Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Uitgever 2K Games brengt het volgende pakket met downloadable content voor actiespel Mafia II op 23 november uit voor de Xbox 360, de PlayStation 3 en de pc. Het pakket gaat 800 Microsoft Points of 8 euro kosten.

De nieuwe dlc heet Joe's Adventures en draait om Joe Barbaro, die in Mafa II de vaste sidekick van hoofdpersonage Vito Scaletta is. In de downloadable content is Joe het speelbare personage. Het verhaal in de dlc-missies gaat over de bezigheden van Joe in de periode dat Vito in de gevangenis zit. Ook geven de nieuwe missies inzicht in wat er in die periode in de Clemente-familie gebeurt.

Behalve een nieuw verhaal met bijbehorende missies biedt de dlc ook nieuwe, optionele side-missions, nieuwe kleding en nieuwe muzieknummers uit de jaren veertig en vijftig in de soundtrack. Ook zal Joe zijn avonturen beleven in een aantal delen en gebouwen van Empire Bay die voorheen nog niet begaanbaar waren, zoals een stripclub en een treinstation.

Het dlc-pakket Joe's Adventures verschijnt op 23 november. Voor de Xbox 360 zal het pakket 800 Microsoft Points gaan kosten, terwijl de prijs voor de PS3- en pc-versie 8 euro zal bedragen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

En weer een " geknipt " stukje die gewoon uit de originele game is gehaald om later als DLC te kunnen worden door verkocht.

Ik moet bekennen heb erg genoten van de game ondanks de vele kritieken vond ik hem goed maar ik pas er voor om na de volle prijs betaald te hebben voor een halve game er nog stukjes bij te moeten kopen voor een volledige game ervaring\verhaal :O

Typisch voorbeeld van hoe DLC absoluut NIET moet. DLC moet in mijn ogen iets extras bieden of een toevoeging zijn ipv gebruikt worden om een " verkipte " game weer " compleet " te maken.

[Reactie gewijzigd door Timv37 op 25 oktober 2010 12:28]

Welkom in het maatregelen-tegen-piraterij-anno-2010-tijdperk. Verdienen ze toch nog iets aan hun games. En zolang iedereen het blijft kopen blijft de industrie het wel maken. :)
De dlc ( ook van maffia2) is vaak op de pc ook gewoon illegaal te downloaden en te spelen.
Dus echt een nuttige maatregel tegen piraterij? lijkt me niet ;)
maar dus wel op de consoles een goede maatregel.
Zet het originele spel dan niet voor zo'n hoge prijs in de markt, ben benieuwd hoe deze game had verkocht als die was begonnen met 34,95 ( oid ) met alvast een mededeling dat extra stukken kunnen worden bijgekocht zodat je uit eindelijk uit komt op de 64,95 ( oid ) :)
heb hem voor 35,95 geimporteerd, als een half jaar nog voordat hij uberhaubt uitwas gepreordered. Toen hij eenmaal verkrijgbaar was, was de prijs nog hetzelfde.

Mijn mening, waarom niet gewoon importeren? Ja, je moet 2 weken ofzo w88 voordat ze binnen zijn, maar het scheelt je direct een paar tientjes. Easy money.
Maatregelen _tegen_ piraterij? Die DLCs zijn ook zo beschikbaar hoor. Het lijkt me eerder dat dit piraterij in de hand werkt. Je gaat toch geen half spel kopen waar je dan steeds weer 8 euro bij moet leggen. En als je het spel al gekocht hebt, dan kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om weer te gaan betalen en de DLC download ergens. Maarja, als je toch al die weg inslaat, dan kan je ook net zo goed het hele spel meteen erbij downen, toch?
Ik ben anders blij met DLC. Heb er ook geen problemen mee dat het geld kost. Ik begrijp namelijk heel goed dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten.
De ontwikkelaars moeten zichzelf aan het eind van de dag toch ook kunnen overtuigen dat de miljoenen investering, die gedaan word voor zulke big-budget games, zich terugbetaald?

Om maar een voorbeeld te noemen, Alan Wake leek mij in eerste instantie z'n geld niet waard omdat het een te korte ervaring was. Toen kwam het bericht dat er in eerste instantie gratis DLC bijkwam, en daarna nog een hoofdstuk betaalbare. Ik heb de game meteen gehaald.

Een slecht voorbeeld is daarentegen Assasins Creed 2, waar een hoofdstuk uit het spel gehaald is. Vervolgens bleek de DLC ook nog eens matig te zijn. Dat zorgt er dus weer voor dat ik twee keer ga nedenken voordat ik DLC koop en eerst reviews en dergelijken ga lezen. Slimme zet van Ubisoft dus...
Ik kan me nou echt helemaal vinden in een reactie als deze. Het gebeurd gewoon veel te vaak dat spelletjes boeren slechts 80% van een gehele gam uitbrengen, de overige 20% kan je downloaden middels DLC. En bijbetaling natuurlijk, wat de prijs van een spel omhoog tilt van 50-60 euro tot 70-80 euro.

Om nou te zeggen dat dit piraterij tegen moet gaan, is onzin. Net zoals met DRM, straf je hier de gewoon wel willende consument (en dat zijn er gelukkig, maar in dit geval, ook helaas), door het product duurder te maken, of niet speelbaar zonder internet (DRM voorbeeld). Met andere woorden, mensen die het spel "piraten" hebben hier helemaal geen last van: een crack die er voor zorgt dat je het spel kan spelen zonder internet, het hele spel kan spelen zonder verdere bijbetaling.

If anything, moedigen ze piraterij aan hierdoor, en dan achteraf gaan zeuren dat mensen piraten. Ovirgens is het gewoon dom, kijk maar eens naar de verkopen van bijv Fifa '10, Modern Warfare 2, StarCraft 2 om er een paar te noemen. Deze games hebben allemaal record winsten geboekt, zelfs ondanks (of misschien mede dankzij?) piraterij.

Dus deze strategie aanhouden onder het mom van anti priraterij is gewoon een non argument. Gewoon een heel spel uitbrengen, en niet de betalende consument bestraffen. Ik weet namelijk nog wel dat ik echt pissig was over Assassin's Creed 2. Sequence 12 en 13 waren weg gelaten, omdat er een deadline gehaald moest worden. Prima, dat gebeurd, maar later moest ik deze er dus wel bijkopen om een spel dat compleet in de schappen had moeten liggen, compleet te maken.

Ik snap ook niet dat hier nog geen protest o.i.d. tegen loopt.
Jij bent degene die geld betaald en de keuze maakt om een game en/of DLC te kopen. Trek dan je portomonnee niet open en koop een andere game, of zoek een hobby die goedkoper is waar je wel tevreden mee bent.
Ik denk dat dit juist niet een geknipt stukje is. Let wel; het hoofdpersoon is hier heel iemand anders dan die in Mafia II.

Stel, volgens jouw theorie zou het inderdaad een uitgeknipt stukje verhaal zijn met de opzet extra geld te verdienen door de makers. Dan had de originele game er dus zo uit gezien:

- Je vecht eerst op SiciliŽ tegen de Duitsers en Italianen als Vito.
- Dan keer je terug naar de US, introduceert Joe je bij mafioso Henry en ga je de schulden van je familia afbetalen door voor Henry klusjes op te knappen.
- Dan beland je in de bak.
- Vervolgens word je opeens Joe en ga je (...insert DLC hier...).
- Dan komt Vito uit de gevangenis en speel je geen Joe meer, maar Vito en blijft Joe de rest van het verhaal je sidekick.


Lijkt me stug, denk je niet???
Ik herinner me nog de "goede oude tijd" waarin content zoals deze aangeboden word, je gewoon kon unlocken door bijv de game uit te spelen op medium ipv easy (dit is gewoon een willekeurig voorbeeld), of waar je kleding/gadgets/watniets kon unlocken door bepaalde doelen te halen of wat voor capriolen wat dan ook uit te halen.

Had deze DLC in het spel kunnen zitten? Ja, dat ben ik wel van mening, zeker voor een spel dat zo lang in ontwikkeling is geweest en door een doorsnee persoon in 7-8 uur uitgespeeld kan worden, is dat relatief duur.

Ik weet niet of ik het mag doen, maar ik doe het toch: met GTA IV heb ik me toch een stuk beter vermaakt dan met Mafia 2. Mafia 2 heeft een net wat betere sfeer en je word net wat meer in de game getrokken, maar de vrijheid die je hebt in GTA, de sidemissions, zelfs de dates e.d. heeft me uren bezig gehouden. Mijn eerste playthrough duurde ruim 70 uur. Zelfde geldt ook voor Just Cause 2. Dit zijn toch echte sandbox games met grote vrijheid, die vind ik hun geld meer dan waard en waren zonder DLC compleet.
nou ja waarom niet?

Ik ben alleen van mening dat de game gewoon te kort is omdat je niet echt een maffioso bťnt, je blijft nog steeds een jong broekie die alles doet wat baas x van hem vraagt... Ik wil als mafia speel ook zo'n dikke vette don corleone worden uiteindelijk. Misschien dat dat nog in een latere uitbreiding ofzo gebeurd.
Game was ook vrij kort imho maar beetje rondscheuren en politie op je dak krijgen blijft ook altijd leuk :)
Ik ben het er niet mee eens dat dit zomaar geknipt is uit de originele game. Het zou nogal vreemd zijn als je opeens met Joe zou gaan spelen, terwijl Vito toch duidelijk het hoofdpersonage is.
Dit is juist iets voor DLC. Het is een zijtak van het hoofdverhaal, maar biedt wel meer inzichten.
Ik vraag me af hoe veel uur deze DLC toevoegt aan een veel te korte game. De game zelf was best redelijk zag er leuk uit maar was te klein en simpel om echt leuk te zijn. Uit spelen in minder dan 7 uur als je het voor de eerste keer speelt is toch wel erg weinig.

Als dit een paar uur toevoegt dan lijkt het me inderdaad echt gewoon een deel van de game dat weg is geknipt ten behoeven van de DLC markt en dat is eigenlijk schandalig.

Ik moet je dan ook helemaal gelijk geven ik ben blij dat ik de game niet gekocht heb (de originele game was zo veel beter (Ik heb het origineel nog steeds in de kast staan :) )
Eens. Dit is gewoon uitmelkerij. Ik heb de eerste DLC gekocht, made man. 10 euro voor een mooi pak in het spel :) Vervolgens 8 euro voor de volgende DLC betaald (die de moeite niet waard was) en dan ook nog 50 euro voor het spel zelf. Allemaal op de PC trouwens.

Ik sla deze nu dus even over.
Bizar dat iedereen zijn mond vol heeft van de DLC. Er wordt niets uit de game gesloopt om later als DLC aangeboden te worden hoor. Maar als de grote jongens, en 2K is een grote jongen, deadlines hebben dan kan het zijn dat niet alle ideeŽn the cut halen. Dat die dan later uitgewerkt mogen worden als DLC, dat is iets anders.

Gasten die anders beweren moeten maar eens met programmeurs en lead-designers gaan praten. Vragen hoe het zit, in plaats van zelf een verhaal te verzinnen in de comments.
Sommige DLCs worden 3 dagen na de release van een game al verkocht ..
+1

Erger me soms zo erg aan andere, terwijl ze er 0 verstand van hebben, alleen knopjes drukken kunnen ze.

Ik zit zelf in de gaming wereld (wil later 3d artist worden)
Ik vond de gameplay te snel en het viel een beetje tegen, maar ik ben toch nieuwsgierig wat Joe in de tussen tijd heeft gedaan.
Afgezien dat de singleplayer erg kort was, vondt ik de sfeer in het spel wel bijzonder goed. Je werd er echt ingezogen en ik was pas klaar toen het spel uitgespeeld was. Op diverse fronten heeft dit spel mij zeker verrast!

Deze DLC gaat er ook weer bijkomen. Hoe meer er te doen is in de straten van Empire Bay, hoe beter!
Mwoah, lijkt me niet dusdanig spectaculair dat ik hem ga spelen. Ik vond het leukste van maffia 2 misschien wel het begin. (Op die Italiaanse soldaten schieten) :P
Deel 1 was leuk. Voor Deel 2 verwachte ik toch wel multiplayer.. Helaas was dit er niet.
Toch maar Deel 2 gekocht.. In een paar uur uitgespeeld. Wel leuk maar niet echt spectaculair.

Of ik de DLC ga kopen?.. Denk het niet.

Ik ben sowieso niet van de singeplayer games. Maar voor GTA / Mafia wil ik wel is een
uitzondering maken. Gelukkig hebben ze bij Rockstar al ingezien dat multiplayer er (weer) in moet.

Mocht er een Mafia 3 komen, laat ze zich dan maar focussen op de multiplayer.
En maybe eventueel een COOP campaign whatever :)
had liever gehad dat ze een DLC op de markt brengen waarin je meer vrijheid in het spel hebt, en echt wat kan gaan doen met het geld wat je verdient, want daar kan je vrij weinig mee in het spel
Dit lijkt mij in tegen stelling tot de eerdere DLC wel een leuk stuk.
Mafia II werd pas leuk met Jimmy's Vendetta erbij. De basisgame was ok, maar overall wel een teleursteling voor degenen die zaten te wachten op een goede opvolger van deel 1. Jimmy's Vendetta levert mij tot nog toe al 20 uur heerlijk spelplezier; dit is hoe de free-roam had moeten zijn. Met je getunede Ascot Bailey naar de negerwijk rijden en daar een oorlog starten met de straatgangsters. :Y)

Ik hoop dat Joe's Adventures er nog meer dingen aan toevoegt... vooral nog veel meer van die geniale reclame/nieuwsberichten op de radio van Rocking Ricky Fox :9
Ik kan misschien stoem overkomen maar ...ik had het spel inderdaad na +-6-7 uren uitgespeeld (als ik me goed herinner) ...en dat was het dan ?

Je kan dus niet gewoon nog rondrijden met je auto's, de stad verkennen, etc ....

gewoon uitgespeeld en dan bedankt volgend game ....

Ik mis inderdaad een kleine vorm van vrijheid...

ze zouden Mafia 2 veel groters kunnen maken en een ware concurrent van GTA worden...

want GTA is volgens mij net ietsje te vrij waardoor het merendeel van de jongere spelers er liever gewoon op rondvliegt en alles kapot knalt :-)
ze zouden Mafia 2 veel groters kunnen maken en een ware concurrent van GTA worden...


MAAR DAT WILLEN ZE NIET, EN WAS OOK NIET DE BEDOELING

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True