Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

De Canadese provider SaskTel zou hebben bevestigd dat er in juni een nieuwe versie van de iPhone uitkomt. SaskTel is een provider met een cdma-netwerk; de iPhone is niet compatibel met die in Noord-Amerika gangbare netwerktechnologie.

Ceo Robert Watson van SaskTel, een regionale provider in Canada met ongeveer een half miljoen klanten, zou in een interview tegenover de regionale krant Regina Leader-Post hebben gezegd dat de provider de nieuwe iPhone gaat verkopen. "Het goede nieuws is dat Apple rond juni met een nieuwe iPhone uitkomt en zij gaan ons daarop zetten. Wij zijn daar erg enthousiast over."

SaskTel is een provider die werkt met cdma-technologie in plaats van gsm. Daardoor werken de huidige iPhones niet op het 2g-netwerk van SaskTel. Het 3g-netwerk dat SaskTel in juli openstelt, is een hspa-netwerk dat wel door de huidige iPhones wordt ondersteund.

Er gaan al enige tijd geruchten over een nieuwe iPhone, die in juni moet uitkomen. Deze zou voorzien zijn van de naam iPhone HD, een frontcamera voor videochat, dezelfde A4-processor als de iPad en een scherm van 960x640 pixels. Apple kondigde in juni 2008 de iPhone 3G aan en in juni 2009 de 3GS: het introduceren van een opvolger in die maand ligt daarom voor de hand.

Mockup: iPhone HD

Deze mock-up geeft een beeld van hoe de nieuwe iPhone eruit zou komen te zien.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Als ze hem echt unibody aluminium maken, dan ben ik zeer benieuwd hoe ze de antennes wegwerken. Bij de ipad zit de wifi antenne achter het plastic Apple logo. Die schijnt geen perfect bereik te hebben. Ik vraag me dus af hoe ze dat in deze nog kleinere body gaan doen....
een unibody schermt inderdaad "radiostraling" (electromagnetische velden) goed af. Vaak kan zo'n unibody toch een antennawerking hebben door een sleuf aan te brengen. Deze sleuf ("slot antenna") werkt dan als een soort omgekeerde antenne ("dual antenna"), met lucht i.p.v. metaal en metaal i.p.v. lucht. Op zo'n manier kan ook een metalen unibody toch als goede antenna dienen.

De technische uitdaging bij de iphone zit hem meer in dat het een multiband antenne is, dus 900/1800/1900/2300+GPS+WiFi/BT. De antenna moet op elke van deze freqeuntiebanden kunnen resoneren, dat is een behoorlijke klus.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Slot_antenna en http://www.antenna-theory.com/antennas/aperture/slot.php

[Reactie gewijzigd door springtouwtje op 16 april 2010 10:20]

Bovenaan heb je het plastic gedeelte voor de camera. Ik neem aan dat ze dat dan ook gebruiken voor de antennes.
Ze zouden misschien de gehele body als antenne kunnen gebruiken. Misschien is alumnium niet goed als antenne (weet ik niet) maar het is altijd beter dan om er doorheen te moeten.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 16 april 2010 11:12]

Bij de iPad komt de 3G antenne in de zwarte balk aan de achterkant, bij de mockup die hier weergeven wordt zal dat ook de bedoeling zijn, al zijn dit puur geruchten, dus heeft het weinig nut om er nu al over te discussiëren. ;)
Ik ga van het zomer 4 jaar naar de US, en dit word waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon :Y)

Ik vraag me alleen wel af hoe applicaties voor de oude modellen omgaan met de hogere resolutie.
De resolutie is exact 4x hoger (2x in de breedte en 2x in de hoogte) met ongeveer dezelfde schermgrootte.

Als je dat dus 1 op 1 schaalt ziet dat er exact hetzelfde uit als op de oude iPhone (iedere pixel is dan alleen 4 kleinere pixels, maar zelfde oppervlakte) :) Dat zal de voornaamste reden geweest zijn om deze ietwat ongebruikelijke resolutie te kiezen.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 16 april 2010 10:02]

Heel simpel, de lengte en breedte in pixels zijn precies 2x zo hoog als bij de vorige iPhone, dus dit kan makkelijk opgevangen worden dmv scaling.
En de geruchten blijven maar komen. Waarom wordt dergelijk nieuws niet pas bekend gemaakt op het moment dat het ook echt zo is? Zo krijg je alleen maar info die niet klopt. :+ Verder lijkt me het zwaar onwaarschijnlijk dat Apple een telefoon maakt die geen gebruik kan maken met het gangbare netwerk in Amerika.. :9
Dit is gewoon pure marketing meer niet.
Ik vind het persoonlijk wel leuk om telkens mock-ups en nieuwe ideeën te zien.

[Reactie gewijzigd door eXisTa op 16 april 2010 09:55]

Apple was er altijd goed in om mensen enthousiast te maken voor hun nieuwe product. Elke keer wordt er beetje bij beetje info vrijgelaten. Dit doen ze natuurlijk zodat mensen weten dat de nieuwe iphone eraan komt en zodat ze geen andere telefoon kopen, als ze dat van plan waren.

Dit is een hele slimme en uitgekiende marketingstrategie.
[...] Dit doen ze natuurlijk zodat mensen weten dat de nieuwe iphone eraan komt en zodat ze geen andere telefoon kopen, als ze dat van plan waren.

Dit is een hele slimme en uitgekiende marketingstrategie.
Dat is juist GEEN goede marketing strategie. Punt is dat die nieuwe generatie toch wel uitverkocht raakt, of mensen nu nog een 3G kopen of niet.
Dus wat wil Apple dan? Zo veel mogelijk verkopen. Ik denk dat Apple het juist fijner vind dat mensen nog even snel die 3G kopen, want als die nieuwe er aan komt, gaat die uit de schappen.

En als op de een of andere manier mensen er achter komen dat er een nieuwe iPhone komt, dan gaan ze wachten = minder verkopen.
Dus wat wil Apple dan? Zo veel mogelijk verkopen. Ik denk dat Apple het juist fijner vind dat mensen nog even snel die 3G kopen, want als die nieuwe er aan komt, gaat die uit de schappen.

En als op de een of andere manier mensen er achter komen dat er een nieuwe iPhone komt, dan gaan ze wachten = minder verkopen.
Als dat zo zou zijn, waarom verschijnen dit soort berichten dan?
Dit bericht komt niet zomaar uit de lucht vallen. Apple wil juist dat de consumenten op de hoogte zijn van hun nieuwe product. Elk product doorloopt 4 fases. Introductie, groei, rijpheid, terugval.

Iphone zit in de laatste fase. Dus tijd voor een nieuw product. Wat er nog in de schappen ligt, ligt in de schappen van de winkels en niet bij Apple. Apple heeft mooie grafiekjes op hun hoofdkantoor waar ze de vraagvoorspelling van de lopende product analyseren. Ze produceren volgens die grafieken en ze zullen er nooit ver naast zitten omdat ze dit inmiddels aardig in de vingers hebben. Dit is al de derde iphone (2g, 3g, 3gs) dus historische gegevens hebben ze al. Aan de hand van deze gegevens kunnen ze aardig voorspellen en zorgen dat ze niet teveel nog produceren.
Marketing van wie?
Niet van Apple, want die doen geen uitspraken over toekomstige producten.
Behalve bij Keynotes waar ze voor het eerst de nieuwe producten tonen.
En daarna doen ze nog steeds geen marketing, dat doen andere website (zoals T.net ) wel voor Apple.
Als Apple een beetje slim is dan is deze marketing wel degelijk van hen afkomstig...

Een "mannetje" van de marketing afdeling belt met een vriendje, stuurt wat vage foto's, verspreidt wat geruchten. Marketing zit heel wat geraffineerder in elkaar dan een leuk foldertje of een aankondiging op het web - als ze over je praten/roddelen/speculeren dan is het goed!

En bovendien is roddelen nog gratis ook
Nee, dat is het niet.

Apple is beursgenoteerd en mag & kan geen roddels verpreiden.
Dat kost hen de licentie en aangezien de top (lees Steve en zijn sidekicks) in aandelen uitbetaald worden, doen ze dat niet.

Om weer 300.000 " jij fanboy! reacties te krijgen;
apple doet vooraankondigen in de investers earnings call en gebruik te keynotes als aankondiging.
(waar ze als beusgenoteerd bedrijf verplicht toe zijn)


(offtopic? ik geef aan dat de post hierboven gewoon onzin is, en dat is offtopic?)

[Reactie gewijzigd door weeraanmelden op 16 april 2010 17:41]

onzin, natuurlijk mogen ze dat wel. Dat gaat precies zoals jij zegt. Er mag toch gelekt worden nadat de investeerders al op de hoogte zijn ?
Maar wat is de nieuwswaarde daarvan? Voor iPhone mockups kan je op genoeg andere sites terecht..
We willen er niet voor op andere sites zoeken maar het op tweakers lezen. Tevens ben ik geintresseerd in de release date van de nieuw Iphone.
Dan moet je vaker (op tweakers) kijken want dit plaatje stond ook al bij een eerder artikel dus de mock up is niet nieuw meer ;)

En dan blijft er verrassend weinig van het zogenaamde nieuws over maarja die kant gaat tweakers wel op kom ook genoeg over andere producten/telefoons dingen tegen dat ik denk waar gaat dit over dit is gewoon de geruchten molen een draai geven terwijl er niks concreets in staat. Beetje jammer want het was hier over het algemeen no nonsens nieuws wat ook echt nieuws was ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 april 2010 10:37]

Wat is uberhaupt de nieuwswaarde van Tweakers.not ? Het is maar van welke kant je het bekijkt, Als het je niet boeit, lees het dan niet.
Wat maakt het nou uit. Niet ieder verhaal heeft een passend plaatje met nieuwswaarde. Een mockup is geschikt, het staat er bij dat het een mockup is. Waarom er dan uberhaupt over zeuren. Afbeeldingen bij nieuwsberichten vind ik zelf prettiger.
denk dat tweakers ook maar al te graag jou naar concurrerende sites stuurt (voor zover ze er zijn in nl :P )
Zoals eXisTa ook al zegt, dit is gewoon puur marketing, op dezelfde manier als dat er 'per ongeluk' foto's van een nieuw model op een site verschijnen. Op het moment dat die foto's gewoon blijven staan word er veel minder naar omgekeken als op het moment dat die zelfde foto er een half uur/een uur staat. Op het moment dat die foto's plot weer verdwijnt springen alle nieuwssites er bovenop, blijft de foto staan word er ergens misschien een aantekening geplaatst :)
Marketing zou het zijn als het van Apple af komt, of heeft Tweakers.net aandelen in Apple? :+ De mockups die hier worden weergeven zijn door een derde partij gemaakt en komen niet van Apple vandaan. Toch doet Apple iets goed, elk product hang een mega media-hype omheen, met zulke berichten als resultaat.
Het blijft marketing, die afbeelding staat er los van, want dat wordt gewoon door anderen gemaakt. Dit nieuws is hoogstwaarschijnlijk gewoon door apple doorgegeven aan dat bedrijf, met expres geen geheimhoudingsplicht zodat ze wat basic info uitlekken. over een week hoor je wel weer ergens anders wat iphone nieuws, of specs ergens vandaan o.i.d.

Men vind ook bijna bij elke sdk release wel weer info over een nieuwe iphone, als apple daadwerkelijk geen info wou verstrekken tot ze het officieel announcen hadden ze die info er wel uitgehaald of nooit in gestopt... Puur marketing :)
Dit bericht gaat over een Canadese provider.

Deze provider heeft (voornamelijk) een cdma netwerk. Deze provider gaat in juni een 3G netwerk uitrollen, en daarom kunnen ze de iPhone nu ook aanbieden.

In Canada hebben ze nog steeds cdma techniek naast de 3g netwerken, dus kan je met je iPhone 3G ook niet in heel Canada bellen. (Voor zover ik weet gaat dat ook op voor de USA)

Een aantal Amerikaansee providers hebben echter al een 3G netwerk. Vandaar dat de iPhone 3G(S) ook gewoon in Amerika verkocht wordt.
Lees eens goed:

SaskTel is een provider die werkt met cdma-technologie in plaats van gsm. Daardoor werken de huidige iPhones niet op het 2g-netwerk van SaskTel. Het 3g-netwerk dat SaskTel in juli openstelt, is een hspa-netwerk dat wel door de huidige iPhones wordt ondersteund.

Het gaat dus een iphone zijn die wel gebruik maakt van het gangbare netwerk.
Al zou Apple 'n drol verchromen & er 'n accu in stoppen, dan haalt 't nog alle media. Ik ben 'n beetje Apple-moe geworden wat dat betreft :(

Apple begint wat dat betreft steeds meer op Microsoft te lijken. Hun marketing-afdeling weet hun niet-innovatieve als innovatieve produkten te verkopen.
Dat heet commercie.

zo maakt SBS6 al jaren programma's: stront in een glitterjasje.

Vergelijk het daarmee zo u wil.
gelukkig zijn de meeste mensen dan nu ook SBS moe, de kijkcijfers van die programma's zijn ook niet best ;)
Haha en die drol met accu zou ook nog goed verkopen ;) Ik schat toch wel 500.000 in de eerste week!

En Apple's marketing is zeker goedkoper/beter als die van MS dat is al tijden zo ;) En techsites helpen er maar al te graag aan mee, want ja daar krijgen ze meer bezoekers en views van dus waarom niet (ondanks dat ik het kansloos vind om over elke scheet van Steve te moeten lezen, het schijnt trouwens wel dat ze lekker ruiken) ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 april 2010 10:59]

En Apple's marketing is zeker goedkoper/beter als die van MS dat is al tijden zo
Mensen in de rij krijgen voor iets als Windows 95 was anders ook best een knappe marketing prestatie ;)

[Reactie gewijzigd door edwingr op 16 april 2010 16:05]

Verder lijkt me het zwaar onwaarschijnlijk dat Apple een telefoon maakt die geen gebruik kan maken met het gangbare netwerk in Amerika.
Wat is daar zo vreemd aan? Apple maakt al jaren alleen maar iPhones die niet werken op het CDMA netwerk. Dat heeft zoals je weet het success niet in de weg gestaan.

Bovendien levert dit gerucht van die telco geen nieuws dat dat zou gaan veranderen aangezien de telco waar dit gerucht vandaan komt zelfs juist aan het overstappen is van CDMA naar de GSM familie...

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 16 april 2010 10:24]

[quote]Verder lijkt me het zwaar onwaarschijnlijk dat Apple een telefoon maakt die geen gebruik kan maken met het gangbare netwerk in Amerika..[\quote]

ehm.. Verizon gebruikt ook alleen maar CDMA, ook op hun netwerk wordt de iPhone verwacht.
Als ie in juni pas daar uit komst, zal het hier pas augustus of september worden (vrees ik)
Idd absurt dat je dat vreest.. De laatste 2 release van de 3G en de 3GS hebben wel anders bewezen dacht ik. En Apple is daar dus prima mee in staat producten zo goed als wereldwijd uit te brengen rond dezelfde tijd. Hoop idd dat 22 juni er een aankonding komt van Apple zodat ik deze kan reserveren.
Anderzijds is ze dat met de iPad niet gelukt, die is net in Europa vertraagd, en dan nog zal de eerste batch in een select aantal landen (waaronder niet de benelux) uitkomen.

Nou weet ik ook wel dat de iPad geen iPhone is, en dat ze misschien aangezien de iPad een compleet nieuwe lijn is, een wat kleiner aantal hebben geproduceerd, maar toch.
De iPad is wellicht geen iPhone, maar er is toch een model met 3G, voeg daar hetzelfde OS aan toe en dan ligt de iPad wel heel dicht tegen een iPhone aan.

Daar komt bij dat de 3G en de 3GS niet hele grote upgrades waren van de iPhone, dat lijkt het nieuwe model wel te worden en dat zou wel eens in kunnen houden dat de vraag veel groter zal zijn dan de vraag naar de 3G(S) modellen.
Ja dat kunnen we zien aan de ipad 8)7 Misschien lukt het ze met de nieuwe iphone wel maar met de ipad zijn ze wat knullig bezig (uitstel naar alles behalve VS buiten dat ie daar al veel eerder geplant stond als voor de rest).
Ik vermoed dat ze nog geen deals hebben met bol.com enzo voor digitale boeken. Dat soort dingen liggen in europa met alle verschillende landen en regels erg lastig. En dat ze daarom nog even hebben gewacht voor ze het beter voor elkaar hebben.
Ja buiten de normale vertraging om in andere landen te lanceren om is er dus een vertraging aangekondigd, oftewel hij kwam hier al later en nu nog later dan de US...

Ik zeg trouwens hetzelfde als RefriedNoodle :D
Een iPhone is een bestaand product in een bestaande markt. Dan kan je een redelijke inschatting maken hoeveel je gaat verkopen. Waarschijnlijk zoiets als 90% vervanging en 10% extra martkaandeel. De introductie van een nieuwe model is dus grotendeels alleen een kwestie van het organiseren van de logistiek. Je kan redelijk plannen op welk moment een bepaalde hoeveelheid op een bepaalde plaats moet zijn. Een wereldwijde introductie is "simpel"

Bij een nieuw produkt in een nieuwe markt kan je veel minder nauwkeurig voorspellen hoeveel je gaat verkopen. Dus weet je niet hoeveel je moet produceren en test je de belangstelling eerst uit op één markt. Pas daarna ga je denken aan een wereldwijde introductie.

Voor de iPad verwacht ik eigenlijk eerder een scenario zoals met de iPhone 1st gen. Die officieel nooit in Nederland is gekomen. En voor de iPhone (next gen) verwacht ik een introductie zoals met de 3G, in één keer wereldwijd.
Hoe kom je daar bij :? ? De iPhone 3G kwam tegelijk uit in Nederland en in de VS, met de 3GS scheelde het een week ofzo.
standaard wordt elk jaar rond 7 juni iets gepresenteerd van Apple.. dus zat er dik in dat dat dit keer ook weer het geval is.. waarschijnlijk gewoon weer het ouder model..met dan een camera voor en achter..
Ik denk dat er wel gekozen gaat worden voor aluminium, aangezien alle producten over gaan zal de iPhone ook niet achter blijven.
De eerste iPhone was van alluminium... en daar zijn ze van af gestapt wegens ontvangsproblemen e.d... niet dat dat nu beter is icm tmobile...
Die iPhone hd word nu al gemaakt in de fabrieken.. waarom dan geen personeel die er ff een foto van maakt en op internet zet? Gebeurt ja overal..

Misschien maken ze wel 2 versies... gsm en cdma!
Omdat de fabrikanten daar hun medewerkers zwaar op afstraffen. En Apple het zelfde doet tegen die fabrikant.
Ziet er veelbelovend uit, die iPhone HD.

De aanpassingen/upgrades ten opzichte van de 3Gs lijken te zijn gebaseerd op de weinige kritieken op de hardware die echt serieus hout sneden bij de iPhone, zoals bijv. de videochat-camera, de hogere resolutie.
Waarom niet Iphone 3GTS of 3GS HD. Mogelijkheden zat voor Apple om een naam te kiezen tot begin juni of july, afhankelijk wanneer ze zin/tijd hebben. Belangrijker is waarschijnlijk wanneer ze met de daadwerklijke verkoop beginnen als er een leuk alternatief (keuze zat) te koop is voor hen die net aan het einde van hun contract zitten. Zal niet voor iedereen in dezelde week zijn daar ze vanaf het begin altijd met tekorten zitten? of gewoon de vraag laten bestaan! kijk naar de iPad. Prijs zal wel weer eender zijn als afgelopen jaar.
Ben nog steeds tevreden met de 3GS, zou graag een Ipad hebben. 16GB is voldoende, maar extra geld 100 euro? om er een halve sim in te doen boven op de waarschijnlijk 499/1.35*1.2+x=499euro denk ik dat ik prima uitkom voor nu met de 3 pc's in het huis en dat geld of zij zet voor een imac/macpro, waar je prima zonder gezeur ook win7 op kwijt kan.
geruchten zorgen wel weer voor een signaal van de consument.
Wat zijn de wensen van de consument die zij graag in een product terugzien.

de consumenten die het meest gedreven zijn of daar plezier van hebben stoppen daarom ook veel tijd in mockupps, dus eigenlijke is het een win win situatie tussen consument en producent.

een goede uitwisseling van prikkels.
Ik vraag me af hoe applicatie die voor deze nieuwe (hogere) resolutie worden ontwikkeld zich zullen gaan gedragen op de oudere iphones. Het lijkt me niet wenselijk dat de appstore zich opsplitst in de oude store en een store met enkele applicaties voor de nieuwe iphone.
Als dat gebeurd dan is dat enkel goed voor Apple. Zo worden gebruikers aangezet (verplicht) om een nieuwe iPhone te kopen.
Nee hoor, Apple heeft nog nooit iemand verplicht een iPhone te kopen, op het moment dat je geen iPhone wilt ben je vrij om een WP7 te kopen. :+
Als straks het merendeel enkel werkt op de iPhone HD en de iPad dan ben je in zekere zin wel "verplicht" om over te gaan.
Denk niet dat dat gebeurd. Je hebt nu ook universele apps die een apparte UI hebben voor de iPhone en iPad in één app.
Ja ik vind het ok heeeel vervelend dat de software die ik vandaag gebruik niet meer werkt op windows 98 :( :(
Ik neem aan dat het aan de appdevelopers is om een check uit te voeren welke resolutie ondersteund wordt, en aan de hand daarvan te bepalen hoe er gerenderd wordt.

Zo kun je je apps voor beide schermen programmeren. En ik gok dat het voor de iPad precies hetzelfde werkt.
Applicaties die gemaakt zijn voor de oude resolutie kunnen gewoon weergeven worden, maar dan 4 pixels gebruiken in plaats van 1. :9 Aangezien het scherm 4x zoveel pixels heeft is dat gewoon mogelijk. :)
wanneer komt men eens tot inzicht dat er helemaal geen marketing aan te pas komt ?
waar is die marketing dan ? waar doel je op ? reclame ? nog nooit gezien hier.

nieuwsites/blogs/ en vooral niet te vergeten: de gebruikers.

waarom worden die dingen zo goed verkocht dan ? een hype zeker.....right.
De iPod was een hype en daar hebben zijn ze op door gegaan.
dus eigenlijk is het inderdaad een hype, mensen kopen het niet omdat het het enige is dat die functies heeft, waarom kopen een hoop mensen een iPhone omdat het een iPhone is. dat is nou een hype.

mijn jongere broer heeft een iPhone, wat doet hij er mee angenda, bellen, internet en spelletjes daar heb je echt perse een iPhone voor nodig.....

het zelfde geld voor bv nikes, mensen blijven nikes kopen omdat het nikes zijn niet omdat ze zou super stevig zijn en lang mee gaan. Maar gewoon omdat het nikes zijn.
al die spullen van apple geld het zelfde principe.

zeg mij maar eens wat een student bv detailhandel aan meer aan een iPhone dan een andere smartphone
Totale onzin. De mensen kopen een iPhone omdat het de beste telefoon op de markt is. Het is geen 'hype'. De iPhone is een kwaliteitsproduct en dat wordt door een heel groot deel van de markt ook erkend.

Jij noemt trouwens 'internetten' alsof het niks is, als je wilt internetten op je telefoon moet je van goede huize komen om een telefoon te vinden die dat beter doet dan de iPhone.

Wat heeft een student detailhandel meer aan een iPhone dan een andere telefoon? Nou, de student detailhandel heeft dan het beste scherm (qua gevoeligheid), de meest soepele browser, de meeste applicaties, de beste muziekfunctionaliteit en geluidskwaliteit en min of meer een garantie nog twee jaar lang firmwareupdates te kunnen installeren.

Dat hij een student detailhandel is doet niet ter zake, zoals je ziet.
mijn jongere broer heeft een iPhone, wat doet hij er mee angenda, bellen, internet en spelletjes daar heb je echt perse een iPhone voor nodig.....
Welk toestel op de markt heeft dan een even groot spellenaanbod, van ook de grotere makers? Oww wacht.. android heeft misschien maar een tiende, en WinMo... als je daar wat wil installeren ben je weer drie dagen verder, want in de market-place staat niets....

Tis ook erg dat mensen een apparaat kopen wat gewoon werkt... vreselijk gewoon, dat kunnen niet anders dan 'blinde volgelingen' zijn. Die meedoen aan de hype.
het gaat hier over simpele spelletjes, van die dingen die vodafone zelfs al aanbied, dus wat je nu zegt is de grootste onzin.

de zijn zat apparaten die het zelfde kunnen.

btw jij hebt zeker ook een apple, begonnen met een iPod. en straks zeker een iPad...
moet je nou niet enorm hard om jezelf lachen ?

240.000.000 iPods
50.000.000 iPhones

Is echt een hype idd. Het zal er niks mee te maken hebben dat die apparaten misschien gewoon fijn werken, wat een heel groot deel van die nummertjes hierboven verklaren.
Marketing is VEEL maar dan ook VEEL meer dan reclame (in de zin van een reclame op tv/radio/internet ads), het is de manier om je producten aan de man te brengen... Oftewel laat elk dag 1 woordje los en elke dag zal tweakers dat overnemen, hoe kansloos ook (iig vind ik kansloos :P doe desnoods elke week een melding met alles wat officieel is uitgekomen oid maar dat levert niet zo veel bezoekers op natuurlijk). En het mooie is dat is nagenoeg GRATIS voor Apple, juist omdat elke site het direct wilt publiceren en dat inzien en daar gebruik van maken is wel degelijk een vorm van marketing!
omdat elke site het direct wilt publiceren
Maar hoe komt het dat elke site het direct wil publiceren ?

En publiceren ze dan echt zoveel meer over apple dan over andere merken ?

[Reactie gewijzigd door edwingr op 16 april 2010 14:00]

Wat je zegt over andere smartphones:
Ja, het zit in andere smartphones.
Nee, het wordt niet gebruikt, omdat blijkbaar het gebruiksgemak niet goed is.

Voorbeeld: Web browsen. Kan met meer telefoons.
Echter, de iPhone en iPod touch hebben samen ongeveer 63% wereldwijd van het mobiele browsergebruik. Ze zijn zeker niet 63% van de mobiele telefoonmarkt!
Hoe kan dat dan?
Sterker nog, de iPad, die er pas net is, wordt al bijna evenveel gebruikt als de BlackBerry, Android of WM...
Zie linkje

Over marketing:
Zelfde soort opmerking kun je maken over alle bedrijven.
Bijvoorbeeld deze:
"Microsoft heeft wel een goede marketing dat ze hun spul voor zulke prijzen kunnen verkopen."
Zie de prijzen van Windows en Office, ze hebben daarop een enorm hoge netto winst, 80% of zoiets, maar daar hoor je weinig tweakers over...
Of kijk naar bijvoorbeeld Audi, die hetzelfde verkoopt als Skoda, maar daar veel hogere prijzen voor vraagt...
je voorbeeld: kom eerst met duidelijke cijfers smartphone percentages met internet abbo. want de totale telefoon markt is nogal groot. dit kan dus een vertekent beeld geven. android is nog niet zo lang als iPhone op de markt en die heeft ongeveer volgens jou link 14%. Dat is zeker niet slecht.
graag concrete cijfers.

over marketing: de prijzen van microsoft heeft meer met een monopoly temaken dan marketing. vandaar de rechtzaken over alleen de IE al.
een auto is een statussymbool je rijd in een audi TT omdat je het kan betalen niet omdat je alleen met een audi TT op je plek van bestemming kunt komen.