Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 154 reacties

Achmea organiseert in samenwerking met Tweakers op 8 oktober een gps-spel. Het spel zal zowel binnen als buiten gespeeld worden op het terrein van Achmea in Apeldoorn. We sluiten de dag af met een borrel en iedereen krijgt een goodiebag mee naar huis.

Achmea geocachingHet spel zal bestaan uit een moderne speurtocht, waarbij zowel oude als nieuwe technieken ingezet moeten worden om fysieke plekken te lokaliseren. Elke plek levert de spelers nieuwe informatie op, die nodig is om een overkoepelend vraagstuk op te lossen.

Uiteindelijk is het de bedoeling om met alle vergaarde gegevens de locatie van de schat te vinden. Wat de schat precies is, houden we nog even onder de pet, maar het is in ieder geval een echte, mooie prijs, die de winnaars mee naar huis mogen nemen. In totaal zal het spel ongeveer 2,5 uur duren.

Tijdens de middag gaan we niet alleen het spel spelen, ook geven Achmea en Tweakers twee presentaties. Deze zullen gericht zijn op softwareontwikkelaars en we zijn dan ook op zoek naar tweakers die als ontwikkelaar werkzaam zijn of daar interesse in hebben. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat jullie een lekker hapje te eten krijgen en we sluiten de dag gezellig af met een borrel.

Meedoen

Voor deze middag en avond is Achmea op zoek naar 35 tweakers die ervaring hebben met softwareontwikkeling of die gewoon meer willen weten over it-uitdagingen bij een grote verzekeraar. Ben jij zo'n tweaker en lijkt het je tof om mee te spelen, dan hoef je dit enkel aan te geven in de onderstaande poll. Nadat de inschrijftermijn is verlopen, trekken we willekeurig 35 namen uit de lijst van aanmeldingen.

Bezoek voor meer informatie over Achmea de actiepagina.

Locatie

Het event vindt plaats bij Achmea in Apeldoorn, Laan van Malkenschoten 20, 7333 NP Apeldoorn.

Programma:

  • 15:30u – Ontvangst @ Achmea Apeldoorn
  • 16:00u – Welkomstwoord door Tweakers & Achmea
  • 16:15u – Let’s play: eerste spelronde
  • 17:30u – Powerbreak keynote Achmea
  • 18:00u – Foodbreak
  • 18:30u – Let’s play again: tweede spelronde
  • 19:30u – Powerbreak keynote Tweakers
  • 20:00u – Borrel
  • 21:00u – Afsluiting

Voorwaarden:

  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Je kunt op 8 oktober om 16:00 uur aanwezig zijn bij Achmea in Apeldoorn.
  • Aanmelden kan tot en met 20 september 2015 via de poll.
  • De geselecteerden krijgen uiterlijk 23 september 2015 bericht. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Werknemers en crew van Achmea en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.

WIl jij meedoen met de gps-game van Achmea?

Helaas! Je gebruikt een adblocker en daarom kun jij niet meedoen aan deze actie. Op deze pagina leggen we uit waarom jouw steun, bijvoorbeeld door ons te whitelisten, belangrijk is en hoe wij geld verdienen.

Aantal stemmen: 920. Deelname gesloten op 20-09-2015 23:59. Stemmen is niet meer mogelijk.

Door Wout Funnekotter

- Hoofdredacteur

Wout werkt sinds 2011 bij Tweakers en heeft zich lange tijd beziggehouden met het testen en recenseren van allerlei producten, met een nadruk op mobiele technologie. Sinds augustus 2015 is hij hoofdredacteur. In die rol werkt hij samen met de andere redacteuren eraan om de inhoud en presentatie van de site constant te verbeteren. Wanneer de tijd het toelaat, schrijft hij nog wel eens een review.

Volg Wout op TwitterVolg Wout op Google+

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (154)

Even een kanttekening. Ik ken mensen bij Achmea en die zeggen dat er een compleet verziekte sfeer op de werkvloer heerst. Bot management en een sfeer van presteren, presteren en nog eens presteren en anders is daar de deur. Weet dus waar je aan begint. Deze ad doet leuk aan, de werkelijkheid is volgens werknemers anders.

[Reactie gewijzigd door cbr600f4i op 14 september 2015 07:52]

Ik werk zelf bij Achmea en herken dit totaal niet. Er zullen inderdaad plekken zijn waar de sfeer minder is. Zeker als mensen boventallig raken zal dit met veel emotie en minder werkplezier gepaard gaan. Dit vind ik echter helemaal niet gek bij een bedrijf met bijna 20.000 werknemers. Maar buiten dat vind ik Achmea een zeer prettig bedrijf met een open sfeer.

Verder is dit ook totaal niet relevant voor deze actie. Bij een winactie van Philips of Samsung hoor ik hier ook niemand over terwijl ook daar vast afdelingen zijn waar de sfeer zwaar ruk is.
Als je de MBO hebt ingevuld en de statistieken bekeken heb kon je zien dat er geen 20.000 mensen werken :)
Aantal medewerkers 2015: 12181
Aantal medewerkers 2014: 13855

Is nu wel duidelijk dat ik ook bij Achmea werk en hier is het ook prima, sterker nog we komen om in het werk, afdeling waar ik zit is Platform Operations Unix.
Haha. Heb het MBO ingevuld. Had sowieso 20.000 FTE in gedachten ipv werknemers, maar ook dat lijkt uit vervlogen tijden ;)
Goed om te horen dat jij het naar je zin hebt. Wellicht kan je meer toelichting geven over de specifieke afdeling? Ik stel mijn mening graag bij, ook goed voor een tegengeluid.
De tijd dat er 20.000 werknemers bij Achmea werkten is al lang geleden. Zoals je weet is het bedrijf nog 2 jaar bezig nog minder werknemers te krijgen.

De werktsfeer verschilt heel erg per afdeling, maar over het algemeen is Achmea een goed bedrijf om bij te werken.
Ironisch heb je gelijk dat automatisering inderdaad niet zorgt voor meer banen en juist minder. Maar ja dat toekomst perspectief wat is gewenst is niet aan ons. Als zij een bepaalde koers vragen dan moeten wij meebewegen. Onze mening is niet gewenst juist alleen de programmeer ervaring.
De sfeer bij Achmea is niet overal verziekt, er zijn divisies en afdelingen die anders omgaan met personeel dan anderen. Ik kan het weten want ik werk er. Ik ben het wel met je strekking eens dat presteren belangrijker is geworden dan ooit, maar dat is niet gek. Elk bedrijf verwacht van hun medewerkers resultaten, en zal er alles aan doen daar op te sturen. Achmea is daar geen uitzondering op. Wat ik wel mee wil geven is dat Achmea geen naam heeft van een omgeving met hoogstaande IT, en dat somminge, in de ogen van Achmea, innovaties louter het inhalen van achterstand is. Zolang het management van Achmea weinig tot geen ruimte geeft voor échte innovatie en zich blind staart op de 'marktstandaarden' is er weinig uitdaging te beleven. Voor ontwikkelaars die meer codekloppers zijn dan innovators prima, maar bovenstaande oproep doet een andere verwachting uitgaan.
Dat is tegenwoordig eerder normaal dan abnormaal, daar is Achmea echt geen uitzondering op. Ik kan in bijna elk bedrijf wel een aantal mensen vinden met een dergelijke mening.
Ik ken veel mensen die bij Achmea werken en die de werksfeer prima vinden.
Open omgang, goede mogelijkheid tot ontwikkeling enz.

Uiteraard zullen er ook situaties / afdelingen daar zijn waar dat niet zo is. Maar wat wil je, dat komt bij elk groot bedrijf voor.

Uiteraard moet je presteren, daarvoor is het een commercieel bedrijf (moet ik ook bij het commercieel bedrijf waar ik werk).

Jij werkt bij de overheid en hoeft derhalve niet te presteren behalve dan mijn belastingcenten zsm aan nutteloze zaken er door te jagen?
Jouw laatste opmerking doet de rest van je betoog geen eer aan.

Bovendien lijkt het alsof je niet (of niet wilt) begrijpt wat cbr probeert te zeggen. TUURLIJK moet je presteren bij een (commercieel) bedrijf. Maar je hebt moeten presteren en daarnaast heb je alles moet wijken zodat je kan presteren.

Ik ken bedrijven, namen niet belangrijk, waar je bijvoorbeeld officieus geen lunch buiten je desk mag nemen...of waar minimaal 1 uur overwerk, zonder betaling uiteraard, de norm is....zodra je dit niet doet, mag je weg. dat soort voorbeelden is denk ik waar cbr op doelt.

Of hij gelijk heeft, dat weet ik niet, maar ik vind je reactie vreemd....zeker je laatste opmerking. Zeer denigrerend richting ambtenaren, waar je net als bij bedrijven goede en slechte van hebt, en bovendien een aanname die je argumenten geen kracht bij zetten.
Gezien de onthullingen de laatste tijd over SVB, ProRail, Belastingdienst enz enz vind ik mijn opmerking niet zo heel raar.

Miljoenen en miljoenen zijn er doorgeflikkert aan mislukte projecten.

Uiteraard zullen er zaken wel goed gaan bij de ambtenarij, maar veel ook niet, met gelijk zeer grote gevolgen voor de burgers (SVB).
Neem van mij aan dat VERREWEG de meeste zaken wel goed gaan bij de overheid, maar ja, daar heeft (pakweg) De Telegraaf uiteraard geen interesse in.

En ja, je diskwalificeert jezelf toch wel met dit kort-door-de-bocht-gepraat. Ik werk ook bij de overheid, en reken maar dat je moet presteren! En gelukkig hoeft dat niet ten koste te gaan van de sfeer.
Ik werk nu voor de semi-overheid, en heb in diverse kolommen voor 'de' overheid gewerkt, en geloof mij: het gaat er bij, zeg, Defensie een flink stuk doelmatiger aan te toe dan bij 90% van de bedrijven waar wij zaken mee doen. ;( Om te huilen is het soms, met name bij bijvoorbeeld ICT-projecten waar één of andere externe 'consultant' of zo'n ontwikkelaarvogel het weer eens beter weet dan de mensen op de vloer. Je krijgt een database met frontend die van alles kan maar amper de funtionaliteit biedt waar je om gevraagd hebt, tegen een exorbitant hoge overstijging van zelfs primaire kosten (de kosten van het volgende bedrijf dat je moet laten komen om de zooi weer op te kalefateren nog daargelaten).

Nee, ik voel mij hier best thuis. Natuurlijk, we kunnen discussiëren over de politiek (en daar valt genoeg over te argumenteren), maar jouw visie dat het merendeel blijkbaar niet goed zou gaan bij het bestuur en we mazzel hebben dat een klein deel wel goed gaat, raakt kant noch wal. Met het oog op mijn vorige baan zou ik zeggen: wees blij dat er zoveel voor jou ongemerkt goed gaat, en ik hoop niet dat je ons op korte tot middellange termijn nog héél hard nodig gaat hebben...
Nee, ik zal nooit voor de overheid werken, rare vraag ook. Ik heb ook niets tegen presteren, ik vind vooruitgang goed en beter dan uit het raam staren of tot je pensioen bij dezelfde baas blijven. Jij kent er dus die het naar de zin hebben en ik 'helaas' niet. Dat maakt het weer objectiever.
Jij werkt bij de overheid en hoeft derhalve niet te presteren behalve dan mijn belastingcenten zsm aan nutteloze zaken er door te jagen?
Wegen, scholen, politie, allemaal zwaar nutteloze zaken. Ik zeg afschaffen.
:')
News flash: Tweakers heeft al anderhalf decennium reclame. Heeft niks met onafhankelijkheid te maken.
Ik als HRM'er vind dit een geniale manier voor employer branding (serious gaming). Wel goed om te horen dat er kritische kanttekeningen worden gegeven door insiders, zowel positieve als negatieve geluiden passeren de revue. Vanuit dat oogpunt ben ik al benieuwd om dit evenement te aanschouwen.
Er zijn hier op Tweakers wel meer van dat soort branding acties te vinden. Bijvoorbeeld van de politie en momenteel loopt er een programmeer actie: plan: Tweakers Devv Answer Wedstrijd - Win door slimheid en programmeerskills
Goede programmeurs die beschikbaar zijn weten hun weg wel.Al blijft het natuurlijk wel een welkome inkomsten bron voor tweakers.net en dergelijken.
Dit is niet echt irritante reclame, in mijn ogen dan. Het knippert niet maakt geen geluid en je kunt wat winnen. Ook is het zoals het er op het eerste gezicht uitziet voor iedereen toegankelijk. Als ik met mijn social work me inschrijf wordt ik 99% zeker niet uitgenodigd maar toch.

Als er dan toch reclame moet zijn. Dan maar op deze manier.
Helemaal met je eens. En laten we eerlijkzijn elke .actie heeft een of andere vorm van reclame. Ook als je een lg tv kan winnen en er een review over moet schrijven. Lg doet dit natuurlijk niet om een tweaker een mooie tv te geven. Maar gewoon om een hoop mensen naar toe te lokken(en het artikel wat er aan hing).
Nou, dan maar even een relevante opmerking: Is deze zoektocht ook geschikt voor rolstoelgebruikers en mensen met een handicap?
ik zou gewoon Tweakers en/of Achmea bellen. kleine kans dat je hier antword zal krijgen.
Recruitment in de vorm van een puzzeltocht. Ik denk dat de goede software ontwikkelaars op donderdagmiddag wel wat anders te doen hebben dan in Apeldoorn een puzzeltocht volgen. Denk iets met werken :-)

Wel creatief bedacht en ik ben benieuwd of dit werkt.
Correct... Ik denk dat je weinig software ontwikkelaars (inc. me) zult vinden die de tijd hebben om op een werkdag mee te doen... Daarbij je doet zo'n actie omdat ICT'ers (en voornamelijk software ontwikkelaars) moeilijk te vinden zijn, hoeveel werkeloze ICT''ers die wel tijd hebben op donderdag denken ze te gaan vinden?

[Reactie gewijzigd door maniak op 14 september 2015 12:43]

Jammer dat veel mensen dit zien als Tweakers die zichzelf verkoopt. Maar als er een mooie smartphone of -tv wordt weggegeven door een leverancier met een actie hoor je niemand hierover. Behoorlijk hypocriet als je het mij vraagt. Bijna alle acties zijn gesponsord en dit staat er ook gewoon bij. Niemand verplicht je om mee te doen aan acties en je kan ze dus gewoon overslaan.

Zo en dan nu een klein beetje inhoudelijk reageren. Creatieve actie maar niets voor mij.
Jammer dat veel mensen dit zien als Tweakers die zichzelf verkoopt. Maar als er een mooie smartphone of -tv wordt weggegeven door een leverancier met een actie hoor je niemand hierover.
Omdat dat dat de gemiddelde bezoeker van Tweakers.net interesseert. Als developer heb ik daar al genoeg last van zonder dat het ook nog eens op t.net langs komt. Je wordt doodgespammed door die lui, soms zijn ze zelfs zo brutaal om je op je werk te bellen (bellen naar de receptie, vragen om doorverbonden te worden met <developer> en dan proberen iemand te recruiten).

Dit soort 'hippe' acties is bijzonder irritant omdat het zo ontzettend nep en niet gemeend is. Hier heeft een of andere HR miep iets 'leuks' bedacht om mensen te trekken, het komt nooit van de werkvloer zelf.

Verder ben ik 't een beetje zat dat er overal geroepen wordt dat er een groot tekort is aan developers maar gek genoeg is niemand bereid de salarissen omhoog te gooien, liever het geld uitgeven aan dit soort zinloze acties. Laat vraag & aanbod z'n werk doen en je zal zien dat je makkelijk aan goede developers komt.
Dus jij wil zeggen dat er een hoop software developers thuis zitten of iets anders aan het doen zijn omdat ze als sd te weinig verdienen? Tuurlijk salaris is een reden om van bedrijf te switchen. Maar als bedrijf A bij bedrijf B iemand kaapt zit bedrijf A weer zonder. En die zal het dan met een mindere developer moeten doen. Nog meer bieden als B zal niet helpen want dan zit B weer zonder. En ik heb nog nooit gehoord dat je zomaar een blik goed personeel kan opentrekken.
Als de prijs omhoog gaat dan gaat over de tijd het aanbod ook omhoog, het wordt interessanter om Informatica te studeren.
Gezien de huidige technieken en toekomst blijft het wel interessant. Maar ik denk dat 90% van de studenten kijken naar hun interesse en of er voldoende werk in te vinden is. En weet niet hoeveel een sd verdiend. Maar vermoed dat 90 er prima van kan leven.
Gaat er niet om of je er prima van kan leven of niet, tuurlijk kan je er prima van leven. Het gaat er om of je betaald krijgt naar wat je waard bent, en dat is in Nederland op het moment totaal niet het geval.

Top-developer mag blij zijn met 4k-5k per maand, terwijl totaal incompetente managers zo met 8k/maand of meer naar huis gaan, niet op basis van hun waarde voor het bedrijf maar op basis van hun positie in de hierarchy.

Je bent dus wel totaal gek als je Informatica gaat studeren, het kost ontzettend veel tijd en moeite om goed te leren programmeren, waarom zou je je hele studententijd met je kop in je computertje gaan zitten terwijl je ook gewoon een studie kan kiezen in een management-richting waar je lekker elke avond kan gaan feesten en zuipen en dan toch 2-3 keer zo veel vangen als iemand met echte skills.
ik denk dat jij iets te makkelijk over managers denkt. en tuurlijk verdien je altijd te weinig naar de zin. maar vrijwel elke functie heeft dat. dit heeft niets met sd te maken.
ik denk dat jij iets te makkelijk over managers denkt.
Nee hoor, over het algemeen lopen ze alleen in de weg. Komt niet heel veel voor dat een manager geen negatieve productiviteit heeft.
dan blijf ik lekker zitten waar ik zit :)
Leuke actie! Ik zou alleen al graag mee doen om aan zo'n game mee te doen, alleen zijn datum en tijd niet helemaal lekker gekozen voor mensen die werk hebben, vrees ik. Voor mij wordt het hem dan ook helaas niet, maar ik wens iedereen die wel mee kan doen heel veel plezier!
Je kan natuurlijk ook in je eentje (of met je vrienden) zelf gaan zoeken naar schaten. geocaching is gewoon een game. Heb laats een setje viltstiften gevonden voor mijn kleine.
Ben ik mee bekend (ook een fervent Ingress-speler hier, niet helemaal hetzelfde, maar toch genoeg raakvlakken :) ), vaak genoeg gedaan, vandaar ook mijn interesse :)
Wat een gezeik over reclame of sponsoring.
Tweakers is een bedrijf.
Bedrijven verdienen geld.
Deal with it.
De grote winnaar: Achmea...

Die weten straks precies hoe ze risicoprofielen moeten opstellen op basis van GPS locaties...

Iedereen gefeliciteerd met de aangepaste verzekeringspremie...
Leuke wervingsactie, maar werken als anonieme drone bij een megaconcern om grijze formulieren te programmeren die uiteindelijk onderdeel zijn van een strategie om zo weinig mogelijk uit te keren aan mensen die hun leven in zien storten? En dat zeker verpakt onder het mom van "een uitdagende creatieve baan" en met teksten als "persoonlijk oog voor onze werknemers" en "jezelf ontwikkelen op professioneel gebied"? Ik sterf nog liever in een zelfgekozen ziekenhuisbed dan mezelf voor zoiets te lenen. :)
Godzijdank zijn er nog mensen zoals jij. Ik hoop dat meer mensen wat kritischer naar hun werkgever konden kijken.
Als ze iedereen zo maar geld uitkeren, dan is het zo gedaan met de verzekeraar. Ze mogen blij zijn als ze een paar procent winst per jaar halen.
Als ze iedereen zo maar geld uitkeren, dan is het zo gedaan met de verzekeraar. Ze mogen blij zijn als ze een paar procent winst per jaar halen.
Wat een hilarische leugens. :)
Van de 20miljard omzet die achmea had in 2014 was 16 miljoen winst.
Dus ja er is maar een klein deel winst.
Wat een reactie...
Er is behoorlijk wat concurrentie in de verzekeringswereld. Als niet iedereen voor de goedkoopste verzekeraar wilt gaan, ja dan kunnen ze meer uitkeren.
Ps: Zoek maar eens op wat een actuaris is.
Er is weinig tot geen concurrentie in de zorgverzekeringswereld. Sterker nog, de grote vier vormen een kartel, en worden daarbij geholpen door, bijvoorbeeld, Andre Rouvoet van Zorgverzekeraars Nederland, en minister Schippers.
http://www.skipr.nl/actue...st-menzis-valt-terug.html

Ja het gaat zo goed. En verdienen miljarden met het uitbuiten van mensen.. En achmea heeft een winst van 16 miljoen in 2014. Voor een bedrijf van die grote is het schok barend weinig.
Ja, daarom heeft Achmea vorig jaar ongeveer 0,08% winst behaald... Echt goede resultaten voor een kartel 8)7.

http://m.nrc.nl/nieuws/20...ngsgroep-achmea-verdampt/
Waarom zou je als kartel winst moeten halen? Zolang je als top jezelf maar kan verrijken. Voor de gezondheid van het bedrijf hoef je het niet te doen, die is juist beschermd door de kartelconstuctie.
Heb je door dat je jezelf tegenspreekt? Zo weinig mogelijk uitkeren, maar toch de keuze voor je ziekenhuisbed? We leven in een commerciële wereld en je kiest er voor een commerciële site te bezoeken, die nota bene er open over is wat hun verdien model is èn dat het hier om een actie gaat.

Het lijkt er op dat jij niet eens een betaald abonnement hebt, of ben je iemand die anoniem geeft? Of blokkeer je zelfs de adds en ben je een freeloader? (Let op, geen verwijt op dit punt, slechts vragen O-) )
Nee, niet oerdom en nee ook niet werkende voor een verzekeraar, thanks for asking. Ga je ook antwoord geven op mijn vragen?

Het is trouwens de taak van iedere verzekeraar om de kosten zo veel mogelijk in de hand te houden en daarmee de zorg/premie betaalbaar te houden (na aftrek van de salarissen en bonussen voor de top natuurlijk).

Maar alle achmea zorgverzekeringen gebruiken dus "grijze formulieren" whatever those are, en alle banen daar zijn niet creatief of uitdagend? Troll lekker verder...
Je hebt gelijk man, sommige mensen willen het gewoon niet zien en geloven nog steeds in sprookjes. Laatst kwam er iemand naar mij die werkte bij Primark en die vertelde mij vrolijk dat ze geen gebruik maken van kinderarbeid. Tot deze conclusie was zij gekomen omdat Primark iedereen een kijkje in de keuken geeft (lees een presentatie met propaganda uitspraken en een mooi filmpje met lachende Afrikanen).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True