Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

In het actiespel Prototype raakt anti-held Alex Mercer besmet met een mysterieus virus, dat hem vreemde krachten geeft. Daarmee ervaart Alex de werkelijke betekenis van vrijheid, al moet hij wel een heel leger van zich afschudden.

Prototype draait vooral om de mogelijkheden die Alex krijgt nadat hij geïnfecteerd is geraakt met een mysterieus virus. Hoe hij dat heeft opgelopen is niet duidelijk, en dat is ook direct de leidraad van het spel. Alex wil niet alleen weten wat er met hem gebeurd is, maar wil ook alles wat daarmee samenhangt uitzoeken. Hoewel Alex uiteraard niet voor zijn besmetting gekozen heeft, levert het virus hem vooral voordelen op. Gaandeweg leert Alex steeds meer vaardigheden, waardoor hij steeds sterker wordt. Langzaamaan verandert hij in een superwezen. Hij kan tegen gebouwen op rennen, zo ver zweven dat het op vliegen lijkt, en in zijn eentje tanks en helikopters uitschakelen alsof het niets is. De combinatie van het rondspringen en vliegen in de wereld en het vechten met ongelooflijke eigenschappen maakt van Alex een soort mix tussen Mirrors Edges Faith en Peter Petrelli van Heroes.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc

*Geheugen absorberen

Het perspectief waarin het verhaal wordt neergezet is interessant. Alex vertelt via flashbacks over wat er gebeurd is; heden en verleden komen zodoende steeds dichter bij elkaar. De voortgang in het verhaal komt tot stand via missies, die onderling behoorlijk variëren. Na een paar uur komt het er echter op neer dat elke missie op een bepaalde manier betrekking heeft ofwel op het virus en de monsterlijke exponenten daarvan, ofwel op het leger, dat ook achter Alex aanzit. Die partijen knokken ook onderling nog wel eens met elkaar, en bij sommige missies kan Alex daar slim van profiteren. Naast de missies die bij het verhaal horen, zijn er ook allerlei sidemissions, die Alex informatie en extra vaardigheden kunnen opleveren. De interessantste variant hiervan is het missietype waarbij Alex een sleutelfiguur moet absorberen. Dat woord kan vrij letterlijk worden genomen: Alex neemt hierbij zijn ziel en bijbehorend geheugen over. Wanneer dat gebeurt, wordt ook weer een stukje van het verhaal blootgelegd.

*Concessies

Bovenmenselijke krachten, bizarre gevechten tussen een man en hele legers, en een verhaal dat  stukje bij beetje wordt vrijgespeeld: het is een mix die in Prototype prima werkt, temeer omdat de game zo lekker speelt dat je al voldoende lol hebt als je, zonder ook maar aan missies te dénken, een beetje door de stad gaat rondvliegen: zeker als je je vliegmogelijkheden hebt gemaximaliseerd is dat op zichzelf al een genot. Het nadeel van deze opzet is dat er, om het spel draaglijk te houden voor de consoles, zichtbaar concessies zijn gedaan aan de grafische uitvoering. De animaties van Alex zijn prima, maar New York is niet mooi uitgewerkt en de drawing distance is treurig laag. Dat houdt in dat je objecten in straten twee blokken verderop al niet meer kunt zien, en dat is gewoon uit de tijd. Ook de gameplay kent wat minpuntjes. Zo kent Alex zo veel bewegingen dat er een aantal knoppencombinaties in het spel zitten die nagenoeg onuitvoerbaar zijn, en bepaalde combinaties lijken zo op elkaar dat je te vaak net niet de beweging of aanval uitvoert die je wilde doen. Dat kan af en toe frustrerend zijn.

 Prototype Prototype preview Prototype preview 

*Conclusie

Desondanks is Prototype een heerlijk actiespel. Het is duidelijk dat de actie en chaos die soms op het scherm getoverd wordt ten koste gaat van de graphics, maar dat is de keuze van de ontwikkelaar. Wij kunnen die keuze wel waarderen: nog zonder naar de missies te kijken is het al enorm leuk om uren met Alex Mercer door New York te vliegen en overal chaos te veroorzaken. Het verhaal is weliswaar niet dat van een bestseller, maar staat zijn mannetje voldoende om te zorgen dat je niet zomaar stopt met spelen. Prototype laat net te veel steekjes vallen om de sprong naar de absolute top te maken, maar mag toch zonder meer een aanrader worden genoemd.

*Plus/Min

+ Ultieme vrijheid in gameplay
- Grafisch achterhaald

Laagste prijzen voor: Prototype, Xbox 360
WinkelBeoordeling PrijsTotaal 

Bol.com Plaza

Score: 2 (6)

€ 24,95

€ 24,95

Kostenoverzicht

Productprijs € 24,95
Pakketpost (boven ¤20,-) € 0,-
iDeal € 0,-
Totaal € 24,95
Bekijk
Laagste prijzen voor: Prototype, PlayStation 3
WinkelBeoordeling PrijsTotaal 

Bol.com Plaza

Score: 2 (6)

€ 24,95

€ 24,95

Kostenoverzicht

Productprijs € 24,95
Pakketpost (boven ¤20,-) € 0,-
iDeal € 0,-
Totaal € 24,95
Bekijk

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Ik heb dit spel op de PC gespeeld, en het is een echte aanrader.
Qua graphics heb ik niet veel op te merken, te meer omdat de hierboven gemelde 'achterhaalde graphics' gewoon niet tot me doorgedrongen zijn waarschijnlijk.
Maar wat echter wel vreselijk is, zijn de instortingen van de gebouwen.

Steeds hetzelfde beeld: recht voor het gebouw en je ziet een 5-tal rechthoeken vallen, waarna ze gewoon lijken te verdwijnen en er een metaalconstructie overblijft.

Verder een heel leuke gameplay. Persoonlijk vind ik het fantastisch om een soldaat op te pikken, op de daken te spurten naar een veilig plekje, en undercover gaan :)

Ook leuk is dat je enkel gespot wordt door een soldaat te doden wanneer er andere soldaten bij zijn. Zo kun je afzonderlijke soldaten genadeloos doden in het midden van een massa :D

Al bij al een goed spel, eentje die het waard is te spelen
ben ik het helemaal mee eens!
die gebouwen hadden ze wel wat aan kunnen doen, heb je net zoveel moeite gedaan om een heel kamp of hive uit te roeien, sloop je dat gebouw... krijg ik echt het idee van een game uit 2003... beetje jammer :(

verder heb ik niets aan te merken op de graphichs
Inderdaad de 'slechte' graphics zijn me ook niet echt opgevallen.
Ik denk wel dat het nodig was, in de missies kun je echt geen framelag gebruiken omdat alles zo snel gaat.
Door de stad heen springen en vliegen, vechten met massa's helicopters en dergelijke zal erg irritant worden als het spel niet helemaal soepel loopt.

Ook vond ik het 'god' gevoel erg leuk, je bent bijna onaantastbaar alleen als het leger of virus grote middelen inzetten hebben ze een kans. (dat wil nog niet zeggen dat het spel makkelijk is)
En de personage lijkt zich niet echt te bekommeren om het lot van de mensheid, hij lijkt meer te geven om te weten te komen waarom dit bij hem gebeurd is, dat is wel prettig een keertje niet de wereld proberen te redden ook al doe je dat uiteindelijk wel.
is wel heel appart, ik heb alex namelijk nog nooit zo gezien als op deze screenshot

http://tweakers.net/ext/i/1208354727.jpg

welke versie is dit? (ik speel pc)
het 2e en het 3e screenshot komen dan wel weer overeen met wat ik heb.


verder vind ik het echt een bruut spel, hou wel van dit soort games :D
De graphics op die screenshots zijn ook wat achterhaald (de wielen zijn zelfs achthoekjes)... ben je zeker dat het een screenshot is van het uiteindelijke spel? Misschien door de graphics op low, dat Alex zelf wat eenvoudiger wordt getekend en dat je dan zo'n resultaat krijgt, want uiteindelijk haal ik zo'n figuur wel uit z'n shield, enkel met wat meer reliëf en uitsteeksels...

Ik speel 'm nu ook een tijdje en het is imho een bangelijke game. Had 'm nogal snel uitgespeeld, maar de grote vrijheid maakt alles goed! Ook die randmissies zijn een pluspunt.

In mijn ogen is het een geslaagde game!

Maar de review zelf is dan weer wat te summier?

[Reactie gewijzigd door freelh op 7 juli 2009 14:14]

Heb je het spel al uitgespeeld?

Op een gegeven moment krijg je armor, als je dat selecteert kom je er zo uit te zien, alleen je kunt niet meer zweven en veel minder hoog springen. Ik gebruik meestal alleen het schild, dan ben je wat mobieler.

[Reactie gewijzigd door Tower410 op 7 juli 2009 14:00]

Nee, dat is niet het armor, dit is overduidelijk een ander pak, of de belichting moet wel heel vreemd zijn. Het lijkt wel een soort organisch pak oid. Kijk maar eens naar de 'klauwen' die zien er ook met armor niet zo uit, ook heeft hij zijn hoody nog op in dat pak. Misschien een vrijgespeelde special? Ik ben bijna klaar met de 2e keer uitspelen met bijna alle challenges op goud en 97% web of intrigue.
jazeker heb ik al armour, maar moet je zijn handen eens zien, en zijn kleding verder ziet er ook anders uit.... ook die helicopter die achter hem aanzit heb ik nog nooit gezien.
hier op het plaatje zie je dat niet zo, maar zag het in filmpjes ook al eens voorbij komen waarvan ik echt dacht; huh? is dit voor de wii ofzo

kan er helaas even geen filmpje van vinden zo waar het goed op te zien is
Misschien pre-release stuff?

Er waren bijzonder veel screenshots van dit spel te zien, met daarin waarschijnlijk nog wel meer dingen die de makers er uiteindelijk niet ingestopt hebben. Waarschijnlijk zag armor er eerst zo uit.

Net als de heli. Ik vind beide er namelijk niet zo heel mooi uit zien.
Volgens mij is dat niet hetzelfde als dit hier :)

Dat is een compleet zwart pak, dewelke ik op ongeveer hetzelfde moment als mijn Blade gekregen heb
Zijn de graphics op de PC ook zo slecht? Die zou niet last moeten hebben van de gelimiteerde hardware van consoles.
is de graphics engine die daar voor zorgt he :)
The basis PROTOTYPE is a new graphics engine Titanium, Developed by Radical Entertainments
beetje jammer, maar de vrijheid van het spel maakt een hoop goed, dus de graphics maken imho verder niet zo veel uit bij deze game
Toch wel. Een spel wordt in principe 1 keer gemaakt, dus de bottleneck bepaald hoe zwaar het spel kan worden, in dit geval consoles. Daarbij is het niet zo dat Prototype er slecht uitziet door de hardware, maar omdat het spel gewoon (voor deze tijd) wat mindere graphics heeft.
Het kan ook gewoon een screenshot van de ontwikkeling zijn, ze gaven al heel vroeg tijdens de ontwikkeling van het spel details vrij, ook toen bepaalde grafische delen nog niet af waren.
De kans is vrij groot dat ook de Armor / Klauwtjes nog niet helemaal grafisch opgepoetst waren zoals ze nu zijn.
Kijk ook naar het Tankje in de screenshot, zo zien ze er toch ook nu niet meer uit?

makkelijkste manier om dit te verklaren :)

en trouwens, als je gaat zitten mekkeren om graphics bij dit spel zit je echt op de verkeerde dingen te letten, je moet lekker snel hakken, meppen, stompen en lekker over gebouwtjes rennen/vliegen.
en als je daar geen plezier meer van beleeft ga dan iets anders spelen :Y)

[Reactie gewijzigd door joon op 7 juli 2009 14:40]

beetje jammer dat ze dan bij een review van een spel dat al een maand uit is screenshots gebruiken van toen hij nog in de maak was.
Het is een oude screenshot van een vroege build. Waarom staat die bij deze review? Ik vind het uiteindelijke ontwerp een stuk beter.
In elk geval in de 360 versie krijg je dit als je full body armor aanzet. Die krijg je dan weer als je op een gegeven moment van een bepaalde aandoening af bent.
Zelfde hier, bij mij is ie helemaal pikzwart net een alien.

Hier lijkt ie meer op een gast met een kap/armor op :)
dan moet je je armor afdoen :{
Inderdaad, ik heb hem ook nog niet zo gezien!
Ik heb xbox360 versie uitgespeeld :D
Bruuuuutteee game! Zo moesten er meer zijn :P
xbox360... hmm, dan kan ik je viking battle for asgard aanraden :D
Dat is een screenshot van een versie die ze aan het publiek toonde bijna 10 maanden terug.
Klinkt eerlijk gezegd precies hetzelfde als inFamous voor de PS3...

Daar is t dan geen virus maar een explosie van een sphere waardoor hij krachten krijgt.
Ook een open spelwereld en superpowers, zoals zweven enz.

Wat is t verschil tussen de 2 dan eigenlijk?
Niet zo heel veel volgens deze leuke 'vergelijking': http://www.escapistmagazi...punctuation/789-Prototype

Edit: oeps, net te laat.

[Reactie gewijzigd door Sten Vollebregt op 7 juli 2009 15:15]

Hehe mooi verhaaltje die review, alleen die gast praat wel akelig snel. Kan t wel volgen maar halverwege t filmpje heb je zoiets van EEJ PRAAT NORMAAL! :9
Grotendeels mee eens, de actie e.d. is echt top en ik viel zelf ook over de zeer gedateerde grafix. Zelfs met de vele elementen in de game hadden de grafix beter gekund. Ik mis in deze korte review alleen wel iets, de dikke moves die Mercer kan maken verbloemen een beetje het feit dat de missies grotendeels eentonig zijn, over de verschillende challenges nog niet eens gesproken. Het zijn eigenlijk maar iets van 5 soorten missies die telkens in een ander jasje worden gestoken; hacken, slashen en consumen...

Prototype is voor mij dan ook een game met een aantal grote pluspunten; de actie en de opbouw van de verhaallijn is heel goed (alhoewel ik toch snel interesse in het verhaal verloor na een tijdje) Daar tegenover toch ook wel een aantal dikke minpunten; grafish is het bar slecht en de eentonigheid van de opdrachten gaat vervelen.

Daarentegen, als de ontwikkelaar voor het eventuele 2e deel goed naar deze minpunten kijkt en de rest zo laat, dan zou deel 2 wel eens een dikke vette topper kunnen worden. Helaas komt de game nu toch nog wat tekort aan diepgang in de missies.
Dan vind ik dat jij niet helemaal de doelgroep bent... Zoals de meeste mensen hier melden dringen de graphics en het verhaal niet helemaal tot je door omdat je gewoon de heletijd druk bezig bent met rennen vliegen en kapot maken :D

De GF hadden naar mijn mening niet beter gekund omdat het allemaal zo ontiegelijk snel gaat en zo freaking veel gebeurd (30 heli;s en een paar tanks op de grond naast een hyve met gekke infected is echt het drukste wat ik ooit in een actie of schooter gamer heb gezien)

Als je de game eentonig vind ben ik ben mening dat je het op een te laag niveau hebt gespeeld!
Dit omdat het echt van de missie af hangt welke powers je moet gebruiken, ik ben tijden bezig geweest met een missie waarna ik even ging free roamen om een andere power te unlocken waarna ik er achter kwam dat dit precies het gene was dat ik moest doen :P
Nu ben ik bijna helemaal geupgrade en ondervind nog steeds dat ik flink tussen powers moet switchen om de situatie te kunnen overleven en dat vind ik heel leuk waardoor het voor mij niet eentonig is omdat je hier toch per missie over na moet denken.

Op een laag niveau is het idd het zwaard pakken en rammen maar

Mensen die zoals mij zijn en het gewoon leuk vinden om dingen kapot te maken MOETEN deze game gewoon spelen :D

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 7 juli 2009 15:48]

Net als de review van Zero Punctuation. Die gast zei dat je alles met je whip kon doen en verder niets nodig had. Nou, niet op normal en al helemaal niet op hard.

Easy is voor kinderen.

Wat betreft de graphics.. Ik heb nog geen game gezien waarbij er zo veel tegelijk op het scherm gebeurd. Op dat moment let je echt niet meer op de graphics.

[Reactie gewijzigd door harlekein op 7 juli 2009 17:44]

Oww, wacht ff!!! Niet de doelgroep? Ik speel Prototype net voor de 2e keer uit op normal! En ben bijna klaar met hard! Ik vind het over het algemeen best een vette game, daar gaat het niet om, ik vind alleen dat er wel wat erg kritische puntjes zijn en als ze die aan zouden pakken in het volgende deel, dan hoor je mij niet meer klagen. Ik ben ook niet iemand die altijd maar de beste grafix wil etc, maar dit is toch wel erg gedateerd. Wat meer variatie in de soort missies was ook erg fijn geweest. Maar zoals het bestuurt, de moves etc etc, ja dat is echt enorm strak en goed gedaan.

Overigens trek jij allemaal conclusies die dus absoluut niet waar zijn, jij lijkt er maar vanuit te gaan dat ik de game op easy speel... pfff kom op hoor. Ik heb de game nu op normal na 2x bijna 100% uitgespeeld (bijna alle challenges goud, ik heb iets van 170 landmarks en ook bijna alle hints) Op hard zonder te specifiek te concentreren op de challenges etc heb ik de game nu ook al bijna uitgespeeld (final boss level ben ik aan toe). Dus ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik de game wel goed gespeeld heb en nog speel :+ De actie is zoals ik zeg prima, maar de missies hebben veel van elkaar weg en tussen de vele challenges zit ook maar heel weinig verschil, je hebt 4 types challenges die iedere keer net ff anders verpakt worden.

Ik lul echt niet zomaar wat, ik ben soms een kritische gamer en heb kritiek omdat ik de game intensief heb gespeeld en het dus toch wel wat vind rammelen hier en daar, het valt alleen niet zo op door alle vette moves die je kan maken. Neemt niet weg dat ik mij PRIMA heb vermaakt met de game.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 7 juli 2009 20:51]

Wel een goed idee van de ontwikkelaars om de speler eerst een paar minuten met een boel mogelijkheden te laten beginnen om alvast een idee te krijgen wat er komen gaat. Voor mij persoonlijk was de opgedane ervaring reden om het spel weer te deďnstalleren (PC-versie). Niet dat het een slechte gameplay is, maar ik krijg gewoon moeilijk "the hang" van dit speltype en blijft steken in ongecontroleerd keyboardrammen. Frusti.
Ik heb 'm ook op de PC, en omdat ik Last Remnant ook wilde spelen, en deze al helemaal onspeelbaar was met het keyboard+muis heb ik de xbox360 controller voor de pc gekocht. Ineens viel alles op ze plek, het target systeem, springen etc.. met een controller *werkt* het ineens. Dus het ligt niet aan jou, maar aan de pc-besturing die gewoon zuigt.
Het probleem is idd dat een 3 knops muis gewoon te weinig keys heeft... 5 knops helpt al wat, maar is nog niet ideaal.

Maar het blijft een vet spel. Met shield aan op volle snelheid een pad door bendes zombies banen en ze links en rechts van je voortgegooid zien worden is gewoon... :D
Het is denk ik maar wat je gewend bent. Ik kan prima met muis en toetsenbord spelen zonder te gaan "keyboardrammen". Ik heb een 5knopsmuis, maar ik gebruik er niet eens 3, de rest zit gewoon netjes op het toetsenbord en zelfs daar onder handbereik.

OT: Sinds Prince of Persia me niet meer zo goed vermaakt met een spel. Moeilijkheidsgraad op NORMAL leidt tot voldoende weerstand tijdens het spelen. Als je de moves gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, en dit afwisselt met de moves gebruiken waar ze nu juist niet voor bedoeld zijn, maakt het een zeer vermakelijk en afwisselend spel :P
Ik snap dat je weinig afwisseling geniet als je overal hack 'n slash inramt met je blades, maar ik vind juist dat de levels vragen om een wisselende aanpak. Zeker later in de game kost het best wat moeite om de juiste tactiek te achterhalen.

But those are just my 50 cents...
Het was wel een grappig spel maar ze worden een beetje meer van het zelfde.
Een spel als Spiderman: Web of Shadows is nagenoeg het zelfde, zowel qua verhaal als de "moves" die je kan uitvoeren in het vechten.
Zo ook net zoals Hulk: Ultimate Destruction.
Veel van Hulk z'n moves zijn bijna 1 op 1 gekopieerd naar Prototype.
Het enige vernieuwende aan Prototype is dat je de gedaante van iemand anders kan aannemen en covert missies kunt doen.
Ik ben het helemaal met jou eens.. heb gister even het spel gespeeld en kreeg meteen de neiging om de gebouwen om me heen kapot te slaan en een tank op te pakken om er die mooie blikken handschoentjes van de Hulk van te maken.. Heeft precies de zelfde gameplay met een paar andere accenten.
Voor mij voorlopig niet de moeite van het kopen waard, misschien over een jaar uit de budgetbak.
Precies, ik had hetzelfde gevoel en het leek ook net alsof ik een Spider-Man game aan t spelen was. Grafisch ziet het er bijna identiek eruit...
Grafisch achterhaald

Is het niet gewoon dat Prototype voor de console ontwikkeld is en dus Grafisch op console niveau zit? Ziet er uit als de GTA series namelijk.
Nee het is gewoon zo dat er minsten dubbel zoveel actie in zit dan de GTA serie waardoor ze de GF wel minder moesten maken om ervoor te zorgen dat de game altijd soepel loopt!
Mijn hd4670 speelt het spel gewoon lekker, dus waarom zou iemand met een hd4850 niet een hogere setting kunnen selecteren? Met name die textures mogen best wat beter. Far Cry2 was bijvoorbeeld ook druk: Alles beweegt tot het gras aan toe, dat spel ziet er goed uit en draait ook nog eens goed.

Gta is een slecht voorbeeld, je moet bijna SLI hebben om dat spel voluit te draaien en krijgt er achterhaalde graphics voor terug.
Offtopic:

Ik heb een idee.
Jullie sturen het spel naar een tweaker op die zich beschikbaar stelt, elk spel een andere 'reviewer' inderdaad. en deze neemt zijn gebruikservaringen op, wat hij ervan vindt etc. Zo blijft het fris en is het altijd interessant om te lezen/kijken.

Ik heb deze review gelezen, maar wist van te voren al wat er gezegd ging worden.
geweldadig, eentonig, grafisch iets minder ondanks schaal, wel leuk om te spelen.

Dat is niet echt interessant nietwaar?
Dit is web 2.0 dus elke keer een user review op de frontpage is stukken interessanter, imo.

ontopic:
voorspelbare review van een voorspelbare game. vergelijking met infamous durft niet gemaakt te worden, en dat is logisch ook: infamous is exclusive, en is de betere game.
Mensen met een ps3 die voor kwaliteit gaan, zouden nooit prototype boven infamous verkiezen, dat is mijn ervaring.
Hier een uitzondering.

Ten eerste hoef je niet perse te kiezen. Een maat van mij heeft InFamous gekocht. Na die gespeeld te hebben wist ik dat Prototype meer mijn game is. Inmiddels hebben we onze games uitgespeeld en gaan we binnenkort gewoon even ruilen. Qua graphics en verhaal zal InFamous het winnen. Qua gameplay (free roaming), geweld en powers wint Prototype met gemak.

IMO
ik heb het idee dat alle reviewers elkaar maar napraten uit angst kritiek te krijgen want echt; het verhaal van infamous is ECHT niet veel beter ofzo (ik speel beide games op ps3)
Leuk spel alleen behoorlijk buggy.. bij mij crashed het spel elke keer na 15 á 20min..
Wacht nog steeds op de patch :(
dan zit er bij jou iets niet goed, hier absoluut geen probleem. zowel op pc xbox als op ps3 no problems.
Goede review, wel een beetje kort. Ik vind Prototype een beetje saai worden na een tijdje (net als Assassin's Creed)
Inderdaad. Alhoewel ik bij assassins creed het spannender vond om een tactiek te bedenken om die 1e persoon neer te maaien dan in Protocal voor de zoveelste keer in 30 minuten 400 man neer te leggen.
Dit ownt AC1 toch wel loeihard hoor.

AC was VEEL repetitiever dan dit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True