Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties

Uitgever Lace Mamba Global maakte donderdag bekend dat het de Ultra-editie van Super Meat Boy buiten de Verenigde Staten gaat uitbrengen. De uitgebreide winkelversie van Team Meats platformspel komt daardoor ook naar Nederland.

"Super Meat Boy is een fenomeen op het internet en er zijn inmiddels meer dan 400.000 exemplaren van verkocht. De Ultra Edition is al verkrijgbaar in de Verenigde Staten en we verwachten dat er in de rest van de wereld ook vraag is naar deze Super Meat Boy-versie", meldde Lace Mamba Globals Jason Codd in het persbericht. Of Lace Mamba's pakket dezelfde inhoud heeft als zijn Amerikaanse equivalent en wanneer het pakket verschijnt, kon de uitgever nog niet zeggen. Het bedrijf zegt wel op een release in het derde kwartaal van 2011 te mikken. De Ultra-editie van Super Meat Boy verschijnt voor de pc.

De Amerikaanse Ultra Edition kost 20 dollar en bevat onder andere een artbook van veertig pagina's en een digitale soundtrack. Super Meat Boys reguliere, digitale editie verscheen in 2010 voor de pc en Xbox 360. De game zou ook voor de Nintendo Wii verschijnen, maar ontwikkelaar Team Meat kreeg de bestandsgrootte niet onder 40MB. Dit is de bovengrens voor een bestand in Nintendo's WiiWare-beleid.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

Deze game is zooooo awesome.... Ik had ook verwacht dat Nintendo overstag zou gaan en de maximale grote zou verhogen, maar helaas. Cool dat deze editie naar NL komt :D

Het laatste level krijg ik alleen niet onder de knie, heeft er iemand tips voor me?
toevallig de gedownloade versie? Daarin doet het laatste level het niet ;)
Dr. .... hoort daar iig achter je aan te rennen, als dat niet zo is gaat dat level niet lukken :P
Dat doet hij wel ;) ik heb de XBLA versie, gewoon gekocht! Toen hij nog 800MSP was :P

Omdat dat ding (wat meebeweegt met het scherm) je beweging beperkt, ga ik meestal te snel, en daardoor dood. ;) Ik krijg het gewoon niet voor elkaar...
En dan nog de Cotton Alley, na "The End" ; dat 1 na laatste level is pas insane :O
Ik ga hier veel mensen mee tegen de schenen schoppen, maar:

Wat een ongelooflijk overrated spel. Dit is hetgeen al jaaa-ren op newgrounds en dergelijke meer verschijnt en om een of andere reden krijgt dit dan een überscore op o.a. gamespot.

Er bestaan echt veel en gewoon toffere pareltjes dan dit die altijd in de schaduw van triple A games gaan moeten blijven. Dat dit dan ineens als het ei van Columbus is puur omdat het wat officiëler uitgegeven is snap ik echt niet.

Afgezien van de commercialisatie vind ik het nog slechts een matig spel dat algauw gaat vervelen/irriteren

(probeer bijvoorbeeld Fancy Pants is: http://www.newgrounds.com/portal/view/420606)

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 23 april 2011 02:10]

Super meat boy is gewoon aantal uren leuk vermaak voor een klein bedrag.

En volgens mijn komt Fancy Pants ook gewoon op het PSN en XBoxlive arcade. Jammer geen pc versie
Kunnen ze het eigenlijk niet boxed voor de Wii uitbrengen, of is dit ook voor Wii?
De game zou ook voor de Nintendo Wii verschijnen, maar ontwikkelaar Team Meat kreeg de bestandsgrootte niet onder 40MB.
Voor WiiWare ja, dus downloadbaar en installeerbaar, Wolfos heeft het over een Wii game op schijf, die kunnen en mogen wel groter zijn dan 40 MB.

Mag het wel hopen dat het ook uit komt voor de Wii, ik kende de game niet, maar hij ziet er leuk uit.

[Reactie gewijzigd door XiniX88 op 22 april 2011 13:34]

Hij bedoelt boxed/retail, dus zoals in het artikel omschreven.
Dit was eerst wel de bedoeling, maar dit zou te duur zijn omdat Nintendo dan een te grote bijdrage wilt voor de "Nintendo Seal of Quality" voor een budget game, voornamelijk te duur omdat de Wii al tegen zijn eind aan loopt. Al zo het schijnt...

Edit: (Dit is ook het probleem bij de Xbox, vandaar ook enkel de PC release als retail uitvoering, hierover hoeven geen royalties betaald te worden aan Whoever).

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 22 april 2011 18:56]

Die grootte geldt voor WiiWarem niet voor retail boxed verkoop.
Leuk dat deze nu ook in de winkels verschijnt! Heb hem zelf natuurlijk al lang gespeelt, maar het is altijd fijn om ook een doosje e.d. erbij te hebben =)
Ik heb het niet uit het artikel kunnen halen en ook niet uit het artikel op supermeatboy.com.
Maar komt de mac-port als gratis patch uit als je de Ultra editie koopt of niet?
Erg leuk spel. Je ziet weer dat met digitale distributie steeds meer games van kleine indi(pendant) studio'tje uitkomen voor een paar euro, waar ook vaak platvorm spellen bijzitten. Meatboy is daar een goed voorbeeld van. Zoals je ziet hoeft niet alles een grote blockbuster te zijn met de nieuwste 3D technieken om een leuke gameplay te hebben.

Een paar uur plezier voor een paar euro. Prima ontwikkeling!
Lekker retarded ook die grens van 40 MB bij de Wii.
De Wii heeft maar 512MB flashgeheugen aan boord, dus ja...
Een logische beperking zou dus 512 MiB zijn. Dan kan ik zelf wel kiezen wat ik installeer. Maar nu kun je 200 MiB vrij hebben, maar id het toch onmogelijk om SMB van 52 MiB te installeren...
Er kunnen ook sd kaarten in dat ding
Je moet de grens toch ergens trekken. Het is heel jammer, maar je weet niet hoever ze er boven zaten. Is het 1 mb, dan voelt het wat zeikerig. Is het 40 mb erboven.. nja. Jammer.

Had het graag op de Wii gespeeld!
blijkbaar hadden ze het tot 52MB kunnen verkleinen, maar konden ze die laatste 12MB niet eraf halen door (te) groote consessies te doen, die grotendeels gingen over de muziek.
Ik hoop dat ze een keer opschieten met de Mac versie. Heb die game vorige jaar gekocht via steam, maar kan hem nog steeds niet spelen.. :(
men nemen de steam pagina
System Requirements
OS: Microsoft® Windows® XP / Vista / 7
men nemen de wikipedia pagina
Platform(s) Xbox Live Arcade, Windows
en dan kijken we op de officiele website, en daar staat
"-Mac port will start once SMW and the editor are finished."
Oftewel, hij is er nog niet. Geduld is een schone zaak en in de tussen tijd kan een virtuele machine oid. gewoon uitkomst bieden dunkt mij.

[Reactie gewijzigd door drdelta op 22 april 2011 16:54]

Fantachtisch spel. Leuk dat het is de winkeld komt te liggen en 20 euro is wel een leuke prijs.
Dankje voor het duidelijk benoemen van wat dit nu eigenlijk is namelijk een spel. Dat blijkt uit het hele artikel niet.

Nooit van gehoord + dacht tegen het eind van het lezen dat eht een of ander pakket was om muziek te bewerken oid.
Jah, daarom staat dit nieuwsbericht in de categorie games hé?

(Groen bolletje betekend dat het over games gaat)
Jammer dat er geen release is op PSN voor PS3. Dit zou voor mij een instant-buy zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True