Reviews door gebruikers
Scoreverdeling
Zeer goed product voor het een optimale koeling tussen de processor en het koelblok. Van de 12 gram gebruik je echter maar een heel klein beetje.
Pluspunten
Geleid blijkbaar zeer goed, want mijn processor is stukken koeler.
Minpunten
Het is vrij stug spul, maar aangezien je het over je processor uitsmeert is het niet echt vervelend of zo. En ja, een tube van 12 gram, is eigenlijk veel leuker als je met 10 man koelpasta wil gaan vervangen. Er blijft veel over.
Eindoordeel
Inleiding Dit is mijn eerste review en ik ben 14 De plaatjes zouden in de tekst moeten staan, maar dat werkt niet. Kijk voor de grafiekjes bij de afbeeldingen beneden. (Kan iemand me hierbij helpen?) Mijn notebook (HP Compaq 8510P) werd de laatste tijd erg heet: idle rond 50 graden. In Assassins Creed op 1680*1050 rond 80c. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van de gpu. Idle netjes 15 graden en belast (game) rond de 45. Gezien de leeftijd van 3 jaar was de koelpasta behoorlijk uitgedroogd (ik heb het nooit vervangen i.v.m. garantie). De garantie is nu verlopen, dus tijd voor wat nieuwe. Ik heb deze koelpasta gekocht omdat mijn eigen oude supergeleidende pasta kwijt was en ik de pasta van mijn notebook...
Pluspunten
Lage temperaturen, dus minder geluid
Minpunten
Prijs
Eindoordeel
Algemeen Nu kan men geen enorme verhalen over koelpaste typen als consument zijnde, maar de algemene indruk van AS5 is erg goed. De website is erg verzorgd, de tube zit netjes verpakt en er zijn zeer duidelijke handleidingen van Arctic te vinden hoe je de pasta het beste op kan brenden en de heatsink kan prepareren. Warmtegeleiding Ja super! Ik heb dit keer goed kunnen testen omdat mijn koelpasta later binnen kwam als mijn koelblok. Ik draai een E6750 op 3,2GHz met een Scythe Mine en standaard koeler op het blok. Lekkere stille en krachtige combo. Met witte meuk pasta (geen idee welke merk) Idle = 35 Met witte meuk pasta (geen idee welke merk) Load = 52 Met AS5 Idle = 33 Met AS5 Load = 48 Je kunt zeggen wat is nou 4 graden...
Pluspunten
Koelt super Handleiding op het web is echt duidelijk
Minpunten
Wat lastig uit te smeren (zeker als je AS3 gewend bent) Sommige mensen zullen het veel geld vinden voor 3.5gram prut
Eindoordeel
Op mijn eigen pc op mijn Intel Q6600 icm Prolimatech Megahalems, kijk naar die review voor resultaten.
Heb vandaag op een maat zijn laptop koelpasta van zijn mobile intel core2duo vervangen. Zijn temperaturen in IDLE liepen vlug op boven de 70°C voor beide core's.
Na het afhalen van koelplaat zag je dat de standaard koelpasta (vanop asus A7S) verhard was en praktisch niets meer waard was. Vervangen door Arctic Silver 5. Beide core's in idle rond de 43 graden. Rekening houden dat het ongeveer 15 dagen duurt tegen dat de koelpasta optimaal werkt.
Smeerbaarheid
Goed, is absoluut niet te zacht, maar mss klein beetje te hard. Ik gebruik een kaart van carrefour, vormt opzich geen probleem.
Conclusie
Ik gebruik hem op alle chipsets (graka,...
Pluspunten
Enorm goede warmtegeleiding
Minpunten
Smeerbaarheid: net wat te hard, maar vormt geen problemen. oppassen met elektrische geleiding
Eindoordeel
Ondanks dat ik de prijs redelijk aan de hoge kant vindt zitten, krijg je wel waar voor je geld.
Ik vervang zelf altijd de pasta in al mijn aangeschafte laptops. En in mijn eigen assemblages kies ik ook alleen voor hoogwaardige pasta.
Uitkomst bij mij is gemiddeld zo'n 5 graden lager. (celcius)
Nu doe ik dit altijd met een pasta met zilver als hoofdcomponent. Nu moet je uitkijken dat je geen product neemt waarvan ze zeggen dat er zilver in zit. maar dat ze dan stiekem bedoelen dat het wordt gemaakt in een fabriek waarin zilver wordt verwerkt. (zijn enkele onderwerpen op internet over te vinden)
Als voorbeeld neem ik mijn Acer 5920G laptop. De processor / GPU / Ram / Netwerkkaart / HDD zijn alle geupgrade tot wat mogenlijk is bij dit type...
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Topproduct dat ik zelf al sinds 2012 gebruik voor bijna elke build.
Heb deze koelpasta ook nog nooit moeten vervangen bij geen enkele van mijn builds.
Er zitten zilverdeeltjes in verwerkt om de warmtegeleiding van de CPU naar de CPU koeling te verbeteren.
Pluspunten
Handig in gebruik Kwaliteit
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Prima spul! Houdt mijn Ryzen 5600x in combinatie met een Scythe Mugen op max 60 graden in een ITX case van 20 liter.
Pluspunten
Hoge kwaliteit Koelt goed
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
2,5 - 3x aan koelpasta, gewoon prima. Geen vergelijkende tests mee gedaan, maar mijn processor wordt iig prima gekoeld.
Pluspunten
Koelt prima
Minpunten
Dopje is beetje zoals lauwe thee. 'Meh'.
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Gekocht om te gebruiken tussen een AMD 2700x en een NZXT X62 waterkoeler. Standaard temperaturen zijn 55 graden onder load, onder overclock (4.25GHz @ 1.4V) 70 graden. Keurig dus.
een kleine tube is voldoende, aangezien je niet veel koelpasta nodig hebt.
Pluspunten
Makkelijk te spuiten uit tube Helpt goed bij warmteoverdracht
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Gekocht om de 8 jaar oude thermal paste van mijn i5 2500 te vervangen. Temperatuur in idle is direct na het aanbrengen gezakt van 40 - 45 graden naar 35 - 40 graden. Onder load is de temperatuur van 95 - 98 graden gezakt naar 60 - 65 graden.
Pluspunten
Werkt uitstekend Gemakkelijk aan te brengen
Minpunten
Alleen een tube in de verpakking Handleiding dus online te vinden
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Topspul, een tube is genoeg voor minimaal 3 (intel)processoren.
Ook goed houdbaar, heb net processor geinstalleerd met tube van 9 jaar oud.
Pluspunten
Houdbaar. zuinig in gebruik.
Minpunten
geen minpunt kunnen vinden.
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 12 gram
Dit is en blijft topspul. Zowel in grote als kleine verpakking. ;)
Is niet super goedkoop, maar koelt als een malle. Eenvoudig aan te brengen (doe ik altijd met een plastic spateltje).
Geleid wel, dus gebruik het met beleid.
Pluspunten
Goede koeling (daar koop je het voor) Eenvoudig aan te brengen
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Valt tegen, grijze substantie.
Had 1 week geleden van Cooler Master HTK-002 Thermische pasta gebruikt en deze koelt beter.
Coolmaster 55c
Arctic Silver 61c
En heb net deze besteld: 2 x Thermal Grizzly Kryonaut
Pluspunten
ander merk is beter keus
Minpunten
alleen een tube koelt niet goed genoeg ziet er goedkoop uit echt spijt
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Gebruik deze pasta in combinatie met mijn i7 7700k, deze processor staat erom bekend dat deze een echte heethoofd is.
Het verschil met stock pasta is enorm!!
Voorheen idle 50 graden en 70 - 75 graden tijdens gamen.
Nu idle 40 graden en 55 - 60 graden tijdens gamen.
Pluspunten
Goede koelprestaties Grote tube voor meerdere pc's Ik vind het fijn dat het zo stug is en moeilijk uit te smeren.
Minpunten
Wellicht prijs voor sommige mensen Metalen deeltjes geleiden elektriciteit, dus oppassen met morsen
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Geweldig spul! De "koelpasta" van m'n standaard koeler was na 5 jaar totaal uitgedroogd en mijn processor werd meer dan 60 graden. Nu met Arctic Silver ertussen wordt ie 10 graden koeler. Eerst werd ie 52 graden, nu 42! Absoluut een aanrader dus!
Pluspunten
Geleid warmte zeer goed Gaat lang mee
Minpunten
Vrij prijzig Hardnekkig dus kijk uit met smeren
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Goede kwaliteit koelpasta. Zo'n kleine tube is meer dan genoeg. Je houdt genoeg over. Echt een aanrader voor nieuwe pc builds.
Pluspunten
Geleid warmte goed Je krijgt genoeg pasta Gaat lang mee
Minpunten
Geen minpunten voor mij
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Prima product. Doet wat het beloofd.
Met een kleine tube van 3,5 gram kun je nog eens een foutje maken, want er blijft genoeg over.
Ik heb de koelprestaties van deze pasta op mijn nieuwe processor niet vergeleken met een andere pasta, dus daarover kan ik geen uitspraken doen.
Pluspunten
werkt goed genoeg pasta als reserve
Minpunten
veel pasta voor 1 keer gebruik
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Met de Scythe Mugen 4 en dit prutje houd het mijn i7 4790K bij idle in de lage 30°C. Erg fijn dus!
Geen idee hoe het is verspreid, want sinds ik hem gebouwd heb in januari (2015) nog niet de cooler eraf gehaald.
- Bram
Pluspunten
Doet goed wat het moet doen! Prijs
Minpunten
Elektrische geleiding
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Laatst mijn HD 7970 een onderhoudsbeurt gegeven.
Koelpasta werkte niet goed meer en was aan het verharden.
Koeler eraf en alles brandschoon gemaakt. Vervolgens een beetje AS 5 erop in het midden van de GPU. Load temperaturen zijn nu zo'n 10-15 graden C gedaald! Gebruik het al jaren naar tevredenheid.
Pluspunten
Enorme daling in temperatuur Gaat lang mee, droogt niet uit Een kleine hoeveelheid is al voldoende Vooral niet smeren, het vloeit vanzelf uit
Minpunten
Oppassen voor morsen ivm elektrische geleiding
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Prima spul, kan voor zowel CPU als GPU koeling worden gebruikt. Scheelt enorm in temperatuur t.o.v. standaard thermal pads of pasta. Ik gebruik dit bij elke nieuwe build.
Pluspunten
Zeer goed resultaat. Niet te vloeibaar
Minpunten
Zou niet weten wat.
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Dit is gewoon een prima koelpasta als je net de temperatuur van je CPU of je GPU net een paar graden naar beneden wilt halen ten opzichte van de normale koelpasta. Zeker aan te raden in builds met minder goede koeling of als je wilt gaan overklokken.
Pluspunten
Goede warmte geleiding Makkelijk aan te brengen Meerdere keren te gebruiken Gezien de meerdere keren dat hij te gebruiken is en de kwaliteit zijn prijs zeker waard
Minpunten
geen
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
Zeer goede warmtegeleidende pasta die makkelijk te smeren is.
Tempratuur vooraf (idle): 51ºC
Tempratuur vooraf (load): 65ºC
Tempratuur achteraf (idle): 47ºC
Tempratuur achteraf (load): 59ºC
Een groot verschil, dus zeer tevreden met deze koelpasta!
Pluspunten
Goede warmtegeleiding Makkelijk uitsmeren Droogt niet uit Resultaat
Minpunten
Prijs
Eindoordeel
Arctic Silver 5 - 3,5 gram
De beste koelpasta die er is. Geleid de warmte simpelweg uitstekend en is niet duur.
Pluspunten
Geleid de warmte zeer, zeer, zeer goed Droogt simpelweg niet uit De tube is van prima kwaliteit
Minpunten
Als je hem gebruikt hebt en de dop er op doet wil er soms nog wel wat pasta uit lopen de dop in