Sony onthult SmartWatch 2

Sony heeft een nieuwe versie van zijn SmartWatch uitgebracht. De SmartWatch 2, die dienst doet als handlanger van Android-telefoons, heeft een iets groter scherm dan zijn voorganger, is spatwaterdicht en beschikt over ondersteuning voor de draadloze nfc-technologie.

Sony introduceerde zijn SmartWatch 2 op hetzelfde moment als de Xperia Z Ultra. De functionaliteit is gelijk gebleven aan dat van de eerste Smart Watch. Het accessoire is een notificatie-apparaat en afstandsbediening voor Android-telefoons en kan gebruikt worden voor het bedienen van muziek, het lezen van mail en het nemen van foto's. De SmartWatch draait zelf ook op Android en de functionaliteit kan via apps uitgebreid worden.

Sony SmartWatch 2 Sony SmartWatch 2 Sony SmartWatch 2

Waar de oorspronkelijke SmartWatch een 1,3"-scherm met resolutie van 128x128 pixels had, beschikt de opvolger over een 1,6"-scherm met resolutie van 220x176 beeldpunten. Het paneel is geen oled meer: Sony kiest voor lcd. De dikte is met 9mm iets toegenomen en ook het gewicht valt hoger uit: de SmartWatch weegt 23,5 gram, terwijl het eerste slimme horloge nog 15,5 gram woog. Inclusief standaard polsbandje is het gewicht toegenomen van 41,5 gram naar 48,4 gram. Er is ook een polsband van roestvrij staal en daarmee komt het gewicht zelfs op 122,5 gram uit. Volgens Sony is de accessoire compatibel met elke 24mm-polsband.

De SmartWatch 2 is spatwaterdicht. Het apparaat ondersteunt bluetooth 3.0 en nfc voor one touch pairing in combinatie met een smartphone met nfc-ondersteuning. Opladen verloopt via micro-usb en met een volle accu houdt de SmartWatch 2 het bij 'normaal gebruik' 3 à 4 dagen vol. De accessoire komt in september wereldwijd uit, waaronder Nederland, voor een adviesprijs van 159 euro.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

25-06-2013 • 14:12

106

Submitter: SaiKoTiK

Reacties (106)

106
101
60
4
0
28
Wijzig sortering
offtopic: Hulde voor tweakers! Ik zag op een andere website al dat sony 'm onthuld had, maar jullie hebben direct een filmpje, de prijs en uitgebreide uitleg beschikbaar. Hulde!

ontopic: Ik kijk heel erg uit naar de 'horloge-oorlog' als de geruchten van allerlei verschillende fabrikanten die aan zo'n horloge werken waar zijn. Ik denk dat er heel veel potentie zit in een smartwatch, dus ik ben heel benieuwd waarmee andere fabrikanten op de proppen zullen komen. Denk eens aan het bedienen van je TV, of misschien zelfs het hele huis met je horloge. Die heb je toch al aan je pols hangen en dan hoef je je telefoon niet uit je broekzak te halen.
Infrarood zou inderdaad een leuke toevoeging zijn aan een Smartwatch, zodat je de TV kunt bedienen.

Ik weet niet precies waar ik een Smartwatch voor zou gebruiken, afgezien van de tijd. Op dit moment heb ik geen horloge omdat het voor mij geen meerwaarde heeft. Ik gebruik gewoon mijn telefoon.

Maar als je horloge nuttige dingen kan toevoegen zoals Whatsapp berichtjes lezen door te syncen met je telefoon dan is dat erg interessant.

Ik heb echter een enorme hekel aan trage electronica, zeker als je beter gewend bent. De UPC Horizon box bijvoorbeeld, als je daar via On Demand iets wilt opzoeken duurt dan gewoon 3 seconde per letter die je intypt en dan ook nog is op een inefficiente manier.

Ik ben dan ook benieuwd hoe snel zo'n SmartWatch is, want er moet uiteraard een goede verhouding tussen performance en accuduur zijn.

Ik wacht tenminste nog even af tot de andere fabrikanten hun Smartwatches bekend maken. Maar ik denk dat ik wel mee rond loop over enkele weken tot maanden :+
Raar dat ik precies de eerste ben die het opmerkt. Maar Sony komt af met waterdichte high end smartphones en tablets, maar hun horloge is alleen spatwaterdicht?

Bij mij is mijn horloge degene die de meeste kans maakt om verzopen te worden door een regenbui of dergelijke. En vermits ze de technologie al bezitten en een horloge minder in/uit gangen heeft lijkt het me nu wel doenbaar om deze een betere waterdichtheid te geven.

Verder vind ik het echt wel een cool idee en ziet alles er goed uit. Alleen zoals hierboven aangehaald is een idee met verwisselbare batterij in het bandje ofzo wel handig.
De SmartWatch 2 heeft een IP57 rating, dat betekent dat het dus niet 'spatwaterdicht' is maar gewoon net zo waterdicht als bijv. de Xperia Z. Zie ook IP-Codering. Betekent dus in de praktijk dat je het ding een halfuur lang tot max. 1 meter onderwater kan houden. Zwemmen, douchen en hoe dan ook een flinke regenbui overleeft het ding dus wel. Net als de Xperia Z en de Xperia Go dus.

De eerste Smartwatch was trouwens alleen spatwaterdicht, en sommige mensen hebben het ding ook gewoon ondergedompeld in een bak water (zie Youtube), al was ie daar oorspronkelijk niet echt voor gemaakt volgens mij. Mijn Smartwatch overleefde een regenbui overigens meerdere malen prima, geen centje pijn.

[Reactie gewijzigd door Supremes op 22 juli 2024 18:04]

Compleet waterdicht afdek-klepje in zo'n klein ding wordt irritant gepiel om open te wurmen (en kan stuk). Zal wel een simpel en dus slechts spatwaterdicht klepje zijn.
Ziet er leuk uit, en lijkt me erg functioneel.. Lekker in de Experia Z stijl ook.

Leuk hebbedingetje als ik dat zo kan beoordelen
Om eerlijk te zijn valt het me tegen. Ja het ziet er leuk/mooi (gestijld) uit, maar functioneel? Die resolutie is maar 220x176 (0,04 megapixel!), kan daar überhaupt meer dan een regel goed leesbare tekst op worden weergeven? Bluetooth 3.0 is ook weer jammer aangezien 4.0 een stuk energie zuiniger is (wat tamelijk belangrijk is voor iets wat 24/7 met bluetooth verbonden is).

En features? Stop er een microfoon en een speakertje in, dan hoef je je 6,4" Xperia Z Ultra (groot) niet uit je zak te halen en kan je gewoon met je horloge bellen! (heb je gelijk zo'n James Bond gevoel :D ) Bovendien kan die microfoon gebruikt worden voor spraak herkenning, noise cancellation en noem het maar op.

En dan dat bandje. Stop er nou eens een flexibele batterij in. Verkoop ze voor een paar tientjes per stuk en als je batterij leeg is wissel je gewoon het bandje om, en laad je ondertussen de andere op. Hoeft er meteen een minder grote batterij in het horloge zelf. Want 9mm om je pols is gewoon te dik. Dan is er gelijk meer ruimte voor andere features, zoals eerder genoemd. Stop er bijvoorbeeld ergens een hartslag meter in (en indien mogelijk wat andere sensoren), dan is het een stuk aantrekkelijker voor sporters.

Kom op Sony, denk na over je product, of kijk anders niet gek op waarom Apple het weer helemaal maakt met een bestaand product met een betere uitwerking.

Edit: Het is weer bewezen: Einstein heeft altijd gelijk.
9mm valt inderdaad wel mee, mitst het design goed is. Maar dat maakt het nog opvallender dat Sony er niet wat meer sensoren en andere features in heeft weten te stoppen.

[Reactie gewijzigd door Balance op 22 juli 2024 18:04]

De PPI is helemaal niet zo hoog dus een volledige paragraaf Lorem Ipsum van lipsum.org moet volgens mij leesbaar zijn.

Als je web 2.0 fonts gebruikt met scheeuw headers en white space dan kom je misschien te kort.

Paragraaf Lorem Ipsum op 220×176 http://imgur.com/TIlHuJC
mijn polshorloge is 14mm dik, en heb daar geen last van.

Nadeel van dergelijke dingen is inderdaad de batterij, mijn horloge hoef ik nooit op te winden of bij te laden, dank u :)
14 mm dik? Komt er water uit als je op je knopje drukt? :+

Het is weer een leuke gadget maar zou zelf niet met zoiets rond gaan lopen. Zeker met die accuduur is het leuk om te hebben maar echt iets doen toevoegen op je smartphone... meh. Houd het lekker bij mijn old-school horloge ;) Goede 'accu'duur en functioneel want ik hoef mijn telefoon niet uit mijn zak te halen om de tijd te kunnen zien :)
Ik denk dat dit net als de tablet wordt.

Eenmaal je het gebruikt ga je denken hoe je ooit zonder heb kunnen doen.

Je kan inkomende berichten direct checken vanuit je telefoon.

Dan bespaart het ook de accu vann je telefoon omdat je dan niet voor 1 bericht je telefoon hoeft aan te zetten.

En het is weer een goede reden om een horloge te gebruiken voor de tijd.

Als ze dan ook nog eens leuke snufjes erbij doen zoals een zaklamp functie dan is het helemaal handig.

Of wat dacht je van je camera aanzetten met je horloge zodat het al ingesteld staat en dat je een foto kan nemen zodra je de telefoon uit je zak haalt.

Of handsfree bellen in de auto, geen noodzaak meer voor een handsfree set, gewoon praten via je horloge.

Of navigeren met je horloge, als je aan het fietsen bent bijvoorbeeld dan is dat handiger dan een telefoon in je hand houden.

En waarschijnlijk zullen er veel meer dingen nog uitgevonden worden.
Voor berichtjes is het juist helemaal niet handig. Bij een hoop berichten wil je er op reageren. Hoe wil je dat doen met een horloge? Voor foto's nemen moet je het ding toch uit je zak halen (tenzij je je broekzak wilt fotograferen ;p). Voor navigatie past er niet genoeg info op dat kleine scherm. Hooguit een grote pijl en een afstandsindicatie voor de volgende bocht. Maar het meest belachelijke idee, "hands"free bellen... je horloge zit toch om je pols ofwat?

Nee, ik zie er niet genoeg nut in om weer een extra apparaat voor aan te schaffen. Ik ben juist blij dat al die losse apparaten van vroeger (mp3 speler, camera, klokje etc) nu allemaal in de telefoon zitten. Heb je maar 1 ding nodig. Ik had heel vroeger een horloge, want het is toch wel handig om de tijd te weten, maar sinds ik vele jaren geleden een mobieltje had gekocht heb ik geen horloges meer om gehad. Zo'n ding om je pols blijft toch altijd een beetje vervelend.
Er is nog een nadeel, de gemiddelde chronograaf ziet er echt mooi uit. Ik draag het ook meer als accessoire dan om werkelijk de tijd op te zien (daar gebruik ik mn telefoon gek genoeg voor, al kan ik me voorstellen dat dat er wel lomp uit ziet).
je bent denk ik net iets te optimistisch.
De ppi van het schermpje is goed genoeg om alles scherp te zien. om dat om te rekenen in megapixels is ook niet nodig.
heb je ooit op een full hd scherm een foto bekeken van 8MP? daar zie je niks van gezien alles enorm ingezoomt lijkt.

en de flexibele batterij heeft veel minder capaciteit dan een standaard li-ion batterij. of je armband word 5x zo dik, of je moet het armbandje om het uur verwisselen. nog niet eens gesproken over de productie kosten.

Ik juig dit soort producten alleen maar toe, vooral met grote telefoons. die hoef je dan niet helemaal uit je zak te trekken om alleen even een track te skippen.

en het james bond gebeuren: ik wil niet als een debiel tegen mn arm praten :P

jou ideeën zijn nog niet rendabel in deze tijd. maybe later.

[Reactie gewijzigd door Fordox op 22 juli 2024 18:04]

je bent denk ik net iets te optimistisch.
De ppi van het schermpje is goed genoeg om alles scherp te zien. om dat om te rekenen in megapixels is ook niet nodig.
heb je ooit op een full hd scherm een foto bekeken van 8MP? daar zie je niks van gezien alles enorm ingezoomt lijkt.
Het zal je verbazen hoe erg dat scherm gaat tegen vallen. Kan niet wachten op de eerste reviews.

Ze hadden hem beter vierkant kunnen houden, en de resolutie op krikken naar 256x256. Dan heb je zo'n 220 ppi, i.p.v. 176. De orginele SmarWatch had een resolutie van 128x128 op 1,3", wat 139 ppi was. 176 is dus geen enorme verbetering, en de reviews waren niet best over het orgineel:
PC Advisor: We can't help but notice how similar it looks to the iPod nano, launched two years earlier. The screen resolution is rather low at only 128 x 128 pixels, about half that of the iPod nano's 240 x 240 pixel display.
Gizmodo: ... and laughably low-res. Nobody is really sure what a retina display is, but we can all say with absolute certainty that this is the opposite of it.
The Verge: The display itself is bright, clear, and astonishingly sharp, though its low 128 x 128 resolution makes images and text grainy and jagged.
Dus een flinke boost in de resolutie zou flink helpen.
en de flexibele batterij heeft veel minder capaciteit dan een standaard li-ion batterij. of je armband word 5x zo dik, of je moet het armbandje om het uur verwisselen. nog niet eens gesproken over de productie kosten.
Niks is meer duur als je er genoeg van maakt (in de elektronica wereld). Zie Apple met hun eerste retina schermen, gorilla glass, aluminium unibody's, allemaal zeer dure technieken die ze goedkoop genoeg hebben weten te krijgen door er heel veel van te bestellen (en zo de R&D te spreiden).
Ik juig dit soort producten alleen maar toe, vooral met grote telefoons. die hoef je dan niet helemaal uit je zak te trekken om alleen even een track te skippen.

en het james bond gebeuren: ik wil niet als een debiel tegen mn arm praten :P
Persoonlijk vind ik het beter dan tegen je tablet praten.
Jou ideeën zijn nog niet rendabel in deze tijd. maybe later.
Tja, als je altijd maar hetzelfde doet als de rest kom je ook nergens. Het is even een investering en het kost wat, maar ik denk dat het zeker wel rendabel en realistisch is.

[Reactie gewijzigd door Balance op 22 juli 2024 18:04]

waarom denk jij dat niemand anders in een enorm ontwikkelteam ooit hetzelfde idee heeft gekregen als de jouwe?
het moet betaalbaar blijven, dit is geen smartphone of een computer. het is een accesoire (eigenlijk een accesoire voor een accesoire). mensen hebben daar niet veel voor over.
als je alles wil implementeren, kost die smartwatch over de 300 euro. dan krijg je dat geld er nooit uit.

je vergelijkt nu ook met apple. die verkoopcijfers zullen altijd hoger liggen dan die van een horloge, en apple is ook verschrikkelijk duur (mocht het je nog niet opgevallen zijn).
Tja, als je altijd maar hetzelfde doet als de rest kom je ook nergens. Het is even een investering en het kost wat, maar ik denk dat het zeker wel rendabel en realistisch is.
dus jij denkt dat de ontwikkeling stil ligt?
het heeft gewoon tijd nodig om rendabel te worden. kijk voor de grap eens een jaartje of 5 terug. toen was bijna alle technologie ontwikkeld die we nu pas gebruiken, en het apparatuur van toen lijkt nu ook op iets van de tweede wereldoorlog.

ik probeer je niet te flamen, maar je moet realistisch blijven. niet alles is mogelijk met een beperkt budget.

kleine edit:
De orginele SmarWatch had een resolutie van 128x128 op 1,3", wat 139 ppi was. 176 is dus geen enorme verbetering, en de reviews waren niet best over het orgineel:
dat is nog steeds een verbetering van bijna 27%. dat verschil merk je dus wel degelijk.
en in een deel dat je quoted had:
The display itself is bright, clear, and astonishingly sharp, though its low 128 x 128 resolution makes images and text grainy and jagged.
nog steeds astonishingly sharp, met de 27% boost heb je genoeg verbetering om de plaatjes en text beter weer te geven.

[Reactie gewijzigd door Fordox op 22 juli 2024 18:04]

Je kan aan Linux toch zien dat ee enorme ontwikkelteam niet altijd alles hoeft te weten.

Juist wanneer je niet in 1 bedrijf werkt maar van out of the box gaat denken kan je soms of vaak met betere ideeën komen.

En Apple verschrikkelijk duur?

Dat moet je dan denk ik specifieker toelichten wamt zomaar roepen dat Apple verschrikkelijk duur is is veel te kort door de bocht.

Bedoel je de Macbooks?

Macbooks hebben wel specifieke eigenschappen dus zomaar zeggen dat het duur is is niet echt correct want het is iets wat niet echt een alternatief heeft met MacOS.

En de iPad kan je al kopen voor 300 euro dus dat kan ok niet echt verschrikkelijk duur zijn en de iPhone is ook verkrijgbaar vanaf 350 euro.

Dus wat versta jij onder verschrikkelijk duur?
Juist wanneer je niet in 1 bedrijf werkt maar van out of the box gaat denken kan je soms of vaak met betere ideeën komen.
op quickstarter staan soms wel leuke dingen, maar niet alles is echt innovatief of out of the box. uiteindelijk val je altijd terug op het punt dat het betaalbaar moet blijven.
Je kan aan Linux toch zien dat ee enorme ontwikkelteam niet altijd alles hoeft te weten.
wat mis jij aan linux?

misschien moet je eerst je bronnen even checken:
En de iPad kan je al kopen voor 300 euro dus dat kan ok niet echt verschrikkelijk duur zijn en de iPhone is ook verkrijgbaar vanaf 350 euro.
een ipad voor 300 euro? waar vind je die? misschien de mini maar de ipad 2 kost nog steeds een goede 350 en ondertussen zijn er al duurdere modellen: http://tweakers.net/serie/2153/ipad/

een iphone voor 350 euro? een iphone 4 ja http://tweakers.net/serie/1098/iphone/

en dannog heb je niet eens de meest uitgebreide modellen.
Macbooks hebben wel specifieke eigenschappen dus zomaar zeggen dat het duur is is niet echt correct want het is iets wat niet echt een alternatief heeft met MacOS.
weer hetzelfde, wat mis je aan windows wat je wel met mac os kan? vroeger was mac beter met grafische bewerking maar tegenwoordig kan dat ook prima met windows.
Dus wat versta jij onder verschrikkelijk duur?
dat dus. ze vragen nog enorm veel geld voor producten die al een paar jaar oud zijn.

maar dit gaat allemaal wel erg offtopic ;)

[Reactie gewijzigd door Fordox op 22 juli 2024 18:04]

...Want 9mm om je pols is gewoon te dik.
Vind ik heel erg meevallen. Mijn mechanische chrono is 14,7 mm dik. Nou jij weer. ;)
Dat is ook gewoon heel erg dik! 8)7
Maar 9 mm is wel een nette maat vind ik.
Valt mee hoor. Alleen het uurwerk zelf is al 8 mm dik.
Anoniem: 322441 @Balance25 juni 2013 16:59
Resolutie zal goed genoeg zijn als je het vergelijk met telefoons onder de 4" wat dir vaak voor een resolutie hebben. De oppervlakte is wel n stuk kleiner

Bluetooth heb je gelijk, zou beter zijn.

Flexibele batterij ben ik het niet mee eens, dan heb ik liever zo een loopwerk wat oplaad door de bewegingen. Dan gaat ie langer mee.

Extra sensoren, mee eens.

Dat apple het beter maakt is wel logisch, als het lang genoeg uitgesteld wordt tot alle concurenten het eenmaal uitgebracht hebben is het makkelijk een prijs en feature strategie te verzinnen.

Trouwens .... krijg je ook meerdere uurwerk skins erbij :+

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 322441 op 22 juli 2024 18:04]

Probeer die Xperia Z Ultra eerst maar eens IN je zak te krijgen :+
Anoniem: 524459 @BlueLed25 juni 2013 18:57
Bij mij past het makkelijk, ligt er net aan hoe groot je broekzak is lijk mij heel logich :D
Zoals je aangeeft met de flexibele accu staat dit concept nog in de kinderschoenen. Ongeveer twee jaar geleden heb ik op en engadget iets voorbij zien komen wat mijn interesse wekte. Een LCD scherm met ingebouwde solarpanel. Dit leek mij voor telefoon gebruik toen der tijd niet zo nuttig aangezien deze bij mij veelal in de broekzak gedragen wordt. Bij een smartwatch is dat een heel ander verhaal. zo kunnen waarschijnlijk nog veel meer dingen verzonnen worden zoals energie opwekken uit beweging etc.. In mijn ogen is de smartwatch op dit moment nog te conservatief losstaand van het feit dat het horloge wellicht zeer handig is.

Persoonlijk heb ik niet veel met de smartwatches zoals ze nu verschijnen. Ik zie een horloge als een sieraad en niet puur als een functioneel ding. Esthetisch gezien vind ik de smartwatch nog niet de allure hebben van een echte klok. Ik vraag me af of dit in de toekomst nog eens zal veranderen. In mijn optiek kan men naast het veel verkopende (goedkope) model een luxe model maken in samenwerking met bijvoorbeeld een horloge bouwer. Mensen zijn al snel geneigd wat geld aan een sieraad uit te geven. Kijk maar eens naar de normale horloge markt waar de prijzen van enkele tientallen euro's tot enkele tonnen loopt.

[Reactie gewijzigd door bartheijt op 22 juli 2024 18:04]

Stop er een microfoon en een speakertje in... (heb je gelijk zo'n James Bond gevoel :D )
Nee. Een Michael Knight gevoel!
https://www.youtube.com/watch?v=Mo8Qls0HnWo
Toch is die resolutie prima hoor. Mijn Pebble heeft een lagere resolutie en daar kan ik prima berichtjes op aflezen, ondanks dat ik dit ook niet had verwacht trouwens.

Vind het een mooie klok voor naast mijn Pebble eigenlijk. Ga hem waarschijnlijk wel aanschaffen, ben dusdanig verslaafd aan mijn Pebble dat ik geen "domme" horloges meer draag alleen de Pebble heeft een probleempje en dat is toch wel dat hij niet zo fraai is.
Ik snap de overstap van oled naar lcd niet helemaal. Juist met oled kun je de hele tijd de klok laten zien zonder dat je accu heel snel leegloopt.
LCD kan toch ook zonder backlite werken (door licht te weerkaatsen)...

Dat lijkt mij nog zuiniger dan OLED, waar je wel zelf licht moet genereren (ookal is dat per pixel)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 18:04]

Leuk bedacht, maar waar staat dat het zo werkt?

OLED komt sowieso slecht van de grond, weer zouden zulke TV'S krijgen, maar nog steeds niet beschikbaar..
Leuk bedacht, maar waar staat dat het zo werkt?
Leuk bedacht? Ik verzin dit niet, Vrijwel elk digitaal horloge heeft een LCD met schakelbare backlight (zodat je het s'nachts zonder omgevingslicht alsnog kan aflezen)...
OLED komt sowieso slecht van de grond, weer zouden zulke TV'S krijgen, maar nog steeds niet beschikbaar..
Die zijn er wel, maar onbetaalbaar :)

Desalniettemin zijn er al miljoenen OLED schermen verkocht, bijv, in het vorige horloge van SE. In veel Nokia telefoon, in veel Samsung telefoon, in een enkele HTC telefoon. Mp3-speler, tablets (hoewel dat al te duur wordt ivm de grote en de hoge uitval van grote panelen). VR- en 3D-brillen. Afstandsbedieningen...

TV's hebben niks te maken met kleine schermpjes, dus dat die (nog) niet succesvol zijn zegt niks over OLED zelf...

Meer weten:
https://www.google.nl/imghp?q=oled+mp3
https://www.google.nl/imghp?q=oled+smartphone
https://www.google.nl/imghp?q=oled+tablet
https://www.google.nl/imghp?q=oled+media-player

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 18:04]

Ik moet zeggen, het design ziet er strak uit. Wil Apple dit wel eens zien verbeteren als in, een ''inovatiever'' design.
Ik wil juist helemaal geen innovatieve Smartwatch. Voordat ik zo'n ding ga dragen moet het een stijlvol, klassiek herenklokje zijn. Met leren bandje komt deze tot nu toe het dichtst in de buurt van zoiets, maar we zijn er nog lang niet.

Ten eerste is diep zwart dan van belang, dus amoled of een color e-ink scherm dat beter is dan we tot nu toe hebben.Mooie stevige metalen behuizing, saffierglas, keuze tussen een vierkant of rond horloge, etcetera.

[Reactie gewijzigd door ormagon op 22 juli 2024 18:04]

Zeer hoog nerd gehalte !!!
Niet meer. Nog even en het is weer mainstream.
Als het dat niet al is; op de site van Mini in the Box smijten ze je dood met dergelijke Android horloge's voor spotprijzen. Goed, (bij verre) niet zo elegant als deze Sony, maar toch. Feit is dat de Chinezen al jaren met dergelijke producten in de weer zijn.
Anoniem: 524459 @Titan_Fox25 juni 2013 19:00
Dan weet je ook dat Sony het meest betrouwbaar is, heb er zelf enke gehad van andere merken, vaak kapot na een tijdje of batterij duurt korter, ik noem maar wat even op.

Ik denk dat jij te negatief bent ingestelt, teven heeft dat ding een IP57, water dicht tot 1.meter 30 en half uur onderwater :)

Zoek maar wie dat heeft :)
Daar heb je zeker gelijk in. Ik gaf ook enkel aan dat de markt voor dergelijke smartwatches groter is dan velen in de gaten hebben. Als ik momenteel zou moeten kiezen zou ik ook voor Sony gaan.
ik gok een lang breed gebold scherp dat aansluit op je voorarm. Beetje zoals bij Leela bij Futurama, maar dan wat strakker. Ik zie het wel gebeuren, en dan opeens iedereen "Apple vond het iWatch uit" un révoluçion!
Anoniem: 145867 @Djzzx25 juni 2013 18:32
Steve Jobs heeft zelf aangegeven dat hij Sony als grote inspiratie bron had. Hij hielt van Sony's design.

BTW... deze horloge gaat ik sowieso halen. Ik ben van het digitale tijdperk.. hoef geen analoog ding.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 145867 op 22 juli 2024 18:04]

Ik ook. Zeker met de samenwerking met een iPhone. Ik heb een Pebble overwogen maar dat lijkt me voor 150 doller ook een teleurstelling.

Het lijkt me wel erg praktisch: notifications kijken zonder je telefoon te pakken, even snel via (Nederlandse!!) Siri wat noteren, reminderen, smsen, of data oproepen.
Ik vind dit interessant spul, maar het blijft te duur. Waar gebruik je het voor? Alleen om wat minder vaak je telefoon uit je zak te halen. Om nu bijna de helft van een mid range-high end telefoon bij te betalen om dat iets minder vaak te doen vind ik het eigenlijk gewoon niet waard.
Te duur? Vind het eigenlijk best wel meevallen, is toch allemaal erg klein en wat duurder om te produceren dan bijvoorbeeld een budget smartphone, zal ook wat robuuster moeten zijn omdat het een horloge is. Voor een beetje standaard horloge betaal je bovendien al snel meer.

Verder zal de internetprijs ook wel wat lager liggen dan deze adviesprijs. Zelf zal ik niet met een dergelijk horloge gaan lopen, vind het niet echt stijlvol eigenlijk. Muziek kan ik al bedienen via m'n BT headset en verder zie ik voor het nut er niet echt van in om allerlei info op je horloge te zien.

Paar jaar geleden wel een BT horloge van Sony Ericsson gehad (meer voor de heb, was een aanbieding), werkte opzich wel goed, was een analoog horloge, met een display waarin je track info, call info, message notifications kon zien. Ook kon je de muziekspeler ermee bedienen.
Er zijn mensen die meer betalen voor eenzelfde soort apparaat met minder functies. Ik geloof dat ze zo'n apparaat "horloge" noemen ofzo. Dus er zal ongetwijfeld een markt voor bestaan...
@Calypso
'Normale horloges' hoef je echter niet na 3 a 4 dagen op te laden. Dit lijkt me een zeer groot nadeel voor die doelgroep!
Ik vraag me af hoe veel dat nou gebruikt gaat worden, zo'n halve smartphone om je arm.
Ik zou het juist wel fijn vinden, zeker ook los van mijn telefoon, een hele smartphone om mijn arm. Tijdens het sporten, icm gps, hartslagmeter en mp3/fm speler (nu heb ik zo'n lompe armband voor mijn 4.7" telefoon). Alleen het gebruik van het touchscreen is natuurlijk minder. Snel een smsje sturen of met je pols aan je oor bellen is natuurlijk niet erg praktisch.

Ongeveer wat ik bedoel, is er al wel.. maar nu nog in een mooier en beter plaatje:
http://www.pandawill.com/...-touch-screen-p70567.html

[Reactie gewijzigd door dangerousp op 22 juli 2024 18:04]

Ik zie eerder weinig vernieuwing/verbetering ten opzichte van de MotoACTV van alweer een paar jaar geleden. Sony had GPS moeten inbouwen, dan was het een veel completer apparaat geweest!
Het ding is bedoeld om met je telefoon samen te werken. Waarom zou deze dan een energievretende GPS ontvanger moeten hebben als deze al in je telefoon zit?
In de video bij de Xperia Z ultra zie je de smartwatch 2 ook terugkomen op 1:29. Die paar seconden geven een beetje een idee wat de omvang van dit horloge is (en het is een flinke jongen :+ ).
De horloges van de huidige trends zijn nu of heel groot of heel klein,(in een ring bijvoorbeeld)


En als je met een smartwatch rondloopt, dan wil je natuurlijk ook dat mensen dat zien:)
Wacht ff, een horloge wat als add-on op een android toestel kan werken om bijvoorbeeld foto's te maken.......

Dus ik heb in mijn ene hand mijn toestel waarop al een knop zit om foto's te maken maar dan om echt de leuke gadget feature te gebruiken van mijn te grote android watch moet ik assistentie inschakelen van een 2de persoon zodat die het knopje op het watch in drukt om met mijn toestel een foto te maken.

FFS Wie verzint zoiets?!?

Overigens kom niet aan dat je je android toestel ergens neerzet wat zo goed als alle toestellen zijn niet in staat om zonder een fatsoenlijk hoesje of statiefje te worden neergezet en daarbij denk ik dat eerder je toestel gejat wordt door een voorbijganger. Daar heb je dan wel meteen een feature, maak foto's met je watch op je toestel van de dief terwijl hij wegrent.

Op zich is de prijs niet verkeerd maar voor de features zou ik hem niet hoeven.
Het gaat meer om out of the box denken. Het koppelen van de camera van je smartphone aan een smartwatch lijkt op het eerste gezicht niks.. Maar je zou je telefoon op een afstandje kunnen neerzetten en vervolgens een zelf portret maken.

Ik weet niet hoe ver deze technologie gaat maar wie weet kan je ook daadwerkelijk zien wat de camera "ziet". Dus je kan dan echt de perfect foto maken. Als je dit niet kan zien dan is het alsnog handig.

Persoonlijk heb ik aan deze functie niet echt behoefte maar het kan wel een keer handig zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.