Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Bron: 3D Rage

3D Rage heeft een review neergemikt van de bekende Hercules 3D Prophet DDR-DVI GeForce kaart met DDR geheugen. Hieronder maar een hap uit de conlusie:

The Hercules 3D Prophet DDR-DVI offers incredible performance, wonderful image quality, and one of the best overclocking possibilities on the GeForce 256 market. The Digital Visual Interface offers digital flat panel users one of the best graphics cards on the market that will enable them to play their favorite games at blistering fast speeds. TV-Out is supported and works perfect from what we've seen, as does the DVD-Video acceleration that is handled exceptionally well by the GeForce 256. The only two downsides of the 3D Prophet DDR-DVI are the hefty price tag and the lack of any serious bundle. The price tag weighs in at $300 after the $20 rebate that is provided, so you're looking at one of the most expensive gaming cards on the market. If you can bare to dish out the $300 for the best performance at higher resolutions however, then the 3D Prophet DDR-DVI is the card for you.
Hercules 3D Prophet DDR-DVI

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Jepz ik ben het met JumpSmart eens.

het is niet zo zeer het aantal frames wat iest soepel laat lopen.
Kijk bijvoorbeeld naar een tv.. das maar 25fps, maar toch gaat het niet schokkerig...
speel een game met 25 fps, dan gaat het om te kotsen.
Het grote verschil is, is dat tv-beelden motions bevatten waar het beeld begint te vegen.
Stel: Je kijkt naar de tv, en je ziet een auto met een noodgang van rechts naar links over het beeld rijden.
stel dat je die auto maar in 3 frames ziet (25/3 = 8,33. 1/8,33 = 0,12sec = een 5de deel van een seconde). als je al die plaatjes los zou bekijken, dan zie je op het eerste plaatje een auto aan de rechter kant die ongelooflijk wazig is (soort motion blur). op frame 2 en 3 geldt dit ook. (de camera werkt net als een oog van de mens, zodra er meer beelden voorkomen in 25fps, zoals in de realiteit altijd het geval is, zal er motionblur ontstaan. Stel er wordt 75fps gefilmd, dan passen er steeds 3 frames in 1. deze 3 beeldjes worden dan met elkaar vermengt tot 1 frame, waardoor er motionblur ontstaat)
kijk ook maar eens naar je hand als je staat te zwaaien. Die zie je niet scherp, maar wazig.
en als je op de computer die zelfde auto zal simuleren met een 3d-model en dat vervolgens op 25fps af zal spelen, dan zie je in die 3 beeldjes dat die auto langs komt geen wazige beelden, maar alle 3 zijn ze scherp. Dit komt omdat het programma waarmee je die auto af zal spelen niet te maken heeft met natuurlijke eigenschappen, en dus elke frame haar scherp zal renderen. Speel je dit filmpje nou op 75fps af, dan zou die auto 9x op je scherm verschijnen. aangezien je ogen die 75fps niet goed bij kunnen houden, zal je dat ervaren als een vegerig beeld. (motion blur)
Dit maakt dat het weer soepel lijkt te gaan. Die hand waar je mee staat te zwaaien is ook niet gelimiteerd tot 25fps hoor, maar tot het oneindige :)

Daarom is de motion-blur die de aankomende voodoo's tot hun beschikking zal hebben ook absoluut geen verkeerde enhancement, want dan zullen je ogen het spel bij 25fps ook nog zeer vloeiend vinden.

Greetz Ultra
Zonoskar: best leuk dat je in theorie informatie eerder beschikbaar hebt, maar de 25/30 fps limiet is gebaseerd op de snelheid van het menselijk oog. Volgens mij maakt het dus nog steeds niks uit. Je ziet het gewoon niet. Het nauwkeurigheidsargument kan ik me iets bij voorstellen, hoewel dat een verband tussen de display pipeline en de snelheid waarmee de 3D scene kan worden geupdate impliceert, waarvan ik me afvraag of die althans in die mate bestaat. Zou kunnen. Hoewel je zou zeggen dat je bij een lagere fps meer tijd hebt tussen de benaderingen van de scene door de display, waardoor je dus ook meer tijd hebt voor scene-updates (en dus hogere nauwkeurigheid).
JA COOL :) daar hebben we er nooit genoeg van! :)
Ma ja , Lekker duur. Ik hou mezelf wel in de F700,- gebied.

} :o
Ik las gisteren een hele mooie van Henk v.d. Kramer (PC Active)

Alles boven de 30 FPS is bij spellen onzin - die zie je toch niet, eronder is trouwens wel slecht - dat zie je wel...

Dus is de GeForce - onzin?!
:D Tja, wel een mooi doosje, betaal je ook voor. :7
KWIJL! ;)

Maar ik denk dat ik toch maar eventjes wacht op de NV15, anders koop ik over 3 maandjes toch weer een nieuwe kaart. ;)
Hmm. wel een mooie opvolger voor m'n Dynamite.
Reactie op die Quote van Henk v.d. Kramer (door Masta-T)

\[Sorry, is een tikkie off-topic]

Meer dan 30 fps zi je niet, maar je merkt het wel in de speelbaarheid. Denk je het volgende in: je speelt Q3/UT (kies zelf maar) en je moet zo snel mogelijk omdraaien en schieten. Hoe snel draai jij om ? Minder dan een halve seconde denk ik. Misschien een kwart seconde ? Dus heb je 15 stappen in je draai (bij 30 fps) of zelfs maar 7,5. Dat komt neer op stappen van 12 graden of 24 graden.

Daarintegen bij 60 fps: 2 keer zo hoge nauwkeurigheid! Stapjes van 6 of 12 graden. Bij First Person Shooters maakt meer dan 30 fps wl uit.

Dit geldt trouwens ook voor andere 3D versnelde spellen. Race games krijgen ook een nauwkeuriger en sneller reagerende besturing door hogere fps.

Kortom: GeForce, Rage Fury MAXX, VooDoo 3/4/5/6 maakt dus wel gedelijk uit en zal voor een fanatieke gamer zeker zijn geld waard zijn.
Met alle respect :

Henkie Kramer heeft [vet]in beginsel[/vet] wel gelijk ja. Maar probeer die 30 FPS's eens vol te houden met een zware game, vooral als je processor onder de maat is. Ikzelf draai bv. Quake3 highres, 32bit kleur en 1024*768, op een V770 met Celeron 400@500, geeft prima resultaat (38 fps).

Volgende generatie games krijgen vermoedelijk een veel hogere polygooncount, dan trek ik echt geen 30+ fps meer. De CPU wordt dan teveel belast. Daarvoor is de Geforce ontwikkeld (of was het viceversa, eerst de Geforce, daarna de games ?). De GPU zou je processor minder belasten door Transform & Lighting zelf uit te voeren

Resumerend : Je koopt een Geforce dus om voor te lopen op grafisch gebied. En daar betaal je dan ook naar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True