Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 63 reacties

Volgens Jonathan Jacques-BelletÍte, die nu werkt aan Deus Ex: Human Revolution, had Ubisoft ooit een versie van Prince of Persia in productie die zich in het heden afspeelde. De game was 'erg vreemd' en werd door de uitgever geschrapt.

In een wat warrig interview met website CVG onthult Jonathan Jacques-Belletête dat hij ooit aan het hoofd stond van een klein team dat werkte aan een versie van Prince of Persia die zich in het heden afspeelde, terwijl de serie bekend is om zijn Middeleeuwse achtergrond. "Ik had dat kleine team en het spel speelde zich af in de hedendaagse wereld. Zoiets als Day After Tomorrow, maar vervang de sneeuw door zand. Het was behoorlijk vreemd. Maar het werd geschrapt en we gingen door met alle Far Cry's,' aldus de Canadese tekenaar, die nu verantwoordelijk is voor de grafische stijl van Deus Ex: Human Revolution.

Het werk van Jacques-Belletête en zijn team werd niet gebruikt voor andere projecten omdat het werk aan de stripachtige versie van Prince of Persia uit 2008 al begonnen was. Ubisoft vroeg Jacques-Belletête omdat de uitgever 'iets totaal nieuws wilde en in die tijd stond ik bekend als iemand die coole en vreemde ideeën had.' Nadat de stripachtige versie uit 2008 niet het verwachtte succes bracht, keerde Ubisoft dit jaar terug naar een wat traditioneler uiterlijk en speelstijl, met het matig ontvangen Prince of Persia: The Forgotten Sands.

Prince of Persia uit 2008

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (63)

Een prince of persia in het heden is eigenlijk gewoon een totaal andere game dan dat thuishoort in de serie.
Ze hadden hiervoor beter een andere naam aan kunnen geven en dan was het wellicht nog iets geworden.
Het is eigenlijk een nieuwe game bedenken en elementen van een geslaagde game er in gebruiken om mee te liften op het succes van een totaal andere game. Lijkt me niet een goede manier van aanpakken.
Een prince of persia in het heden is eigenlijk gewoon een totaal andere game dan dat thuishoort in de serie.
Afhankelijk van je setting.

Ik denk dat als je zoals hieronder al aangegeven wordt wanneer je het goed uitwerkt er hele leuke dingen mee kunt doen.

Je bent heel erg vrij in wat voor vijanden je bijvoorbeeld neerzet.
Een soort auto / mummie achtervolging zou mogelijk zijn.
In de oorspronkelijke tijd setting niet.

Je kan dus heel erg leuke variaties maken hiermee.

[Reactie gewijzigd door popolskuprosze op 27 september 2010 21:39]

Wat dacht je van Assassin's Creed? Heeft flink wat dingen van PoP geleend, en is een erg succesvolle game geworden. Daarnaast zou een PoP in "deze tijd" makkelijk AC3 kunnen zijn, aangezien Desmond in onze tijd leeft.

Het zou dus makkelijk een AC spinoff kunnen zijn of iets dergelijks.
Prince of Darkness met Ozzy in de hoofdrol.
The Prince of Bel Air. :+
Een Prince of Persia van deze tijd. Niet van 20 jaar geleden. :+
Een PoP in het hedendaagse is als je het mij vraagt not done, de titel van het spel zegt het al 'Persia' oftewel het Perzische rijk en daartoe wordt al sinds 1935 niet meer verwezen. De game draait juist helemaal op die middeleeuwse perzische sfeeren, dan kan en mag men niet vertalen naar een game die zich in de tegenwoordige tijd afspeelt. Je maakt toch ook geen game die zich in de hedendaagse tijd afspeelt waarbij je nog steeds met de 2e wereldoorlog te maken hebt? Dat zijn games specifiek gemaakt rond die tijdsgeest, als je dat wilt gaan veranderen dan moet je ook de complete titel aanpassen, oftewel het wordt een ander spel en is dezelfde titel gebruiken meer een vorm van uitmelken.

Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje non-nieuws, pagina-vulling, ofwel er is geen nieuws aan te ontdekken. Het is er niet (meer) en zal er ook niet komen, waarom dan in hemelsnaam aandacht geven aan zoiets?

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 27 september 2010 14:01]

Dat men vanaf 1935 het Persische rijk Iran noemt, neemt niet weg dat Persie nergens meer gebruikt wordt. De mensen spreken daar nog steeds Persisch en de historie van het land is daar nog steeds volop aanwezig. De hele cultuur is daar anders en mensen hechten daar ook veel meer waarde aan dan dat bijvoorbeeld bepaalde westerse volkeren doen.

Ik denk op zich dat zo'n titel best bestaansrecht heeft, maar ik denk dat ze daar wel erg op moeten letten dat zo'n spel niet in een overhyped Indiana Jones "it-belongs-in-a-museum" verhaal verandert.

Aan de andere kant is het wel zo dat een spel welke het verleden met het heden mixt ook teveel zou kunnen gaan lijken op ... zeg maar iets ... Assassin's Creed.

Ik had het best willen zien gebeuren, maar ik geef ze wel gelijk als ze zeggen dat het te riskant is.
Ik heb het toch niet over hoe men er in die omstreken zelf over denkt? Dat ze hun eigen cultuur daar vasthouden is niet meer dan logisch. Ik woon in het west-Europa en daar wordt PerziŽ niet meer gezien en genoemd als land of streek. Als ik 'prince of persia' hoor, dan denk ik aan vliegende tapijten, fakirs, magische oosterse paleizen uit de middeleeuwen, juist niet aan ronkende auto's, oliebronnen, instabiele buurlanden en vermeende illegale nucleaire onderzoeken...
Dat klinkt inderdaad wat vreemd, een hedendaagse POP. Maar toch had er best iets ingezeten denk ik! Er zijn scenario's genoeg te verzinnen waarin dit mooi uitgewerkt had kunnen worden. Doet wel wat denken aan Assassin's Creed, het idee dan :)
Ik denk ook dat daar iets had ingezeten... met wat creativiteit was het zeker een topper geworden! En creativiteit is (samen met een deftige moeilijkheidsgraad) net wat ontbrak in de laatste Prince of Persia game.
Een hedendaagse prince of persia
jammer klinkt wel grappig
doet me denken aan mirrors edge
precies been there done that.
oh, dus we hadden bij Doom moeten stoppen. Al het andere is been there done that.
een tribute act verkoopt niet goed, Doom is een vervolg op zichzelf.
Lijkt me anders een geweldig idee hoor!
Ik zie eigenlijk best nog wel mogelijkheden om het verhaal kloppend te kunnen maken.. Zeker wanneer je aspecten uit de voorgaande verhalen mee neemt is het niet ondenkbaar om er een verhaal aan vast te schrijven dat de prince naar het heden haalt.. Wel krijg je dan een verhaal dat waarschijnlijk meer weg heeft van een slechte hedendaagse film dan een echte Prince of Persia, maar toch :)..

Ik denk dus dat het nog niet eens zo'n slecht idee hoeft te zijn :), wie weet doen ze er ooit nog wat mee :).
Ik zie er wel wat in eigenlijk. Misschien niet het heden als in 2010, maar ergens tussen 1900 en 1945 *denkt aan Indiana Jones*
Je kunt er juist een heleboel mee:

- The Game Formerly Known As Prince
- The Prince of Bel Air
- The Prince Diaries

Mogelijkheden te over. Aan de andere kant hadden we Mirror's Edge ook al, het is allemaal al gedaan.

Een "crossover" (hij doet aan tijdreizen tenslotte) waarin de oude prince uit 1200 (of wanneer het zich ook afspeelt) opeens in 2010 terecht komt, is ook al veel gedaan, maar levert vaak toch leuke dingen op. Dat zou ik nog wel spelen.
Prince of Persia in het heden, lijkt me een soort Another World of Flashback. Hoeft dus niet perse een slecht idee te zijn. Lijkt mij overigens wel cool als er ooit een vervolg op Another World komt.
Gelukkig s het niet uitgekomen,
het zou hetzelfde zijn als je duke nukem in het verleden laat afspelen..
Misschien geen slecht idee?!
Lijkt mij wel interessant!
Eh? Duke Nukem - Zero Hour nooit gespeeld zeker?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True