Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Submitter: SniperFox

Ontwikkelaar ArenaNet heeft een video van de mmorpg Guild Wars 2 gepubliceerd. De game, die onder meer een nieuwe engine en een verbeterd player-versus-playersysteem krijgt, wordt net als het eerste deel speelbaar zonder abonnement.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Zo hee, dat ziet er goed uit. Ik heb Guild Wars nooit gespeeld omdat ik altijd in de veronderstelling was dat je er juist maandelijks voor moest betalen. Maar wanneer deze uitkomt zou ik hem zo kopen.

Maar, zijn er opties beschikbaar die Guild Wars beter/anders maken dan vele andere MMORPG's die je gratis kan vinden op internet? (Denk aan KAL en Perfect World)
Guild Wars heeft dus geen monthly fee. Er zijn legio opties die Guild Wars beter en anders maken dan Kal en PW. Het draait niet om eindeloos grinden, GW kent dan ook een levelcap van 20. De graphics zijn veel beter dan Kal en PW, het spel wordt ook niet verziekt door allerlei hacks en cheats e.d. (zoals bij vrijwel alle gratis MMORPG's het geval is). De community is eveneens heel wat volwassener. En het PvP gedeelte is ongeëvenaard, het draait allemaal om player skill en teamplay, niet om levels, gear en andere items.
koop dan nu nog vlug GW.
in GW2 komen er dingen die enkel toegankelijk zijn voor de spelers uit GW.
Na de release van GW2 worden er geen nieuwe accounts meer toegelaten op GW1.
bestaande GW1 accounts blijven bestaan en kunnen verder dingen unlocken in GW en zo in GW2 gebruiken.
GW1 zou op dezelfde servers als GW2 gehost worden, dus zolang GW2 bestaat zal je ook GW1 kunnen spelen.

GW vergelijken met Perfect world ? Kal ken ik niet.
GW is bedoeld om in team te spelen, PW ook wel, maar waar je in PW enkel af hangt van PuG (pick up group) kan je in GW solo spelen met henchies (en heroes).
Verschil tss hechman en een hero ? een henchmen is een door Anet gemaakt karakter met vast skillset ,( armor,) gedrag, en wapens, waar jij een hero zelf wat kan opvoeden (heel beperkt), maar vooral de skilset bepaalt, (armor) en wapens kan geven.
hench worden bestuurd door 1 vlag voor alle henc, elke hero in de party heeft een eigen vlag. (max 3 heroes in 1 party van max 8 man)
Zo kan je steeds elke missie aan ongeacht van hoeveel man er online is en die missie wil doen.
Verder "lage" level cap van 20 waardoor je snel mee kan doen op het hoogste niveau.
Sterkere verhaal lijnen (4 delen).
(max 3 heroes in 1 party van max 8 man)
Als je met 2 mensen speelt kan je maximaal 6 heroes hebben. (8 man party)
Mike O'Brien:The original Guild Wars was ArenaNet's first game and was an enormous breakout success for us, with more than six million sales and more than a billion hours played. Its unique gameplay mechanics offered players a fresh take on online role-playing games, and its no-monthly-fee business model set it apart from all its competitors. We think of the Guild Wars franchise as the un-MMO, with all of the depth and social features you'd expect from an MMO but without the grind or the mandatory time commitments, and without the monthly fees.
mike O'Brien heeft het mooi samengevat.
Ik ben een beetje moe van altijd een team moet hebben om in een dungeon te kunnen vechten.
Kan ik in GW alles in mijn eentje spelen? Ook dungeons? Ik vind het namelijk leuker om in mijn eentje een dungeon in te gaan en daar te gaan killen.
Dat kon in Lineage 1, Lineage2 ook, en dat beviel me wel.
Kan iemand meer vertellen van de hero's in GW? Zijn dat dan een soort bestuurbare chars die samen met jou een groep vormen en samen vechten?
Welk deel van de term Massive Multiplayer Online RolePlaying Game snap jij niet? :P
Ik begrijp je idee van het solo doen van dungeons, maar daar heb je genoeg singleplayer RPG's voor. Het idee achter een MMORPG is nou juist dat je in teamverband het spel uit moet spelen, en grote guilds moet vormen om de high-end content te kunnen verkrijgen/spelen.
Het is leuk, vind ik, als de mogelijkheid er is om ook solo een dungeon in te gaan, als ik daar zin in heb, en geen tijd heb om een groep te vormen. En uiteraard ishet ook wel leuk eens andere mensen tegen te komen in de game.
Dat vond ik het leuke van Lineage 1 geloof ik. Daar kon je solo een dungeon in, maar ook met een groep.
Hero's zijn NPC's die je zelf skills en secondary professions kan geven. Je verkrijgt ze meestal door het oplossen van Quests of Missions en ze zijn enigzins stuurbaar, in de vorm van je kunt een pointer op de map plaatsen waar ze heen moeten lopen. Je kunt ook zelf hun skills reguleren (Je krijgt een soort tweede skillbar met hero skills die je hero's dan uitvoeren, moet wel aangezet worden) Je kunt armor en wapens voor ze kopen.

Zo een goede uitleg? ;)
Een beetje lame misschien, maar ik zeg het toch (omdat het zo obvious is): de overeenkomsten met WoW zijn treffend... Een grote ruler, die met zijn undead minions (je gaat mij niet vertellen dat je die er niet undead uit vind zien :P) de wereld wil overnemen. Die common enemy zorgt ervoor dat alle rassen beseffen dat ze samen moeten werken... The Scourge anyone? :P Ook de rassen lijken nogal hetzelfde met een minotaur en een gnome-achtig-technology-loving ventje.

Afgezien van al die overeenkomsten vind ik GW2 er wel echt massively veel beter uitzien... damn, wat een graphics en leveldesign :S Als deze game uitkomt ga ik hem zeker proberen!
Inderdaad een beetje lame. GW mag je NOOIT vergelijken met WoW :9
plus de dingen die je opnoemt zijn zoveel games terug te vinden.
zover ik weet heeft areanet (in samenwerking met NCsoft) nooit willen proberen WoW te verslaan in wat voor een manier dan ook. Ze streven gewoon naar een erg goede game maken en dat is met GW in mijn ogen gelukt ;)

Nu maar hopen dat GW2 net zo goed word maar als ik deze trailer zie komt dat wel goed.
Bwa, lame zou ik het niet noemen. Bijna alle MMORPGs zijn op dit type verhalen gebaseerd, en dat er dan gelijkenissen zijn kan bijna niet anders.

Persoonlijk heeft Guild Wars (Nightfall) mij nooit kunnen overtuigen om te blijven spelen. Na een tijdje vond ik het saai worden omdat de community veel afstandelijker is dan bij andere MMORPGs. Het lag waarschijnlijk ook aan het feit dat ik er niet zoveel tijd in wou steken :)

Tenzij GW2 hierop een serieuze verbetering is zal dit spel het toch niet worden voor mij. PW kende ik nog niet en zal ik dus dadelijk eens gaan bekijken :) Zien of dat beter bevalt.

[Reactie gewijzigd door Hobbles op 21 augustus 2009 08:30]

Ik heb zelf Guild Wars Nightfall in een ruk uitgespeeld vanwege het verhaal. In het begin is dat nog een beetje traag, maar als je eenmaal op het 2 eiland zit krijg je echt het idee dat je ergens mee bezig bent en weet je ook waar je mee bezig bent. Heb na Nightfall ook meteen Prophecies en Factions gekocht (Waar ik overigens na een jaar nog steeds bezig ben, maar goed :9 )

Het enige wat ik lame vind is dat alles met WoW word vergeleken, terwijl GW helemaal geen MMORPG is, maar een MORPG. Dat verschil is misschien niet waanzinnig groot, maar het is wel de reden dat GW zich onderscheid van WoW (En de monthly fees natuurlijk). Ik vind het ook lekker dat er niet overal mensen rondlopen in de wereld die net voor jou een NPC afmaken die jij had moeten doden of weet ik veel wat. Ik kan gewoon in m'n uppie die hele game voltooien. WoW is een goede game, maar het is appels met peren vergelijken als je het met GW wilt vergelijken.
terwijl GW helemaal geen MMORPG is, maar een MORPG.
Zelfs dat klopt niet, Guild Wars is namelijk een CORPG. ;)

En inderdaad, dit soort verhaallijnen bestond al jaren voor WoW uberhaupt op de markt kwam. Omdat WoW de meest bekende MMORPG is wil dat nog niet zeggen dat zij zo origineel zijn. :o
Wel leuk dat dat artikel van Wikipedia in de titel Cooperative Online Role Playing Game zegt en de beschrijving vervolgens Competitive Online Role Playing Game. Blijkt maar weer eens dat Wikipedia niet altijd correct is.

Overigens valt CORPG gewoon onder de strekking Massive Online Role Playing Game, aangezien het wel 'massaal' online wordt gespeeld.
Helaas, maar die Wiki definitie is rechtstreeks overgenomen uit de Guild Wars FAQ van Arena.Net zelf.

http://www.guildwars.com/...wars/features/default.php

Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game). Guild Wars was designed from the ground up to create the best possible competitive role-playing experience. Success in Guild Wars is always the result of player skill, not time spent playing or the size of one's guild. As characters progress, they acquire a diverse set of skills and items, enabling them to use new strategies in combat. Players can do battle in open arenas or compete in guild-vs-guild warfare or the international tournament. Engaging in combat is always the player's choice, however; there is no player-killing in cooperative areas of the world.
PW kende ik nog niet en zal ik dus dadelijk eens gaan bekijken :) Zien of dat beter bevalt.
PW is een typische, Aziatische grind MMO (in de stijl van Lineage e.d.). Je moet ervan houden. :)

Edit: Oops, dit was een reactie op Hobbles.

[Reactie gewijzigd door warp op 21 augustus 2009 12:40]

GW heeft me nog niet echt kunnen boeien voornamelijk door de focus op pvp. Maar misschien dat ik GW2 maar weer eens moet proberen.

[Reactie gewijzigd door JointVW op 21 augustus 2009 15:36]

Ik had stiekem gehoopt dat tijdens de E3 de trailer uit zou komen, maar gelukkig alsnog een mooie trailer voor een waarschijnlijk waanzinnige game.
Ben zojuist gestopt met WoW, werd me allemaal te saai en repetitief. Ik zit meer te wachten op een mmo die echt het roer omgooit. Dit ziet er allemaal heel sfeerrijk uit, maar ik ben bang dat het meer van hetzelfde gaat worden.

Een aantal jaar geleden werd er een 'epic fantasy mmo' onthuld, maar helaas maken ze hun beloften niet waar. Ik heb het over Project Offset.
http://www.youtube.com/watch?v=rkoi6WCCJHY

Toch heb ik de hoop dat er ooit zo'n game uitkomt.

[Reactie gewijzigd door R-Duin op 21 augustus 2009 11:12]

Erg interessant filmpje. Ik verwacht daar wel wat van. Hopelijk word het geen duke nukem verhaal.
Ik denk dat als je voor pve gaat, je niet bij gw moet zijn. kijkend naar gw 1( en add-ons). Ik zelf vind pve niks en wil daar ook zsm doorheen, daarom vind ik wow minder. in wow is heel veel afhankelijk van je gear, weapons enz. In gw heeft iedereen toegang tot dezelfde gear, skills etc(je moet deze wel unlocken). Je kan dus de top guilds kopieren en je zult merken dat je er niks van maakt. in gw is veel gebouwd op tactiek, teamwork en je xp met de skills.

Ik vond gw beter boven wow omdat je ook alleen kon spelen met AI npc's. Dit omdat je niet altijd een volle groep kan maken, simpelweg omdat niet elke missie/quest nog even druk bezocht word.

al met al, gw is een goed game en ik hoop dat gw 2 dezelfde basis heeft.
Kan ik dan eindelijk doen wat ik wil en van een berg afspringen ? Anders koop ik `m niet.
* Deze uitspraak gaat vast geen stand houden *

Ik ben wel meer van de PvE, maar ben inmiddels echt uitgekeken op WoW. Dit spel is bovendien vele malen mooier, 1 was dat natuurlijk ook al.

En zolang de demo van age of conan (10GB) in één keer gedownload moet worden blijf ik daar ook vanaf.
Je kunt niet van een berg af springen nee. Waarom zou je dat willen?

Ik ben zelf ook meer van de PvE en heb me in Nightfall en Prophecies behoorlijk vermaakt :)
De art stijl is schitterend gemaakt in dit filmpje.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True