Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

De ontwikkeling van Sacred 2: Fallen Angel voor de PlayStation 3 en de Xbox 360 is afgerond. De game verschijnt op 5 juni in Europa. Ontwikkelaar Ascaron is door de lange ontwikkeltijd van het spel in grote problemen gekomen.

De Amerikaanse releasedatum van Sacred 2: Fallen Angel voor de Xbox 360 is door uitgever cdv Software vastgesteld op 12 mei, en de PlayStation 3-versie zal snel volgen. In Europa verschijnt het spel op 5 juni, aldus de Europese distributeur Koch Media tegenover Tweakers.net. Ten aanzien van de PS3-versie is nog geen officiële datum genoemd, maar beide consoleversies van de 'hack and slash'-rpg zijn klaar, zo meldt ontwikkelaar Ascaron. Sacred 2: Fallen Angel zal op de consoles direct alle patches bevatten die de pc-versie in de loop der tijd heeft ondergaan. De nieuwe content en de bugfixes van de pc-versie zullen dus volledig aanwezig zijn.

Naast het nieuws dat de consoleversies van Fallen Angel klaar zijn, heeft ontwikkelaar Ascaron bekendgemaakt dat het bedrijf faillissementsbescherming heeft aangevraagd. Door de lange ontwikkeltijd en de uitgestelde release van het spel is het bedrijf in de problemen gekomen. Het management van Ascaron is samen met een curator op zoek naar een overnamepartner, zodat de studio door kan gaan met de ontwikkeling van nieuwe games. Het bedrijf werkt onder andere aan een uitbreiding voor Sacred 2 op de pc, en is gestart met de ontwikkeling van Sacred 3.

Sacred 2 Xbox 360 Sacred 2 Xbox 360 Sacred 2 Xbox 360 Sacred 2 Xbox 360 Sacred 2 Xbox 360 Sacred 2 Xbox 360
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Ik heb Sacred 2 gekocht en binnen enkele minuten ongebruikt teruggebracht omdat er zeer zware DRM op zit en ik principieel hier op tegen ben. Op het forum was er ook al een rel over, en uiteindelijk is vrijwel iedereen die kritiek uitte of in wat voor context dan ook het 'p-woord' uisprak er door de mods afgetrapt.

Dit heeft voor een hoop slechte mond-op-mond reklame gezorgd wat best wel eens mee zou kunnen spelen in de tegenvallende verkopen.

Als Ascaron failliet gaat zal het mij benieuwen wat er met al die DRM gelockte spellen gebeuren gaat.
*zwaait*

Ik ben er ook af gekicked 2x. De DRM was idd verschrikkelijk. Heb met de helpdesk aan de foon gezeten om mijn game weer werkend te krijgen.
Voorbeeld: je MOET de game eerst uninstallen alvorens je em ergens anders op zit. Alleen ik ben zo iemand die een harddisk quick-format en em dan weer vol gaat zetten. Had ik Sacred2 dus niet uninstalled. En dat KON ook niet meer.
Man oh man wat een procedures je dan moet gaan doorlopen om dat spel weer aan de praat te krijgen is ongelofelijk.
Een maand later deed ik het weer (oeps foutje) en uiteraard na de quick-format kwam ik er achter dat is S2 niet had uninstalled.

Heb het er daarna nooit meer opgezet, leek me niet de moeite waard.
Dat is erg onpratisch, je formateerd wel veel.

Maar stel dat je pc defect raakt, dan heb je al een rotdag.
En blijkt later je game dure game niet te werken.
Als je gewoon een crack had gedownd had je klaar geweest. voor dat iedereen begint met zijn i love brein/big verhaal, hij heeft het spel gekocht dus als hij dan een voor een mogelijke oplossing een crack zou proberen zie ik daar geen probleem in.
Het risico van een legale game 'cracken' is als volgt:
Ik koop de game, regiser mijn cd-key, en ga dan met een hack spelen zodat ik bijvoorbeeld niet elke keer in hoef te loggen.
Nu het risico: komt er een update aan, die install ik, daardoor wordt mijn game gecontroleerd en blijkt dat ik een hack heb. Kan het goed zijn dat mijn CDkey vanaf dat moment op de 'hacked' lijst staat.
Probeer dat maar eens te fixen.

Maar ik ben het er mee eens dat DRM alleen de legale kopers treft en verder niks doet.
Ze moeten die DRM toch weglaten, hebben ze niks aan, die word toch gekraakt, waarom er dan toch moeite in steken :s
ja maar stel dat.......

Voor de zekerheid doet men die er toch maar bij. Angst voor het onbekende houdt veel mensen tegen. Ook kan het een eis zijn geweest van een geldschieter. Men gaat toch een beetje uit van het slechte in de mens terwijl diegene die dat andersom doen beloond worden zoals bij Sins of a solar empire. Geen echte beveiliging en al een miljoen keer verkocht.
Dan maar downloaden. Moeten ze maar geen rotzooi op m'n PC willen dumpen.
titan quest is gewoon een rip van Diablo2, beide overigens, nog steeds, erg goed!

Sacred2 is toch net ff ietsje orgineler. Ik zie nu al 6races met elk 15 unieke skills, die alle 15 weer een kleine TREE hebben om te trainen. Ik noem het orgineel, waar titan quest gewoon diablo2 + betere graphics bleef.

Sacred2 draait prima (1900x1200 , full detail) op een 3.0ghz, radeon 3650.. mits je alle patches installeerd.

Die soundtrack van Sacred rulez gewoon. Als je gewoon netjes software wil kopen, is DRM geen enkel probleem toch? Vijf jaar full-time ontwikkeling, te koop voor 30 eurootjes was het probleem precies?!
Ik heb mn steentje bijgedragen want ik had de game gekocht samen met een friend, maar uiteindelijk is Sacred niet echt leuk. Het hele skill systeem kan gewoon niet tippen aan Diablo of Titan Quest van Ironlore (die overigens ook al failliet is)

Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar het draait heel zwaar, ik kan bijvoorbeel FarCry2 wel op max draaien maar Sacred2 schokt als de tering op max.

Ik ben benieuwd hoe de console versie zal spelen, uitzien en draaien.
Was ook mijn ervaring. De grootste ellende is dat er geen mogelijkheid is je skills e.d. 'terug te kopen'.
Pas als je level 75 bent weet je ongeveer wat welke keus doet, en dan blijkt dat je een week voor niks hebt zitten spelen.
Dus begin je een 2e character met de nieuwe keuzes, maar die blijken een week later ook niet te werken zoals je gedacht had.

Dit komt aan de ene kant omdat de beschrijvingen erg vaag zijn, er blijven vragen open die je dus na die week pas zelf kan beantwoorden, en intussen moet je dus steeds dezelfde quests overnieuw doen om je character op level 75 te krijgen.
Erg jammer.

Daarnaats is het sidequest systeem erg slecht. Het kan goed zijn dat je 1 skeleton moet pletten en je krijgt een zwaard van 500k, maar het kan ook zijn dat je 2 uur lang moet hakken en kappen en dan krijg je als beloning: 1 red potion. (waarde 1 gold) w..t..h..

Titan Quest blijft de winnaar, maar met D3 op komst gaat die verslagen worden neem ik aan. Sacred 2 zal dan in een lade verdwijnen en het zal lang duren voor ie tevoorschijn komt. Jammer, groot potentieel, maar toch het 'net niet' syndroom.

edit: Ik heb dan geen top of the line computer, E6700 4GB vista en 4780vidcard maar ik vind het ook erg laggen, vooral als ik bijvoorbeeld het gras aan heb staan.

[Reactie gewijzigd door Noin op 20 april 2009 13:06]

Het skills terug kopen van Titan Quest vind ik eigenlijk een min punt, dit neemt herspeelbaarheid weg. Zo kun je gewoon met de fighter (welke dat ook was) eerst lekker dual wield gaan doen, en als het moeilijker wordt, dan koop je alles terug en gooi je alles op block en one handed.

Bij Diablo kun je ook geen skills resetten of terug kopen en dat maakt het juist spannend. Goed van tevoren je doel uitstippelen.

Bij sacred mis ik de echte skill tree, je hebt niets om naar toe te werken en je blijft constant met die recharge penalty klooien.
Dat een spel op max je pc op zijn knieen kan krijgen lijkt mij alleen maar een plus punt. Als het op normale instellingen maar goed eruit zien ten vloeiend speelt.
Dat is een pluspunt als het alleen komt door de graphics, als het komt door slecht geschreven code is het wat anders.
Ligt toch echt aan je PC dan. Ik heb daar absoluut geen problemen mee op 1600*1200 met alle opties aan. ;)
Hier ook nooit een centje pijn gehad met de specs. En dan heb ik niet een top of the bill systeem met een e6750, 4GB RAM en een HD 4850, die m soepeltjes draait op 1680*1050 met alles op high (schaduwen op med)...

En ja, de DRM is klote, maar al met al is het toch juist wel een spel dat blijft boeien, voornamelijk door de veelvoud aan characters en de verschillende mogelijkheden per character om m op te bouwen.
De kritiek die hierboven genoemd is dat je geen skill reset oid kan doen kan ik dan ook niet plaatsen, het is *voor mij althans* normaal dat je bij een dergelijk spel eerst wat research doet voordat je je char bouwt of skillpoints toewijst.... En daarvoor zijn diverse fora / websites die je kunnen bijstaan, de Ascaron site met stip op 1. Voor iedere char en build ruimschoots voldoende uitleg.

T enige dat ik erg jammer vind is dat het niet mogelijk gaat zijn om cross platform te spelen. Oftewel: kan niet een MP game spelen ik op pc en zij op ps3 :(
Ik had eerst met een E6600 @ 3.2 en een x1900xtx, maar toen ik 2 GB mem + een 4870 had gehaald, wilde ik het voor de grap ff alles op zn max testen (ook de grass slider enzo) maar dan kom je gewoon onder de 20 fps. Ik zou het wel kunnen tweaken zodat hij wel goed draait, maar ik speel hem toch niet meer.
Nee toch?

Natuurlijk ligt het aan je pc... 7 En dat ontkent hij ook niet, hij zegt alleen dat het zwaarder is dan FarCry 2.
Ik heb me eigenlijk best vermaakt met Sacred2, maar vond inderdaad Titan Quest beter.
Sacred 2 draait inderdaad niet zo heel lekker. Daarnaast vond ik het ook saai worden op den duur. Van DRM heb ik echter nooit last gehad (zal wel aan mij liggen).

Maar wat ik vooral erg jammer vind is dat Ascaron ook Patrician III heeft gemaakt. Hier heb ik me zeer kostelijk mee vermaakt; een soort van Anno-spel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True