Aldi legt dualsim-Android-smartphone voor 99 euro in de winkel

Supermarktketen Aldi gaat vanaf woensdag een dualsim-smartphone met Android verkopen voor 99 euro. De AS28D heeft een capacitief scherm van 2,8" met een resolutie van 320x240 pixels. Hij draait op een MediaTek- ARM11-soc.

De Wolfgang AT AS28D heeft een MT6573-processor van MediaTek aan boord, een ARM11-processor met een kloksnelheid van 650MHz. De gpu in deze soc is een PowerVR van Imagination van een onbekend type, vermoedelijk een SGX530 of ouder.

De telefoon heeft ruimte voor twee simkaarten, die tegelijk gebruikt kunnen worden. De AS28D draait op Android 2.3. De telefoons van Aldi zijn afkomstig van importeur Ambiance Technology, die ze laat maken in een onbekende, vermoedelijk Chinese fabriek. Er zijn inmiddels naar verluidt tientallen tot honderden kleine fabrikanten van Android-toestellen in China, waar importeurs op maat gemaakte smartphones kunnen bestellen. De telefoon gaat woensdag in Nederland in de verkoop voor 99 euro.

Het is de tweede keer in korte tijd dat Aldi een smartphone uitbrengt. Onlangs kwam de AS43D uit, met een 4,3"-scherm en Qualcomm-processor. Dit toestel zal binnenkort weer verkrijgbaar zijn, aldus de supermarktketen. De smartphone krijgt bovendien 'mogelijk' een update naar Android 4.0, hoewel de importeur daarover geen uitsluitsel krijgt. Het is daardoor onduidelijk of gebruikers daarop mogen rekenen. De telefoon, waarvan er per filiaal een tot enkele op voorraad bleken te zijn, was binnen korte tijd uitverkocht.

Terwijl de AS43D goedkoop is voor een telefoon met dergelijk scherm, moet het nieuwe model het vooral hebben van zijn dualsim-functionaliteit. In de Pricewatch staan momenteel negen Android-telefoons voor onder de 100 euro, allemaal met vergelijkbare specificaties en een scherm tussen 2,6 en 3".

Aldi Wolfgang AT AS28D, Android-smartphone Aldi Wolfgang AS43D, Android-smartphone met dualsim

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

14-05-2012 • 14:11

161

Reacties (161)

161
153
93
4
0
16
Wijzig sortering
Linkje van de web met de uitgebreide specs :
http://www.attelecom.info...rt&Itemid=15&review=specs

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 23 juli 2024 08:50]

Wow, wat een specs! Ongebruikt 500 uur standby? Dat is 3 weken, en daarmee een week langer dan mijn 'stenen tijdperk' telefoon.

En dat bij features als:

-Wifi
-GPS

Ik ben benieuwd naar de eerste user-review. :Y)
Tja das allemaal bulshit,
3 maanden standby is dus telefoon niet meer aanraken in het donker leggen en en zorgen dat hij niet naar verbinding zoekt.
Al je geluk hebt gaat hij een week mee zonder al te veel geks doen.

Het is het een of het andere geen en en.
Dus of dikkere baterij met als gevolg dikke telefoon bv(sonim) of dunne telefoon met mindere grotere batterij(accu)
Het belangrijkste hierbij is toch de dual sim mogelijkheid. Mooi voor mensen die van werk geen telefoon krijgen en/of één telefoon willen gebruiken voor privé en werk. Lijkt mij ook wel ideaal, maar heb dan liever toch wat betere specs.

Bij mij op werk lopen genoeg mensen rond met een goedkope dual sim (smart)phone en ik denk dat deze het ook zeker goed gaat doen!
Er zijn nog meer scenarios....
1 sim voor bellen/sms via prepay, en 1 sim van een andere aanbieder voor je data. Dan kan je echt voor beide het goedkoopste nemen.
En tijdens je vakantie kan je jouw normale nummer actief houden, maar met een lokale sim bellen of data gebruiken.
In beide gevallen hoef je niet continu van sim of telefoon te wijzigen.
En dit is het argument waarom deze niet in de winkels liggen of door grote merken gemaakt worden ;)
Juist, voor de meeste zal het dan zijn: waarom 2 telefoons kopen als het in 1 kan 8)7
Anoniem: 304539 @LopendeVogel15 mei 2012 11:43
Op vakantie internetten, voor mij is is vakantie het rustig aandoen. Soms is het toch handig indien je de geschiedenis wilt weten over een of ander, doch niet om de "hele dag" te internetten, sorry, je zit al een heel jaar op die veredelde rekenmachine te werken > vakantie is rusten, je ontspannen en eindelijk eens tijd voor elkaar te hebben. Wat ik wel een voordeel vind van een dual sim-kaart toestel, dat je dan niet altijd met 2 toestellen moet meezeulen. Een nummer privé en een nummer algemeen, waarvan je 1 simkaart kunt uit zetten (naargelang de omstandigheden), dat deze oplossing meer dan 99€ zou kosten, heb ik er graag voor over, ook dat de meeste Nl of B hoeveel pixels heeft > de "gewone" man / vrouw neemt gewoon een toestel dat gemakkelijk leesbaar en te bedienen is > moet je daarvoor een techneut zijn ? me dunkt van niet. Met vriendelijke groeten.
Da's de reden waarom ik deze telefoon wel leuk vind....
BEN simkaartje erin, pre paid bellen
UPC simkaart erin voor "gratis" internet (50MB gratis, daarna 5 cent per mb)

Internetten en toch bereikbaar zijn
IDEAAL TIJDENS VAKANTIES
Altijd hetzelfde met die Aldi spullen. Verouderde hardware (650 mhz |:( ), exotische naamloze GPU's, ongekende Chinese fabrieken.
En daar bovenop dan zaken als mogelijk een update naar Android 4.0 (en dat op 650 mhz... wordt lachen) en onzin als 500u standby. :/
Wat mij betreft is dit geen volwaardige smartphone maar een toestel voor een doelgroep die op zoek is naar dual sim functionaliteit in combinatie met sporadisch internetgebruik.

De vraag is welke tweaker er met zo'n Aldi ding wil gezien worden.
En vooral, Aldi kennende, wat weer de beschikbaarheid vooraf en de dienstverlening achteraf is...
Zelfs 100 € vind ik voor zoiets veel te veel geld.
Dan kan je beter wat doorsparen.

Op dat vlak sluit ik me aan bij Speed60.
Ik ben benieuwd naar de eerste review die door een iemand geschreven is met kennis terzake.
Anoniem: 304539 @Echelon201115 mei 2012 12:30
tweaker is dat een ras apart ? Ach neen, Echolon2011 voelt zich verheven boven het gewone klootjesvolk, en hoe oud ben je psychisch...14 ? sorry man, doch van zulke opmerkingen zeggen wij hier in Antwerpen, krijg het vliegend schijt, blasé typetje.
Voor de anderen, sorry, doch dat gedoe hangt #....
Mijn vorige Android-toestel had een 850 MHz processor en dat was al tergend traag. Deze heeft zelfs een 650 MHz processor... Een app openen duur dan écht een eeuwigheid!!
Mijn HTC Wildfire heeft een 500MHz (dankzij Cyanogen geklokt op 650). Apps draaien daar ook prima op.

Het is allemaal maar relatief. Voor een toestel van 99 euro moet je geen wonderen verwachten. Prijs/kwaliteit lijkt op zich wel aardig.
Prijs is goed maar kwaliteit is maar de vraag. Veel van die goedkope made in china zooi is niet van erg goede kwaliteit. Daarmee bedoel ik made en designed in China.

Enige voordeel is dat Aldi nu haar naam eraan verbind en Aldi dus verantwoordelijk is voor de 2 jaar garantie die je hebt.
Veel van die goedkope made in china zooi is niet van erg goede kwaliteit. Daarmee bedoel ik made en designed in China.
Valt wel mee, huwei en BTE maken prima spul als de prijs er naar is, is het 99 euro hoef je nergens een perfect oerdegelijke smartphone te verwachten natuurlijk...
En dat is mijn probleem hiermee.

Waarom zijn alle dual-sim telefoons die uitkomen low-end segment phones?

Waarom geen vlaggenschip met dual-sim? lijkt mij dat daar best een markt voor zou zijn.

Ikzelf zou bijvoorbeeld heel warm worden van een Galaxy S3 (S4?) met dual-sim gezien ik op het moment rondloop met twee telefoons =/ (blackberry bold 9700 en galaxy S2)
Mjah hoe groot is de groep waarin jij je begeeft? Zakelijke mensen die bijv met een Galaxy S2 rond lopen hebben bijna nooit daarnaast nog een telefoon (prive bellen mag gewoon vaak). De mensen met 2 telefoons hebben vaker dumbphones of goedkopere smartphones

Dit is iig de situatie in mijn omgeving... Ik heb zelf ook 2 jaar in de situatie waarin jij je begeeft gezeten maar het was voor mij al heel snel duidelijk dat ik mijn werk voor mijn prive telefonie moest laten gaan betalen
Die doelgroep is misschien nog niet zo groot, maar wordt in bepaalde vakgebieden snel groter met dank aan het dat 'fantastische' nieuwe werken. Ik loop nu ook sinds een aantal maanden met twee toestellen omdat ik geen vast toestel meer op het bureau heb... en dat is een virus wat zich op het moment al heel snel aan het verspreiden is. Ik zou heel graag een topmodel van HTC of Samsung zien met dualsim... nou loop ik met een Sensation in de ene broekzak en een Lumia 800 in de andere... eventjes leuk om te showen, maar als dat geweest is wordt het al snel vervelend. Doorschakelen is ook geen optie met de belachelijk buiten de bundel kosten die daar meestal voor gerekend worden.
Welk bedrijf accepteert dat vertrouwelijk bedrijfsmail en andere documenten over een onveilige (mogelijk geroote en/of geinfecteerde) prive Android telefoon van een werknemer loopt? Dat zullen er maar weinig zijn (en degenen die het toestaan, tsja...die zien we over een paar maanden dan wel weer in het nieuws ivm 'onverklaarbare' datalekken)

't zal vooral handig zijn voor mensen in grensgebieden, of met twee prive abonnementen.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 23 juli 2024 08:50]

Onveilig? Daar heb je ssl certificaten e.d. voor en datalekken? Als mensen thuis een webmail-achtige oplossing voor bedrijfs email wat heeft het dan voor zin om de telefoons wel helemaal af te schermen. Nee dat valt bij mij niet onder de noemer "lekken".

OT: voor 99,- Vind ik het een zeer mooi toestelletje
Het gaat niet om de doelgroep, 1 het kost geen fluit 2 simkaart houders, zoals in een telefoon van 100 euro dat gewoon mogelijk is..
Nou goed ik zelf zou het niet gebruiken want ik heb maar gewoon 1 sim zoals de meeste...
Daarbij als ik mensen hoor met een zakelijke telefoon die willen absoluut geen dual sim, die willen als ze klaar zijn met werk dat ding uit zetten en in de la gooie of in de auto laten liggen.. werk - prive gescheiden houden gaat een stuk kindvriendelijker met 2 telefoontjes als alles in 1..

Maar ze zouden het na mijn weten gewoon kunnen doen in oa een sgs2, htc word alweer wat moeilijker vanwege de mainboards maar alles kan..

Aldi maakt leuk spul maar zoals nu kunnen ze reclame maken over de dual sim, of men het gebruikt is een 2e.. het klinkt leuk, het is een goedkoop toestel.. veel mensen denken ja hebben..
Dual sim betekend dual standby en dat vreet accu's. Zet je daar nog een keer een leuk OS op dan kun je je lol op qua standby tijd. 3 jaar terug zo een ding gehad, na 3 maanden stuks en standby tijd moest 2-3 dagen zijn. Belde je 1 uur per dag dan was de standby tijd ineens maar iets meer dan 1 dag. M.a.w iedere avond aan de stroom.

Samsung heeft wel wel dual sim telefoons gemaakt. Maar schijnbaar willen de grote merken er niet masaal aan.
Goh, waarom denk je dat ik (en volgens mij menig ander mens) liever iets dikkere telefoons zien met dikke accus erin dan al die filterdunne dingen die vandaag de dag standaard zijn?


@whitewidowNL: je kunt in een dual-sim dual standby telefoon toch gewoon 1 van de 2 simkaarten uitschakelen als jij zo nodig na je werk niet meer bereikbaar wilt zijn op dat nummer?

@Dreamvoid: waarom zou een werk telefoon minder kwetsbaar zijn dan een privetelefoon? ik snap je beredenering niet. voor werk telefoons worden ook gewoon alle lagen van het aanbod aan mobielos gebruikt.
Anoniem: 431052 @Ayporos14 mei 2012 20:07
Er zijn hele mooie dual-sim telefoons hoor, o.a. van Motorola. Ze worden alleen niet in Nederland verkocht..
Dan noem je 2 serieuzere merken die ook aan onderzoek doen. Voor de rest zijn er honderden kleine fabrikanten die low quality maken.
Anoniem: 114278 @bbob15 mei 2012 02:10
@bbob1970

China zooi?

Wat een ongefundeerde opmerking.

Waar denk je dat 90% vande OEM apparaten vandaan komt?

Juist uit China.

Dell, Apple, Logitech: noem ze maar op de grote OEMS.

simpel voorbeeld kijk eens naar een meder8er mediaspeler em zoek nu eens bij China suppliers: hey daar staat de meder8er ook.

Bestel eens een Dell laptop bij Dell en kijk eens naar de verzendstatus, start in China en passeert daar diverse fabrieken in China, komt 1 keer in Duitsland en wordt dan bij je afgeleverd.

Edit:: typo

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 114278 op 23 juli 2024 08:50]

Anoniem: 454358 @jandewit14 mei 2012 14:18
tja voor 99 euro doet hij wel wat hij moet doen; bellen en enkele extras. Mijn oude Hero had volgens mij ook een +/-600MHz proccesor en daar kon ik toch prima mee internetten, 'youtuben',' facebooken' en emailen. (Eigenlijk precies wat ik nu met een htc one s doen :? )
tja voor 99 euro doet hij wel wat hij moet doen; bellen en enkele extras. Mijn oude Hero had volgens mij ook een +/-600MHz proccesor en daar kon ik toch prima mee internetten, 'youtuben',' facebooken' en emailen. (Eigenlijk precies wat ik nu met een htc one s doen :? )
Maar je hebt volgens mij 600Mhz en je hebt 600Mhz...

Ik heb bijvoorbeeld die Kruidvat Tablet gekocht, die draait toch echt op 1Ghz en Android 4.0, maar is een bijzonder traag verhaal. Langzamer dan mijn vorige Desire Z (850Mhz). Daarnaast knalt het er regelmatig uit en wordt het ding bijzonder warm. Dat ligt volgens mij aan slecht geoptimaliseerde drivers en lage kwaliteit componenten.

Ik zal zelf mijn vingers niet meer branden aan zulke goedkope producten, ondanks dat ik dual-sim wel een ontzettend goed idee vindt voor een smartphone. Echt raar dat het hier niet veel voorkomt, terwijl het in de rest van de wereld ('derde wereld') zo gemeengoed is.

Off topic: Facebook App is ook in mijn beleving heeeeeeel traaaaaag, zelfs op de One S (één van de snelste telefoons van het moment).
Anoniem: 408389 @bilgy_no114 mei 2012 20:33
En hoeveel groter is het scherm van je tablet...?
Dat scherm heeft dezelfde resolutie als de Desire Z: 800x480. Qua rekencapaciteit zou het dus niet uit moeten maken.
lol moet je ook geen kruidvat-hardware kopen
Haha... dat ga ik ook zeker niet meer doen!
De dual-sim android toestellen die tot voor kort verkocht werden hadden bijna allemaal een 416mhz cpu dus in die zin is dit een hele verbetering. De Samsung Gallaxy Mini heeft ook een 600Mhz cpu en ik heb daar niet echt veel berichten over traagheid over gehoord.
Het kan natuurlijk altijd beter, een dual-core op 1.4ghz is leuk, mijn 800mhz toestel mag wel sneller maar het is alleszins bruikbaar.

edit: klokfrequentie zegt ook niet alles, de 800mhz cpu in mijn telefoon is een Qualcom MSM 7227, een ARM Cortex-A9-cpu terwijl de 1200mhz cpu in de q-ware van kruidvat een ARM Cortex-A8-cpu is. Per kloktik zijn die niet even sterk. Ook zit er behoorlijk verschil tussen deze twee en een ARM Cortex-A15.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 23 juli 2024 08:50]

Inderdaad. Ik gebruik nog elke dag mijn Samsung Galaxy Spica ;) En ik moet voor dingen als de FB app de mobile website gebruiken met Opera Mini met Turbo. En niet de Tweakers app maar Tweakers.mobi :+

http://www.gsmarena.com/samsung_i5700_galaxy_spica-2965.php
Ik zat echt secondes te wachten voordat de facebook-app geopend werd.
Nu een Galaxy S plus met 1,4 GHz. Een wereld van verschil!
mja de facebook app is dan ook veel verbeterd tegen over jou HERO tijd.
op mijn legend was hij eerst ook niet vooruit te branden maar tegenwoordig is het best een aardige app.

die Mhz is een verschil maar een app goed maken is ook een verschil
Verbeterd? Volgens mij wordt die facebook app steeds slechter... Hij laad pagina's soms in plain html, de notifications laden soms niet... het is gigantisch traag...
Denk soms dat het aan internet verbinding ligt, maar internet pagina's openen wel gewoon snel... (galaxy s2)
Zelfde probleem hier, gewoon plain text soms ipv normaal.
Notificaties ook.

Het lijkt me nou niet dat het een gebruikersprobleem is, Facebook app is altijd al traag geweest...

Dit is over wifi en 3G, dus daar ligt het ook niet aan, gezien mijn pc alles makkelijk over hetzelfde netwerk laad :)
tsja misschien je apn instellingen niet 100%, eens handmatig invoeren kan ook wonderen doen. .. een hintje he,
des noods gewoon een hard reset doen ( nadat je een back up gemaakt hebt )
Ik heb nog nooit over deze klacht gehoord, maar ik denk dat het met de apn instellingen een verschil kan maken. succces !

ontopic: aaah wel top van aldi, ze denken dus aan de mensen wat het misschiens willen proberen, dan is dit een leuk toestel.. 2 simkaartjes, je huidige en een nieuwe.
Ik vraag me alleen af hoe het type gaat? zoals een simpel smsje, ik krijg dat op de wildfire en de desire z niet voor elkaar... Of ik type er grandioos naast, of hij slaat verkeerde letters aan of hij is gewoon ontzettend traag waardoor je vaker letters mist of het door elkaar hebt staat.
Hopelijk is dat bij dit telefoontje wel goed anders zou ik niet weten wat je met een budget smartphone moet als een simpel berichtje al teveel gevraagd is...
Ik heb met diezelfde reden alle updates verwijderd. En zo zijn er nog 6 andere apps die ik weiger te updaten omdat ze er niet beter op worden.
Nooit last van gehad, heel af en toe laadt een pagina niet goed (als in, hij bljift op loading staan maar er gebeurt niets) maar dat is echt een uitzondering. Heb hem op 2 telefoons (HTC Desire Z met 800 Mhz en een Xperia Mini met 1 Ghz)
Anoniem: 420148 @Timmmeeehhh14 mei 2012 15:31
Nooit last van gehad. Nooit bij anderen gezien. Klinkt als een gebruikersprobleem.
Ik heb daar anders ook last van met SGS 2, en bij geen van mijn vrienden werkt hij helemaal lekker, altijd langzaam en buggie.
'k heb hem net geüpdate ..
messenger is alvast héél veel verbeterd
Ik zat echt secondes te wachten voordat de facebook-app geopend werd.
Nu een Galaxy S plus met 1,4 GHz. Een wereld van verschil!
Ik zit met m'n iphone4 ook seconden te wachten voor de camera app gestart is.
Ik heb bij m'n "New iPad" vaak last van shutter lag... als in: die iris-animatie gaat dicht als je een foto maakt, en >nooit< meer open!
Nieuw voor 99 euro ;)
mijne niet, mijn toestel is langzaam met zijn 526MHz cpu. Ik had er 1 van 600MHz en deze was niet veel sneller. Maar met 500mhz kom ik makkelijk aan mijn trekken. En al helemaal omdat het android is, kun je het toch tweaken, Overklokken en modden tot hij doet wat je wilt.
Mag ik vragen wat een eeuwigheid is ?

Ik heb een een telefoon met stock 600 Mhz (zte blade) en een app openen op het toestel duurt niet meer dan een seconde. Er zijn uitzonderingen als ik bijvoorbeeld superveel apps open heb staan. En dan bepaalt de cpu niet alleen hoe snel een app opent.
Leuk voor de Xamarin versie van Android dus:
nieuws: Xamarin ontwikkelt port van Android naar C#

Dan is deze Aldi foon snel genoeg voor je applicaties......
Anoniem: 44174 @jandewit14 mei 2012 21:59
Ik weet niet heb net een oude HTC touch pro omgezet naar android en het draait boven verwachting soepel. Ik hoef niet te wachten voordat er wat gebeurt als ik bediening uitvoer.

Denk dus eerder dat het aan de build ligt die op die telefoon stond dan aan de proc. Zou eens bij XDA kijken of er een verbeterde versie verkijgbaar is.
Ach kom, dat noemen we in de westerse wereld "verwend nest". 3 jaar geleden werkte een 850MHz-toestel prima, dus dat werkt nu ook prima.
Ik zie nu al de bui hangen dat die dingen gewoon (weer ) door personeel achterover worden gedrukt; per filiaal maar 2 geleverd worden etc. etc
Als de toestellen op zijn in de winkel kan je toch je gegevens achterlaten? Dan bestellen ze er eentje voor je en bellen ze of sturen ze een brief wanneer die beschikbaar is. Dit is in ieder geval in België in de winkels van Aldi zo. Ik spreek uit ervaring ;)

Lidl, mja, daar heb ik inderdaad ook al andere verhalen over gehoord.
Nou de ervaring hier in NL leert mij dat ze gewoon heel droog zeggen; PECH!
Nou ervaring hier in NL doen ze zeeeer veel voor de klanten, totdat het opgelost is...
En omdat we Nederlanders zijn, lopen we met een licht naar de grond gebogen hoofd de winkel uit en doen verder niets.

Je kunt ook zeggen, "Niks pech, je bestelt er een, en wel voor de aangeboden prijs. Als je iets aanbiedt, dan heb je het maar te leveren."

Niet dat dat hun verplichting is, maar een beetje assertiviteit (zoek maar op) mag best op z'n tijd.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 23 juli 2024 08:50]

Je kunt ook zeggen, "Niks pech, je bestelt er een, en wel voor de aangeboden prijs. Als je iets aanbiedt, dan heb je het maar te leveren."
Er staat in elke Aldi-folder bij de algemene voorwaarden OP=OP.
Dus ik weet niet waar jij die leveringsplicht dan vandaan haalt?

Wat een verschil qua design trouwens tussen deze smartphones. Een duidelijkere naam zou marketingtechnisch ook wel handiger zijn, want wie weet nu welke de Wolfgang AS43D is?
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik een leveringsplicht noem?
Lijkt idd standaard tezijn met dat soort winkels, hier bij de lidl ook vaak, denk je leuk halen, kom je daar en zijn na 1uur alweer op ofzo.


Dan denk ik bij me eigen als je reclame maakt zorg dat dat je voldoende hebt per winkel en geen 5 of 6 stuks.
Anoniem: 80466 @Paganstars14 mei 2012 14:21
Zo bijzonder is het ding nou ook weer niet.
2,8 inch scherm, 320x 240 Resolutie, geen 3g, 2mp camera en verouderde processor + 256 ram zijn voldoende redenen voor mij om het te laten liggen
Komop wat verwacht je dan ook van een 100 euro mobieltje ;).
voor 100 euro heb je al een ZTE Blade die toch wat beter is
maar geen Dualsim, wat toch echt HET verkoopargument is i.c.m. smartphone zijn ;)

[Reactie gewijzigd door mschol op 23 juli 2024 08:50]

Anoniem: 16328 @mschol14 mei 2012 14:59
Ga je daarvoor het belangrijkste element, namelijk het beeldscherm, voor verruilen? Het lijkt mij niet en dualsim kan toch ook nooit zoveel kosten dat ze voor 99 euro een veel slechtere telefoon kunnen aanbieden dan ZTE.
Ja dode discussie, ik ben ook van de high end toestellen.. Omdat IK dat prettig vind...
Er zijn miljoenen in Nederland ( laten we zeggen zo'n 90%? ) wat er geen verstand van heeft en dat totaal niks boeit welke resolutie zijn telefoon heeft?
Dual sim is gewoon duidelijk: 2 simkaartjes in deze telefoon bij de aldi....
Niet veel telefoons in Nederland hebben dit... Aldi die komt nu, er zullen duizende mensen zijn wat er gelijk op af stappen, en niet omdat het beeldscherm niet zo goed is.. Maar omdat ze een goedkope smartphone met dual sim kunnen kopen!!!!.....

ZTE ik heb alleen op tweakers van ZTE gehoord, voor de rest noooit gezien of in me handen gehad...
Vertel dan effe tegen heel Nederland wat het geen fuck boeit welke resolutie die heeft dat ze ook een ZTE via amazon kunnen kopen.

Koekoek wakker worden, niet elk mens in Nederland is een technerd
Misschien moet je eens wat vaker de stad in lopen. ZTE ligt in elke KPN winkel dus voor het grote publiek juist heel toegankelijk, daarnaast zijn ze volgens mij ook te halen bij de Vodafone winkels. Resolutie kun je zo zien als je in de winkel staat en enkele telefoons in de hand neemt, daar is niets moeilijks aan. Als je toch zo laag opgeeft van de gemiddelde Nederlander wat hebben die dan aan een toestel met dualsim?
nouja ik weet niet welke winkels / cafe's jij ingaat als je de stad in gaat, maar in de kpn winkel kom ik zo goed als nooit? Ja wanneer ik mijn contract verleng en een nieuw toestel uitzoek..
Maar ik loop vaak genoeg de stad in ja, maar niet om telefoontjes in de kpn winkel te bekijken? |:(
Ik ben helemaal niet negatief over de gemiddelde Nederlander??? Ik zeg alleen dat de meeste mensen niet naar de resolutie en dergelijke kijken.. Ze willen een smartphone, en dual sim klinkt trendy / leuk en hij is goedkoop.. Dat zeg ik, hoe jij erbij komt dat ik me laag zou opgeven van de gemiddelde Nederlander, mag god weten -.-..
Daarbij kan ik ook zeggen dat meestal in de aldi mensen komen wat minder veel te besteden hebben ( het is er gemiddeld een stuk goedkoper ) en hun zijn dus ook eerder geneigd om dat toestel te kopen.. Klinkt misschien logische? Maar ook dit bedoel ik niet negatief..

Kortom, ik denk dat deze telefoon wel redelijk zal verkopen.
Waarom is het beeldscherm het belangrijkste element? Voor mij is het wel belangrijk omdat ik gewoon gemakkelijk mijn mails wil kunnen lezen/typen. Wanneer je de telefoon alleen gebruikt om zakelijk te bellen en misschien even nu.nl te lezen snap ik niet waarom het beeldscherm dan belangrijk is....

In mijn omgeving heb ik eigenlijk geen enkele tweaker en ik kan zeker voor 10 mensen zeggen dat dit toestel perfect voor ze is. Ze willen een simpele smartphone voor whatsapp. Daarnaast hebben ze nu 2 dumphones (zakelijk en prive) en dat willen ze graag combineren.
Voor die mensen is dualsim het belangrijkste element
Anoniem: 80466 @Mellow Jack14 mei 2012 18:44
Voor mij is het wel belangrijk omdat ik gewoon gemakkelijk mijn mails wil kunnen lezen/typen.
Je hebt toch geen dual sim nodig om je mail te lezen???!!
Iemand met 2 sim-kaarten vind bellen misschien belangrijker dan apps. Zomaar een gedachte..
Band GSM 900/1800MHz UMTS 850/1900/2100MHz

Zeker wel 3G. Maar goed je praat ook over een toestel van €99,- Wat verwacht je dan dat er een dikke quad-core inzat met 4 inch scherm voor deze prijs?
hoeft niet persee ...

ik heb 1 van de eerste tom tom bijvoorbeeld met een 350 mHz cpu en de nieuwere hebben allemaal 200 mHz maar zijn veel sneller...

we zullen moeten afwachten op benchmarks
Ik ben ermee akkoord dat de architectuur ook een rol speelt.
Maar dit wil niet zeggen dat hardware helemaal geen rol meer speelt ;)

Daarbij staat Android toch bekend als power-hungry? Ik heb persoonlijk geen ervaring met Android-toestellen, maar hoor vele kennissen met oudere (vergelijkbare) processors onder de 1 Ghz die klagen over hoe het toestel snel traag wordt bij het openen bepaalde apps en zeker als er meerdere apps open zijn (wat dan te wijten is aan het lage ram-geheugen). Dit zijn wel toestellen met Android 2.2 of 2.3. Misschien dat Android 4.0 efficiënter gebruik maakt van hardware?

Btw, ik hoop dat TomTom geen cpu gebruikt van 350 of 200 mHz ;)
En niet alle TomTom toestellen gebruiken een processor met maar 200 MHz. De recente Go Live toestellen gebruiken een 500 MHz (bron: nieuws: TomTom mikt met Go Live 1000 op connectiviteit. Even snel googlen gaf geen resultaten ivm de Start-serie. Wat is jouw bron voor die 200 Mhz?

[Reactie gewijzigd door c-mattic op 23 juli 2024 08:50]

Daarbij staat Android toch bekend als power-hungry? Ik heb persoonlijk geen ervaring met Android-toestellen, maar hoor vele kennissen met oudere (vergelijkbare) processors onder de 1 Ghz die klagen over hoe het toestel snel traag wordt bij het openen bepaalde apps en zeker als er meerdere apps open zijn (wat dan te wijten is aan het lage ram-geheugen). Dit zijn wel toestellen met Android 2.2 of 2.3. Misschien dat Android 4.0 efficiënter gebruik maakt van hardware?
En dat probeert iedereen je nou eens duidelijk te maken. Een Android telefoon is niet 1 op 1 vergelijkbaar met een Android telefoon. Ik heb een 1Ghz telefoon gehad die soepeler draaide dan een iPhone4.

Als je dus een vergelijking wilt maken dan moet je of originele Android roms gaan vergelijken of rekening houden met branding van fabrikant of provider... Het is dus vrijwel onmogelijk om een Samsung en een HTC te gaan vergelijken op basis van hardware omdat beide bedrijven enorm veel bloatware meeleveren. Zo is naar mijn persoonlijke ervaring HTC Sense echt een dooddoener op gebied van performance (ten tijde van de Desire HD) maar dat zal tegenwoordig wel weer iets anders liggen.

Edit: Al kijk je naar de screenshots lijkt het een vrij kale Android installatie en kan je hem (wanneer het echt zo is) het beste vergelijken met de Nexus range van Google

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 23 juli 2024 08:50]

we zullen moeten afwachten op benchmarks
Benchmarks zijn nou net waar je *niet* op zou moeten wachten. Het gaat niet om de brute rekenkracht van de cpu, het gaat erom hoe het ding in de praktijk werkt. En als je geen zware apps gaat gebruiken, zal dit ding pri-ma werken. 3 jaar geleden werkten dergelijke telefoons ook prima, dus ik zou niet weten waarom ze nu opeens traag zouden moeten zijn.
Anoniem: 61204 14 mei 2012 15:45
ik zou eerder de samsung duos pro kopen. met qwerty.. Trouwens de batterij van dit ding gaat het zeker niet halen om een dag bereikbaar te zijn op 2 simkaarten...
AT-telecom (linkje in nieuwbericht) geeft een standbytijd van 500 UUR! misschien bedoelen ze wel 500 minuten?
Waarom? De specs zijn een stuk minder, een stuk minder energie verbruik en etc. Ik kan me die STANDBY wel indenken, dat zal gemiddeld het max zijn,, dus zonder wifi / bt, en echt standby, beltijd is belangrijker denk ik.. vooral met 2 simkaarten,
Resolutie is denk ik 800x480. 240x480 is ook wel extreem laag.
http://www.nieuwemobiel.nl/AT-Mobile-AT-AS43D/Specificaties
De AS28D heeft een 2.8" scherm van 240*480. Inderdaad extreem laag.

De link die jij geeft is van de AS43D en die heeft een 4,3" scherm.
Anoniem: 420194 @RobbieB14 mei 2012 19:32
Nee, de resolutie is 320x240.
Eigenlijk is de telefoon best prijzig voor de Aldi.

De Alcatel 918 heeft dezelfde processor, een beter scherm (320x480) en een betere camera en kost bij de Kijkshop (prepaid) maar 69 euro. http://tweakers.net/price...t-918-zwart.html#tab:info

Daarnaast: op diverse sites staat dat het waarschijnlijker is dat de andere Wolfgang Aldi telefoon (179 euro, 512MB) een update krijgt naar Android 4.0. Dit mobieltje heeft maar 256mb geheugen. Al weerhoudt dit de doorsnee tweaker er natuurlijk niet van om een Rom met ICS te proberen.
Dat betreft wel een prepaid toestel van Hi, ik neem aan dat die van de Aldi simlockvrij is. De simlockvrije Alcatel 918 is ook rond de 100 euro.

Maar inderdaad niet supergoedkoop, de marges zullen wel heel klein zijn schat ik in. Ben wel benieuwd naar die van de Aldi, 2 sims kan heel voordelig zijn (al is voordelig tegenwoordig ook maar een relatief begrip voor mobiele telefoons en het verbruik).

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23 juli 2024 08:50]

je hebt ook een alcatel ot-990 met 3.5 scherm voor 69?.enige nadeel hij draait op 2.2.maar voor dat geld echt waard. en het is nog sim lock vrij ook al koopjem als prepaid.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.