Arctic Silver 5 - 12 gram Review

gillegun 30 december 2010, laatste update op 30 december 2010, 1.301 views

Arctic Silver 5 - 12 gram

Pluspunten

• Enorm goede warmtegeleiding

Minpunten

• Smeerbaarheid: net wat te hard, maar vormt geen problemen.
  • oppassen met elektrische geleiding

Warmtegeleiding Score: 5
Op mijn eigen pc op mijn Intel Q6600 icm Prolimatech Megahalems, kijk naar die review voor resultaten.
Heb vandaag op een maat zijn laptop koelpasta van zijn mobile intel core2duo vervangen. Zijn temperaturen in IDLE liepen vlug op boven de 70C voor beide core's.
Na het afhalen van koelplaat zag je dat de standaard koelpasta (vanop asus A7S) verhard was en praktisch niets meer waard was. Vervangen door Arctic Silver 5. Beide core's in idle rond de 43 graden. Rekening houden dat het ongeveer 15 dagen duurt tegen dat de koelpasta optimaal werkt.

Smeerbaarheid

Goed, is absoluut niet te zacht, maar mss klein beetje te hard. Ik gebruik een kaart van carrefour, vormt opzich geen probleem.

Ik gebruik hem op alle chipsets (graka, north and southbridge,cpu) die kunnen gekoeld worden met koelpasta. vandaar de keuze van 12 gram

Heb jij ook een Arctic Silver 5 - 12 gram?