Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

Naast onder andere moederborden, voedingen en videokaarten produceert XFX nu ook behuizingen. Het eerste product uit de lijn heet de Type 1 Bravo. Het gaat hier om een Full ATX mid-tower. De kast is nu nog alleen in de VS verkrijgbaar.

De Type 1 Bravo weegt leeg al 10,4 kilogram en meet 56,2x51,8x23,2cm. Dit biedt genoeg ruimte voor de langste videokaarten die XFX produceert. Eveneens biedt de Type 1 Bravo aardig wat ruimte voor hoge cpu-koelers. Voor het gemak zitten de koptelefoon-, microfoon- en usb 3.0-aansluitingen niet aan de voorkant, maar aan de bovenkant van de behuizing.

De behuizing biedt ruimte voor drie 5,25"-drives. Naast de 5,25"-drivebays heeft de kast ook drie 3,5"- en vijf 2,5"-bays. Gereedschap is ook niet nodig voor het inbouwen van de harde- en optische schijven: aan de binnenkant zit een verankeringssysteem waardoor snel schijven kunnen worden toegevoegd en verwijderd.

Verder heeft de kast veel roosters en openingen wat een goede airflow zal opleveren, zo wordt op de productpagina van XFX beloofd. Dat wordt onder andere mogelijk gemaakt door de mogelijkheid om maximaal acht ventilatoren in te bouwen. In de VS gaat de XFX Type 1 Bravo rond de 130 dollar kosten. Wat de prijs wordt in Europa is nog onduidelijk evenals wanneer de behuizing op de Europese markt zal komen.

XFX Type 1 Bravo foto'sXFX Type 1 Bravo foto'sXFX Type 1 Bravo foto'sXFX Type 1 Bravo foto'sXFX Type 1 Bravo foto's

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Voeding is gemonteerd met de fan naar boven kant.
Wil dat zeggen dat de onderkant niet is voorzien van stof filters?
Verder vind ik de voor kant van de kast niet mooi,maar ja smaken verschillen.

Plus een hd foto van de binnenkant van de kast: http://www.hardware-360.c.../2014/02/XFX-Bravo-15.jpg
Plus een review van de kast:
http://www.hardware-360.com/xfx-type-1-bravo-case-review/3/

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 3 februari 2014 17:35]

Volgens de review http://www.hardware-360.com/xfx-type-1-bravo-case-review/6/ zitten er wel stoffilters aan de onderkant.. Denk dat de marketing afdeling de voeding maar met het logo zichtbaar heeft willen monteren :)
Zo te zien heeft de onderkant wel stof filters.
Waar de fan heen wijst/moet wijzen geeft de fabrikant vaak zelf ook aan dus naast marketing redenen kan het zomaar zijn dat het ook zo echt gemonteerd moet worden voor optimale koeling :)
Volgens mij zit de fan gewoon onderaan de voeding, zie dit plaatje. als je de fan naar beneden draait zit de achterkant van de voeding hetzelfde als op de productfoto!

De logo's worden vaak aan beide kanten bedrukt met de goede kant omhoog, net zoals Corsair dat bijvoorbeeld doet. Zo ziet het logo er goed uit in beide oriëntaties.

[Reactie gewijzigd door Nilsepils op 3 februari 2014 18:58]

Eerste review is er ook al op hardware-360.
Knap stukje staal vind ik het eerlijk gezegd voor een eerste behuizing!

PS. voor de reactie hieronder: Het is figuurlijk bedoeld maar ook weer letterlijk

[Reactie gewijzigd door gentlemen op 3 februari 2014 18:40]

Grappige woordspeling, want als het iets niet is is het staal :P

Praktisch de hele behuizing is gemaakt uit ABS plastic,
Voor 130 dollar vind ik hem dan ook aardig hoog geprijsd voor een midi tower..
Persoonlijk heb ik toch liever staal of alu.

Het design vind ik overigens wel leuk en uniek,
ben benieuwd of er nog wat degelijke modellen in hun assortiment komen..
Praktisch de hele behuizing is gemaakt uit ABS plastic,
En dan alsnog 10 kg wegen? Lijkt me niet? Volgens de review hieronder is in de behuizing gebruik gemaakt van ABS staal, wat (als ik wikipedia mag geloven) niets met ABS kunststof te maken heeft.

De bovenkant daarentegen zou wel ABS zijn, op zich niet zo vreemd.
en word geleverd met voeding...dat verklaart qua gewicht ook nogal wat
er staat nergens dat hij met voeding geleverd word, niet hier en niet op andere sites.
ik vind het een mooie kast, is weer eens wat anders. hij is wel prijzig.

[Reactie gewijzigd door Xeonfan op 3 februari 2014 20:17]

http://www.guru3d.com/new...pe_1_bravo_available.html

Staat toch duidelijk:

Specifications:

General

Case Material: SECC 0.7mm / AL 3.0mm / ABS
Case Type: Mid-Tower
Color: Black
With Power Supply: ATX Power Supply
With Side Panel Window: Yes
UPC Number: 778656063198
daar heb ik overheen gelezen, al denk ik dat dit een foutje is.(er staat ook bij dat hij een sidewindow heeft)
er staat bijvoorbeeld niet bij hoeveel watt hij is, of hij bronze of gold is enz.
bovendien zit er bij deze review ook geen voeding in, en zetten ze een evga voeding in:
http://www.hardware-360.com/xfx-type-1-bravo-case-review/3/
lijkt me een beetje vreemd als er een voeding in zit.

[Reactie gewijzigd door Xeonfan op 3 februari 2014 20:59]

Dat klopt niet. Natuurlijk gewoon even informeren bij de meest vertrouwbare bron: http://products.xfxforce....Type_1_Bravo/TY-PE1B-3000

Niet dat guru3d onbetrouwbaar is, maar toch :P

(Edit: staat ook met 'with'. Dit klopt niet, zie package content)

[Reactie gewijzigd door pclinde op 3 februari 2014 21:05]

De spuitgietmachines die ze wellicht hiervoor gebruiken zijn nou niet bepaald goedkoop en die kosten moeten ze wel terugverdienen. En ik neem aan dat ze gerust een assemblagelijn zullen neerzetten, waarmee ze nog meer modellen van kasten kunnen produceren behalve deze. Het zou anders een heel duur grapje gaan worden als dit het enige model zou zijn wat ze ooit op de markt brengen.
Mooie strakke behuizing! De prijs valt ook nog wel mee vind ik :)
Geen stoffilter aan, tenminste, de zijkant is voor mij al een afknapper.
zelf draai ik al tijden geen stof filters meer, stof filter schoonmaken is niet echt veel minder werk dan eens in de paar maanden de luchtbeddenpomp er door heen te halen. Bovendien haalt een stoffilter niet al het stof tegen en maakt mijn pompje wel mooi alles stof vrij.

Ik zou trouwens wel graag een review van deze case op tweakers zien.

[Reactie gewijzigd door qlum op 3 februari 2014 21:40]

De luchtbeddenpomp... geniaal eigenlijk :P nooit aan gedacht om die te gebruiken om de PC schoon te blazen.
Airbrush compressortje werkt ook prima en hoeft in principe ook niet veel te kosten.
Vergeet niet dat compressors ook spatjes olie mee blazen...
Werk veel met compressoren en dit is alleen maar bij compressoren die olie gebruiken en zelfs daar is het bijna nihil. Veel standaard type compressoren zijn olievrij tegenwoordig, er zijn zelfs compressoren met TFPE zuigerringen waardoor olie smering overbodig is.

Ben eerlijk gezegt helemaal niet zo weg van het design, het rode vlak aan de zijkant vindt ik er helemaal niet uitzien. maargoed ieder zijn ding natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 4 februari 2014 09:21]

Geen 13 in een dozijn in iedergeval. Ziet er echt anders uit voor zover een pc kast er anders kan uit zien :) Prijs: Toch aan de stevige kant, >100 vind ik persoonlijk toch al overdreven voor alleen de kast...
Mee eens, dit is ook een zeer Sobere kast en niet bepaalt inovatief te noemen. 130 Dollar, omgerekent 100 euro, vind ik toch wel duur.
Lijkt een beetje op een ouderwetse kolenlocomotief, vind het wel wat hebben maar zou mijn smaak niet zijn. Er is qua innovatie toch wel wat aanwezig zo zijn de rubbers wat van een andere vorm. Het profiel vind ik niet allermooiste maar ik kan wel indenken dat het beter werkt dan huidige. Verder moet je niet te veel verwachten van een nieuwe speler in de markt. Vind het een leuke eerste stap.
een goede kast kan lang meegaan hoor, je hoeft niet steeds je kast weg te doen als je een nieuwe computer bouwt.

1 keer geld uitgeven aan een goede kast betaalt zich door de tijd heen wel terug in gebruiksgemak en goede koeling van wat je erin stopt (als het echt een goede kast is natuurlijk, kan ik van deze niet zeggen zonder 'm gebruikt te hebben of reviews te hebben gelezen).
En laten we vooral niet buiten beschouwing dat ik op de foto kan zien dat bepaalde onderdelen zoals het zijpaneel niet goed aansluiten.

Stevige prijs, ik haal me dan liever een R4 of een CM.
Het blijft ieder zijn smaak maar ik vind deze kast echt waanzinnig mooi eruitzien!
Dat vind ik ook! Het design is 'even' wat anders, en is hierdoor lekker onderscheidend.
Hopelijk komt deze kast ook snel naar deze kant van de plas, ik kan deze vormgeving wel waarderen.
Jammer genoeg is ie 2mm te breed voor mijn kast :'(
Is ook niet echt gezond voor je PC om hem in te sluiten in een zogehete computer kast!
Maak je kast groter of koop een andere. Probleem opgelost.
Waarom 5x 2.5 drives? mijn kast heeft ook belachelijk veel 2.5 drives terwijl je maar 1 hoogstens 2 gebruikt..
Beter extra 3.5 drive dan drives die je toch nooit ga gebruiken.
De bovenste drivecage ( 5 drives) mag je zelf instellen, op óf 5x 3,5 inch, óf 5x 2,5 inch drives.
Hiermee voldoet de behuizing dus exact aan je wens :P
Ik zie voor 2,5 inch juist met ssd's en het meer mainstream worden van 2,5 inch harddisks wel ruimte, ik zou eerder meer 2,5 en 3,5 inch ruimtes willen zien ten koste van de 5,25 inch ruimtes, daarvan is één wat mij betreft zat voor als je per sé nog een interne optical drive wilt hebben.
Vind het net jammer en niet gemakkelijk dat de aansluitingen achter/boven op het systeem zitten.