Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 92 reacties

September staat weer voor de deur, en voor veel mensen betekent dat het einde van de vakantie en het begin van een nieuw school- of studiejaar. Tweakers helpt je daarbij door twaalf dagen lang kortingsacties voor elektronicaproducten aan te bieden.

Waar je vroeger aan een tas vol boeken en een etui vol pennen genoeg had, kom je tegenwoordig zonder een tablet of laptop niet ver meer. Vandaar dat we jullie met deze Back2Cool-actie proberen te helpen. In de komende dagen komen er kortingsacties voorbij voor onder andere laptops, tablets en telefoons, maar ook producten die je niet per se nodig hebt voor school, maar die wel cool zijn om te hebben. Vandaar Back2Cool.

Voor Nederland werken Studywise, BCC, Expert, Bol.com, Mediamarkt, Alternate, Yourmacstore, EP.nl en MSI mee aan deze actie en vanuit België maken Alternate, Asus, Exellent en Selexion de kortingen mogelijk.

In totaal zullen twaalf kortingen voor Nederlandse Tweakers en zes acties voor Vlaamse bezoekers de revue passeren. Via een banner op de frontpage zie je elke dag een product dat met korting aangeboden wordt en door erop te klikken krijg je de actiepagina van die dag voorgeschoteld, waarop je ook nog meer aanbiedingen kunt vinden.

Maak je gebruik van een van deze kortingen, vergeet dan niet je aankoopbewijs te scannen en te mailen naar backtocool@tweakers.net. Je maakt dan namelijk kans op een van de twee Back2Cool-pakketten die we weggeven, met daarin een Philips Hue-starterskit, een Harman Kardon HKTS 9 GB, een PlayStation 4 met Uncharted 4, een Samsung UE40K5600-televisie en een ASUS RT AC68U-router. Onder de Vlaamse inzendingen wordt ook een pakket verloot. Het setje heeft een totale waarde van maar liefst 1500 euro! Insturen van je aankoopbewijs kan tot 4 september en op 7 september krijgen de twee winnaars bericht.

We trappen deze kortingsweek in Nederland af met een aanbieding van Studywise, die je hier kunt vinden. Voor de Vlaamse Tweakers hebben we een aanbieding van Alternate klaarstaan.

Voorwaarde Back2Cool-pakketten

  • Het product is bij een van de deelnemende partners gekocht in de periode van 22 augustus tot en met 2 september.
  • Je aankoopbewijs insturen kan tot en met 4 september via backtocool@tweakers.net.
  • Uiterlijk 7 september krijgen de winnaars bericht per e-mail.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

Door Wout Funnekotter

- Hoofdredacteur

Wout werkt sinds 2011 bij Tweakers en heeft zich lange tijd beziggehouden met het testen en recenseren van allerlei producten, met een nadruk op mobiele technologie. Sinds augustus 2015 is hij hoofdredacteur. In die rol werkt hij samen met de andere redacteuren eraan om de inhoud en presentatie van de site constant te verbeteren. Wanneer de tijd het toelaat, schrijft hij nog wel eens een review.

Volg Wout op TwitterVolg Wout op Google+
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (92)

Wat een prijzen.

Als je een echte cheap-ass student bent die let op zijn geld dan struin je de tweedehands aanbiedingen af voor een mooie deal en laat je dit alles lekker links liggen. Hier op tweakers in de sectie V&A is er zoveel mooi spul uit te zoeken voor mooie prijzen dat nieuw iets kopen niet logisch is met een studentikoos budget. Er komen dagelijks geweldige dingen voorbij ideaal voor studenten en scholieren.

Dat terzijde, als papa en mama betalen dan heb ik natuurlijk niets gezegd O-)
Leuke actie, maar jammer dat er bij de aanbieding (Studywise) meteen het volgende staat:
"Dit aanbod geldt alleen voor studenten. Je studeert momenteel aan een onderwijsinstelling."

Nu ben ik 36 en werk ik al jaren, maar "studeer" ik toch met grote regelmaat 's avonds op de bank en leer ik mezelf nieuwe technieken en blijf ik bij met wat er in de IT wereld veranderd.
Persoonlijk vind ik het een beetje een bekrompen instelling om dit soort aanbiedingen enkel voor ingeschreven studenten te doen.

Daarnaast maak ik uit de bovenstaande tekst juist dat de aanbiedingen niet enkel voor studenten zouden zijn. Ik zie ook geen commercieel voor- of nadeel om dit juist voor studenten te doen, er zitten geen subsidies aan verbonden lijkt me?
Als jij studeert naast je tijd en hier niet de juiste appparatuur voor hebt, dan zijn er 2 mogelijkheden lijkt me

1. bij je baas aankloppen voor studietijd/materiaal
2. je baas acht de dingen die jij op je bank thuis leert als niet noodzakelijk voor je werk. Het gaat hier dus om een hobby / persoonlijke ontwikkeling die jij belangrijk vind.

Mocht het de 2e optie zijn, dan vind ik dat je niet moet zeuren. Je werkt waarschijnlijk 1/0,8 fte en dan hier azijn lopen pissen omdat er een actie voor studenten is die het al zwaar genoeg hebben met de financiele lasten in onze maatschappij. Er zal vast een reden zijn dat Studywise deze aanbiedingen alleen aan studenten kunnen faciliteren (subsidie? belastingvoordeel?).

On topic: mooie actie! Kan die dell laptops echt aanraden voor de student die geen zware applicaties hoeft te draaien.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door waktak op 22 augustus 2016 08:50]

Ze kunnen deze aanbiedingen volgens mij maken doordat ze de prijs zeer hoog hebben, een korting erop zetten en alsnog niet bepaald goedkoper zijn dan andere winkels.

Ik heb zojuist 3 producten bekeken.
De dell latitude 3150 kosten: 509 (volgens mij excl verzending) bij de studenten site
Kosten bij max ict volgens de pricewatch: 505 excl verzending
Dell chromebook bij de studenten site: 339
elders volgens de pricewatch: 299
iPad air 64gb bij de studenten site: 496 euro
Volgens google: 499 euro bij eglobal oid, volgens de pricewatch 506 euro.

Studenten site bezorg tijd: 2-3 weken, elders: 1-2 werkdagen.

Dusja de iPad air kan je wel ietsje goedkoper krijgen bij de studenten site (maar wil je 2-3 weken wachten, of voor een paar euro meer hem morgen thuis hebben?).
De chromebook is alsnog belachelijk duur (gewoonweg 40 euro duurder vergeleken andere bedrijven zonder deze korting).

Daarnaast zou het me niks verbazen indien je een rondje door de stad doet en wat winkels binnenloopt je nog meer kan besparen (niet elk bedrijf staat hier op de pricewatch natuurlijk).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 augustus 2016 11:21]

Erger nog zoals de zenbook flip aanbiedingen van vandaag:
De zenbook die hier voor studenten aangeboden wordt is duurder dan de normale prijs op hun eigen website.

-699 voor nietsvermoedende studenten
-en 679 voor normale mensen en oplettende studenten:
http://www.bcc.nl/compute...op-ux360ca-c4017t(221019)
Helemaal mee eens aanbiedingen van niks, om ze dan ook nog te reserveren voor studenten????
Blijkbaar schijnen studenten dus geen verstand van prijzen te hebben.
Altijd lachwekkend dit soort acties.
Belachelijke prijzen inderdaad. Je kan zelfs, als we kijken naar de iPad air 64gb, via http://www.apple.com/nl-edu/shop met studentenkorting bestellen bij Apple rechtstreeks. Het kost dan slechts 10 euro meer.

Voor Apple laptops kun je soms meer korting krijgen dan de studentenkorting die Apple biedt door via surfspot in te loggen met je schoolaccount en dan naar de partnershop te gaan, je wordt dan doorgelinkt naar de Apple website zelf, maar met nog meer korting dan in de standaard Apple educatie store. Dat geldt dacht ik wel alleen op laptops. Microsoft surface en Western Digital staan daar ook bij als partnershops.
De dell latitude 3150 kosten: 509 (volgens mij excl verzending) bij de studenten site
Kosten bij max ict volgens de pricewatch: 505 excl verzending
Op dit moment is de goedkoopste Dell Latitude 3150 in de Pricewatch 555 euro. Degene die jij gezien hebt was waarschijnlijk deze, maar die is inmiddels niet meer verkrijgbaar: "De laatst bekende laagste prijs was § 505,08 op maandag 22 augustus 2016.".

Maar misschien belangrijker, alle 3150s in de Pricewatch hebben een 250 GB HDD. De actie vermeldt expliciet "Dit model is speciaal voor deze actie uitgevoerd met een SSD (custom build).", wat natuurlijk een wereld van verschil is. Als de prijs dan nagenoeg gelijk is heb je via deze actie in feite een gratis upgrade naar een SSD.
Wat betreft jouw punt 2.

Wanneer is een studie wel "noodzakelijk"? Een studie betreft toch altijd persoonlijke ontwikkeling?

Ik studeer ook thuis op de bank. Ik kan het wel via mijn baas doen, maar dan zit er direct ook een bepaalde druk achter en dat heb ik 1 keer gedaan en doe ik niet nog een keer.

Ik zorg nu dus zelf voor mijn lesmateriaal en of ik de uiteindelijke examens wel door de baas laat betalen (die keuze heb ik) twijfel ik nog over om dezelfde redenen als wat ik hierboven beschrijf.

Ik begrijp SndBastard dus wel. Hoewel ik ook begrijp dat er ergens een bepaalde controlemogelijkheid moet zijn en schijnbaar is er hier gekozen voor het kunnen aantonen van een inschrijving.
Net als dat je bij de Sligro en Marko alleen kan kopen als je een kvk inschrijven hebt, kun je bij een aantal van deze shops alleen kopen als je ingeschreven bent bij een hogeschool. Dat is gewoon een keuze van de desbetreffende winkeliers en die zullen daar wel een reden voor hebben.

Jij voldoet blijkbaar niet aan de gestelde voorwaarden, dus dat is dan jammer voor jou. Je kan daarentegen waarschijnlijk wel je studiekosten als aftrekpost opgeven bij de belastingaangifte, dus zo erg word je nou ook weer niet gediscrimineerd. Ik dacht zelfs dat degenen die studiefinanciering ontvangen hun studiekosten niet meer als aftrekpost mogen opgeven per 2016, dus waar de een dan voordeel mee heeft heeft de andere dat niet en vice versa.

Ik vermoed eerder dat degene die hier een punt van maken zelf niet helemaal het gevoel hebben dat hun studie die ze erbij doen serieus genomen wordt, maar dat is eerder een probleem dat bij hen zelf ligt.
Ik vind het eigenlijk doodnormaal dat ongeacht in welk vak je staat, je jezelf altijd blijft ontwikkelen en bijleren. Of je nou IT'er bent, in een kleding winkel staat, in een restaurant werkt of onderzoek uitvoert. Overal veranderd de wereld toch en moet je dus op z'n minst bijblijven?

Dat is voor jezelf ook waardevol, want je blijft relevant voor het bedrijf of je wordt juist intersant voor een toekomstige nieuwe baan. Ik vind dan ook niet dat je baas direct voor alle tijd en kosten hoeft op te draaien. Is natuurlijk wel fijn als hij inziet dat het waardevol is en eventueel een bijdrage in tijd of materiaal doet.
Door blijven leren is niet studeren ;) Dan kan je ook wel zeggen dat je 55+ korting wil omdat je je oud voelt ;)
Ik betwijfel dat, ik denk dat leren wel degelijk studeren is of kan zijn. Je zelf ontwikkelen door nieuwe dingen te leren of zoals het in het woorden boek staat: "het zich bekwamen in een vak".

55+ korting slaat op de werkelijke leeftijd en niet de gemoedstoestand van de persoon :P
Mee eens, studeren heeft feitelijk niets te maken met scholen, als je autodidact bent heb je soms ook jaren je zelf verdiept in de materie die je belangrijk vind.
Als je een bepaalde interesse hebt studeer je ook om dingen onder de knie te krijgen en te leren, het begrip studeren is echt niet voorbehouden aan studenten of scholieren want het ''studeren'' is sowieso behoorlijk aan inflatie onderhevig.
Het heeft ook totaal niets te maken met de tijd die je er insteekt.
Studeren gaat wel iets verder dan je zelf ontwikkelen... Iedere dag (bijna) naar school en dan thuis ook nog eens leren/huiswerk maken kost veel energie en dan heb je weinig tijd om te werken. Daarom is die studenten korting er, en voor iemand die gewoon werkt en in de avond maar beetje op internet lezen of een boek lezen waar je iets van leert is niet studeren.

En dat je studeert (als in thuis iets leren) betekend nog steeds niet dat je een student bent.

Ben zelf trouwens geen student meer (gelukkig).

[Reactie gewijzigd door Brummetje op 22 augustus 2016 08:36]

Studeren gaat wel iets verder dan je zelf ontwikkelen... Iedere dag (bijna) naar school en dan thuis ook nog eens leren/huiswerk maken kost veel energie en dan heb je weinig tijd om te werken. Daarom is die studenten korting er
Wat een onzin. Dit zijn bedrijven met een winstoogmerk, die doen echt niet dit soort acties uit de goedheid van hun hart omdat ze het zo vervelend voor de studenten vinden dat ze niet veel geld hebben, die werken puur uit winstoogmerk.

Studentenkortingen zijn een vorm van prijsdiscriminatie. Als groep A bereid is §x voor een product te betalen en groep B §2x dan wil je het product voor §2x aan groep B verkopen maar niet de verkopen aan groep A missen, dus reken je voor beide een andere prijs om zo je winst te maximaliseren.
Gelukkig scheelt dit erg per aanbieder en zijn er ook bedrijven die niet aan specifieke kortingen doen voor een bepaalde doelgroep. Het is als potentiele koper natuurlijk vervelend als net jouw aanbieding niet voor jou geldt maar wanneer je contact opneemt met die aanbieder kun je wellicht toch iets regelen.
Vind jij bijvoorbeeld zakelijke internetlijnen dan ook prijsdiscriminatie?
Nee, dat is een totaal ander product. Bij zakelijk internet betaal je voor 24/7 support, gegarandeerde response-times bij storingen en een garantie voor uptime. Consumenten internet is op best-effort basis.
Niet degenie die je het vroeg maar ja daar lijkt het sterk op. Niet dat prijsdiscriminatie inherent slecht is ofzo. (Ik snap dat discriminatie een negative connotatie heeft natuurlijk.) Het is vooral een techniek om een hogere afzet van je product te creŽren maar de gemiddelde prijs hetzelfde te houden.

In de praktijk pakken zakelijke internetlijnen net wat anders uit want vaak ander klantenservice lijntje met prioriteit en uptime requirements zijn vaak anders vastgelegd (SLA). Muzeum kaartjes met andere prijzen voor studenten of senioren is dus misschien een helderder voorbeeld voor prijsdiscrimatie
Dat is het punt nu helemaal niet ;)
Je bent een maandje geleden afgestudeerd en vond dat heel zwaar zeker?

Als er een relaxte periode in je leven is, dan is het wel je studententijd. Je zit niet 3 of 4 avonden per week in de kroeg omdat we het zo druk hadden tijdens de studie. Die eerste 3 uur laten we morgen ook maar ff hangen. Etc.

Dat houd ik geen week vol. Als je 40 uur per week werkt (en nog een beetje verantwoordelijkheid hebt), dan heb je het daar al druk zat mee.

Als je daar ook nog eens een hbo / post bachelor avondstudie tegenaan gooit, dan heb je dus geen sociaal leven meer kan ik je vertellen.

Student zijn is echt een zegen wat dat betreft. De poen die je verdient met een baan maakt echter een hoop goed :)
Grapjas ;) ben al 4 jaar afgestudeerd :)

Werk nu 40 uur (of meer) in de week en heb dat liever dan studeren :)
Ik werk ook liever hoor. Daar voel ik me wat nuttiger bij, bovendien leer je met 1 jaar werken meer dan 6 jaar studeren. Maar qua vrije tijd en (geen) verplichtingen verlang ik heel soms toch nog wel eens terug naar die super relaxte en sociale studietijd.

Geloof me: krijg een gezin met kinderen, huisdieren en alle verplichtingen die daarbij komen kijken en ga dan maar eens even een opleiding ernaast volgen. En dan bedoel ik niet op het web browsen en een beetje bij hobby-en en leren. Maar een serieuze opleiding waar echt een papiertje aan kleeft. Dan is het een heel ander verhaal!
lol als je kijk naar de gemiddelde wo student dan komen die echt niet elke dag op de Univ. en ook elke dag thuis blokken komt maar zo eens per 8weken voor (namelijk de week voor het tentamen)...

bron: familie, vriendin, vrienden, collega's en in mindere mate eigen ervaring.
Nee je bent geen student als je studeert. je bent een student als je een studie volgt aan een Hogeschool of Universiteit. Als je dus thuis aan het "leren" bent door middel van boeken lezen, informatie op internet opzoeken etc. ben je geen student.
Ik denk dat er ook genoeg IT-ers hier rondlopen die al wat ouder zijn en in de avonduren een HBO studie volgen. Dat is grotendeels ook thuisstudie maar zijn ook studenten volgens mij (want opleiding loopt via Hogeschool).
Dan doen ze toch ook mee aan die actie. Dus dan is er toch geen probleem? Leeftijd wordt niet als criteria gegeven, wel een inschrijving aan een erkende onderwijsinstelling.
Sorry hoor... Ik heb 3 4 jarige studies volledig afgerond en in de praktijk doe je net zoveel aan algemene ontwikkeling en kennis uitbreiding als het al niet meer is dan tijdens je studie(s). Je leert dingen tijdens je studie, waarvan je ook veel dingen fout leert die in de praktijk weer rechtgetrokken worden. Veel studies lopen mateloos achter t.o.v. de praktijk. Je leert samenwerken? Dat leer je tijdens de kleuterschool en in de praktijk na je studie ook.
Naarmate je ouder word ga je juist ook steeds meer in discussie met je docenten, want ook die zitten er weleens naast of hebben niet alle kennis in huis.

Begrijp me goed sommige studies (bij lange na niet allemaal) vergen veel tijd, inzet en moeite, maar om dan direct iemand onderuit te halen die aan zelfstudie doet (ja precies zelfSTUDIE), gaat nergens over. Jij kunt niet zien wat dit persoon allemaal doet aan zelfstudie en dus kun je zijn zelfstudie ook niet beoordelen...

Ik heb me daarbij ook altijd al lopen ergeren aan de student only aanbiedingen, net of je na je studie minder waard bent als persoon. Knippen bij de kapper bijvoorbeeld.... Ze zijn net zo lang bezig met het knippen van een student als een niet student en toch krijgen studenten korting. Ook tijdens mijn studie periode heb ik me hier aan lopen ergeren. Ik had vrienden die even oud waren en geen studie volgden, maar die konden dan de volle pond betalen...

N.B. Ik heb helemaal niets tegen studenten, juist integendeel. Ik ben juist tegen de commercie die zo`n onderscheid maakt. Jong krijgt korting, oud krijg korting, middenmoot / werkend / zelfstuderend Nederland is niet interessant en laten we links liggen.
Even diep ademhalen. Brummetje maakt een kwinkslag en haalt helemaal niemand onderuit en zelfs al zou dat wel het geval zijn dan hoop ik dat SndBastard met zijn 36 jarige leeftijd het lachend wegwuift.

Specifieke doelgroepen benaderen zonder dat daar logica achterzit is heel normaal in de marketing wereld. Waarom zouden vrouwen Coca Cola light moeten drinken en mannen Zero?
Er zit wel logica achter, namelijk de relatie tussen hoeveel consumenten te besteden hebben en of ze vroeger ingeschreven student waren. Daarop wordt je gediscrimineerd en dat zuigt (eigen ervaring), maar de logica is er wel degelijk.

Zelf krijg ik ondanks mijn HBO inschrijving vaak toch geen korting, dan vinden ze 32 te oud :?
Ik heb me daarbij ook altijd al lopen ergeren aan de student only aanbiedingen, net of je na je studie minder waard bent als persoon.
Het heeft helemaal niks te maken met minder waard zijn als persoon. De gedachte is dat veel studenten financieel niet al te ruim zitten. Daarom zijn ze relatief makkelijk over te halen om een andere leverancier te proberen (desnoods eentje die ze niet kennen), simpelweg omdat het goedkoper is. (In die zin is studentenkorting bij de kapper trouwens een stuk logischer dan studentenkorting op een laptop van boven de duizend euro; het hele "het is toch goedkoper en ach, hoe fout kan het gaan?" gaat dan immers niet op.) Maar uiteindelijk moet er wel ergens winst gemaakt worden; de een of andere groep zal de volle prijs moeten betalen. Die groep is trouwens niet alleen de niet-student, het is ook de oud-student. Het "klantenbinden" van studenten zodat ze de rest van hun leven blijven terugkomen, zonder er nog echt over na te denken of ze niet beter naar de concurrent kunnen gaan, is immers de reden voor studentenkorting.

Ik heb overigens geen flauw idee of zo'n voorwaarde Łberhaupt wel afgedwongen mag worden. En zelfs als het mag, zouden ze de moeite ook echt gaan doen? Controle is namelijk niet eenvoudig; aan mijn studentenkaart kun je alleen zien dat ik ooit student was. Of ik dat nu nog steeds ben... daarvoor moet je mijn studentnummer opzoeken in de studentenadministratie, anders heb je geen idee. Er is een tijd geweest dat we elk jaar een los kaartje "bewijs van inschrijving" kregen, mťt datum, maar tegenwoordig niet meer... en ik betwijfel of Studywise van elke onderwijsinstelling in Nederland weet of ze zo'n systeem hebben.
Het bovenstaande is nieuwsgierigheid, geen oproep om de actievoorwaarden te overtreden. Misschien zie ik iets over het hoofd en is er wel degelijk een manier om met weinig moeite te controleren of iemand daadwerkelijk student is.
Denk dat het idee van deze kortingen ook meer is dat je als scholier/student gemiddeld weinig tot geen financiŽle middelen hebt (I know I know ouders betalen vaak, maar lang niet altijd). Daarom is wat korting wel fijn. Tuurlijk studeer je als 30+ ook wel, maar meestal heb je dan gewoon een baan, wat ook niet altijd dik verdienen is, maar meestal toch wel beter dan een student.
En de verborgen adder onder het gras is natuurlijk klantenbinding, want een groot deel van de mensen kiest bij een volgende gelegenheid gewoon een bekend merk, omdat 'ze tenminste weten wat ze krijgen'. Zeg niet dat iedereen die hier rondloopt dat zal doen, maar wees redelijk de meeste mensen kunnen hun RAM geheugen nog niet eens van een HD onderscheiden als ze naar computer specificaties kijken.
Overigens gelden deze acties soms alleen voor studenten omdat winkels dan een contract met eventuele sponsoring/subsidie met de universiteiten hebben afgesloten. Zie je ook bij zaken zoals Surfspot, daar wisselt het ook vaak per uni wat voor aanbod je als student bij ze kan afnemen, geheel vanwege welke contracten er zijn gemaakt voor welke soft/hardware.
Moet wel zeggen dat wat SndBastard zegt wel goed klinkt, voor winkels die dit niet echt hebben zou ik zeggen: maak de korting voor iedereen beschikbaar!

[Reactie gewijzigd door SebasC88 op 22 augustus 2016 08:42]

Als het goed is kan jij het zelf betalen. Een student heeft veel meer aan dit soort acties.
Ik begrijp je reactie wel, maar de eisen ook..
Ja, want een volwassen persoon met een baan heeft natuurlijk veel geld en geen kosten ...
Bij mij is het een wereld van verschil, daar waar ik een vrij arm studenten leven had (nja wat is arm, vergeleken 3e wereld landen had ik het gewoon als een koning natuurlijk), heb ik het nu toch wel een stuk beter.

Neem het voorbeeld van de laptop (dell 3150), een student krijgt hem voor 509 euro (wellicht excl verzending)
Volgens de pricewatch kunnen wij (maar ook studenten) hem kopen voor circa 505 euro excl verzending.
De Dell Chromebook 3120 kost bij de actiepagina (met studentenkorting) 339 euro.
Weet je voor hoeveel wij diezelfde laptop kunnen kopen? 299 euro.

Dusja wat wijsheid is weet ik niet, ik zou hem zonder korting bestellen want dat zal een enkele euro goedkoper zijn en in het geval van de chromebook ben je circa 40 euro goedkoper uit indien je hem zonder korting bij een andere winkel besteld.

Maar goed het is wel leuk om te klagen over wel of niet student, maar de 2 producten die ik willekeurig bekeken heb zijn goedkoper zonder korting, dan bij die ene website met korting. Zoals de chromebook scheelt 40 euro indien je hem gewoon bij een winkel zonder korting koopt...

De actie site (bedrijf, whatever) lijkt dus gewoon de prijzen flink hoog op te krikken, daar geven ze een korting op, en dan ben je alsnog duurder uit dan bij een andere winkel.

Waarom is 2e hands geen optie dan? Ben je nog een flink pak geld minder kwijt. Persoonlijk ben ik niet vies van 2e hands, en al helemaal niet als het via tweakers.net loopt.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 augustus 2016 11:09]

Zat te kijken naar de Dell Chromebook 3120, staan er verschillende in de Pricewatch, maar ik denk dat het om de deze gaat. Die is idd 300 euro, maar wel bestellen bij Centralpoint of Bol.com Plaza (die doorlinkt naar Centralpoint). Centralpoint staat niet altijd als beste shop aangeprezen. Bovendien heeft de Studywise aanbieding 3 jaar garantie t.o.v. 1 jaar bij Centralpoint. Eerst volgende prijs is 379 euro bij Azerty, dus wellicht is 339 euro dan zo gek nog niet?

[Reactie gewijzigd door xKingx op 22 augustus 2016 14:19]

Nja dell geeft gewoon 2-3 jaar garantie..
Maar hoe dan ook, volgens mij gaat het om deze:
pricewatch: Dell Chromebook 3120-6898
299 euro en de specs zijn voor zover ik zie hetzelfde, net als het model nr.
Campusshop en paradigit levert deze, bij paradigit duurt het 1 werkdag om hem binnen te krijgen ipv 2-3 weken, en 40 euro goedkoper. Bij beide bedrijven betaal je 299 ipv 339..

Even de volledige specs bekeken, en het lijkt inderdaad om die uit mijn link te gaan (zelfde cpu type, alles hetzelfde maar dan 40 euro goedkoper bij paradigit).

Link naar paradigit (zelfde laptop maar dan dus 40 euro goedkoper)
https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare
Inclusief 2 jaar next business day garantie

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 augustus 2016 14:56]

I stand corrected. Dan is het idd raar om 40 euro meer te betalen voor hetzelfde.
Ja precies, dus de tweakers die niet meer studeren hoeven zich nergens zorgen over te maken (ja de iPad kan wel kwalijk zijn, scheelt 3-9 euro :( :P Die 2-3 weken wachten neem je uiteraard wel voor lief als je zoveel euro's kan besparen haha ) Rest is volgens mij allemaal duurder bij die studentenshop..

Ja wat ik raar vind, is dat tweakers.net reclame voor ze maakt, alsof het leuke acties zijn, maar 40 euro meer laten betalen dan elders vind ik niet echt tof.. En al helemaal niet een student (met waarschijnlijk weinig geld) laten denken dat hij of zij een leuke deal maakt.. Voor dat geld (prijs verschil) kon ik in mijn student tijd een week eten en drinken volgens mij...

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 augustus 2016 15:07]

Tov een student die alles leent, en misschien een bijbaan heeft maar veel minder krijgt per uur omdat hij nog niet 23 is?

Ja je hebt veel geld
Ik wil je direct mijn spaarboekje tonen. Je zal verbaasd zijn van hoe weinig er op staat. Ik vind het heel eenvoudig om zo maar te concluderen dat iemand met een inkomen automatisch de nodige financiŽle ruimte heeft om zomaar wat meer uit te geven. Mocht ik alle mensen die op het einde van de maand goed moeten kijken wat ze met hun laatste euros nog kunnen doen bij elkaar zetten, ik denk dat ik enkele voetbalstadiums zal kunnen vullen.
Maar wat bezit jij allemaal dan (hoef je niet te vertellen uiteraard, maar daar zit denk ik wel het verschil in).
Mijn spaarrekening durf ik nu naar te kijken, in mijn studententijd toch echt niet. Ondanks dat mijn lasten omhoog gegaan zijn.

Een student die op kamers woont (zoals een volwassen ook normaal gesproken zijn eigen woning heeft) moet daar ook voor betalen. Moet ook zijn zorg betalen, zo ook zijn studie, zo ook zijn eten en drinken, zo ook zijn telefoontje.

Maar goed ik kan je wel een studenten nummer regelen (bewijzen van) en dan mag jij 40 euro meer betalen bij die studentenwinkel voor de Chromebook, bestel ik hem voor 40 euro minder bij paradigit zonder studenteninfo.
Is een waterdichte controle mogelijk dan?

Ik kan me niet voorstellen dat hogescholen en universiteiten met de gegevens van hun studenten te koop gaan.

Het zal me niet verbazen als het werkt met je oude studentnummer of nog leuker bij de eerste winkel:
Leerling- of studentnummer
Vul 0000 in indien je (nog) geen nummer hebt. *
Cool, nu hoef ik niet eens mijn studentnummer prijs te geven :)

Me dunkt dat webwinkels blij zijn met iedere klant. Student of niet. Omzet is omzet.
Wat avondschool en terwijl werken is toch helemaal niet te vergelijken met effectief studeren/lessen lopen en ten laste zijn van je ouders?

Laat die 'arme' studentjes nu toch hun korting en mogelijke prijzen hebben. Jij werkt toch al jaren, wat loop je nu te klagen over een hoogst waarschijnlijk kleine korting.
Ik vraag me ook af wat anti-discriminatie wetten hierover te zeggen hebben. Uitgesloten worden omdat je niet aan een opleiding bent verbonden. Als ik een studie niet zou kunnen bekostigen heb ik dus ook geen recht op deze korting. Klinkt niet helemaal zuiver.

Het is sowieso prijsdiscriminatie (er wordt immers een verschil gemaakt tussen groepen), de vraag is alleen of het onrechtmatig is.

Dit probleem zie je op heel veel plekken terug, kijk bijv. hier:
http://www.klachtenkompas...ns/leeftijdsdiscriminatie

Pearl heeft een mooi antwoord dat op iedereen dezelfde voorwaarden worden toegepast. Leeftijd = korting, maar vervang de leeftijd eens met de kleur van je huid op een schaal zwart = 0, wit = 100, dan heb je alle poppen aan het dansen (en terecht), terwijl je ook consistent dezelfde voorwaarden op iedereen toepast.

Persoonlijk snap ik het ook gewoon niet zo waarom dit nodig is, als het financieel eruit kan om laptops met x% korting aan te bieden aan studenten, dan kan dat er toch ook uit bij een niet-student? Tenzij er een vorm van subsidie is voor de verkoop aan studenten (wat ik me niet kan voorstellen), ontvang je toch gelijke omzet aan de verkoop?
Of je nu 1 EUR korting of 100 EUR korting krijgt maakt niets uit vind ik. Het gaat om het principe en langzaam sluipen er steeds meer van dit soort dingen in. Bij de politie heb je tegenwoordig als blanke man van middelbare leeftijd niet meer veel kans, omdat ze willen diversifiŽren. An sich klinkt dit heel leuk, maar ik vind gewoon dat de beste persoon voor de plek gekozen moet worden, en waar deze persoon dan vandaan komt is echt wel het laatste wat uit zou moeten maken. Dit werkt twee kanten op.

Tuurlijk, het zou te ver gaan om het OM te dwingen deze toko hierom onder handen te nemen, maar ik snap het gewoon niet. Als ze winst kunnen maken met hun bedrijf om met dit soort prijzen laptops te verkopen aan studenten, dan maken ze die winst toch ook al ik zo'n laptop koop? Dat is ook een beetje de hamvraag van mijn reactie. Los van of het mag of niet, waarom kiest men hiervoor? Wat is het voordeel voor het bedrijf?
Voordeel voor het bedrijf is, is dat ze nu leuke reclame maken via tweakers.net niet meer niet minder. Studenten hebben er niet bepaald voordeel, in sommige gevallen betalen ze zelfs meer...
Nogmaals, als koper heeft het geen nut, of je nu student bent of niet, je betaald teveel bij deze toko.
Andere bedrijven bieden de producten voor hetzelfde of minder geld aan..
Dit is gewoon puur reclame, niemand wordt benadeeld.. Ik als geen student zou zelfs stom zijn om bijv de Chromebook daar te kopen met de studenten info van een neefje. Daar waar iedereen het elders 40 euro goedkoper kan krijgen.

Het gaat inderdaad niet om deze toko, want ook in de tijd toen ik student was en een pasje had kreeg ik ook korting op de museum, bioscoop en etc.

In dit geval, was ik het met je eens geweest, indien deze toko inderdaad veel goedkoper was met de korting die alleen voor studenten van toepassing is (hoewel ik het dan alsnog wel begrijp, maar goed mijn mening is niet relevant). Maar aangezien ze zelfs duurder zijn over het algemeen dan elders zie ik het probleem niet bij deze toko op dit gebied.

Dat tweakers.net het zo leuk weet te vermelden alsof het hier om leuke acties gaat kunnen wij niks aan doen. Behalve melden van ej tweakers jullie laten leuke acties zien, die elders alsnog goedkoper zijn zonder kortingen.

Zo kan ik natuurlijk als particulier ook wel even leuke acties verzinnen, PS4 normaal 2000 euro bij mij, nu voor 1000 euro, alleen voor studenten.. Ja lullig voor de studenten die erin trappen, en daar mag dus wel onderzoek naar komen. Ze laten de studenten denken daar een mooie deal te kunnen maken, terwijl ze gewoon te veel betalen. Hoewel ik vind dat men ook zelf even hier de pricewatch kan openen of google kan gebruiken om te zien of het wel zo'n leuke deal is.
Ik zie bij de actie vandaag staan dat je alleen mee kunt doen als student... Is dit het geval voor alle aanbiedingen de komende 12 dagen?
Ik ben student. Als je in de buurt van Maastricht woont mag je best mijn studentennummer ingeven.
@Passkes
Nee helaas niet, maar in dit geval maakt het nog niks uit. Maar wie weet wat er nog langs komt deze week. Daarom ook de vraag of het voor alle dagen geld.

@matthewk
Bedankt voor je aanbod. Ik woon in Noord-Holland :-)
Als mensen trucjes gaan verzinnnen voor de actie denk ik dat ze het beste 0000 in kunnen vullen oid als dat de optie is voor 'ik weet mijn studentnummer nog niet'.

Niet dat ik euh *kuch* nooit een Creative Cloud licentie aan iemand kado heb gegeven die ik zelf via surfspot aan kon schaffen.
Ik zie het enkel bij de Nederlandse aanbieding staan. Ik gok dat het een voorwaarde van Studywise is. Wel jammer, zijn best aardige aanbiedingen.
Heb je geen dochter, zoon, neefje of nichtje via wie je eventueel een aanbieding zou kunnen aanschaffen?
Alleen vandaag hebben we een aanbieding die speciaal voor studenten is. De overige dagen zijn er weer andere voorwaarden afhankelijk van de aanbieder. Tijdens het bestelproces moet je je leerling- of studentnummer invullen. Voor meer informatie verwijs ik je door naar de de algemene voorwaarden van Studywise.
Het is een back2school actie dus het is niet raar dat deze acties alleen voor studenten/scholieren bedoeld zijn.
Maar ik ga ook terug naar school in september al ben ik zelf geen student.
Als dat bij een onderwijsinstelling is kan je toch gewoon bestellen?
Helaas werken de linkjes op de actiepagina niet, ze linken naar de pagina zelf. Of hoort dat zo?
Ze gaan via doubleclick (tracker/advertentie/beacon dienst) zou het kunnen zijn dat je een browserplugin hebt die ze herschrijft?
Wow inderdaad... Stom van me.

Wordt tijd Adblock plus maar eens weg te doen en sites met irritante ads gewoon niet meer bezoeken :)
Yeah, actie tijd! :)
Altijd leuk dit soort acties! :)
Bedankt om ons (BE) niet te vergeten! ;)
Wederom een zeer gave actie van Tweakers :)
Gave actie. Even de komende dagen in mijn agenda zetten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True