. Vooralsnog alleen in de VS beschikbaar... En eigenlijk nog (lang) niet genoeg ontwikkeld door Google om een concurrent van Skype te worden.
Ja, maar Google had ook al Google Video toen ze Youtube overnamen, dus dat ze het niet doen omdat ze al een variant hebben zegt niets.

I vraag me af wat er eerst gaat komen:
-Hevige Adware
-Pay for Skype-to-Skype
Integratie in Windows Mobile 7 is precies datgene wat de providers niet willen.
Succes.
Het gaat er niet zo zeer om wat de providers willen, maar wat de consument wil. Providers hebben zich ook uit laten kleden door Apple.
Dit lijkt sterk op het bubbel-effect wat we jaren geleden ook al hadden meegemaakt. Waar worden deze prijzen op gebaseerd? Het zijn zulke belachelijk hoge bedragen dat je 't er nooit uit terug gaat verdienen. Dus dan is het of een investering om een sterke marktpositie te garanderen met een bekend merk en vele gebruikers. Dan zou de winst vooral uit geheel andere zaken moeten komen - zoals gratis VOIP via Skype op Windows Phone 7 telefoons, in combinatie met Windows Live en het Messenger netwerk.

Het probleem met Microsoft, vind ik persoonlijk, is dat de software nogal bloated lijkt te worden. MSN verandert keer op keer tot een heel nieuw gedrocht wat ik liever niet meer gebruik, maar gewoon nodig heb. Het zal me verbazen hoe en of ze alles goed gaan aanpakken.
Ondanks dat het geldt niet makkelijk terug wordt verdient verbeterd de positie van MS wel tegenover Apple en Google. Niet perse goed voor nu maar wel voor de toekomst...
Nu maar hopen dat ze niet iets gaan veranderen aan het protocol en vervolgens ervoor zorgen dat de bestaande Linux clients het niet meer doen.

Overigens voor degenen die skype gebruiken om te bellen naar vaste nummers: je kan ook prima een van de vele 'voip' belwebsites gebruiken en je hoeft er niet eens voip voor te gebruiken. Zo bel ik met mijn Filippijnse vriendin voor maar 10 cent per minuut middels de phone-2-phone feature van 12voip.com. Het bellen naar je vaste toestel is gratis (FUP) en je betaalt dus alleen voor het bellen naar het buitenland. Skype is met 23 cent per minuut naar mobiel een stuk duurder.

Ik heb overigens geen aandelen 12voip, gewoon tevreden klant. ;)
Dat was mijn eerste gedachte: 'Wat gaat er met de Linux versie gebeuren?'. Aangezien het niet echt onbekend is dat MS Linux niet echt kan uitstaan en het meermaals is uitgelekt dat ze Linux als een sterke bedreiging ervaren, zie ik het nog gebeuren dat ze dit gaan verbieden.


MS voelt nattigheid, MSN Messenger verliest enorm aandelen aan bijvoorbeeld Facebook. Er zijn bij mij altijd véél meer mensen online op Facebook dan op MSN, ook veel mensen wel online op Facebook en niet op MSN. Als je vroeger begon te chatten op Facebook vroeg bijna iedereen om op MSN verder te doen, dat is nu echt wel anders, ik chat bijna nooit meer op Eemesene of Kmess (MSN voor Linux).

Als daar nu nog Skype bij zou komen, is het volledig over voor MSN denk ik.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.