Centralpoint.nl

37.399 producten en 42.774 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint.nl

Review toevoegen

Algemeen

Prima winkel, alles netjes op tijd geleverd, heldere communicatie, een service die je kan verwachten tegenwoordig.

Verzending

De levering ging niet soepel. Ik had een brievenbuspakje verwacht voor mijn kleine en niet erg breekbare ssd schijf. Die kwam echter in een grote doos (onnodige verspilling)
De winkel verzend met UPS, die slechts één keer langskomen waardoor ik het pakketje de volgende dag zes kilometer verder moest gaan ophalen bij een UPS servicepoint. Niet erg handig allemaal.

Algemeen

Een product is snel besteld en betaald. Het is daarbij niet nodig om een account aan te maken.

Klantenservice

De bestelde SSD kon niet geleverd worden. Dat kan gebeuren en het werd snel gecommuniceerd via de mail. Maar in plaats van direct het bedrag terug op mijn rekening te hebben, krijg ik twee opties. Een alternatief product bestellen dat 50% meer kost, of een mailtje sturen met mijn ordernummer en rekeningnummer zodat het bedrag kan worden teruggestort.
Volgens mij is hier nog wat te verbeteren. Ik had liever gehad dat ze meteen het geld terugstorten, zeker omdat er geen reëel alternatief werd geboden. Daarnaast moet ik nu nog actie ondernemen om het geld terug te krijgen.

Algemeen

Tot nu toe is elke bestelling netjes afgehandeld. Goede communicatie en duidelijke documenten. Hierover kan ik simpel weg niet klagen.

Verzending

Ze pakken overdreven goed in, bijvoorbeeld mijn 2.5" schijfje in een flinke doos met meer dan genoeg bescherming.

Algemeen

Slechtere service heb ik nog niet meegemaakt. Kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben.

Verzending

Heb een hdd besteld en betaald. Krijg ik EEN WEEK LATER bericht dat het product niet meer leverbaar is.

Klantenservice

Men komt je helemaal niet tegemoet voor het feit dat je zij je hebben laten wachten en niet het product leveren en als compensatie heb ik de mogelijkheid heb om een duurdere variant te kopen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw feedback. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat de aankoop van de harddisk niet geheel naar wens is verlopen. Dit is niet wat u van Centralpoint mag verwachten, waarvoor dan ook excuses. Graag zouden wij de status van uw order controleren, om te kijken of er nog iets aan te doen valt. Kunt u uw ordernummer doorgeven per email aan david@centralpoint.nl? We pakken het dan direct verder op.

Met vriendelijke groet,

Centralpoint.nl

Algemeen

Zakelijk een printer besteld 1 letter van het type nr over het hoofd gezien en verkeerde gekregen
Maar mag niet terug omdat de doos open is dit terwijl de gebruik aanwijzing in de doos zit op de bij geleverde CD

Verzending

artikel was binnen de tijd binnen

Klantenservice

klanten service kunnen ze net zo goed afschaffen ze weten bij centralpoint namelijk niet wat service is

Geachte heer Heeren,

Bij een zakelijke aankoop zijn de retourvoorwaarden inderdaad wat strenger dan bij een consumentenaankoop. Het geopend zijn van een verpakking kan dan reden zijn voor afwijzing. Indien u twijfelt over een product, kunt u een van onze verkoop medewerkers vragen stellen over het product, waarbij wij u dan wel de zekerheid kunnen geven van het juiste product. Natuurlijk kan het zijn dat u net iets te snel bent overgegaan tot een aankoop of dat de aankoop overbodig blijkt. We kijken daarom per case wat de mogelijkheden zijn. Ik zal uw case nogmaals bekijken om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Excuses voor het ongemak.

Algemeen

Op tweakers veel negatieve reviews gelezen maar zelf toch een positieve ervaring gehad. Via hun een DELL s2417DG (refurbished) gekocht. Contact gehad via de chat over evt. dode pixels (wat trouwens wel wat lang duurde voordat ik reactie kreeg) en daarna besteld. Dag daarna geleverd, goed ingepakt en helemaal werkend zoals beloofd. Prima service, snelle levering.

Enige waar ik mij over verbaasde was het uitblijven van een track en trace. Het is geen goedkoop beeldscherm, het was mij niet duidelijk waarom er dan ook geen track en trace code bij zat.

Verzending

Snel geleverd, goed verpakt. Enkel verbaasd over het ontbreken van Track en Trace.

Klantenservice

Langzame reactie maar wel voorzien van antwoord.

Algemeen

Dit bedrijf had de HGST ultrastar he10 8TB op 30 januari voor een hele mooie prijs in de aanbieding. Voor de zekerheid met ze gebeld om zeker te weten dat dit ook zo was en dit werd bevestigd. Tevrns was er genoeg voorraad(10+). Heb deze schijf meteen besteld. Helaas ging deze na een uur in backorder om vervolgens meer dan een week later geanuleerd te worden (eenzijdig door centralpoint zelf) omdat de harddisk niet meer leverbaar zou zijn ???? Ze doen dus duidelijk liever geen zaken met een particulier. Want de harddisk is gewoon leverbaar door HGST omdat het de nieuwe HE10 versie betreft.

Verzending

Product wordt gewoon niet geleverd terwijl bij moment van bestellen er genoeg op vorraad waren

Klantenservice

Duidelijk dat bellen met hun helpdesk geen nut heeft krijg verkeerde informatie, en toen ik belde na bericht van eenzijde annulering (was volgens mij helemaal niet mag) kreeg ik een vervangend product aangeboden die 2 keer zo duur was. En dat noemen ze service.

Geachte heer Heinen, Beste Marcel,

er zijn in de HE10 reeks verschillende generaties. Een batch met de "oude" generatie is helaas niet meer leverbaar en is opgevolgd door een nieuwe generatie. Omdat dit een andere articelcode betreft en een andere prijs dan het uitlopende model, is u dit middels een "artikel uit assortiment melding" aangegeven. De eenzijdige annulering is hierbij natuurlijk niet de bedoeling.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Algemeen

Prima, alleen de omschrijving van het product was wat cryptisch. Ten tijde van de bestelling heette het "Microsoft : Zellwood Xbox One EN/FR/DE/IT/PL/PT/ES EMEA-CE/WE (4N7-00002)" in plaats van iets als 'xbox one controller + adapter'.

Verzending

Prima verpakt, volgende dag geleverd

Algemeen

Ik heb een alienware monitor besteld op centralpoint omdat dit de goedkoopste optie was. De volgende dag ontving ik een pakket dat veel te klein was voor een monitor en inderdaad was het niet mijn bestelling maar een bestelling van een webshop aan de andere kant van het land.
Vervolgens klantenservice gebeld, deze verzekeerde mij dat de monitor per direct alsnog verstuurd zou worden en dat deze de volgende dag aan zou komen, ook zou er regelegeld worden dat het andere pakketje verzonden/opgehaald zou worden. Nadat de bestelde monitor 2 dagen erna niet was gekomen heb ik nog een keer gebeld met klantenservice die uiteindelijk zei dat de monitor niet al verstuurd was en pas zou komen nadat de verkeerd verstuurde monitor terug was.

Dit duurde mij te lang dus heb ik gezegd dat ik de bestelling graag zou willen annuleren, en er werd mij verteld dat het geld direct terug gestort zou worden op mijn rekening. Tot op de dag van vandaag, meer dan 20 dagen na het annuleren van de bestelling heb ik het geld nog steeds niet terug ontvangen. Verder heb ik het verkeerde pakket, wat bestond uit 9 nieuwe iPhones, wel netjes terug gestuurd.

Het resultaat van iets bestellen van central point is dus:
1. Een hoop gedoe
2. 350 euro weg
3. geen monitor
en 4. een hoop valse beloftes van de klantenservice om je van de lijn te krijgen

Kortom: central point lijkt misschien een goede optie vanwege de prijs maar je krijgt waarvoor je betaald, ik ga hier zelf nooit meer iets bestellen en ik hoop dat ik ooit mijn geld nog terug kan krijgen.

Uitermate waardeloos.

Verzending

In plaats van dat ik het bestelde product kreeg ontving ik een ander pakket van een andere webshop. bezorging was op tijd in die zin.
Als het gaat om wanneer ik het bestelde item of het geld terug heb dan heb ik na 20 dagen nog niets ontvangen.

Klantenservice

De klantenservice lijkt je vragen erg goed te beantwoorden. Er wordt echter niets uitgedaan om de gemaakte beloftes waar te maken.

Algemeen

Website ziet er overzichtelijk uit. De bestelling is makkelijk te plaatsen. De chat is handig en er wordt over het algemeen snel gereageerd.

Verzending

Snelle levering (binnen 24 uur)

Klantenservice

Omslachtige omruilprocedure. Bestelde router was defect. Moest persé contact leggen met de helpdesk van de fabrikant van de router om vast te stellen dat de router defect was (was zo dood als een pier). Router moest vervolgens tegen betaling worden opgestuurd. vervolgens kreeg ik geen vervangend product, maar moest een nieuw product bestellen (EUR 10,- duurder!) of geld terug. Via de chat verzocht om toesturing vervangende router. Dat werd gehonoreerd. Al met al duurde e.e.a. ruim vier weken voordat het rond was (=veel te lang). Had gelukkig een oude reserve router.

Algemeen

Ruim assortiment, goede prijzen. Veel productinformatie op de site. De livechat is erg handig als je snel even iets wilt weten.

Verzending

Keurig afgeleverd op de afgesproken tijd, inclusief Track & Trace codes.

Algemeen

Een verstandige Tweaker doet natuurlijk bij verschillende aanbieders vergelijken wat de totale kosten zullen worden voor een leuk ''boodschappenlijstje''. Toen ik eenmaal bij Centralpoint aan kwam en aan de slag was gegaan met het vullen van mijn winkelmandje, kwam ik al snel tot de conclusie dat van 90% van de producten die ik inzag de specificaties en/of beschrijving helemaal niet klopte!
Voordat ik besloot om Centralpoint maar over te slaan, dacht mijn goed gezinde ik even een chat te openen om mijn ondervindingen aan te geven... Maar ookal onderbouwde ik mijn standpunten met fabrikant-productpagina's, de beste meneer die mij tewoord stond was het niet met mij eens en alle informatie op de website van Centralpoint zou 100% gegarandeerd juist zijn.

Laat me niet lachen!
Erg jammer.
Sinds Centralpoint (Naast 4Launch en Scholten Awater) ook onderdeel is geworden van Infotheek Group, lijkt het stuk voor stuk de diepte in te gaan.
Erg jammer.

Klantenservice

De ''klantenservice'' lijkt, simpel gezegd, niet gemotiveerd, incapabel en uiteindelijk nog onbeschoft ook. Jammer.

Algemeen

Let op: op deze site ontbreekt informatie in de producttitel. Zo moet je afleiden of een router Annex A of Annex B is aan de hand van een vage productcode, die in kleine letters, in het lichtgrijs op een wit achtergrond onder de titel is weggemoffeld.

Als je dan meteen belt om te annuleren, blijkt het onmogelijk het product om te ruilen. Er is maar een oplossing: annuleren, 14 dagen op je geld wachten en dan nog eens bestellen. Toen heb ik die meneer uitgelegd dat het ook makkelijker moet kunnen, maar kreeg ik te horen dat het mijn fout was en niet zijn fout.

Ik ben uit mijn slof geschoten want de klant is absoluut niet koning. In ruil daarvoor heeft de man mijn bestelling NIET geannuleerd en staat UPS morgen voor de deur om een product af te leveren dat ik NIET wil.

Bij CentralPoint wordt er absoluut niet naar je geluisterd of met je meegedacht! Je doet een bestelling, krijgt je product en dat was het. Betaalt bij retour niet of te laat terug. Tot op heden mijn geld niet terug ontvangen.

Klantenservice

De klantenservice denkt absoluut niet met je mee. Als je een foutje hebt gemaakt, is het onmogelijk deze te herstellen. Heeft mijn terugbetaling nog steeds niet in orde gemaakt.

Algemeen

Goede producten tegen acceptabele prijzen. Levertijden en communicatie zijn ronduit slecht. Antwoord op vragen wordt bot en niet inhoudelijk gegeven.

Verzending

Product leverdatum schuift 2 dagen naar voren voor élke dag die verstrijkt. Continue wordt beloofd dat het product verstuurd zal gaan worden maar de verzenddatum blijft vooruitgeschoven worden. Op productpagina wordt aangegeven dat centralpoint.be wél voorraad heeft. Op het moment dat daar om gevraagd wordt is het antwoord 'helaas is daar de voorraad ook niet meer beschikbaar'. Echter zegt de website meerdere weken van wel

Klantenservice

Geen customer service, korte en botte antwoorden die vooral niet op gestelde vragen in gaan. Greep uit voorbeelden: verwachte verzenddatum verandert naar 31-dec-2020, op mijn vraag 'zou je daar geen notificatie naar de klant aan wijden' is het antwoord 'elke klant kan online inloggen om de meest actuele status te achterhalen'

Algemeen

Ik heb een Dell Active pen besteld, tegen best scherpe prijs. Levering na één dag, dus prima. Geen ervaring met klantenservice, behalve de reguliere bevestigingen van betaling en verzending en uitnodiging tot review.

Verzending

levering vrijwel onmiddellijk uit voorraad. Zoals verwacht/beloofd, dus prima.

Algemeen

Doen geen moeite wanneer je om extra info vraagt. Tevens sturen ze direct een verzendbevestiging terwijl het pakketje nog niet eens is aangeleverd bij postnl, zelfs de volgende dag nog niet. Vreemde gang van zaken...

Verzending

Sturen een verzendbevestiging terwijl het pakketje nog niet eens is aangeleverd bij postnl

Klantenservice

Nemen niet eens de moeite om even iets uit te zoeken bij een vraag.

Algemeen

PAS OP central point zet refurbished 2e hands producten tussen nieuwe producten . hierdoor misleid je de klant naar hun website. De prijs lijkt dan 20% goedkoper terwijl dat helemaal niet het geval is

Dit getld ook voor 4launch die het al jaren doet.

Ik heb een smartphone demo besteld hp elite x3 window 10 via Centralpoint
toestel ziet er goed uit zo als beloofd
alles op en aan
ben een fanaat van window toestel, hiervoor had ik een lumia 950XL
De HP elite X3 is iets beter,voor weinig een mooie demo toestel gekocht Centralpoint maakt het mogelijk

Verzending

de bestelling is goed geleverd
ben best tevreden over

Klantenservice

via chatten, krijg je voldoende info over het bestelde product
Arie en de rest ga zo door mannen

Algemeen

Ooit een product besteld dat volgens de specificaties mijn toepassing zou moeten ondersteunen. Helaas bleken de specificaties niet te kloppen en was het product niet te gebruiken. Retourneren was echter niet mogelijk.

Verzending

De levering was onaangekondigd met twee dagen vertraagd, omdat ze een systeemstoring hadden gehad. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik moest daar zelf voor bellen. Klanten hebben ze niet op de hoogte gebracht van deze storing en op de website stond nog steeds: voor 15.00u besteld, dezelfde dag verzonden. Het zou beter zijn geweest als ze tijdelijk de tekst op de site hadden gewijzigd, of de klanten die langer moeten wachten een simpel emailtje hadden gestuurd met daarin uitleg over de storing en de vertraging die daardoor is ontstaan.

Klantenservice

Toen het product binnengekomen was, heb ik het meteen getest en helaas bleek het niet te werken, de omschrijving en functionaliteit kwam dus niet overeen met de praktijk. Meteen een retour aangevraagd, alles netjes in de originele en onbeschadigde verpakking, maar ik kreeg al snel een email dat de aanvraag was afgewezen, het product was gebruikt was de claim.

Formeel lijkt dit juist te zijn, ik had namelijk onze bedrijfsnaam ingevuld, waardoor de koop niet onder het consumentenrecht valt. Maar om je als bedrijf daar achter te verschuilen, vind ik niet heel klantgericht. Het product kon gewoon als nieuw verkocht worden, was helemaal compleet, onbeschadigd en voldeed bovendien niet aan de specificaties zoals op de website omschreven, ik had er dus buiten mijn schuld niets aan.

Ik was bovendien gewoon bereid om de verzendkosten heen en terug te betalen en zelfs om een restockingsfee te betalen.

Van een bedrijf verwacht ik redelijke service of coulance. Dat vond ik bij Centralpoint niet terug. Gemiste kans.

Algemeen

Zeer Positief als zakelijke klant nooit problemen mee gehadt, zeer deskundige personeel. Vriendelijk en behulpzaam

Verzending

Levering altijd op tijd en zoals aangegeven tijdens de offerte bespreking.
Verpakking ook perfect

Klantenservice

Zeer positief, behulpzaam en altijd vriendelijk. Men helpt altijd een oplossing te zoeken.

1 2 3 ... 16

Scorekaart voor Centralpoint.nl

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg