Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Twee voormalige medewerkers van Infinity Ward, die beiden jaren aan de Call of Duty-franchise werkten, hebben het bedrijf verlaten om een nieuwe studio op te richten. Onder de naam Reload Studios werken ze aan een nieuwe first person shooter.

Reload Studios is opgericht door James Chung en Taehoon Oh, meldt IGN. Beiden werkten jaren voor Infinity Ward. Oh werkte er zelfs tien jaar, eerst als senior artist en de laatste vier jaar als lead artist. In een persbericht zeggen ze dat het besluit een studio op te richten voortkomt uit de wens om meer te doen met virtual reality-apparaten. Chung ziet vr-brillen bijvoorbeeld niet als gewone randapparatuur, maar als een geheel nieuw platform.

In totaal werken er nu twaalf medewerkers bij Reload Studios. Naast Oh en Chung werken er meer Call of Duty-veteranen bij de studio. Zo was Pete Blumel als producer verbonden aan verschillende titels in de franchise en werkte Kougant Chen als programmeur aan Ghosts en Modern Warfare 3. Daarnaast heeft Nik Ranieri zich bij de studio gevoegd, Ranieri werkte sinds 1987 bij Disney als animator.

De ontwikkelaars werken nu aan het eerste spel van de studio, een first person shooter die in 2015 moet uitkomen op de nieuwste generatie consoles en mobiele platforms. Bij het spel zal een grote rol zijn weggelegd voor vr-brillen, verder is er nog niets bekend over het project.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. De website is 21 mei al geregistreerd en blijkbaar zijn er al sollicitatiegesprekken geweest aangezien er al 12 man werkt.

Ik vraag wel af hoe ze een nieuwe game willen gaan bouwen die op meerdere platforms (inclusief VR-brillen) een goede ervaring neer gaat zetten. Ik ben zelf niet zo van de games maar een first person shooter op een 4.2" telefoon, lijkt me wat lastig spelen (zeker gezien dat sommige telefoons amper nog hardware-knoppen hebben).
Het lijkt me niet geoptimaliseerd voor mobile, denk dat het te vergelijken is met hoe Call of Duty nu is. Dat kan je ook op de telefoon spelen en de besturing is redelijk simpel en kan je goed mee overweg. Tuurlijk is het dan niet meer te vergelijken met Call of Duty op bijvoorbeeld de Xbox, maar dat is ook niet echt mogelijk met de twee vingers die je zal gaan gebruiken.

Vind het een interessante zet, ben benieuwd in hoeverre ze iets innovatiefs gaan neerzetten betreft de shooter games, hoop niet dat het teveel op Call of Duty gaat lijken, maar dat ze wel Úcht een eigen game neerzetten.
Respawn, Reload, wat wordt de volgende?
Je kan wel duidelijk zien dat iedereen het zat is op call of duty games te maken
kalveren lopen weg en de (melk)koe sterft langzaam aan.
Aangezien deze gasten er al geruime tijd zitten, zijn ze deel (gezien LEAD-ARTIST grotendeels zelfs) de oorzaak van het verkrachten van de franchise. Dus IMO is die Respawn/Regen/Reload studio bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Wat denk je dat een lead artist doet? Die heeft waarschijnlijk 0 invloed op het verhaal en de gameplay, maar is bezig met het grafische aspect van de game. Ik ben niet zo bekend met de Call of Duty reeks, maar volgens mij zag het er grafisch goed uit, dus wat dat betreft heeft dit team juist goede kansen.
Wat denk je dat een lead artist doet?
Mijn broertje is zelf lead & senior artist en een lead artist verzorgt het uiterlijk van de game; storyboard design, uiterlijk(heden) en sfeer. De lead artist gaat niet over de grafische (3D) engine.

Art word door een lead artist aangeleverd en word door de 3D artist gerenderd voor de programmeur, die de 3D beelden dan 'in de game zet'.

Deze beste man heeft dus inderdaad 0,0 invloed op de gameplay, game-engine of storyline gehad.
MW3 zag er slechter uit op de pc met alle toeters en bellen aan (PC) dan MW1 met alles uit...
Ik ben ook van te voren niet zo gecharmeerd van deze studio om het lief te houden :D
Denk je dat? Ik denk juist dat die mensen geen hol inspraak hebben, dat komt allemaal van bovenaf.
tsja innoverend zijn ze vooralsnog niet geweest bij Infinity ward.
Kan me voorstellen dat je als ontwikkelaar daar ook gefrustreerd van raakt.

na MW1 ging het bergafwaards...
Helemaal eens. Wanneer er nou een partij gaat werken aan een fps die zo voelt, in balans is en mods heeft zoals MW1 wordt ik weer vrolijker van de fps pc-games.
Speel Rising Storm. Shooter van the century wat mij betreft
Ga ik zeker eens proberen
Innovation is overrated. Ten minste, ieder jaar weer hebben we dezelfde klacht over CoD en ieder jaar weer breekt het verkoop records.
360yytrickshot Studios
Zat zelf meer aan Overhyped Sellout Dubstep Lens Flare War Zombies HD Studios te denken :+
Ik denk eerder Restart, deploy, surrender, exit of suicide
Misschien Camp A Lot Studios?
Het is niet geheel gek! Die jongens zullen er een aardige boterham verdient hebben... Zal me niks verbazen dat er nog een aantal volgen die een eigen studio oprichten en zich op andere dingen willen focussen.
Remake gok ik, in de geest van onze cod series.

OT: heel nieuw platform, nu nog niet iig, maar er zit potentie in als ze het zodanig kunnen verbeteren dat je echt in 3d loopt en niet alleen een schermpje voor je bakkes hebt dat meekijkt welke kant je opkijkt.
Of men wil gewoon meer zelf cashen. Ik sluit dat zeker niet uit. Ook slecht lopende CoD games verkopen nog zeer goed. Het zou mij niet verbazen als dit team met een "dertien in een dozijn" shooter wordt. komt.

[Reactie gewijzigd door Ome Ernst op 15 juli 2014 21:58]

Super-flash-dubstep-zombies-lensflare-norecoil-studios?
Bloodyscreen studios. :Y)
Je leest veel vaker dat werknemers weggaan en nieuwe studio's oprichten.
Waar halen ze allemaal het geld vandaan? Verdien je als lead designer zo veel dat je anderhalf jaar onbetaald werk bij elkaar kunt sparen? Zijn banken er zo happig op om zo'n startup even een paar miljoen te lenen? Of zijn er investeerders die elke nieuwe game studio een zak met geld toewerpen?
Als developer van een van de grootste geldzuiggames ter wereld zal je er wel een leuk bedragje aan overhouden denk ik.
Dat plus de prestaties in het verleden zal sneller leiden naar een investeerder die bereid is de risico te nemen.
een goede ontwikkelaar in de us vedient al snel boven de 100k. dus als je niet te hoge kosten maakt kan je prima jezelf een jaartje plus bezig houden.
De ontwikkelaars werken nu aan het eerste spel van de studio, een first person shooter die in 2015 moet uitkomen op de nieuwste generatie consoles en mobiele platforms. Bij het spel zal een grote rol zijn weggelegd voor vr-brillen,(...)
Met zo'n korte deadline (het is inmiddels halverwege 2014) zou een grote prestatie zijn om met 2 man een cross-platform FPS mŔt ondersteuning voor VR-brillen te ontwikkelen.

Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Het is te hopen dat ze genoeg kapitaal hebben om meer mensen aan te trekken dat het resultaat qua graphics en gameplay er mag zijn, Ýn 2015.
Misschien eerst alles lezen. Er staat dat er nu in totaal twaalf medewerkers bij de studio werken.
;)
Is 2015 als eerste project, met VR-tech en voor alle platformen inclusief mobiel, niet iets te optimistisch voor een nieuwe studio?

Tenzij ze er stiekem al jaren mee bezig zijn geweest in hun eigen tijd natuurlijk. En ze een standaard multiplatform engine als UE gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 15 juli 2014 13:10]

Ik hoop niet dat het eenzelfde spel als Cod gaat worden, een echt wat meer tactisch spel zou veel beter zijn en dan is de belevenis met de VR-bril volgens mij ook veel beter. Het FPS (met name Cod) is gewoon te veel uitgemolken, en nu er nog steed wat binnenkomt is dat geen garantie voor de toekomst.

#totally offtopic
Voor mij moet de toekomst van gamen gewoon buiten op straat moeten kunnen (natuurlijk wel aan de (verkeers)regels houden, anders kan het gevaarlijk worden). Hoe zou je kunnen denken. Gewoon met iets als de Google Glass.
Gewoon een spel waardoor je eigenlijk in de bril m.b.v. 3D techniek, virtuele tegenstanders kan tegenkomen (in PvE). Maar dan kun je ook natuurlijk in een afgebakend gebied PvP'en en totaal samenwerken.
Het kan er dom uitzien als je het aan het doen bent, maar als iedereen er mee bezig is op dezelfde tijd maakt dat helemaal niets meer uit.
Ook kun zou je middels deze bril oude spellen tevoorschijn kunnen halen en totaal in 3D zetten (denk aan Pokemon en Yu-Gi-Oh), je moet dan natuurlijk ook mee kunnen kijken naar wat er gedaan wordt.

Maar ja, het zal nog wel even duren totdat deze apparatuur goed ontwikkeld is om werkelijkheid te worden. Come on technology, do your magic.
hoeveel innoverender zijn hun dan?
Ik bedoel de mensen van respawn entertainemnt met TITANFALL zijn ook niet innoverend.
Want het is een ''call of duty'' maar dan sneller met alleen 1/2 extra elementen en dat zijn de titanfalls en de verticale gameplay nu. Voor de rest is het ook allemaal het zelfde.

Je kan je gaan afvragen inhoevere is FPS nou echt innoverend? Wat kan je er nou echt aan veranderen aan FPS, bijna tot niks. En met de VR-GEDOE gaat moeilijk worden aangezien er niet 1 standaard is om te ontwikkelen want Oculus heeft niet dezelfde kit als bijvoorbeeld Morpheus dus dat wordt ook moeilijk terwijl dat tot op heden toch de grote 2 zijn nu in de VR-gaming..


Ik wacht het allemaal even af :) maar nieuwe creaties qua games is altijd een pluspunt voor een gamer....
Ik vind TITANFALL anders best wel innoverend. Echter zaken als onzichtbaarheid en auto-lock (pistool) verpesten het voor mij weer helemaal.
Nieuwste generatie consoles en mobiele platforms only?
En een van hun werkte 10 jaar aan de Call of Duty franchise?
Bah.
Imho is een fps het beste speelbaar op een pc.En dan dit weer.
Hopelijk wordt het niet een studio die een rehash van een rehash maakt met DLC & season passes.
Man wat is CoD een kwalitatief slechte cashcow.
Nu ja, gelukkig bestaat CoD, de schreeuwerige 10 jarigen zitten daar geconcentreerd.
Wat een onzin zeg..Dat jij blijkbaar niet zo van arcade-achtige shooters houdt wil nog niet zeggen dat het voor anderen niet leuk is, immers wordt elk deel nog steeds in grote hoeveelheden verkocht, dus veel mensen zijn er nog langer niet op uitgekeken..
Zelf vind ik juist die meer realistische shooters geen bal aan, geef mij maar echt arcade boven realisme, dan is 9 van de 10 keer de actie/snelheid ook een stuk hoger..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True