Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties

Acer heeft de Veriton Z2650G-UG645X op de markt gebracht, een all-in-one met een 20"-display. Het touchscreen heeft een resolutie van 1600x900 pixels en Acer levert de Veriton all-in-one met naar keuze Windows 7 Professional of Windows 8 Pro.

De Veriton Z2650G-UG645X wordt aangedreven door een op 2,9GHz geklokte Intel Pentium G645-processor. Acer levert de machine standaard met 4GB ddr3-werkgeheugen, maar er kan maximaal 8GB in de twee geheugenslots worden geprikt. Verder beschikt de all-in-one over een 500GB harde schijf.

Het touchscreen heeft een resolutie van 1600x900 pixels gekregen en is voorzien van een led-backlight. De reactietijd van het display zou 5ms bedragen. In de behuizing is een 1-megapixel-webcam geïntegreerd, terwijl internettoegang mogelijk is via 802.11n-wifi en de gigabit-ethernetaansluiting. De Veriton all-in-one biedt twee usb 3.0-aansluitingen en vier usb 2.0-ingangen. Ook is een kaartlezer beschikbaar.

Acer stelt dat de Veriton Z2650G-UG645X niet alleen voor thuisgebruik geschikt is, maar door de aanwezigheid van functies als tpm 1.2 en wake-on-lan ook inzetbaar is binnen zakelijke omgevingen en het onderwijs. Verder levert Acer diverse beheersoftware mee.

De all-in-one Veriton Z2650G-UG645X krijgt in de Verenigde Staten een prijskaartje van 630 dollar opgeplakt. De koper kan kiezen tussen Windows 7 Professional of Windows 8 Pro. De adviesprijzen voor Europa zijn nog niet bekend.

Acer Veriton Z2650G-UG645X

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (71)

Je gaat niet een Acer kopen omdat je het design geweldig vind, je kiest ook niet voor een Acer, omdat je de hoogste specs wilt hebben of omdat je het nieuwste van het nieuwste moet hebben, je kiest voor Acer omdat je voor een lage prijs een computer wilt hebben, waarmee je leuk mee kunt doen. Dit is zo'n voorbeeld volgens mij zijn er in de markt geen of erg weinig concurrenten op deze prijs, waarbij je een touchscreen krijgt.

Let er wel op dat de kwaliteit niet hetzelfde zal zijn van zijn concurrenten, je zult niet dezelfde beleving hebben, maar je kunt wel goed kennismaken met die functionaliteiten en altijd later beslissen om een duurdere en betere machine aan te schaffen als blijkt dat het bevalt.

Ik ben onder de indruk, dat Acer voor deze prijs een dergelijk product op de markt brengt en ik denk dat dit best wel een machine is die voor aardige verkoopcijfers gaat zorgen, het gros van de gebruikers vraagt helemaal niet om top of the line hardware, ze weten er over het algemeen helemaal niets vanaf en hebben het vaak ook niet nodig, maar ze houden wel van gadgets en nieuwigheidjes, welke Acer hier duidelijk geeft.
Het design gaat wel 10 jaar terug in de tijd. :P
Je hebt inderdaad wel een beetje gelijk daarin. Maar onthoud wel dat deze dingen meestal wat log zijn vanwege de hardware die ze er in moeten proppen.
Log wel, maar dan kan het er nog wel modern uit zien, ik vind die van MSI en HP dan toch echt een stuk mooier, en die zijn niet veel dunner. En ook dat logge is niet meer nodig, die nieuwe iMac is toch een potje dun... POEH!
MSI begon ook met "Acertjes"
HP begint vanaf ca 900.
De nieuwe iMac begint vanaf ca 1400. Met overigens een prachtig breedbeeldscherm met miljoenen kleuren :P , maar gn touchscreen.

Er is dus voor elk wat wils als je maar 600 euro te besteden hebt en een all-in-one met touchscreen wilt..... ;)

Daarnaast is hier op de site wel een heel rare foto van de Veriton Z2650G-UG645X geplaatst. (Ik zou haast denken door Apple :9~, al komt ie van Acers eigen site)

Acer noemt getoonde foto de VZ2610G-UG630W, maar daar gaat het bovenstaande artikel dus niet over.
Dit type heeft dezelfde specs als in het artikel maar op het datasheet wordt gesproken van 6 usb 2.0 poorten.

Als je op de link in het artikel klikt krijg je een heel ander beeld, de slanke rechthoekige uitvoering (de Z2650G-UG645X ??) is een apparaat dat echt niet op je bureau misstaat.
Bij overview en features wordt dit apparaat getoont naast "Sleek power" waar wel gesproken wordt van usb 3.0 en van 2 TB geheugen.


Beetje vaag dus al met al.
Die met 2 TB voor 630 lijkt me een topper. _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 5 november 2012 23:02]

Deze link wijst naar de goeie specs, met een fotootje erboven. Site is inderdaad wat warrig :S

http://us.acer.com/ac/en/...el-datasheet/DO.VDEAA.001

[Reactie gewijzigd door Toenk op 6 november 2012 09:10]

Niet alleen het design... de hardware is ook niet het snelste van t snelste
Je hebt niet veel ruimte om je hardware in te plaatsen. Krachtige hardware worden sneller warm, wat weer fans vraagt en dus ruimte. Ik denk dat het ook het punt is waarom de hardware gewoon wat minder is.
Naja, je kunt het toch ook wel zelf bedenken? Waterkoeling of dikke luchtkoelers bestaan ook pas sinds een paar jaar, die hadden de Commodore64 en de Apple ][ niet nodig. De TDP, en ook het verbruik (dat ligt bijna gelijk) gaan toch zeker wel omhoog.

Ik moet toch wel lachen, gezien het feit dat Acer onlangs naar buiten bracht dat het Packard Bell als budgetmerk gaat gebruiken en Acer meer voor de high-end en kwalitatief hoogstaande modellen gaat gebruiken (Nu moet je dat al vrij relatief en met een flinke schep zout eten, want kwaliteit en Acer staan recht tegenover elkaar), maar dit ziet er toch wel heel erg afgedaan uit.

En als er forse hardware in zou zitten, dan had dat enigszins het afzichtelijke design verantwoord, maar er zijn dunnere, strakkere all-in-ones met touchscreen met betere hardware (kijk de Sony Vaio Tab), en nu wil ik geen 1000,- model met een 700,- model vergelijken, maar ik wil even de statement zetten dat het dus kan, met nota bene een i5. Dan zou zo'n koude G650 geen probleem moeten zijn?

Maargoed, iemand moet Acer nog even duidelijk maken dat towerkoelers in towerkasten moeten en lage koelers in compacte kasten en all-in-ones...
Volgens dit overzicht zijn de TDP's van CPU's nagenoeg nooit boven de 130 watt uitgekomen; de laatste vijf jaar zijn ze in ieder geval niet significant verhoogd, terwijl de performance wel op een redelijk stabiele/voorspelbare manier toegenomen is.
130W is veel te veel voor zo'n behuizing. In de lagere processorsegmenten geldt wel degelijk dat je vrij snel tegen je beperkingen aanloopt. Natuurlijk is de performance de laatste 30 jaar beter geworden, maar de eisen die de software stelt ook.
...maar de eisen die de software stelt ook.
Ik kan hier een paar hoofdredenen voor bedenken: omdat men nu meer in hogere programmeertalen werkt en omdat men eyecandy wil (ook even de vraag hoezeer de gebruiker het slechts 'accepteert' omdat de OS-bouwers al die overbodige zut inbouwen; als de default-instelling is dat er van alles overvloeit (ronduit vreselijk) en doorzichtig (ook vreselijk) is dan blijft dat 99 op de 100x gewoon ook zo staan).
En verder nog wat zaken zoals 800 lettertypen willen, etc.
Dit is overduidelijk een product voor de zakelijke markt. Ten eerste al omdat hij het label Veriton krijgt, hetgeen Acer's zakelijke tak is. Ga maar eens naar de Aspire lijn van Acer kijken, en dan met name de nieuwe Z-series. Die zijn wl mooi om te zien.

Dit is gewoon een ding dat gemaakt is met als doel: Neerzetten op bijv. scholen, waar uiterlijk van het product geen factor is bij het kiezen ervan. Als er maar veel mee kan voor weinig. En qua specs is een apparaat als dit bij uitstek geschikt voor dat doel. :)

[Reactie gewijzigd door Toenk op 6 november 2012 09:00]

Acer kan wel degelijk kwalitatief goed spul maken, maar dan zit je bij hun in de hogere prijsklasses, en voor dat geld heeft Toshiba vergelijkbare producten. Zelf heb ik liever een goedkope Acer dan een goedkope Dell, maar dat is persoonlijk, en het hangt er van af hoe je er mee omgaat(nog nooit de scharnieren van een Acer kapot gekregen, maar wel de Bezel van een HP).

Alsnog zou ik hem nooit kopen, en dan ook om het design, van mij mogen ze nog tien jaar verder terug in de tijd dan jij aangeeft, want toen waren apparaten een stuk robuuster.

Zeker op voor inzet als bij een school, openbare ruimte, of als kassa/POS("Point Of Sale", niet Piece Of "Sh.."), gezien het een touchscreen heeft verwacht ik een hufterproof design, en dat soort casings moet je echt eerder aan IBM overlaten(Netvista series, etc) dan aan Acer.

Ik wil een apparaat zoals dit voor in de huiskamer aan de muur(videoconferencing, muziekspeler, SCOM/traffic monitor), en ik heb genoeg hardware van Acer, maar deze zal zeker niet in huis komen.
ben ik niet met je eens, acer is met pepaalde producten inderdaad niet de beste maar met ander producten is het wel weer een goed merk.
Acer Laptops en desktops zijn zozo (vroeger was het een nono) maar hun beamers en schermen leveren zeer goede kwaliteit voor een schappelijke prijs en dat is ook belangrijk.

Overigens ben ik het ermee eens dat dit qua hardware wel een vreemde eend in de bijt is.
Een 1600x900 scherm?
Een pentium dualcore?
500GB HDD?

Wat ik van de fotos opmaak is het ook nog eens een log ding en dergelijke hardware kan je bijna in een tablet proppen voor dezelde prijs.

Over warmteontwikkeling in AIO's kan ik heel kort zijn, watercooling en dan niet zon simpel setje maar een goed doordacht systeem wat in feite de hele behuizing als koeling gebruikt waardoor je geen fans nodig hebt.
En met een SSD er in (meeste mensen krijgen 100GB amper vol op dit moment) is het ineens een heel ander apparaat.
Wat ik van de fotos opmaak is het ook nog eens een log ding en dergelijke hardware kan je bijna in een tablet proppen voor dezelde prijs.
Klopt, maar een tablet van 20 inch gaat je toch niet lukken voor deze prijs ;)

Het probleem met deze all-in-one pc's is dat er meestal voor matige specs wordt gekozen om de prijs te drukken. Anders zijn ze helemaal niet te betalen.
Hun schermen.. Misschien dat ze die ook nog wel zelf maken, maar een groot deel van de merkmonitoren in het algemeen wordt ingekocht bij TPV en Qisda, en Acer vormt daar geen uitzondering op. Daar kan je een merk dus moeilijk aan afmeten.
Er is wel een tijd geweest dat hardware een stuk minder verbruikte dan tegenwoordig. Vroeger waren er bijvoorbeeld bijna geen videokaarten met dual slot koelers, om nog maar te zwijgen over een extra voedingsaansluiting op je videokaart.
Ergens heb je wel gelijk hoor;

Het warmterecord lag toch echt bij de ongekoelde Voodoo2 kaarten, en de IBM/Cyrix486DX2/100 met een FSB van 50Mhz, ongekoeld.

Moderne CPU's en GPU's halen zelden zulke hoge temperaturen, en zeker niet continu, de hardware van nu is ook minder robuust als van toen, en zou het nog geen week overleven. Echter is het nu wel tientallen keren krachtiger met amper de helft van de belasting, daar zit de vooruitgang.
Ik heb een 'dikke' gamelaptop die misschien 3 cm dik ik (zonder scherm). Ik neem aan dat je dergelijke hardware ook wel achter een scherm kan plakken.

En gezien je meer ruimte hebt achter een 20-24" monitor moet je ook prima kunnen koelen of nog in dikte kunnen besparen (HDD/DVD in de voet ofzo.

Maargoed, mijn laptop kost al 1400 euro, als je dat nog even moet inbouwen in een mooi design heb je al gauw een systeem van 2000 euro te pakken.

Als ik dan prestatiebewust ben vind ik die 500 euro voor deze Acer nog geen slecht bedrag. Je kan er alleen niet zoveel mee omdat het zulke matige hardware is.
Leuk voor office, maar daar heb je economisch voordeligere oplossingen voor.
Nette hardware maar voor die prijs is het wel echt te veel, en waarom zouden ze kiezen voor een lage resolutie waar je juist dicht bij zit?
Dit scherm is niet echt een lagere resolutie dan normaal het geval is voor desktop schermen. Full HD begint eigenlijk pas bij 21.5" schermen en deze is toch weer wat kleiner en 18.5" schermen zijn nog steeds maar gewone HD schermen. Dit is een HD+ scherm en zit er gewoon netjes tussen in kwa resolutie en kwa formaat.

Voor de hardware is het gewoon een goede prijs. Je kunt bijvoorbeeld een goedkope computer van 350,- hebben en als je daar dan nog een scherm bij wilt hebben dan is de prijs best acceptabel. Vooral touchscreens zijn nog niet echt goedkoop om er los bij te kopen.

Denk dat deze Acer niet heel verkeerd gaat lopen, maar ze hadden beter het labeltje van Packerd Bell erop kunnen plakken. Vervolgens hadden ze ook de behuizing wat mooier moeten maken. Hoeft niet direct kleiner, maar gewoon wat mooier afgewerkt.
Waarom windows 7 aanbieden bij een touchscreen device?

Als je toch het touchscreen gedeelte niet gebruikt dan neem je deze niet neem ik aan, en als je hem wel gebruikt neem je sowieso windows 8 lijkt me.

Voor de rest vind ik hem niet super lelijk maar mooi ook weer niet, plus 20 is mij mij iets te klein.
Als je familie in de VS hebt en je deze dus voor ongeveer 500 euro kan krijgen is het best een mooi ding.

[Reactie gewijzigd door churchill9 op 5 november 2012 20:54]

Waarom windows 7 aanbieden bij een touchscreen device?
Waarom niet. Je kan ook stellen dat er een muis bij zit, en er toch Windows 8 bij aanboden wordt. Alsof er geen touch-handige applicaties voor Windows 7 bestaan... ik noem maar wat: Media Center (wat feitelijk een uitgeklede Metro interface is).

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 5 november 2012 20:58]

Waarom windows 7 aanbieden bij een touchscreen device?
De klant heeft keuze, het is juist positief dat de klant kan kiezen (niet iedereen wil immers nu al over op Windows 8. Wanneer Windows 7 niet was meegeleverd was het ook niet goed geweest, tja...

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 6 november 2012 12:52]

Ik snap niet waarom de resolutie zo laag is. Mijn 15 inch laptop heeft dezelfde resolutie en voor die is het eigenlijk al veel te weinig. En dit ding is rustig 20 inch.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 5 november 2012 21:36]

Dat vroeg ik mij ook af, bijna niemand die hier opmerkingen over maakt,
de rest van de specs zijn zo slecht nog niet voor die prijs, maar kom op 1600x900?
IMO vind ik dat full HD toch wel minimaal is tegenwoordig voor zulke beeldmaten.
best wel sneu. Is er eindelijk een all-in-one die betaalbaar is (acer, who else), vind men het ontwerp niet goed. Is het design werelds (apple, who else), is het weer overpriced. Ik dacht dat het uiteindelijk bij windows ging om wat het ding kan en dat ie goedkoop was, en boeie hoe het eruit ziet.
Een beetje stijl is niet mis en daar wil ik best wat meer voor betalen. En Apple is niet perse overpriced door het design maar simpelweg door het feit dat het Apple is. Als Acer het design wat flitsender gemaakt had, er 50-100 euro extra voor had gevraagd dan had niemand geklaagd over de iets hogere prijs.
Over smaak valt niet te twisten, maar daarnaast hoeft het apparaat in mijn ogen niet duurder te zijn als hij, voor mij in ieder geval, mooier zou zijn. (gewoon de behuizing een andere vorm geven) en voila!
Ok, maar als het zo makkelijk was, waarom ziet een Fiat Panda er dan niet uit als een Testa Rossa?
Het probleem is dat een iMac gedesigned is door een designer, en deze all-in-one ook gedesigned is door een designer. Als Acer een iets competentere designer had ingehuurd, dan hadden ze een veel mooier apparaat voor dezelfde prijs kunnen neerzetten.

Dat even los van het imago van het merk Acer, wat daar zit ook nog eea niet zoals Acer het zou willen.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 7 november 2012 12:59]

Ik snap het hele idee van dit produkt niet. Dit ziet er uit als iets wat je op een bureau plaatst en waar je voor gaat zitten. Touch op een verticaal oppervlak lijkt me super onhandig. Nog even los van die smerige vetvlekken op het scherm.
Misschien kan je hem daarom kantelen?
Dat werkt natuurlijk alleen als er een schermpaneel in ligt met grote verticale kijkhoeken, en dat lukt vooralsnog alleen goed met een IPS-paneel. Als ik zie hoe matig de specs zijn, denk ik niet dat er ter compensatie een blits IPS-paneel in zal zitten.
Het design zegt: welkom in the 90's! Specificaties zijn (voor mijn grafische doeleinden) een beetje meh, maar de prijs maakt weer een hoop goed. Jammer alleen van het spuuglelijke design.
Deze all-in-one is wat betreft specs en design erg ouderwets. Voor deze prijs zal er weinig animo voor dit product zijn.
Design is inderdaad niet veel soeps. Wel goed dat ze keuze blijven aanbieden tussen win7 en win8.