32.081 producten en 36.996 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint.nl

Review toevoegen

Algemeen

Echt alles ging mis.Te laat geleverd, gebruikte laptop voor nieuw geleverd. Data van vorige eigenaar niet verwijderd. Onjuiste informatie over geheugenuitbreiding.

Verzending

Op de website staat dat als je voor 18 uur besteld, je de volgende dag geleverd krijgt. Dit blijkt niet juist. Ik bestelde om 16:58 en kreeg de volgende dag om 17 uur een mail dat mijn bestelling verzonden was.

Klantenservice

Ten eerste is de levertijd van de website niet correct. Ik bestelde om 16:58 uur en op de website stond dat de levertijd bij bestelling voor 18:00 één werkdag was. De laptop werd twee dagen later geleverd.
Ten tweede was de laptop niet nieuw. Wat echt misleidend is, was dat dit nergens vermeld stond. Ik had een nieuwe besteld. Ik kwam er achter omdat er een tweede partitie aangemaakt was, waar nog persoonlijke data van de eerste eigenaar op stond.
Vervolgens moet ik zelf een nieuwe laptop bestellen, omdat het betreffende type niet meer leverbaar was. Omdat ik niet kan wachten op het retourneren en terug storten, moet ik de tweede laptop ook zelf betalen en krijg ik pas geld terug op het moment dat de eerste weer bij CP is.
Ik krijg netjes een mail dat de laptop binnen is en hoe ik het geld wil terug ontvangen. Ik geef het hele verhaal aan en verzoek om het bedrag van de nieuwe laptop, conform afspraak, over te maken op de rekening waar die mee betaald was. Vervolgens wordt het verkeerde bedrag op de verkeerde rekening terug gestort! Vraag het me dan niet!
Op mijn vraag welk extra geheugen ik kon bijplaatsen, kreeg ik een incorrect antwoord 8GB ipv een nieuw bankje van 16GB)
Wat een amateurs!

Geachte heer Radenborg, Beste Clemens,

allereerst excuses voor het orderverloop. Dit verdient op z'n zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs. In ons magazijn is een fout gemaakt door een retour gekomen product niet als open doos op te boeken, maar als nieuw. De creditering van de aankoop is, doordat de order met creditcard is betaald, gestorneerd op de card. Dit hadden we u beter moeten uitleggen. Onze klantenservice zal vandaag contact met u opnemen om te kijken of we uit coulance u nog op een andere manier tegemoet kunnen komen.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

David Hombroek
Manager Inside Sales

Algemeen

In dec-2015 heb ik bij Centralpoint een Samsungmonitor gekocht.
Na ongeveer een anderhalf jaar ging de monitor problemen vertonen, met een klacht dat na een bepaalde tijd (meestal na een halfuur) de monitor uitvalt.

Met deze storing heb ik contact gezocht met Centralpoint en de monitor werd keurig volgens afspraak opgehaald ter reparatie.
Dit was het begin van een reparatie proces zonder einde……

Na ongeveer een maand werd de monitor retour gestuurd. Bij het uitpakken bleek er een flinke schade aan de zijkant en achterkant van de monitor aanwezig, en ontbraken onderdelen, schroeven, en de kabelgeleider. Bij het testen van de monitor bleek het probleem (uitvallen monitor) nog steeds niet verholpen te zijn! Dus nog steeds een defecte monitor, die als bonus nu ook nog eens beschadigd is.
Hierover heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice (ene David Hombroek) van Centralpoint opgenomen, en bewijs aangeleverd met de foto’s van de schade.
Reactie van helpdesk Central Point was dat ik de monitor weer terug kon sturen, met de belofte dat alle schades gerepareerd zou worden.

Na weer een maand wachten heb ik mijn gerepareerde monitor retour ontvangen. Bij het uitpakken van de doos bleek dat aan de onderkant van de verpakking de hoeken van de monitor uit de doos staken waardoor de hoeken van de monitor nu ook zijn beschadigd zijn!
Reactie van Central Point was dat ik het pakket niet had moeten accepteren als deze beschadigd was. Echter deze schade aan de doos was aan de bovenzijde niet zichtbaar, en de ontvanger was niet bekend met wat geleverd werd.
Resultaat na 2 maanden reparatie proces bij Central Point:
• Beschadigde achterkant
• Schade aan de display
• Beschadigde voet
• Beschadigde hoeken
• Ontbrekende schroeven
• Ontbrekende kabelgeleider
• Loszettende behuizing
Ik heb bij Central Point aangegeven dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van reparatie, verpakking en het afhandelen van mijn klacht.
De monitor heb ik ondertussen retour gestuurd naar Central Point, zodat men met eigen ogen kan zien in welke staat de monitor verkeerd na de 2 reparatie pogingen.
Gezien de kwaliteit van de reparaties, en de beschadigingen door reparatie en vervoer met de vorige 2 reparaties heb ik er geen vertrouwen in dat de monitor nog gerepareerd gaat worden, en dat alle beschadigingen aan de monitor hersteld gaan worden.
Daarom heb ik een vervangende monitor geëist met dezelfde specificaties, reparatie gaat mij geen goed werkende monitor opleveren zonder beschadigingen.
Het voorstel van Central Point is een regelrechte aanfluiting! Voor een monitor waarvoor ik 509 euro betaald heb, wil men slechts een tegemoetkoming (ook wel fooi genoemd) van 200 euro geven. Reden: u heeft de monitor tenslotte al anderhalf jaar gebruikt.
Terwijl ik gewoon 2 jaar volledige garantie heb, en Central Point zelf een wanprestatie heeft geleverd op alle fronten met de reparatie van de monitor!
Hierbij verwacht ik dat Centrol Point zijn verantwoordelijkheid neemt, en mij in plaats van een oneindig reparatie proces een vervangende monitor aanbiedt met dezelfde specificaties (of creditering). Ondertussen zit ik nu al 2 maanden zonder monitor, en Central Point geeft niet thuis. En als klant krijg je niet echt het gevoel dat je hier wat voorstelt.

En om aan te geven dat het niet om een incident gaat,

Klantenservice

Centrol Point neemt geen verantwoordelijkheid en gaat totaal niet over de inhoud. en mij in plaats van een oneindig reparatie proces een vervangende monitor aanbiedt met dezelfde specificaties (of creditering). Ondertussen zit ik nu al 2 maanden zonder monitor, en Central Point geeft niet thuis.

Geachte heer Lamkadame, Beste Nordin,

Zoals ook in onze gesprekken aangegeven, betreuren we uiteraard dat het scherm niet naar wens is. Ik heb echter wel aangeven dat als de zending inderdaad als in uw foto’s is aangeboden (doos gescheurd, product steekt duidelijk door de doos en doos is volledig doorweekt), ik dan niet begrijp dat deze überhaupt is aangenomen of dat er bij de chauffeur geen aantekening is gemaakt. De vervoerder geeft namelijk aan dat de zending in nette staat is afgeleverd en geeft aan zich niet te herkennen in de getoonde foto’s.

Omdat we natuurlijk wel begrijpen dat u op deze manier niet kunt werken met het scherm, hebben we u aangeboden het scherm nogmaals ter reparatie te sturen om deze uiteraard kosteloos, te laten repareren. Tevens is u aangeboden als alternatieve optie een korting a 200 Ex BTW te bieden om een ander scherm te kunnen kopen.

U heeft aangegeven voor beide opties niet open te staan.

Mocht u toch van gedachten veranderen, dan horen we het uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

David Hombroek
Manager Inside Sales

Algemeen

First, they have a good collection of routers. The customer service is amazing, and shipping is very good. Their website is user friendly unlike some other I came across. Even though DHL messed up the delivery of the order, Central Point was able to give me a refund and I got the replacement router on time with excellent packaging.

Verzending

The shipping times are really fast - my order shipped on the same day and I received it the next day. Packaging of the order was very good with lot of air cushion support for product inside.

Klantenservice

The customer service is amazing, they always respond within 5 minutes by chat as per my experience and their English is very good.

Algemeen

Ik wil een SSD bestellen. Er staat op de site dat het de volgende dag geleverd kan worden, vervolgens hoor ik er niks meer van. 6 werkdagen later besluit ik contact op te nemen waaruit blijkt dat de levertijd van het product onbekend is.

Een foutje kan maar meld dit dan in ieder geval aan de klant.

Algemeen

Ik heb een muis gekocht voor mijn dochter. Het betrof een pricedrop van 40% op de andere laagste prijs van 18,50 inclusief destijds hier in de pricewacth. Ik kon de muis kopen voor 9 euro excl. en nog een paar euro voor de verzending. Na een dag of 3 nog geen verzendinformatie. Via de chat contact gehad en werd mij verzekerd dat de muis de volgende dag zou worden opgestuurd. Dag later kwam de aap uit de mouw, ik kreeg een bericht dat het prijsfout betrof.

Ik snap dat iedereen kan fouten maken. De imago schade voor dit meerkoppige bedrijf waar een man of 50 werkt is groter door een muisje niet te sturen dan het wel gewoon opsturen. De goedkoopste muis was elfders 19 euro incl. wat gelijk is aan 16,50 excl. BTW. Daar verdiend men ook nog aan dus de schade zou voor CentralPoint zo'n ca 6 euro zijn om de muis wel te leveren.

Ik snap dat je geen laptop kan eisen als er 100 euro prijsverschil zit door een prijsfout maar bij centralpoint stellen ze een (kind) klant teleur voor 6 euro en zijn wel bereid dit heel uitgebreid uit te leggen waarom dit een prijsfout was en wat al de andere muizen doorgaans kosten ed.

Klantenservice

Heb ook een reactie gestuurd dat ik het flauw vond dat de levering werd geannuleerd. Kan ze klaarblijkelijk niks schelen want ook reageert men hier niet op.

Ga hier niet meer kopen, als klant krijg je niet echt het gevoel dat je hier wat voorstelt.

Kijk ook op klacht.nl / radar / kassa / kieskeurig / truspilot / klachtenkompas voor een indruk.

Algemeen

Produkt via Tweakers gevonden voor voordeligste prijs bij deze webshop. Bestelprocedure snel en goed werkend, betaling met VISA zonder extra kosten. Orderbevestigingen snel ontvangen per mail.

Verzending

Levertijd zou volgende dag zijn, en dat werd ook gerealiseerd. Product prima beschermd verpakt. Ook van te voren bericht ontvangen over de verzending met track en trace code voor het volgen van de bezorging.

Algemeen

Mooie duidelijke website, gebruiksvriendelijk en informatief over zijn producten. Zeer snelle levering de volgende werkdag.

Verzending

zeer snel, volgende werkdag al

Algemeen

Ik had voor deze shop gekozen omdat het goedkoper was dan de andere sites, en het een open box product had dat mij interesseerde. Uiteindelijk bleek het allemaal een GROTE flop. Ik kreeg een product binnen met andere specificaties dan op de site vermeld stond, de klantenservice was langzaam en je had er niks aan. Ook was het product alleen maar verpakt met een dunne laag folie.

Verzending

De levertijd was goed, maar het product was heel slecht verpakt met alleen een dun folie eromheen.

Klantenservice

Heel erg langzaam, weinig kennis en totaal niet behulpzaam. Ze luisteren totaal niet naar de woorden die jij vertelt en luisteren liever naar hun eigen stem terwijl ze totaal niet je vraag beantwoorden.

Algemeen

Wij bestellen hier al onze computerapparatuur voor de zaak, en tot volle tevredenheid. Het assortiment is enorm uitgebreid, en de service is prima.

Verzending

Producten worden in de praktijk bijna altijd binnen 24 uur geleverd. Bij sommige producten duurt de levering iets langer, maar dat wordt dan netjes aangegeven bij het betreffende product.

Klantenservice

Ik wordt meestal keurig te woord gestaan door de klantenservice. Eén keer kreeg ik op verkeerd advies een niet-compatibele netwerkkaart geleverd. Deze werd netjes teruggenomen, en ik kreeg gewoon met geld terug. Heel fijn!

Algemeen

wacht al ruim een maand terwijl er stond 10 op voorraad dit klopt dus niet word niet goed bij gehouden op hun website

Verzending

wacht nog steeds op de bestelling je kunt beter een wat maar uit geven bij een andere website b.v bij 4lanch of bol enz.

Klantenservice

contact op genomen via website weten niet wanneer er geleverd word

Algemeen

Net als de review hieronder. Misleid door de belofte van een levertijd van één dag. Op de website staat dat besteld voor 18.00 uur de volgende werkdag geleverd wordt. Helaas is dat een loze belofte...

23 uur na mijn bestelling ontvang ik een mail dat de bestelling bezorgd is en binnen twee(!) werkdagen wordt bezorgd.

Eerste en laatste keer bij CentralPoint...

Verzending

Ze houden zich niet aan hun belofte. Levertijd 1 werkdag bij bestelling voor 18 uur is een loze belofte...

Algemeen

Hier gisteren mijn eerste en gelijk laatste bestelling geplaatst. Waardeloos bedrijf. Klantenservice is kort af en zeer onduidelijk over wat er gevraagd wordt. Levering van de producten niet zoals afgesproken.

Verzending

"Onze vervoerders bezorgen op werkdagen. Voorradige artikelen die u op werkdagen voor 18.00 bestelt, worden dezelfde dag nog verzonden. 98% van onze zendingen komt de volgende werkdag aan. Wij bezorgen niet in de avond."

Vervolgens wordt er mij verteld dat ze tot 16:00 verzenden en mijn bestelling dus de volgende werkdag pas verzonden wordt. Daarbij komt nog eens dat er alleen op werkdagen bezorgt wordt, dus ik kan mooi 4 dagen op mijn bestelling wachten.

Klantenservice

Onduidelijk, lange wachttijden. Alleen op werkdagen bereikbaar dus geen gehoor in het weekend. Zelfs op een zaterdag niet. Onprofessioneel, lijkt wel of ik met een middelbare scholier in een chat zit. Nu hopen dat ik mijn product niet retour hoef te sturen. Klein voorbeeldje van hun zeer professionele klantenservice:

Mijn vraag: Wanneer wordt mijn pakketje bezorgd? Ik kan namelijk nergens mijn track&trace code vinden.

Antwoord: Gedemorgen, deze is zaterdag bij u aangebode (code hier).

Dit antwoord kreeg ik maandag :^)

Algemeen

Erg tevreden. Ik had een PC Kast besteld en kreeg hem de volgende dag, deze bleek in het echt toch niet naar wens en ik stuurde hem terug en bestelde een ander, deze kreeg ik een dag later binnen en was naar wens en aan het einde van de week had ik ook mijn geld terug van de retour gestuurde bestelling. FANTASTISCH!

Verzending

Netjes afgeleverd in stevige verpakking

Klantenservice

snel en professioneel, klant gericht

Winactie

Algemeen

Bestelling, betaling en levering liepen snel en vlekkeloos. Geeft goed gevoel voor een volgende bestelling.

Verzending

Bestelling, betaling en levering liepen snel en vlekkeloos

Klantenservice

telefonische/email-Informatie voorafgaande aan bestelling was uitstekend

Algemeen

Webshop is niet overzichtelijk, producten niet makkelijk te vinden. Wanneer je een bestelling niet afrond is het lastig om de bestelling te annuleren of aan te passen (naar mijn mening).

Klantenservice

Chatten met een werknemer van de klantenservice, taalgebruik is amicaal, verwacht van een bedrijf toch wat zakelijker taalgebruik.

Algemeen

Mijn werkgever had voor mij een OysterMouse gekocht omdat ik nogal wat RSI klachten had. De muis is behoorlijk aan de prijs (205 euro). Achteraf zagen we dat deze muis bij andere webshops veel goedkoper is. Scheelt ruim ¤ 50,-! Helaas bleek deze muis niet echt veel verbetering te brengen. We wilden de muis dan ook retourneren en een andere (nog veel duurdere) aanschaffen. Maar zakelijke retouren worden door dit bedrijf gewoon afgewezen met een standaard tekstje dat ik hier in de reacties op de reviews ook ben tegengekomen.
Voor ons bedrijf in ieder geval nooit meer Centralpoint. We hadden gewoon bij Coolblue moeten blijven. Die willen je wel als klant behouden. Bij Centralpoint kun je het verder bekijken als ze hun geld binnen hebben.

Verzending

Levering was deze keer op tijd. Hebben we ook wel eens anders meegemaakt bij Centralpoint. Maar dit was de laatste keer dat we iets hebben besteld bij deze tent.

Klantenservice

Zakelijke retouren worden met een standaard tekstje afgewezen. Ben dit epistel hier en op andere reviewsites trouwens ook al een paar keer tegengekomen als reactie op de reviews. Ze zijn erg goed in copy/paste.

U heeft als bedrijf een zakelijke order geplaatst. Bij een zakelijke aankoop zijn de retourvoorwaarden inderdaad wat strenger dan bij een consumentenaankoop. Het geopend zijn van een verpakking kan dan reden zijn voor afwijzing. Indien u bij aankoop twijfelt over een product, kunt u een verkoop medewerker vragen stellen over het product, waarbij wij u dan de zekerheid kunnen geven van het juiste product. Omdat iedere case verschillend is en het natuurlijk kan zijn dat u net iets te snel bent overgegaan tot een aankoop of dat de aankoop overbodig blijkt, kijken we vanzelfsprekend per case wat de mogelijkheden zijn. In uw specifieke geval hebben we de retouraanvraag helaas moeten toch moeten afwijzen. Excuses voor het ongemak.

M.a.w. wij hebben ons geld binnen en je zoekt het verder maar uit.

Algemeen

Onlangs een monitor besteld bij Centralpoint. Zij adverteerden met een gunstig geprijsde Dell monitor en deze werd met ongeveer 40-50% korting t.o.v de marktprijs aangeboden. Niet gek dus. Niet veel later na bestellen kreeg ik een e-mail met daarin de reden volgens centralpoint waarom zij de monitor niet konden leveren tegen het geadverteerde bedrag. Jammer, maar volgens hun was er niets wat ze konden doen. Het bedrag zou direct worden gestorneerd (betaald met Paypal).
Een week later was het bedrag nog steeds niet gestorneerd en kreeg ik tot mijn verbazing het incassoverzoek van Pay-pal. Uiteindelijk na eigen initiatief en contact met Paypal op 8 augustus pas mijn geld teruggekregen. Schandalig, en ik zou verder niks meer kopen bij deze zaak.

Klantenservice

De representative van Centralpoint stuurde mij en vele anderen een copy paste bericht dat de levering niet mogelijk was op basis van de door hun geadverteerde prijs. tot drie maal toe contact gezocht met deze persoon voor restitutie/stornering. De eerste keer kreeg ik een antwoord dat ze druk bezig waren met de afhandeling hiervan omdat ze veel hadden lopen (niet heel gek met deze manier van adverteren en mismanagement van prijzen). de tweede keer kreeg ik een bericht dat ik even geduld moest hebben, dat ze er mee bezig waren en op mijn laatste bericht kreeg ik geen reactie. Al met al geen fijne aangelegenheid.

Algemeen

Snelle levering op de door mij gevraagde bezorgdag. En tevens goede prijs voor dit product.

Verzending

Snelle levering op gevraagde bezorgdag

Algemeen

Een monitor besteld bij ze. Kreeg de volgende dag een stom bericht dat de monitor eigenlijk meer hoort te kosten.

Klantenservice

Moest van ze de service mailen met mijn gegevens om geld terug te krijgen. Zonde van mijn tijd.

Algemeen

Levertijd, verwachte levertijd, en voorraadstatus zijn totaal uit de lucht gegrepen en verleiden consumenten tot het plaatsen van bestellingen.

Verzending

Heb afgelopen juni een videokaart besteld (RX 570) die toen aangegeven stond op voorraad te zijn. Dit bleek niet te kloppen. Sindsdien staat de verwachte levertijd steeds op een paar dagen van nu (zeg t+4/5), en verschuift deze mee met de dag. Toen ik na +-3 weken om opheldering vroeg werd aangegeven dat ze afhankelijk zijn van de berichtgeving van de fabrikant. Hier heb ik dan ook begrip voor. Echter, sindsdien heeft de productpagina 2x meerdere aaneengesloten dagen aangegeven dat het product op voorraad is met 1 werkdag levertijd. Desondanks blijft de verwachte levertijd van mijn bestelling met de dag meeschuiven, en blijft een daadwerkelijke levering uit. Bij vraag om opheldering werd aangegeven dat eerst de backorders afgehandeld worden. Ondertussen staat de kaart wel meerdere dagen op voorraad en voor de dubbele prijs.

Klantenservice

Klanten worden netjes te woord gestaan, maar ik moest dreigen met het plaatsen hierover op twitter voor ik iets anders kreeg dan een template antwoord dat ook nog eens niet inging op mijn vraag.

1 2 3 ... 14

Scorekaart voor Centralpoint.nl

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg