Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Een Android-versie van iOS-game Ridiculous Fishing is bijna af, maakt Vlambeer bekend. De nieuwe versie gaat hetzelfde kosten als de iOS-versie. De Nederlandse studio werkt al geruime tijd aan de Android-versie.

Sinds Ridiculous Fishing in maart verscheen voor iOS, krijgt Vlambeer verzoeken om een versie voor Android te maken, stelt medeoprichter Rami Ismail in een blogpost. De ontwikkeling daarvan verliep echter moeizaam en de studio wist niet zeker of het zou lukken om de game voor Android te laten verschijnen. De omslag kwam toen de studio gebruik ging maken van Apportable, een framework dat helpt om iOS-applicaties over te zetten. Volgens Rami is de Android-versie nu bijna af. De studio gaat 3 dollar vragen voor de game, net als voor de iOS-versie, waarvan inmiddels ruim 300.000 exemplaren verkocht zijn.

Vlambeer won in juni een Apple Design Award voor Ridiculous Fishing. De game kwam al eerder in het nieuws. In 2010 maakte Vlambeer een Flash-game met de titel Radical Fishing, met het plan om daarvan in een later stadium een iOS-versie te maken. Voordat het zover was, verscheen Ninja Fishing op de markt, een game die het concept van Radical Fishing kopieerde. De ophef die ontstond over de clone droeg sterk bij aan de populariteit van de iOS-versie van Ridiculous Fishing.

Ridiculous Fishing

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Nou sorry hoor, maar als je nu (2013) als bedrijf nog eigenlijk een game maakt die maar op 1 mobile framework werkt dan doe je toch echt iets fout...
Ik zou niet weten waarom. Als Platform A je voldoende revenue oplevert en Platform B je vooral hoofdbrekens op gaat leveren (mensen die de game niet willen kopen of hun geld terug willen omdat het slecht draait), dan is alleen op Platform A leveren een slimmere actie. Hoe vervelend dat voor potentiele klanten op Platform B ook is.
(mensen die de game niet willen kopen of hun geld terug willen omdat het slecht draait), dan is alleen op Platform A leveren een slimmere actie.
Ja, vervelend ....
Moeten betalen voor een game die slecht draait, EN geen 'garantie' hebben ....

Zorg dan dat de game goed is .... :|
Daarom, wachten tot er genoeg resources zijn en dan wel een goede versie voor platform B maken
Of zorg dat ie er niet is, zoals deze leverancier doet :)
Als kleine studio moet je ergens beginnen en kan het niet op beide (alle?) platformen tegelijk. Nu met 300.000 maal voor platform 1 betaald is, kan platform 2 (en meer) gefinancierd worden.

Het zou pas echt opvallend zijn als na de apple versie eerst de windows-phone versie uit komt...
Als je 600k binnenharkt met een game (30% gaat naar Apple), dan doe je toch echt iets heel goed!
Meerdere frameworks kost meer tijd en geld. Over het algemeen zijn de teams erg klein. Ontwikkelaars kiezen praktisch altijd voor iOS. Goede tools en omgevingen, aantal toestellen waar je voor moet optimaliseren is te overzien en een appstore zonder veel piracy problemen.
Leuk! Veel lol in gehad met de flash-versie een aantal jaar geleden!
Hier zat ik al een tijd op te wachten, erg tof dat 'Ridiculous Fishing' binnenkort ook op Android te spelen is. Vlambeer is een leuke gamestudio in Nederland en maken enorm goede games (bijv. Luftrausers & Nuclear Throne). De makers hebben een moeilijke tijd achter de rug nadat hun idee werd gejat door een andere gamestudio. Erg tof dat Rami en Jan Willem toch door hebben gezet en dat 'Ridiculous Fishing' een succes is. Ik hoop dat deze Android versie ook goed gaat verkopen, ik wil graag meer goede games van deze 'nog' kleine Indie game studio zien! Kortom: ga zo door!

[Reactie gewijzigd door HowlingWolve op 18 november 2013 12:26]

Leuk dat ridiculous fishing eindelijk naar Android komt. Ik hoop wel dat men de game goed zal ondersteunen en het niet bij een eenmalige port zal laten. Juist extra content, fixes en andere uitbreidingen zorgen er voor dat mensen voor een game betalen.
De studio gaat 3 dollar vragen voor de game, net als voor de iOS-versie.
Geen reclame dus!
Hopelijk komt er wel een gratis trial versie.
In de tekst staat het volgende :
De studio gaat 3 dollar vragen voor de game
De studio gaat 3 dollar vragen voor de game, net als voor de iOS-versie, waarvan inmiddels ruim 300.000 exemplaren verkocht zijn.

Dus ja.
Dit zal vast ook niet gemerkt worden door de ontwikkelaars van die spellen. En die zullen hierdoor vast niet gaan besluiten om Android meer als tweederangs platform te gaan beschouwen.

Want het blocken van Ads is in dit geval hetzelfde als een betaalde App illegaal downloaden en intalleren, het eindresultaat is dat de ontwikkelaars geen inkomsten hebben uit die installatie.

Als ik zou ontwikkelen en ik zie dat dat veel gebeurt dan zou ik het platform initieel negeren en alleen uitbrengen op iOS om vervolgens in de toekomst een keer een versie voor Android uitbrengen. En dat hangt dan volledig af aan het feit of er inkomsten gegenereerd kunnen worden. Zolang mensen ad blockers gebruiken of illegaal gaan installeren heb je dat niet en is het dus ook geen interesant platform.
Bij sommige apps is er niet eens mogelijkheid om de ads uit te schakelen door hem te kopen bijv. Bij die apps heb ik er geen enkele moeite mee een adblocker te gebruiken. Dan maar niet de app gebruiken? Ja, da's een optie, maar dan verdienen ze even weinig als wanneer ik de app gebruik mét een blocker.

Bied gewoon altijd de mogelijkheid aan te betalen + ads weg, simpel. Imho, uiteraard.
Als het niet uit te schakelen is dan is dat de keuze van de ontwikkelaar, dan kies je ervoor om het niet te gebruiken als je er aan stoort. Wordt hier toch altijd als statement gebruikt? ben je het er niet mee eens, gebruik je het niet.

Het zelfde zou ik dan kunnen zeggen over Windows 8, ik vind die metro interface maar niets, dus draai ik hem illegaal.

Want ook die reclame is functionaliteit, mischien niet de meest bruikbare, maar het is functionaliteit.
Eens, maar als ik iets gebruik zonder het te kopen, zou ik het niet gebruiken als die mogelijkheid er niet was en dus ook niet de (mogelijk) positieve ervaring zou delen naar mensen die het wel zouden kunnen kopen.

Hoop dat je er nog iets van snapt :P

[Reactie gewijzigd door Daikirai op 18 november 2013 14:00]

Niet iedereen heeft zijn telefoon geroot ;)
Geroot en alles zogenaamd gratis kunnen installeren, inclusief virussen versus niet geroot en ads... tja, voor sommigen is het een keuze inderdaad... :)
Ja, je hebt volkomen gelijk ......

Waarschijnlijk heb je OF een niet geroot toestel, OF ben je een gebruiker van het andere kamp.
Mijn devices zijn geroot, hebben geen virussen, en geen pirated software.

de term 'root' is meer dan alleen maar illegaal alles kunnen installeren, een fatsoenlijke firewall ( LBE ) en zoals al genoemd adblockers zijn beiden ( imo ) noodzaak.
Wat Keuter bedoelt is dat je het hele beveiligingsmodel van je platform om zeep helpt door te rooten.
Kun je wel zeggen denken dat je geen virus hebt maar je bent er wel vatbaarder voor.
Wat Keuter bedoelt is dat je het hele beveiligingsmodel van je platform om zeep helpt door te rooten.
Kun je wel zeggen denken dat je geen virus hebt maar je bent er wel vatbaarder voor.
Met deze opmerking bewijs je dat je dus geen ervaring hebt met de betreffende situatie.
De app ( Superuser ) geeft altijd aan dat een andere app toegang wil.
Je kan zelf bepalen of je het toestaat of niet.

Vatbaarder of werkelijk hebben, tot nog toe is het meegevallen, kwestie van gezond verstand gebruiken.
En zoals al aangegeven, er is een verschil tussen vertrouwde bronnen, en langs app zoals blackmarket, waar je dus inderdaad een risico loopt.
Apps installeren buiten de market om heeft niets te maken met root. Dat is gewoon een vinkje in je settings, of je nu geroot bent of niet. Wat bazel je man.
Voor een hele dag plezier in de Efteling hebben vele lotgenoten ¤ 35,- over. Voor 2 uur film kijken ben je zomaar ¤5,- kwijt.

Het zou wel leuk zijn als er een keuze is: gratis de helft van de velden en met reclame of voor een klein bedrag alle velden en geen reclame.

Gelukkig (hopelijk?) hoeft het niet aan een feestboek of wat voor ander account gekoppeld te worden...
Vijf euro voor een bioscoopfilm? Waar mag dat dan wezen? Gisteren nog 13euro betaald voor de nieuwe Thor film in 2D.
Ja welke bioscoop is dat, dan ga ik voortaan daar naar toe ;-) Ik heb me kapot geergerd bij Man of Steel destijds Uber film daar niet van. Alleen die kut Brilletjes!!!!!!!!!! Mud Vision van hier tot Tokyo Tjeeees.
Zo is het met die ¤5 voor een bioscoopje ook: De juiste bios en de juiste tijd, anders is het al snel duurder. :-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True