Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Lian Li heeft een nieuwe atx-full-tower onthuld. De PC-V2130 is de opvolger van de PC-V2120 en is volledig uit aluminium opgetrokken. De grote behuizing van het Taiwanese bedrijf moet ergens in de komende maanden beschikbaar komen.

Op het eerste gezicht lijkt de PC-V2130 sterk op de voorganger, de populaire PC-V2120, die in 2011 beschikbaar kwam. Het is nog steeds een enorme full-tower met afwerking van geborsteld aluminium, frontpaneel met verticale strepen en wieltjes aan de onderkant. De behuizing komt in het zilver, zwart of zwarte buitenkant met zilveren binnenzijde beschikbaar.

Het model meet 237x640x625mm en weegt 9,8 kilo. Er is plek voor vier 5,25"-drives, acht 3,5"-hdd's en vier 2,5"-opslagmedia, waarbij nog eens extra drie items geplaatst kunnen worden via een tray. Het chassis kan verder xl-atx-, atx- en micro-atx-borden huisvesten evenals videokaarten met maximale lengte van 360mm, of 480mm als er trays verwijderd worden, en voedingen die 200mm lang zijn. De hoogte van de cpu-koeler kan maximaal 180mm bedragen en ook is er ondersteuning voor waterkoeling met de afmeting van maximaal 280mm.

Verder zijn er twee 140mm-fans voor de intake, een duo 140mm-varianten aan de onderzijde en een ventilator van 120mm voor de uitstoot aan de achterkant. De kast biedt verder tool-less wisselen van opslagmedia en bevestigen van pci-hardware, er is een controller voor de ventilators aan de voorkant en de opppervlakken zijn voorzien van materiaal dat het geluid dempt. Wat de PC-V2130 gaat kosten is nog niet bekend en ook naar de introductiedatum is het nog raden, al staat deze laatste ergens in de komende maanden op de agenda.

Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130Lian Li PC-V2130

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Prima kast, maar ik snap niet waarom ze de binnenkant niet ook in het zwart afwerken. Vind persoonlijk dat zilver niet mooi.
in 't echt ziet dat er een stuk beter uit dan op de foto hoor!

ze zijn alleen altijd zo duur die Lian Li's. Had er 1 ooit gekocht maar daarna kon mijn portemonnee het ook niet meer trekken!
Een dure kast betaalt zich terug :) Ik heb een Supermicro SC 750-A. Kostte toen GLd 350,00, waar de meeste rond de 35-50.00 zaten. Goed doordacht koelingssyteem, E-ATX moederborden passen er in, alle kappen te verwijderen, geen snijwonden aan dun niet afgerond metaal. Deze is kast is na ~13 jaar nog steeds zeer degelijk.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 16 april 2014 09:00]

ik doe 't sindsdien voor gros computers *zonder* kast. De meeste nodes van 't cluster hier zijn *goedkoper* (met 8 echte cores dus geen hyperthreads) dan 1 zo'n Lian-Li kast :)

Gewoon moederbordje met 14CM stille fan bovenop de passieve heatsinks.

Neemt niet weg dat 't altijd prima kasten zijn van Lian-Li - als je 't kunt betalen als bedrijf.
Aluminium behuizing heeft gewoon groot voordeel voor koeling.
Helemaal mee eens. Mijn PC-71 is aan de buitenkant netjes zwart en van binnen ook zilverkleurig. Ik heb de boel van binnen maar bekleed met schuimrubber.

Verder wel weer een mooie kast. Vind alleen de stukken om de zijpanelen aan er af te halen niet mooi. Heb je zo'n strakke kast en dan zitten er 2 van die stukken bovenaan de panelen.
Ja smaken verschillen. Als ik dan toch een Lian-Li weer zou kopen dan liever mooi afgewerkt aluminium met de echte glanzende aluminiumkleur - niks zwart :)

Lijkt alsof hier een prima raid-5 array + 1 hotspare inpast (raid-6+).
huh? raid5 met een hotspare is geen raid6 ofzo. Erger nog: raid5 met hotspare is niet slim: gaat er een schijf kapot moet je de hele boel gaan syncen op dat moment met een grotere kans op overlijden van je array. Zet het ding dan direkt in raid6.
Prima kast, maar ik snap niet waarom ze de binnenkant niet ook in het zwart afwerken. Vind persoonlijk dat zilver niet mooi.
Volgens mij is uit de tekst te halen dat die versie er ook komt.
De behuizing komt in het zilver, zwart of zwarte buitenkant met zilveren binnenzijde beschikbaar.
Mee eens dat lichte ziet er cheap uit. Trouwens de klep aan de boven zijde ziet er ook gammel en krom uit.
Persoonlijk niet mijn smaak. Ik moet eerlijk zeggen dat de prijs wat hoog ligt, maar ik ben niet bekend met lian li behuizingen.
Verder is het wel een ideale kast waar aan alles gedacht is, hebben ze mooi gedaan :)
Bijna altijd van aluminium - gevolg is veel lagere temperatuur in de kast zelf want de kast zelf koelt prima mee. Scheelt zo maar 5C.

Lian Li koop je alleen als bedrijf natuurlijk als we naar de prijs kijken ;)
Een paar rare dingen in deze kast waarom ik hem niet zal nemen (Heb nu een PC-B70)

-geen X versie (een X aan het einde betekent zwart van binnen en buiten)
-lullige sluiting op de zijpanelen ( bij de PC-B70 zit dat op de achterkant, dus geen gaten in je zijpaneel)
-rare keuzes van plekken om je 2.5' disks te zetten.
-slechte afdichting door het filter op de bovenkant (zie laatste foto)
-gaten in de kast zonder stoffilters
- de prijs :(
De Lian Li PC-V2120 was al de opvolger van de PC-V2110 en dan nu weer de opvolger daarvan, wederom een fantastische kast. Ik heb ooit fotootjes van mijn PC-V2110 zilver gemaakt en geplaatst, nog in de tijd dat een HD4870 nog redelijk recent was... :*) Diezelfde foto's kom ik na zoeken met Google toch nog tegen hier op Tweakers.net.

Maar de behuizingen van Lian Li zijn nog altijd van een ongekende bouw en klasse, maar daar is de (stevige) prijs dan ook naar. De afwerking is werkelijk fenomenaal, kwaliteit is ronduit geweldig.

Ja, er zijn ook andere merken die ook hele goede kasten maken, waaronder Corsair inderdaad. Maar als je een Lian Li ziet en voelt, ermee werkt en gebruikt weet je ineens weer waarom je een Lian Li gekocht hebt.

Lian Li PC-V2110 zilver gesloten...
Lian Li PC-V2110 zilver geopend...

[Reactie gewijzigd door sleezball op 15 april 2014 18:26]

Wat een lelijke kast, ik vind hem er erg ouderwets uitzien, zeker van binnen.
Mee eens.

Vroeger was Lian Li echt de top, maar inmiddels maakt vooral Corsair echt prachtig strakke behuizingen, mét meegespoten interieur.
Corsair is echt minder dan een Lian Li als je puur naar de kwaliteit kijkt ;)

Ze maken (kopen ze in ?) wel leuke kasten daar bij Corsair, maar dezelfde kwaliteit als Lian Li ? Nee, niet echt.
Eerder op het niveau van Antec/Cooler Master/Silverstone/enz...

Verder vind ik die zilveren binnenkant prima eigenlijk : Ik ben fan van zwart, maar als vervolgens al je hardware zwart is en je kast ook (net als de schroefjes!) dan is dat echt irritant tijdens het inbouwen op een bepaald moment en vooral als je door gaat in de avond :/
Ik vind Silverstone niet echt passen in het lijstje wat jij opnoemt.

Persoonlijk vind ik Corsair wel boven Antec/Cooler Master staan, zij het alleen al voor de afwerking en de support, laatste is ook niet onbelangrijk.
Wat een lelijke kast, ik vind hem er erg ouderwets uitzien, zeker van binnen.
Maar dit is niet zomaar een game kast, heeft iemand al een keer toevallig gemekrt dat er 10 kaart bays inzitten, 4 5 ich bays, 8 HDD bays, wieltjes een een shit load aan fans.

Dit is geen gewone kast maar (ik denk) een soort server kast of een mining kast. 8 HDD bays ? ik maak 4 niet eens vol. Een gewone ATX heeft 7 kaartbays waar de meeste videokaarten er 2 gebruiken.

Nee dit is niet voor de doorsnee lan party of game PC.
Ik vraag me af of die opzet wel zo geslaagd is. Als je de bays vult met 7200 disken en verder nog de passende overige hardware erbij, zijn die 2 out take holes dan wel voldoende (een kleintje achteraan en grote/dubbele vanboven waar de CPU met de koeler nog eens tegen hangt).

Het had misschien beter geweest dat de schijven dwars op de kast gekoeld werden zoals andere merken dit wel eens doen bij zoveel bays.
Lian Li was nooit de sterkste met hun benamingen..

Wel een mooi kast aan de buitenkant :)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 15 april 2014 17:49]

Aan de ene kant zijn namen als 'PC-B25F' niet zo handig. Maar persoonlijk maakt het mij niet uit. Je hoort mensen zeggen 'ik heb een coolermaster elite kast' (onduidelijk welke) of de Lian B25F (duidelijk welke kast). De vraag is vooral of mensen kunnen onthouden wat ze hebben :)
Edit: dit is de ervaring die ik heb

Ik vind deze kast minder mooi. Niet zo strak als ik van ze gewend ben. Daarbij zou ik de wieltjes er niet opzetten, ook jammer dat die zilver-achtig zijn.

[Reactie gewijzigd door Zenomyscus op 15 april 2014 18:30]

Mja, ik denk dan eerder aan: "Ik heb de R4 (fractal design define R4) of de R500 (Corsair carbide R500)".
Dat is een stuk simpeler dan te zeggen, ik heb de PC-V2130 :P
Toch vind ik een unieke productnaam altijd wel het handigste.
"Ik heb een Cooler Master Storm Stryker" onthoud ik dan ook een stuk makkelijker dan "Ik heb een Lian Li PC-V2130". Doe mij dan maar een benaming zoals die eerste :P
bwa, ik vind dan corsair het nog handiger doen.
Hoe hoger het nummer, hoe duurder & meer high end het is :p
Ziet er meer uit als iets wat je in een serverhok neerzet... en dat voor dat geld... nee dank je.

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 15 april 2014 18:22]

hier moest ik ook aan denken inderdaad, dit lijkt mij geen geschikte computer voor thuis maar meer voor een professionele editor of als server.

Verder zie ik wel dat op elke uitgang/ingang een dust filter is geplaatst wat sommige kasten missen, ook lijkt het erop dat je de wieltjes kan blokkeren dus over het ontwerp is nagedacht, maar zelf zou ik niemand deze kast aanraden
Voor 400 euro kun je een hele computer bouwen :P.
Hm. Mooi ding op zich hoor, maar ik vind het ondertussen steeds meer van hetzelfde worden, alle cases van alle fabrikanten. Meer mensen die er zo over denken?
Wat ik me afvroeg waarvoor zijn die "sleutelgaatjes"? Die 20 stuks?

Ik bedoel aan de binnenkant!

[Reactie gewijzigd door Cybertek op 15 april 2014 21:20]

Om plasticjes in te duwen waarop je moederbord dan vastgemaakt wordt. Direct vastmaken aan 't aluminium maakt alles contact op je moederbord met elkaar dus is niet handig.

Ze supporten gewoon heel veel formaten moederbord zoals je ziet!
Dan heb je wel een heel groot meoderbord :P, ik vermoed dat deze voor harde schijven/SSDs zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True