Door Tweakers Partners

December Prijzen Parade - Dag 15: Win een Lego Technic Porsche

21-12-2018 • 08:00

343

Win een Lego Technic Porsche 911 GT3 RS

In de laatste weken voor kerst viert Tweakers altijd de December Prijzen Parade. Mede dankzij onze partners mogen we jullie, onze trouwe users, dan blij maken met vette cadeaus. Vandaag staat de prijzenparade in het teken van Alternate met de volgende weggeefactie: een Lego Technic Porsche 911 GT3 RS.

  • Product
  • Specs

Lego huldigt een vernieuwende techniek en design van een van de beroemdste autofabrikanten ter wereld met dit fantastische Lego Technic model. Deze elegant gevormde Lego Technic Porsche 911 GT3 RS heeft een prachtige stroomlijn, verstelbare achterspoiler en oranje carrosserie, en zit boordevol realistische extra's en functies die de snelle supercar vervolmaken.

Benieuwd welke Lego Technic-pakketten Alternate nog meer heeft? Klik dan hier.

december

De belangrijkste eigenschappen

Serie Lego Technic
Formaat ca. 17cm hoog, 57cm lang en 25cm breed
Onderdelen 2704-delig
Leeftijdsindicatie vanaf 16 jaar
Waarschuwing Niet geschikt voor kinderen jonger dan 36 maanden!
Let op Verstikkingsgevaar wegens kleine onderdelen

De set wordt geleverd in een luxe doos.

december

Een mooie prijs dus van onze partner van vandaag, Alternate. Wil je deze winnen? Dan hoef je alleen maar onderstaande poll in te vullen en je maakt automatisch kans.

Deze actie heeft geen kortingscode.

December Prijzen Parade - Dag 15

Poll

De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is

Voorwaarden

  • Je Tweakers-account moet voor 6 december 2018 geactiveerd zijn.
  • Meedoen kan tot 22 december 2018 07.55 uur, alleen via de poll.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Je kunt één keer aan de poll van vandaag deelnemen.
  • Winnaar krijgt uiterlijk 24 december 2018 bericht via e-mail (niet-winnaars ontvangen geen bericht). Tweakers draagt zorg voor de afdracht van eventuele kansspelbelasting.
  • Winnaar wordt at random geselecteerd. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
  • Medewerkers van Tweakers en Alternate zijn uitgesloten van deelname.
  • Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden, kunnen worden uitgesloten van deelname.
  • Klachten kunnen via klachten@tweakers.net ingediend worden.
  • Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.

december

Reacties (343)

343
343
332
1
0
4
Wijzig sortering
Lego blijft toch iets enorm gaaf.
Al had ik op tweakers eerder een mindstorm of Boost Lego doos verwacht 😜
Boost kan ik overigens enorm aanraden voor jonge kinderen (vanaf een jaar of 7-8). Mijn dochter vind het enorm gaaf om dingen te bouwen, en daarna te programmeren.
Is LEGO echt nog zo gaaf? Als kind had ik een enorme doos lego met veel blokjes maar zonder thema. Daarmee werd afwisselend steden, havens, luchthavens etc. met alles erop en eraan gebouwd. Toen kwam LEGO space waarbij per doos een heel duidelijk thema was, dus bedoeld om één specifiek object te bouwen. De delen waren al wat specialer maar je kon er nog mee variëren en wat anders bedenken. Deze trend is alsmaar verder gegaan (met uizondering van LEGO Technic, dat was ook nog redelijk "vrij"), dit ziet nu echt zo speciaal uit dat je de onderdelen wellicht niet kunt gebruiken om iets anders te bouwen. De fantasie hebben ze uit het speelgoed gehaald, en dat was juist zo gaaf bij lego, zelf wat bedenken en bouwen met goed en mooi bouwspeelgoed.
Boost ken ik niet (even opgezocht), misschien iets vrijer maar zover ik kan zien, blijkbaar ook voorgedefinieerde thema´s.
Hetgeen alles niet afdoet aan het feit dat het bouwen en knutselen voor kinderen een mooie, leerzame afwisseling is van TV en games.

[Reactie gewijzigd door Honbrifcl op 23 juli 2024 15:40]

Het speelgoed heeft geen fantasie maar de gene die er iets mee bouwt. Dat jij er geen andere dingen mee weet te maken betekent niet dat een kind van 8 dat niet kan. Zo kan je de deuren misschien als vleugels gebruiken en de wiel gaten gebruiken als kannon gaten voor op een schip.
+10! Inderdaad. Het zit hem meestal in get gevoel dat alles vroeger beter was.

Mijn zoon (toen ruim 1 jaar) had een lang duploblokje op een korte hoge gezet en kwam aanlopen: "ik ben papa", en duwde de boor die hij had gemaakt tegen de muur (ik was toen bezig de keuken te bouwen). Zo snel werkt fantasie.

Ik vond de NES ook geweldig. En ik kan er langer mee spelen dan nu met een Fortnite oid, waar ik niks aan vind. Dat zegt echter meer over mijn opgroeiperiode (1990 kreeg ik die NES) dan dan de spellen van nu echt slechter zouden zijn. Ik ben helaas vooral ouder en 'volwassener' geworden.
Best herkenbaar wat je hier meld. Ik had vroeger altijd technisch Lego en ridder Lego. Technisch Lego had heerlijk de standaard blokjes, motortjes, etc. om je eigen dingen te ontwerpen.

Ridder Lego was mijn eerste kasteel een waar je het valhek zelf moest maken van langwerpige platte blokjes en was de fundering nog een set van 3 platen, zodat je het kasteel met behulp van scharnieren open kon trekken, zodat het kasteel groter leek. Of beter nog, je het kon verbinden met andere muren e.d.

Toen kwamen de nieuwere kastelen (met Draken bestaande uit 1 stuk plastic). Waar de fundering 1 plaat was met verhogingen e.d. waardoor je zeer beperk was met het zelf ontwerpen van een kasteel. Waren gewoon niet genoeg plekken om echt iets op te bouwen. Ook bestond alles uit minder stenen en vooral grote vormen die maar 1 doel diende.

Ik denk vooral, omdat de nieuwere blokken groter zijn, maar ook lichter betreft gewicht en maar voor 1 doel. Dat Lego hier mee meer winst maakt. Want kinderen die zelf dingen willen verzinnen en bouwen hebben nu aan 1 kasteel (of brandweer kazerne of wat dan ook), niet genoeg bouwstenen. Dus willen ouders hun kinderen tevreden houden met Lego, dan moeten ze meer spenderen en eventueel blokjes los bestellen (lees duurder dan een Lego set kopen).
Ik vind het niet vreemd dat kinderen steeds vaker achter de computer gaan zitten en spellen zoals Minecraft populairder zijn dan spelen met Lego. Niet te vergeten alle Lego games die uitkomen, om op deze markt ook nog even flink te cashen.
De grap is dat je conclusie helemaal fout is.
Lego begon vanaf begin de jaren 90 enorm in te zetten op specifieke onderdelen waardoor de kosten juist enorm de hoogte in gingen. Het aantal blokken per doos ging namelijk niet echt naar beneden.
Om deze reden stevenden ze op een gegeven moment af op een faillissement.

Alles met een beeldscherm is enorm aantrekkelijk voor kinderen, maar van fysiek spelen leren ze meer.
+1 voor de herinnering, ik denk dat we met hetzelfde kasteel gespeeld hebben (eind jaren 80, he ?). De wanden van dat kasteel waren toch ook vrij grote, speciale bouwstenen (met die raampjes) en niet al teveel van die standaardblokjes ? Dat weerhield mij er echter niet van om die stenen ook op andere wijze te gebruiken, voor goals in mijn eigen voetbalstadion, als bedden/brancards in het veldlazaret of de muren van de bunkers in mijn d-day diorama, en als muur in het bankgebouw dat steevast overvallen werd in mijn Lucky Luke periode. Ik denk dat kinderen dat nog steeds kunnen !

Aanvulling: overigens ik doe weer eens mee met de verloting, maar nu voor mijn kleine neef die helemaal gek is van raceauto's, vooral die van Max.

[Reactie gewijzigd door FilipSP op 23 juli 2024 15:40]

Het kasteel was eind jaren 80 ja, een grijs kasteel. Inderdaad die bouwstenen met raampjes er in.
Ben helaas wel de handleiding kwijt van hoe het te bouwen en kan het helaas nergens meer vinden.
Ik ben het helemaal niet eens met je. Alleen bij Lego Friends heb je vind ik een klein puntje, alhoewel je daar ook heel goed 90% van je stenen kan hergebruiken. Ik heb net stapels Lego City en Friends gekocht voor mijn zoontje en zit herderlijk uren met hem te spelen. Ja, er zijn blokjes die je alleen voor een vliegtuig oid kunt gebruiken, maar bijna alles is gewoon universeel. Nog steeds.

Toen ik klein was en mijn PiratenLego eiland kreeg (1989) was er meer voorgevormd (bomen, takken, eiland, kanon) dan nu bij de dozen die ik tot nu toe heb uitgepakt (en ik heb hier nu zo'n 500€ aan Lego liggen, allemaal 2017-2018)
Lego blijft in mijn opinie zo ver reiken als je eigen fantasie en creativiteit. En misschien zijn er bepaalde blokjes die niet heel veel ruimte bieden.
Wat betreft BOOST. In vergelijking met het gemiddelde 'programmeerbare' speelgoed, heb je enorm veel vrijheid en mogelijkheden met lego BOOST. Lego BOOST is een ideale eerste kennismaking met programmeren (scratch achtige) gecombineerd met de voldoening van het bouwen van het model. BOOST leunt imho redelijk dicht aan bij een mengeling van het oude technisch lego met lego city.
Je kunt Lego Boost zelfs programmeren met Scratch op de pc of laptop. Je hebt alleen een bepaalde Bluetooth dongle nodig.
http://www.picaxe.com/LEGO-Boost/
Ja ik heb vroeger ook dozen vol "gewone" legoblokjes gehad waar ik van alles mee bouwde. Veel leuker dan dat kant en klare thema spul. Staat wel mooi op de doos zo'n Millennium Falcon, maar da's dan ook het enige. ;)
Daarom vond ik Playmobil nooit leuk. Maar ik merk aan mijn zoontje nu wel dat hij hele verhalen meespeelt met de legopoppetjes enzo, mij ging het vroeger meer om het bouwen, hem om de verhalen daarna zeg maar
Momenteel is die van ons nog bezig met Duplo Primo / Lego Baby (alleen tweedehands verkrijgbaar). Ik vond het vroeger met Lego absoluut niet leuk om een manual te volgen, ik wilde zelf uitvogelen en zelf bouwen. Pas veel later (toen ik er eigenlijk te oud voor was) merkte ik hoe goed/leuk een vriend van me was met roleplaying met Lego. Wat ik er mee wil zeggen: vroeger kon je ook prima verhalen maken met Lego. Het ligt denk ik meer aan persoonlijke interesse, fase in leven/ontwikkeling, en persoonlijkheid.

EDIT: Oh ja, helaas de actie op 35 min gemist. Maar nu ik erover nadenk: ik wil onze dochter niet met Porsche's laten spelen :)

[Reactie gewijzigd door Jerie op 23 juli 2024 15:40]

Oh ja, ik herken dat wel, maar heb het nooit gehad of gebruikt. Mijn zoontje begon rond zijn eerste verjaardag met gewone Duplo te spelen. Bij 14 maanden kreeg hij 2 blokjes goed op elkaar. Dat zal bij die Primo nog net wat vroeger zijn denk ik.

Hij is nu 3,5 jaar oud en maakt nu zelf doosjes die vanaf 5 jaar bedoelt zijn, en zit zo leuk elk blokje tegen de gebruiksaanwijzing te houden om te kijken of het het juiste blokje is. Heel leuk om samen te bouwen.

Ik vind die Porsche ook niet zo leuk. Het is jammer dat Lego getrouwd is met VW, want ze doen wel de Kever, de Bugatti, de Porsche, de VW bus en misschien nog wel meer. Ik zou een 2CV als LEGO set meteen kopen om maar wat te noemen. (ik weet dat ze wel nog iets met Mini, Volvo en Ferrari hebben hoor, maar daar heb ik ook niets mee). Ach ja, jammer maar helaas.
Ik kocht LEGO sets vooral voor het type blokjes wat in de set zat die ik nodig had en niet voor de set zelf.
Ja er zitten veel custom delen op dit pakket wat op zich wel jammer is. Maar met een beetje fantasie kan je er ook nog wel een race tractor van bouwen hoor :P
Ja zo gaaf is het zeker nog. Al die grote platen die je ziet zijn uitstekend inzetbaar voor allerlei andere bouwsels. Wel 9 van de 10 keer om iets af te dekken, maar zeker niet alleen als deuren! Ik mag dan zelf niet bouwen (al heb ik alles nog van vroeger), bouwsels van anderen mag ik graag bewonderen op oa pinterest (als 1 van de 10% man op dat platform). En die onderdelen worden net zo creatief ingezet!
De EV3 en Boost zijn robots.. die zijn erg gaaf. Zeker als je gaat uitbreiden met het education pakket.
Daar kun je kinderen mee leren bouwen en programmeren.
Pas geleden mijn Boost gekoppeld aan een blauwe Ninjago draak van mijn neefje van 8 zodat die via een tablet kan bewegen. Die was er mega blij mee en heeft een paar uur zitten programmeren :)
Ja, Lego is echt nog zo gaaf! Vorig jaar heb ik rond kerst de Axor truck gekocht van Lego technic. Ondanks dat deze stond op voor 16 jarigen of zo, denk ik dat het niveau om dat te bouwen wel wat hoger is; ik (toen 33 jaar) ben er een week mee bezig geweest, met gemiddeld 12 uur per dag? oke, niet allersnelste dus, maar ik heb me er kostelijk mee vermaakt!
Ik stond versteld van wat mijn zoon van 8 een creatie maakte van alle losse onderdelen. Lego's zijn de beste stukken speelgoed om je eigen fantasie nog verder te vergroten.
Deze laat ik schieten, er zijn nog veel lego gekken en mensen met kinderen gun ik het ook. (Leerzaam)
Hier ook zon gek hoef ik niet meer de Lego Friends voor m'n dochter te bouwen. Al hoe wel das ook leuk ;)
Dat was precies wat ik dacht. Na de zoveelste "Sophies slaapkamer", "Babs bakkerij" of "Wendy's winkel" zou die Porsche wel eens een verademing zijn.

Hoewel ik met mijn dochtertje van 5 ook heel veel plezier heb beleefd aan de Mini, de VW T1 en de Londen bus. Dus eigenlijk mag ik niet klagen ;-)

Voor de Porsche zijn ook hele gave LED verlichting kits te koop trouwens.
Voor de Porsche zijn ook hele gave LED verlichting kits te koop trouwens.
Pimp My Ride! Even Xzibit uitnodigen om er commentaar over te geven! :) :)

[Reactie gewijzigd door R009 op 23 juli 2024 15:40]

Inderdaad, of de Mindstorms EV3, 5 jaar, geen probleem. Ik maak dat wel even papa.
Anoniem: 642504 @HuJuh21 december 2018 12:46
Probeer maar eens een Porsche te bouwen met Duplo "Mijn eerste picnic". ;)
Voor de Porsche zijn ook hele gave LED verlichting kits te koop trouwens.
Zit dat niet standaard op zo'n Porsche? Ook een armoe dan! :P

[Reactie gewijzigd door Tranquility op 23 juli 2024 15:40]

Bestaat er geen Lego Technic pakket van Olivia's Mission Vehicle? ;)
Mijn zoontje is nu 3,5, en ik heb ook al stapels ingekocht. Friends, City en wat Junior. Oh wat is het toch leuk.
Kinderen? Ik doe mee omdat ik hem aan mijn pa wil geven!
Hier ook zo'n gek :-D bij de tv's dacht ik nog, goh leuke prijs, bij deze denk ik: gaaf!
ja, dat had ik ook. Dat mijn hart even overslaat. Terwijl die TVs 10x zo duur zijn :-)
Yep, ik ben auto- noch legofanaat, dus ook deze gun ik iemand anders! Fijne feestdagen allen!
por que nos los dos?

Hier hoop ik wel stieken op... zou welkome afwisseling zijn tussen de lego friends en jurassic park setjes van afgelopen jaar ^^
Leuke aanvulling op Lego boost. Kijken hoe deze gerobotiseerd kan worden 8-)
Is deze radiografisch ?
Niet radiografisch, niet gemotoriseerd en ook geen verlichting. Het is wel mogelijk, want er zijn een paar MOCs die het hebben.

Dan moet je wel de motor of versnellingsbak opgeven om ruimte te maken.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 23 juli 2024 15:40]

Leuk, al ruim 20 jaar niet gedaan. Ik doe mee :)
Anoniem: 336502 @slijkie21 december 2018 09:30
Precies! Klasse prijs, Eerst ga ik hem zelf een keer bouwen, daarna uit elkaar en geef ik hem aan mijn zwager voor zijn verzameling! Gewoon super om weer een keer te doen.

(mits ik hem win natuurlijk :D )
Gaafste actie item tot nu toe :D
Precies wat ik ook dacht! Super vet :D
In September nog in een Porsche 911 GT3 RS (en een Mercedes AMG GT en een McLaren 540C) op Zandvoort rond mogen rijden. De Porsche was zonder twijfel de auto met de hoogste fun-factor op het circuit.
Als we dat nu combineren met mijn lego-verslaving (en die van mijn 2 kinderen) zou dit wel het ultieme kerstkadootje zijn toch?
weird flex but ok...
Grapje natuurlijk.
Dit lego pakket is misschien nog wel het leukste object van deze actie.
Wat een top prijs. Toen ik met sinterklaas Lego Duplo trein pakket voor mijn zoontjes ging kopen stond ik toch stiekem met een schuin oog naar deze pakketten te kijken.Goeie actie Alternate en tweakers!
Heerlijk hé, wacht maar totdat ze wat ouder zijn en met de "echte" Lego San de gang gaan. Hun kamers staan helemaal vol en overal treinspoor. Super! Alleen moeders de vrouw is er wat minder blij mee ;)
Hoe weet ik eigenlijk wat mijn E-mail adress is voor mijn Tweakers account? |:( , ik vergeet nooit wachtwoorden en ik wil niet op wachtwoord vergeten drukken uit angst dat ik mijn account geregistreerd heb op een adress die allang weg en dood is...
Stuur mij even een dm met het e-mailadres wat je nu gebruikt. Dan kijk ik even voor je.
Opvallend dat ie niet op de site van Alternate staat trouwens (tenminste, ik kan hem niet vinden). Verder blijft het me verbazen dat dit soort sets nog steeds zo enorm duur zijn. Qua kosten stelt het natuurlijk weinig voor. En op wat exotische onderdeeltjes na (wat voor Lego nou ook weer niet zo duur is om te produceren), kun je volgens mij voor veel minder zelf de onderdelen los bestellen?
Deze is in samenwerking met Porsche gemaakt. Wielen zijn keramisch.
Niet dat ik daarmee het hele bedrag goedpraat, maar het is geen standaard Lego setje!
Yihaa,.. voor onder de boom

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.