Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties
Bron: Hardnews

Hardnews heeft een interview online gemikt met Brian Burke van 3dfx. Hieronder een vraag over waarom wij gamers zo nodig opgezadeld moeten worden met Motion Blur:

[Q] What do you feel is motion blurring ACTUALLY going to be used for?

[A] We put a lot of faith in the developers. They are talented creative people. If you give them the tool, they will find unique and crazy ways to use it. We have shown a version of Quake 3 with motion blur and it is very cool. The streaking players is a very cool effect that does not play well in screen shots. The "drunken sailor" effect is wild. If you get shot by a rocket, the whole screen rocks for a second or two. How cool would that be in a boxing game? When you are driving a race car at 180, why do the tress appear like you are standing still? They should be blurred.

Check hier de rest van de stuff.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Daar gaan we weer. Wat ik, als programmeur leuk vind zijn de volgende dingetjes:

- T&L, en dan voornamelijk de T. Dit geeft je meteen de mogelijkheid om meer polys te gebruiken. Die L, mjah, niet echt leuk. Een beetje game-programmeur doet dat zelf omdat de L in hardware erg beperkt is. Je kijkt bijvoorbeeld toch wel graag of iets in de schaduw ligt, en statische belichting doe je al helemaal anders. Transformatie is gewoon dom werk wat je liever niet je CPU laat doen.

- FSAA. Dit ziet er gewoon veel beter uit.

- Bumpmapping. Dit voegt zo ongelofelijk veel realisme en detaillering toe aan je scenes, ongelofelijk gewoon. Ik zou er bijna een G400 voor kopen. (Nu: TNT2U, zwaar overgeklokt)

- DXTC texture compressie. Versnelt het texturen aanzienlijk, en spaart texture geheugen zodat deze VEEL groter/gedetailleerder kunnen zijn.

- Fillrate. Hoe meer hoe beter. Liever meer fillrate dan ook maar iets anders.

Veel meer bruikbare geintjes zijn er eigenlijk niet. Ik zie van 3dfx liever een complete, volledige OpenGL ICD voor alle VooDoo's, aangezien er nog veel mensen met een Voodoo1/Voodoo2 rondlopen. En dat ik voor alle kaarten dezelfde routines kan gebruiken, behalve 3dfx, dat is gewoon te misselijk voor woorden.
Team Ferion : Als je maar 1 test hebt die het toevallig niet zo goed presteert met Hardware T&L aan wil dat niet zeggen dat Hardware T&L niet deugd ! Op dit moment is er maar 1 kaart die dat heeft. De andere heeft drivers nodig. Software developers zijn al bezig om in hun toekomstige games Hardware T&L te laten ondersteunen.

De meeste hardware fabriekanten zullen ervoor zorgen dat hun kaarten ook T&L hebben anders wordt het moeilijk voor hun in de High-End Games machines markt. !

Enviromental Bump Mapping is op zich inderdaad gaaf ! Alleen het moet net als de T-Buffer door "iedereen" onderstenud worden.

Het mooiste is natuurlijk als bijv. de Glaze 3D van de bitboys al deze opties aan boord heeft !
dan weet ik wel wat ik koop ! :-)
Ehm, een probleempje. De motion blur die ze hier bespreken is het effect dat je bij camera's ziet. Niet dat van het menselijke oog.

Moet je maar eens, als je in de trein of zo zit, naar beneden kijken, dan zie je dat de de stenen vervagen tot een wazige zooi.

Bij video camera's treed het effect op dat een voorwerp zo snel beweegt, dat ie een beweging maakt die zo groot is, binnen de tijd dat sluiter open staat, dat het voorwerp gevlekt op de film komt te staan.

Best wel een verschil, althans dat vind ik.
Motion blur is volgens mij echt alleen in race spellen misschien leuk om het gevoel van snelheid te bevorderen. Maar dan ook alleen als je een framerate van tegen de 100 hebt, anders is het TE duidelijk dat het gewoon 4 objecten op een andere plek zijn.
Ik weet eigenlijk ook niet waarom 3dfx zo tof doet over motion blur, in Motorhead (oud spel, jaja, ik weet het) kun je Motion Blur aanzetten en je verliest helemaal geen fps! Alleen jammer dat met de 60fps die 3dfx wil halen het er nog steeds een beetje te nep uitziet...100+ komt aardig in de buurt van een echte veeg.
Volgens mij kan dus elke 3d kaart motionblur op de manier die MH gebruikt....Het werkte in ieder geval op een rendition v2100, een voodoo2, en een tnt2. 3 totaal verschillende chips en ze deden het alle drie. Hetzelfde misschien met halflife waar jullie het over hadden?

Gillish
Dat gezeur allemaal over welke 3d kaart wat heeft...

Ik denk dat het belangrijkste is dat er dingen komen (zoals die EMBM in de G400) die de kwaliteit mooier maakt....

Alles wat met snelheid te maken heeft... nouja... wat moet ik daar van zeggen...
Als iemand een G256ddr koopt heeft ie geheid minimaal een P3-500 of zelfs hoger...

Ze moeten gewoon dingen maken waardoor spellen mooier worden.. de snelheid komt vanzelf wel.....
Daar zit inderdaad wel wat in, en jammer dat het niet goed te zien is op screenshot's. Een filmpje hiervan zou leuk zijn. Is deze feature alleen van 3DFX of gaat Nvidia dit ook gebruiken??
Ik wil niet veel zeggen maar ik let niet op bomen als ik met 180Km per uur over de weg scheurt ik let wel op de weg.. lol

Nou ja blur of geen blur wat maak het uit, als alleen 3dfx het gaat gebruiken dan kan het wel eens heel lang duuren voordat er games zijn die het ondersteund. Laat ze eerst maar met T&L komen, dan komen er tenminste veel games uit met T&L.
Beginnen ze weer over die T&L !!!!
Heeft er dan niemand het artikel gelezen dat de FPS juist naar beneden gaat als je T&L gebruikt via je 3D kaart !!!!

T&L is helemaal niet interessant.. voordat het standaard word gebruikt bij games is het wel weer 1 jaar verder...
En als men dan die spellen wil spelen moet je toch weer een nieuwe 3d kopen... Want het nieuwste spel heeft toch altijd de nieuwste 3d kaart nodig !!!

Nee, dat T&L hoeft van mij niet zo... ik vind de EMBM van mij matrox kaart veeeel leuker.. maarja.. daar hoor je bijna niemand over...
En als er nog iemand is die het nog niet weet wat EMBM is .. check eens www.matrox.com
Beginnen ze weer over die T&L !!!!
Heeft er dan niemand het artikel gelezen dat de FPS juist naar beneden gaat als je T&L gebruikt via je 3D kaart !!!!

T&L is helemaal niet interessant.. voordat het standaard word gebruikt bij games is het wel weer 1 jaar verder...
En als men dan die spellen wil spelen moet je toch weer een nieuwe 3d kopen... Want het nieuwste spel heeft toch altijd de nieuwste 3d kaart nodig !!!

Nee, dat T&L hoeft van mij niet zo... ik vind de EMBM van mij matrox kaart veeeel leuker.. maarja.. daar hoor je bijna niemand over...
En als er nog iemand is die het nog niet weet wat EMBM is .. check eens www.matrox.com
Beginnen ze weer over die T&L !!!!
Heeft er dan niemand het artikel gelezen dat de FPS juist naar beneden gaat als je T&L gebruikt via je 3D kaart !!!!

T&L is helemaal niet interessant.. voordat het standaard word gebruikt bij games is het wel weer 1 jaar verder...
En als men dan die spellen wil spelen moet je toch weer een nieuwe 3d kopen... Want het nieuwste spel heeft toch altijd de nieuwste 3d kaart nodig !!!

Nee, dat T&L hoeft van mij niet zo... ik vind de EMBM van mij matrox kaart veeeel leuker.. maarja.. daar hoor je bijna niemand over...
En als er nog iemand is die het nog niet weet wat EMBM is .. check eens www.matrox.com

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True