Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 10 reacties
Bron: Planet GeForce

MadOnion heeft een artikel geschreven over het gebruik van hardware T&L in de 3DMark2000 benchmarks. Eind vorige bleek uit tests van HardOCP dat 3DMark2000 op een GeForce met hardware T&L lagere resultaten gaf dan met software T&L. Als we MadOnion mogen geloven is dit een normale situatie en komt het in ieder geval niet door een mogelijk brakke T&L implementatie van de door 3DMark2000 gebruikte MaxF/X engine:

3DMark is currently the only DirectX 7 benchmark in the market that is using real-life game technology. This technology will be used in the forthcoming game, "Max Payne" by Remedy Entertainment, 3D Realms and Gathering of Developers. Each of these partners has a solid and undisputable understanding of game construction. 3DMark is a benchmark that has been created to test the performance of tomorrow's cutting edge game titles - today. This results in a source of reliable information for the consumer who is investing in the latest 3D technology.

Usually game developers write their own customized 3D transform and lighting pipelines. We have done exactly the same thing with 3DMark2000. This allows us to make better use of the power of the new CPUs and technologies like ISSE and 3DNow!

The custom 3D transform pipelines in 3DMark2000 (for technologies such as ISSE and 3DNow!) perform exactly the same operations as the Direct3D T&L pipelines. In some cases they even calculate the geometry and lighting with greater accuracy.

If you have invested in the latest graphic card, you want to see it pushed to its' limits so you can see how it performs under pressure. 3DMark2000 gives you this information and more - it also analyzes your CPU's T&L performance.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (10)

Ik denk niet zozeer dat dit aangeeft dat het een ongelooflijk slimme 3D engine is, maar meer dat de Driver implementatie van T&L van nVidia nogal te wensen overlaat. (Of zoals bij de Savage 2000 helemaal niet aanwezig :))

Of het hele nut van T&L met een beetje processor(>500 Mhz) wordt zwaar overdreven, wat ik persoonlijk een wat minder geloofwaardige variant vind.

Hmm, ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt...

Greetinx,

GaMe OvEr
Zo, is dat ook weer duidelijk.
Dus de Debiele Ui heeft een snellere implementatie gemaakt in software, dan de goeroes van nVidia in hardware? Vind ik een beetje vreemd.
Het is jammer dat 3DMark2k niet een OpenGL mode heeft.. :-(
Yep, kenne we niet de Viper II proberen met zijn (nog kommende T&L). Maar ja, die GeForce heeft er dus ook weinig aan in 3DMark2000.
Zeer koel allemaal. Slimme software overbluft domme hardware.

Wat ik me afvraag is: wat heeft dit voor effect op de acceptatie van niet-T&L hardware zoals de ATI MAXX en 3DFX Voodoo4/5. Deze zouden dan ook wel eens best goed uit de bus kunnen komen.

Persoonlijk gebruik ik in mijn eigen 3D motor wel de T maar niet de L. (Die is me te beperkt. Zet in Q3 maar eens vertex lighting aan, en zie het resultaat) Die T doet toch wel wonderen hoor.
Er was al eerder bekend dat hw T&L niet de monstersprong in performance als gevolg zou hebben die veel mensen dachten te krijgen. De truuk is meer dat als het ongeveer even snel is, je toch beter de hw T&L kan gebruiken: de gewone CPU kan zich dan met bijvoorbeeld geavanceerdere AI bezighouden. Dit werd ook al aangegeven in de oorspronkelijke aankondigingen van NVidia toen de GeForce werd gelanceerd: hw T&L was vooral voor extra "vrije tijd" voor de main CPU. Dus als er over een tijdje een degelijke driver is zal de performance gelijk gaan lopen met een dedicated sw T&L engine. Maar in een realistische game-situatie is de hw T&L dan dus toch wenselijker.
Om de T&L van de GeForce goed te laten testen kan je momenteel beter ZDNet's 3DWinBench gebruiken. Deze geeft een betere indicatie wat de GeForce kan met z'n T&L.
Ik zit nog met een Cheapo Aldi (ieeeee) mobo (niet door mij gekocht) en PIII-450...UT gem 25 frames/sec met CL GeFo Annihilator Pro DDR

Dus voordat je een GeForce pro wilt kopen.....beter dat je een beetje mobo hebt...maar de gemiddelde tweaker hier is vast en zeker slimmer als mijn pa :)
Viper II en UT (in MeTaL) met een PII450 met 128mb:

640x480x32: 59
800x600x32: 46
1024x768x32: 43
1280x1024x32: 35

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True