Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

De Italiaanse ontwikkelaar Milestone kondigt MotoGP 14 aan. De game verschijnt voor Windows, PlayStation 3, PlayStation 4 en Xbox 360. Het is daarmee de eerste game uit de serie voor de nieuwe generatie consoles. Wanneer de game verschijnt, is niet bekend.

Details zijn er nog nauwelijks over MotoGP 14. De game wordt gemaakt door het Italiaanse Milestone, dat ook de edities van 2007, 2008 en 2013 maakte. Net als de vorige versie, lijkt Milestone de 2014-versie weer in eigen beheer op de markt te brengen. De games uit 2007 en 2008 verschenen bij Capcom, dat een vijfjarige deal had met de MotoGP-organisatie. Die overeenkomst verliep echter in 2012.

MotoGP 14 is de eerste uit de serie die verschijnt voor de nieuwe generatie consoles; de game verschijnt de PlayStation 4, naast versies voor Xbox 360, PlayStation 3 en Windows. De game verschijnt ook voor PlayStation Vita. MotoGP 14 verschijnt echter niet voor de Xbox One, de nieuwe console van Microsoft. De game verschijnt in juni 2014. Op de site van de game is enkel een trailer te zien, die geen gameplay toont. De studio maakt in de clip alleen bekend dat in de game uit 2007 zo'n 10.000 driehoeken tegelijk getoond konden worden. In de versie uit 2013 waren dat er al 25.000. Hoeveel driehoeken de nieuwe game in beeld kan brengen, maakt Milestone niet bekend.

MotoGP 14

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

De laatste goede Moto GP racegame was GP500, inmiddels zijn we 15 jaar verder.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 10 maart 2014 16:30]

wat is er dan beter aan? wat maakt de oude moto gp beter als de nieuwe, just curious?
Het was de besturing van de motoren.....het was gewoon leuk te spelen. Met al die nieuwere werden het alleen maar ontzettend nerveuze dingen waar je bijna slingerend over het rechte stuk ging :S
Ach, die nostalgie. Ik deel je mening tot mijn grote spijt.
De laatste goede Moto GP racegame was GP500, inmiddels zijn we 15 jaar verder.
En hiervoor worden nog altijd mods gemaakt , zo populair is die game nog.
Als je echt een pareltje zoekt moet je even op GP Bikes googlen. Belachelijk realistische physics maar nog wel in beta. Motogp machines zitten niet in de game maar enkele zijn wel los te downloaden vanaf het forum.

[Reactie gewijzigd door drjonkoe op 10 maart 2014 17:08]

Tja ik vind dat een beetje bij alle racespelletjes, je hebt of een hele goede simulator nodig maar er gaat niks boven het echte werk ;)
Hoeveel driehoeken de nieuwe game in beeld kan brengen, maakt Milestone niet bekend.
Wat is het nut van de trailer dan vraag ik me af? En wat zegt het aantal 'driehoeken' precies?
De oppervlakte van 3d objecten is opgedeeld in driehoeken. Hoe meer driehoeken, hoe meer details er toegevoegd kunnen worden.
Het aantal driehoeken, of te wel polygonen, zegt min of meer hoeveel detail het model heeft. Ieder model bestaat uit alleen maar driehoekjes, dus hoe meer het er zijn hoe meer detail er zichtbaar is.

Probeer maar eens een bol op te bouwen uit driehoeken, dan zul je al snel zien dat je er veel moet hebben voor je de illusie krijgt dat hij echt glad rond is.

@Superflip
Vierkanten kan ook, maar dat zijn eigenlijk 2 3 hoeken. En als je vierkanten gebruikt die plat blijven, dan heb je vaak er minstens 2x zoveel nodig om een gebogen oppervlak te krijgen.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 11 maart 2014 11:24]

Hoewel poly gewoon 'veel' betekend, komt het niet gelijk neer op driehoeken. Nu heb ik niet meer dan een half uurtje 'geprobeerd' iets te modeleren. Maar les 1 was volgens mij om driehoeken te vermijden en zoveel/alles met vierkanten te maken. Misschien dat iemand anders het beter kan uitleggen.
Ik denk dat je een echte MotoGP-freak moet zijn om deze game leuk te vinden en dat ben ik toevallig dus ik vermaak me kostelijk met de carriere-mode MotoGP 2013 (Win-versie).

Maar ik snap dat als je nooit bij een GP komt en niet weet hoe de baan er in het echt uitziet, je het een worst zal zijn dat zelfs de kleuren van de tribune (Valencia) kloppen.

Als je de trailer afkijkt zie je trouwens dat de game MotoGP2014 wordt aangekondigd voor june 2014.
Dat je een MotoGP-fan moet zijn ben ik met je eens. Maar de onderbouwing weer wat minder. Auto-race games, inclusief F1-games of games als Forza en Gran Turismo waarin ook echte omgevingen en circuits zitten, ziijn populairder, omdat mensen het idee van het racen in een auto beter kunnen bevatten cq. het ze meer aanspreekt. Motorrijden blijft een apart dingetje in de maatschappij en in games dan ook minder populair.
Als het dan ook nog eens gaat om een competitie die veel mensen niet eens volgen, dan kun je alleen maar verwachten dat de afzet slechts richting een specifieke groep zal zijn. In Zuid-Europa (en wellicht Japan) is dat overigens een zeer grote groep mensen. MotoGP is in Spanje waarschijnlijk populairder dan F1 (een jaar jaar geleden was dat zeker zo, wellicht dat het tegenwoordig dichter bij elkaar ligt). Maar globaal bekeken is dat natuurlijk maar een kleine markt. Dat is ook de reden dat de ontwikkeling van deze games ver achterblijft op die van de verschillende auto-race games.
Denk dat je goed zit met de verkoopverwachtingen. Inderdaad is Spanje "the place to be" als het gaat om MotoGP. Daar zal de afzet groter zijn dan hier.

Persoonlijk doe ik zowel motor- als autoracegames, maar MotoGP moet je niet doen omdat het rijden zo realistisch is. Persoonlijk vindt ik de herkenning leuk, maar ik heb 1 race online gedaan en dat vond ik dus helemaal niets. Dat is verre van realistisch. Laat mij maar in carriere mode genieten en dan via Moto3 naar Moto2 gaan.

ALs het realistich rijden moet gaan worden dan gaan we wel weer over op de 4-wielers.
Ik heb meerdere motorgames gespeeld, en persoonlijk ben ik op motorgebied meer gecharmeerd van de arcade varianten, zoals Moto Racer of Road Rash. Ofwel dingen doen die ik nooit van mijn levensdagen in mijn hoofd zou halen op een echte motor.

Het grote ding met motorrijden is dat een motor een evenwichtsvoertuig is, waarbij je in feite je gehele lichaam gebruikt om te sturen. Ik ben nog geen game tegengekomen die dat realistisch weergeeft.
Ik heb MotoGP 13 vorig jaar effetjes gespeeld, maar daar was de fun snel van af. Er zat niet echt een gevoel in dat je snel ging en het leek meer alsof je met een rustig vaartje over de banen heen zat te tuffen... Erg saai in ieder geval voor mij.

De career mode leek me best wel leuk, en volgens mij kan de game best wat worden...

De F1 games aan de andere kant geeft je een prachtig gevoel van snelheid, en daar voel je je echt alsof je over de banen vliegt, dus als ze daar wat puntjes van leren kan Milestone een erg vette racer neerzetten.

[Reactie gewijzigd door deknegt op 10 maart 2014 16:36]

Volgens mij is er nog geen Xbox One versie aangekondigd.

Ben benieuwd naar die nieuwe engine, maar vooral als deze in een nieuwe WRC game wordt toegepast.
Vreemd dat er in de tekst staat dat het spel op de Xbox One uit komt, maar aan het einde van het filmpje staat nergens het Xbox One logo afgebeeld ? Volgens mij komt hij niet uit op de X1.
25.000 maar? Konden ze echt niet beter doen?
Zelfs ervan uitgaande dat dit per frame is, vind ik dit matig.
Een XBOX 360 kan ruwweg 8,3 miljoen 'driehoeken' per frame verwerken, voor een totaal van 500 miljoen 'driehoeken' per seconde @ 60Hz.
Eind van het filmpje staat JUNI 2014
Dus lijkt mij dat het dan verschijnt.... ;)
De studio maakt in de clip alleen bekend dat in de game uit 2007 zo'n 10.000 driehoeken tegelijk getoond konden worden. In de versie uit 2013 waren dat er al 25.000. Hoeveel driehoeken de nieuwe game in beeld kan brengen, maakt Milestone niet bekend.
25.000 triangles? 25.000?! Vroeger lieten we daar 1 UT3 karakter mee zien...

Meanwhile in CryEngine/on PC: " 100 Million Polygons - 'realtime' "
Ok, maar kijk ook even naar de framerate die halverwege wel instort.
Ik kan me voorstellen dat je bij een game als GP14 wel constant 60 fps wil hebben, dus ergens kan ik me het wel voorstellen.

Daarnaast vind ik de trailer/teaser tegenvallen. Leuk, maar nog geen idee van de uiteindelijke graphics...
Precies, daarom ook mijn "realtime", 1fps is niet echt realtime :P Maar het verbaasd me toch enigszins, ik kan me heel goed voorstellen dat je een stabiele 60fps wilt, maar al gebruiken ze 50 of 100.000 triangles dat is gewoon nog steeds absurd laag voor de nieuwe generatie consoles en de pc.
Als ik het net/de grid mag geloven in het filmpje in vergelijk met de 2013 versie, dan kijken het ongeveer dubbel zoveel driehoeken.
Dus een 50.000.
Ben benieuwd!!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True