Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

Uitgever Activision kondigt Call of Duty Modern Warfare Mobilized aan, dat op 10 november verschijnt voor de Nintendo DS. Het spel heeft niet alleen een campagne, maar is ook met maximaal zes spelers in multiplayer te spelen.

Modern Warfare 2 is niet de enige Call of Duty die Activision dit najaar op de markt brengt. De versie voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3 ligt op 10 november in de winkel. Op dezelfde dag verschijnt echter ook DS-game die Actvision aankondigt, die als Call of Duty Modern Warfare Mobilized in de winkel zal liggen.

In singleplayer heeft de game een campagne en een extra Arcade Mode, waarin spelers binnen een strakke tijdslimiet de missies uit de campagne over kunnen spelen. Er is ook een Survival-mode, waarin spelers zo lang mogelijk stand moeten zien te houden tegen hordes aanstormende vijanden. Daarnaast kan het spel in multiplayer gespeeld worden, met maximaal zes spelers tegelijk. Het spel wordt niet gemaakt door Infinity Ward, de ontwikkelaar die verantwoordelijk is voor de games voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3, maar door n-Space, de ontwikkelaar die ook de DS-games maakte van Call of Duty 4: Modern Warfare en Call of Duty: World at War.

Logo Call of Duty: Modern Warfare 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Nog geen iPhone versie?
Kom Activision, er zit nog meer dan genoeg melk in die koe.
Als ze mods en mapping ondersteunde was het überhaupt niet nodig om het zelfde spel nog een keer uit te brengen. Het is onderdeel van een steeds populairdere markt strategie. De enige ontwikkelaars die de technische community nog steunen zijn Id software, Bethesda en Valve. Ook voor mijn studie hoef ik niet veel verder te kijken voor interessante mods (-ondersteuning) omdat alle ontwikkelaars veel te beschermend zijn.

Ik heb me nog niet kunnen bedenken waarom ik dit spel zou kopen. Ik heb het al, maar de Mod SDK en custom map support is waardeloos. Heb CoD 5 ook niet gekocht omdat het uiteindelijk een re-skin was dat alleen maar zijn bestaan te danken had aan een afknijpende marktstrategie.
Sinds Call of Duty 2 (CoD1 weet ik niet zeker) levert Infinity Ward gewoon Mod Tools mee, waarmee je gewoon nieuwe maps e.d. kunt maken. Een nieuwe skin maken is zelfs nog makkelijker: de orginele uit de game files halen, kopieren, aanpassen, en in een nieuw IWD bestandje stoppen.

En zeker weten dat IW na de release van MW2 nog een stel Map Packs uitbrengen..

De DS versie is echter een ander verhaal: waarom zou je daar Mod Tools bij doen? Of nog beter: hoe kun je er in vredesnaam Mod Tools bij doen? Hoe wilde je fatsoenlijk maps maken op zo'n klein schermpje? :S Via de PC dan, en dan uploaden naar een site o.i.d. waardoor ze in de multiplayer maprotation verschijnen? Is bij de console versies van CoD4:MW niet gebeurd, dus zal dat voor bijna 99% ook niet bij de nieuwe game voor de DS gebeuren. En het is sowieso ook bijna niet te doen..
Helemaal met je eens! CoD5 was gewoon een mappack voor CoD4 en geen volle prijs waard. Net nu EA z'n leven heeft gebeterd, lijkt Activision de rol van melkkoe te hebben overgenomen...
Gast, Treyarch (CoD: WaW) en Infinity Ward (CoD: MW) kunnen elkaars bloed wel drinken. WaW speelt ook in een totaal andere tijd af dan MW.

Voor de mensen die Modern Warfare niets kunnen schelen, 6 augustus komt Mappack 3 uit van World at War. ;)
COD5 is een kompleet andere spel, ook qua gameplay. Het spel werd ook door andere jongens gemaakt - Treyarch.

[Reactie gewijzigd door comrade op 4 augustus 2009 01:03]

Mee eens, WAW voelde ook wel anders aan dan MW, WAW was bijvoorbeeld net zo lineair als de eerste CoD games, MW ook wel maar niet zo overduidelijk. MW is ook meer tactisch en WAW was meer van de 'chaotische' gevechten. Van beide genoten vanwege de andere inval qua gameplay overigens. De games spreken ook wel andere doelgroepen aan; mijn broertje speelt geen WAW vanwege de WWII setting en daardoor de oude wapens etc, daar houd hij niet van. Mijn vader speelt dus juist weer graag WAW en vind MW niets vanwege al die moderne snufjes. Natuurlijk ook nog de groep er tussenin in die gewoon een goed gebalanceerde shooter kan waarderen (ikkuh :))
dom zeker zoon 2d versie zoals gta :D.
CoD games op de DS zijn gewoon 3D hoor.
en zeker niet de slechtste 3D games voor de DS.
arm kindje, krijg je je graphics weer niet voor geschoteld... btw GTA CW was niet in 2D maar 3D en dan van boven af gezien. Plus dat het een top game is (imo)
Toch wel jammer: Wel voor de DS, niet voor de Wii. Gemiste kans.
of voor de psp. snap niet hoe je zoizo fatsoenlijk een shooter op de DS wil spelen. psp gaat nog net ( maar 1 analoge stick er op is het slechtste idee sinds... eigenlijk is het het slechtste "console" design aller tijden) .
Lol meen je dit nou serieus? Hoe ga je een FPS spelen met 1 analoge stick? Hoe mik je dan? Met driehoekje, rondje, kruisje en vierkantje?

Op de DS heb je gewoon free movement met je touchscreen. Ik vind het juist jammer dat er relatief weinig goede FPSers zijn voor de DS aangezien het daarop zo goed werkt.
Precies het pennetje met het touchscreen werkt het zelfde als een muis. wat dus redelijk goed werkt. op een psp zou dat echt voor geen meter werken het richten

Vind het ook jammer dat er zo weinig top FPSers zijn op de DS, vind hem daar toch wel geschikt voor
De besturing was bij de vorige versie echt waardeloos, mischien als ze een externe controller maken zoals bij guitar hero zijn dit soort spelletjes te redelijk te spelen.
Nou ik zou eerder de besturing overnemen van Metroid Hunters, die speelde immers heerlijk op de DS.
De besturing van COD op de DS en van Metroid is bijna precies het zelfde.
en is na even wennen prima speelbaar.

Zou ook niet weten hoe je een 3D game anders zou moeten besturen op de DS
Ik snap niet waarom ze steeds hetzelfde soort spellen maken voor de DS
Net alsof er een groot verschil zit tussen de eerste en de 2e versie
het is bijna hetzelfde
Oeps, plaatste eerst een verkeerde reactie.

Simpel: "Elmuerte: er zit nogm eer dan genoeg melk in die koe."

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 3 augustus 2009 20:46]

Hmmwa, leuk hoor zo'n mobiele versie. Maar denk dat je voor de echte ervaring toch echt de console/PC versie moet kopen.
Het is ook niet fatsoenlijk te spelen. De vorige delen voor de DS waren dan ook erg onder de maat.
Ik snap echt niet dat men hier blijkbaar nog aan verdient.

Ben brengt een bagger ds spel uit en kwablijkelijk halen ze alle ontwikkel kosten en wat winst eruit?
Grootste reden waarom de DS versie flopt is omdat mensen gelijkwaardigheid willen met de PC versie. Mensen, DAT KAN NIET!!! De DS versie kan niet even mooi zijn en even goed speelbaar zijn als de PC. Vergeet dat dus maar direkt.
Ze kunnen wel de game fijn speelbaar maken als een handheld spelletje. De DS is daar uitermate geschikt voor. Je hebt niet alleen grotere doelgroep dan de PSP, maar ook door de touchscreen heb je qua richten veel meer mogelijkheden. Best logisch dus dat als je een handheld versie van je game wilt, dat je dan een DS versie maakt.
Met 1 anologe stick is het makkelijk te spelen.. R1 vooruit, R2 achteruit. Annaloge stick free look dus sturen en richten. X, Bang Bang.

Of is dat de PSP?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True