Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Ontwikkelaar Egosoft en uitgever Deep Silver hebben aangekondigd X: Rebirth in het vierde kwartaal uit te brengen. De game komt drie jaar na het laatste spel, X: Terran Conflict, en beloofd een frisse herstart van de reeks ruimtesims.

X: Rebirth is het vijfde deel van de reeks ruimtesims, die begon in 1999 met het spel X: Beyond the Frontier. Ontwikkelaar Egosoft belooft het spel te voorzien van nieuwe gameplay-elementen en een spannend verhaal. Het spel zal makkelijker zijn voor beginners, zonder in te leveren op diepgang voor gevorderde gamers, aldus Egosoft.

Zoals verwacht mag worden van een spel uit de X-serie, kunnen gamers het universum verkennen, handel drijven en het nodige schietwerk verrichten. De speler kruipt in de huid van een jonge piloot, die samen met een vrouwelijke bondgenoot in een oud schip door de ruimte reist. De speler zal in het middelpunt van drastische veranderingen in het X-universum staan. X: Rebirth verschijnt in het laatste kwartaal van 2011 voor de pc.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Zo klinkt als een kwality game, maar herrinner mij toch anders.

Maar Xseries zie ik eerder als een diepe complexe game die weing devtijd kregen en dus nogal rushed en onaf opgeleverd werden.
hoog bug gehalte.

De game leverd verschillende gameplay mogelijkheden op waarvan vele slecht en incompleet uitgewerkd zijn.

Ik hield me bezig met in het begin die derelic ship allemaal op te sporen. Wat meteen ook wat universe exploring opleverd en een vliegende start. En dan al snel andere m3 m4 kan captivaten. Ook een leuke inkomsten bron.

Wat traden dus optioneel maakt in het begin.

Tja dan stap je over op capital ships en dan mis je toch iets.
heb je een carrier dan mis je nog meer kwa ergonomische en innovatieve interfaces.
Ik speel dus puur alleen met een capital'ship want dat is al een monike werk kwa management M7 en hoger vooral docable ships. Dus met Phanter rond jagen. Of met cobra een sector clearen.
tja dan heb je vloot. dan mis je nog meer.
vloot realtime tactics kan je vergeten.

Dat is dus niet te doen met die wordperfect of dos orcad achtige menu. In de combat situaties.
waar je op je dodo AI moet baby sitten en flink moet micromanagen.

Dan heb je vele patch die extra toevoegen en somige dingen iets wat completeren.
Maar veel dringende zaken springt de mod community in.
Alleen uiteraard in de menu styl die beschikbaar is.

Maar ik speel vanila X3TC en dat hoord er eigenlijk allemaal standaard in.

Ik vewacht dat ze er mischien een jaar of half mee bezig zijn en er nog een half jaar bij komt.
Terwijl ze voor soort gelijk feature set als X3:TC 3jaar niet voldoende is om iets een beetje polish en feature compleet op te leveren.

Het is een combi van een.
Space fighter game zoals xwing vs tie.
maar ook 3000 Ad maar dan met fighter interface.
En een bezittingen interface.
Homeworld end game, mee moet bedienen dat werk dus echt niet.
zelfs een enkelecarrier niet.

Waar ik op hoop is dat ze een nieuwe engine gebruiken, gezien de beperkte dev tijd kan je daar al niet veel van verwachten.
Maar hoop dat daarmee en nieuw interface design past wat meer bij de verschillende gameplay mogelijkheden past.

Het was bijvoorbeeld hele leuke extra feature dat met een patch mee kwam. dat capitalship boarden.
Maar die interfaces afmaken of aanpassen zodat het beter speelbaar werd. zou beter zijn.

Ook is dit soort game ook sterk afhankelijk van degelijke AI. Vooral voor schepen in eigen bezit.

Dus ik ben benieuwd naar in.
1 deze game nieuwe hardware ondersteund SmP
2 betere bij deze game passede interfaces
3 een goede algehele AI.Die ook vooral de gamer bij staat.

Dit is eerder een vereiste dat game toegankelijk maakt.

waar ik dan naar uitkijk is hoe de boarding gameplay verder uitgewerkt hebben. second gen boarding.
de graphics vind ik er zwaar goed uitzien voor een soort sims spel
de graphics vind ik er zwaar goed uitzien voor een soort sims spel
Het ziet er mooi uit. Nu maar hopen dat ze het ook optimaliseren. Toen X3: Reunion uitkwam, had je voor die tijd een aardig krachtig systeem nodig om het fatsoenlijk te kunnen spelen. X3: Terran Conflict had hier minder last van (dezelfde graphics, betere hardware beschikbaar voor een lagere prijs).

Overigens, als het spel uitkomt met Starforce, SecuROM of andere rootkitachtige software, wacht ik nog wel even totdat Egosoft een nieuwe versie vrijgeeft zonder deze bloat (zie de vorige X delen). Het is dan nog eens goedkoper ook. ;)

[edit]
Het zal er wel niet in zitten (gekeken naar het verleden), maar... multiplayer? Zelfs kleinschalig in spelersaantal kan het toch interessant zijn om op een eigen dedicated server met/tegen elkaar het universum (on)veilig te maken. Met wat wijzigingen in de gameplay moet het voor spelers ook wel mogelijk zijn om snel tussen punten te bewegen zonder tijdreizen in de vorm van SETA.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 21 april 2011 14:09]

(niet-massive) multiplayer zou inderdaad heel chaaf zijn met een man of 4-8. Een snellere manier om te bewegen is er al in de vorm van de afterburner mod. Als ze die mod gewoon implementeren zodat je 10x zo snel kan vliegen in een rechte lijn, dan is dat ongeveer hetzelfde effect als SETA 1000%. Ze moeten dan wel een cooldown inbouwen zodat je niet heel gemakkelijk kunt ontsnappen na een gevecht.

Het grootste nadeel aan de X-series (ik heb X2,X3:R en X3:TC) gespeeld, is dat je een gigantisch imperium kunt bouwen dat je aan werkelijk NIEMAND kunt laten zien. Het verslavende aan een MMO als WoW is noujuist net dat je progress ook zichtbaar is voor iedere andere speler die je ontmoet in het spel.

Het leuke van deze MMO is ook dat het niet per se om de oorlog hoeft te gaan, je zou ook een roleplaying server kunnen maken met een "tycoon-thema", waarin je doel is om simpelweg zo veel mogelijk geld te verdienen (al dan niet door het platbombarderen van je concurrenten).

Overigens mogen ze de economie wel eens flink op de schop nemen: concurrentie bestond niet in X3: Als je als vijfde een Wheat Farm bouwde in een sector, draaide je nog steeds vette winst.
Sinds een feature patch nr dezoveelste. Kan je patsen met een online ranking systeem.
Alleen boeid de wereld niet wat anderen aan ranking hebben. maar eerder hun eigen positie.
zelf niet aan meegedaan.

Verzamel gewoon alle sheepjes groot en klein.
Mooi uit? optimaliseren? Graphics zijn toch nooit het grote probleem geweest in de X-serie?

Dat je je halve leven eraan kwijt bent aan de gameplay lijkt me eerder een puntje van kritiek op de eerdere delen. De X games kregen altijd goede beoordelingen, maar wel onder het voorbehoud dat je 'fan' bent - je moet er maar tegen kunnen.

Ik wou dat ze een versie maakten, of op z'n minst een instelling, waarbij je niet overal zo lang over deed, zodat gewone mensen zoals ik ook nog de kans kregen om al het werk dat ze erin hebben gestopt te bewonderen.
Daar is wel degelijk iets op gevonden: druk J tijdens het vliegen en je activeert SETA (Singularity Engine Time Accelerator) om de tijd 6x of 10x zo snel te laten gaan.

Anyway: dat vind ik in zijn geheel gn probleem aan de X reeks. Ben zelf bang dat ze het misschien te zeer uitkleden.

Wat specs betreft: graphics zijn idd nooit een probleem geweest. X3:TC draait op mijn C2D 6850 met Geforce 8800GTS640 toch redelijk goed. Alleen als ik een 100 fighters los laat wordt het lastig.

Naar wat ik er tot nu toe van lees, zou sprake zijn van een geheel nieuwe (en dus hopenlijk multi-threaded) engine die optimaal gebruik maakt van multi-core systemen.

Ik kijk er al naar uit, maar maak me alleen zorgen of mijn PC het allemaal nog gaat trekken,

Nu hopen dat er nog een betere RTS-achtige interface komt om je eigen schepen tijdens gevechten aan te sturen.

[Reactie gewijzigd door Flozem op 23 april 2011 07:15]

Een mengsel van X en Eve zou nog het mooiste wezen.
Zelf altijd Eve gespeeld maar X3 wel een tijd geprobeerd, helaas kan ik mijn tijd niet aan beide spellen uitgeven.
Als je met die mix een multiplayer versie van X bedoelt, dan ben ik het volledig met je eens. Dat is wat mij betreft het grootste gemis aan de X-serie.
Klinkt ideaal, maar dan wel met de controls van Nexus: The Jupiter Incident.
(Oh wat een doodzonde dat het vervolg is gecanceld)
Ik hoop dat de ondersteuning op eigen content ontwikkeling en op Mods even groot blijft zoals in X3TC. De community maakte dit spel, want als ik eerlijk mag zijn: Het origineel was bugged as hell.
Geldt dat ook voor de uiteindelijk gepatchte versie? Ik heb X3:TC 50 uur gespeeld zonder enige mods of wat dan ook en geen bugs tegen gekomen?

Het spel is heel gaaf, maar op een gegeven moment mis ik een doel in het spel. Je moet natuurlijk je eigen doelen stellen, maar ik merk dat ik het toch leuk vindt als er een beetje een leuke storyline doorwikkeld is.

Het is wel echt een gigantische timesink. Na de 50 uur spelen heb ik een paar scheepjes, wat universe traders en een solar cell plant. Nu neem ik ook wel altijd erg lang de tijd in dit soort spellen :)
1 ding wat ik vrij belangrijk vind is de collision damage, schepen denken niet meer normaal zodra je met ze in 1 stelsel bent. Dat is een bug die in alle patch versies zich voordoet en uren speeltijd kan killen.
In versie 3.1 zijn de meeste bugs verwijderd. Ben in ieder geval nooit gamebreaking bugs tegengekomen, maar ik speel dan ook pas vanaf 2.0. Is trouwens n van de voordelen van Egosoft: die maken in ieder geval nog patches.
Hopelijk zitten er terug volledige cockpits in het spel. Dit miste ik een beetje in X3.
Volgens mij is daar een mod voor :)
Klopt ja, ik weet niet meer hoe die heet, maar ze gebruiken de cockpits van X2 the threat meen ik, niet alle schepen hebben er 1 maar velen wel


Even googlen leidt mij tot deze die ik dus voor de steam versie gebruikt heb:
LINK
Sweet. Ik heb echt ontelbare uren zitten in X3:Reunion en Terran Conflict. Ik hoop wel dat ze de enorme range aan mogelijkheden hebben meegenomen.
Ik wil het....

Het ziet er prachtig uit, en de X serie kennende zal het ook wel goed te spelen zijn... wauw!
Stiekem wacht ik hier al heel lang op, X3: TC is leuk, maar met bugs en shit toch niet helemaal optimaal. Verder moet je scripts installeren om het spel een beetje uitdagender te maken omdat je nog steeds het gevoel hebt dat het spel niet helemaal af is.
Ik ben nu ook weer bezig met Terran conflict, het is een serie spellen waarvan ik nog geen vergelijkbare heb gezien. uren aan het spelen om een gevechts- of handelsvloot schip voor schip samen te stellen!
Ik kijk echt uit naar dit nieuwe deel!
Ik wil graag Head to Head zelf vliegen helemaal nu Jumpgate Evolution dood is :( single player is geweldig maar ik wil graag VS zoals in X-Wing vs Tie fighter...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True